Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:48

Inderdaad, probeer de kleine stapjes te zien die je maakt!
Goed van je! Ook goed dat je samen met je vriend geweest bent ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:51

CIV: Meid, volg gewoon lekker je eigen weg met je paardje! Is het geen optie haar bv dichter bij je werk te zetten? Op deze stal is het toch ook niks?

Ik neem nu geen beslissing in wel of niet doorgaan met de relatie. We zullen samen moeten vechten, nu is het toch geen gelijkwaardige relatie..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:53

Het is niet fijn dat je het gevoel hebt dat je je steeds moet verantwoorden. Dat zou niet moeten. Je hebt zelf ook wel door dat dit niet de ideale situatie is, maar je zou zelf ook maar al te graag anders willen. Jammer dat je geen reactie kreeg op je vraag.

Misschien is het idee van Angela wel een optie, om je paardje gewoon (tijdelijk) ergens bij een boer in het land te zetten. Heb je in ieder geval minder het idee dat je je steeds moet verantwoorden. Op een pensionstal heb je toch meer dat er over je gepraat wordt. Wel heel vervelend. Ik zou er ook last van hebben denk ik. Ze praten je gewoon een schuldgevoel aan. En eigenlijk is het krom, want het is hun probleem niet. Dus ze zouden zich niet met jou moeten bemoeien, maar helaas...

Anoniem

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:55

Ik ben dan ook heel blij met de stal waar ik rij, die kennen mij en verwachten niks van mij. Zijn echt geweldige mensen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:56

Angela_ schreef:
Ik neem nu geen beslissing in wel of niet doorgaan met de relatie. We zullen samen moeten vechten, nu is het toch geen gelijkwaardige relatie..

Heel verstandig. Denk ook niet dat het nu aan de orde is. Het is goed dat jullie weer gepraat hebben.
Belangrijk is dat jullie er samen zo goed mogelijk mee omgaan. Het zal best nog wel eens zwaar klote worden, dat hoort er helaas bij. Hou in je achterhoofd dat je relatie er uiteindelijk heel sterk door kan worden. Blijven praten, dat is heel belangrijk, dat merk ik steeds weer. Hoe moeilijk en confronterend die gesprekken soms zijn.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:57

Angela_ schreef:
Ik ben dan ook heel blij met de stal waar ik rij, die kennen mij en verwachten niks van mij. Zijn echt geweldige mensen.

Daar heb je het wel mee getroffen. Zeker gezien de situatie waar je nu in zit. Teveel verwachtingen en verplichtingen trek je momenteel gewoon ook niet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:02

Misschien moet je een keer in gesprek over dat je het niet fijn vind dat je steeds verantwoording aan het afleggen bent. Dat het jou paard is, jouw verantwoordelijkheid en dat je betaald voor de verzorging. Dat je hun zorgen waardeert, maar dat je er momenteel niet zoveel mee kan. Dat het je alleen maar meer belemmert om te komen. Dat je graag anders zou willen, maar het er even niet in zit. Heel duidelijk, maar netjes.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:03

Ik heb het trouwens ook getroffen. Zit al 14 jaar bij dezelfde mensen en ga het er nog wel even volhouden ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:03

Die klote depressie haalt gewoon het slechtste in ons beiden boven..

Inderdaad, en omdat er geen druk op het paardrijden ligt ga ik er toch vaak heen. Soms zelfs iedere dag.

CIV: Als je niet zover weg woonde had ik je wel een plekje aangeboden.. Wij zoeken nog een paard wat bij ons jonggrut kan staan, in volpension. Kun je het niet eens aangeven op stal wat er speelt? Over je slechte en mindere dagen? Gewoon eerlijk zijn, en zeggen dat je niet wilt opgeven met je paardje, maar dat je om ongelukken te voorkomen er nu zelf echt niet op kruipt.
Misschien kun je haar longeren ofzo, of grondwerk doen? Of wandelen?

Hahaha, PW zegt het zelfde! ;)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:04

Angela: Vriend begreep me hoop ik wel, moet zeggen dat hij perfect weet wanneer hij moet zwijgen als ik weer zo snauw :). En hij weet dat het excuus daarna ook komt (hij is tenslotte tussen 1 en al oestrogeen opgegroeid met 2 zussen en een moeder :p)

Hoop van harte dat je vriend ook een plek kan vinden om over heel deze situatie te praten en relatietherapie is zeker een optie (dan ga je toch dingen bespreken met elkaar die je anders misschien niet zou zeggen...). Ben blij om te horen dat het al een beetje beter gaat met je.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:07

Meiden veel kletsplezier nog hier. Ik ga spullen inpakken en auto inladen. Morgen vroeg (om 5.30 u) vertrekken en dan wisselen we om de 200 km af. (We hebben een luchtmatras in mijn auto gelegd op de 2 rijen achterbanken dus diegene die niet rijd kan lekker languit liggen :), toch nog 1 voordeel van mijn auto die ik voor al mijn spullen nodig had. Hij is lekker groot en dus veel plaats :) ).
Spreek jullie snel en sterkte nog iedereen !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:08

Het was gewoon even een hele diepe dip vanmorgen, die horen helaas ook bij een depressie. Een stap vooruit, en weer aan aantal terug.

Goede terugreis!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:08

Depressie is gewoon zwaar klote.
Heb het al eens eerder genoemd, maar het is 10x erger dan alleen een burnout. Zeker ook voor de partner..

Goede reis morgen Flappie! Inpakse en weltruste alvast.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:09

Angela_ schreef:
Het was gewoon even een hele diepe dip vanmorgen, die horen helaas ook bij een depressie. Een stap vooruit, en weer aan aantal terug.

Precies. Alleen lijk je bij die stappen terug meteen altijd zo hard weer naar beneden te donderen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:20

Ik denk dat huisartsen zowieso vrij snel een AD voorschrijven bij psychische klachten. Wees maar blij dat je er niet depressief bij geweest bent. (Anders had je het wel geweten, believe me)
Alleen een burnout is trouwens ook heftig genoeg, dat wil ik zeker niet wegwuiven of onderschatten. Depressie is gewoon heel anders moeilijk.

Jammer dat het dan blijkbaar niet bij ze doordringt dat ze jou er alleen maar extra pijn mee doen. Ik denk dat ze een bepaald idee hebben bij hoe het zou moeten zijn, een soort ideaal plaatje, en daar pas jij niet in. Er zijn geen andere opties en dat laten ze keer op keer blijken. Zegt meer over hun dan over jou. Ik denk dat er weinig anders op zit dan het naast je neer te leggen. Als ze de volgende keer wéér beginnen zeg je gewoon dat je er geen zin in hebt en loop je weg. Dat zou ik doen tenminste. Je moet jezelf dit niet steeds aan willen laten doen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:23

PW, je slaat de spijker op zijn kop met een ideaal plaatje, dat hebben ze daar inderdaad, het is zó en niet anders. Dat is wel even verhelderd en zo zie je dat het niet aan mij ligt, niet dat ik dat dacht maar je trekt het je toch aan. Ben wel blij dat ik geen AD nodig had maar schrok wel toen hij het voor wilde schrijven. Er zijn momenten geweest dat ik dacht; ik had er toen wel aan moeten beginnen maar nu ben ik blij dat ik het niet gedaan heb. Hoe gaat het nu met je spanningen, al iets minder?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:27

Nee helaas niet.
Daarom ben ik hier nog steeds, zie er tegenop om naar bed te gaan..

Ik zit wel aan de AD, behoorlijk hoge dosering ook. Zonder was op een gegeven moment gewoon onhoudbaar. Ik wilde er eerst ook niet aan, omdat je toch niet altijd hele positieve verhalen over hoort, maar ja. Het kon zo niet meer. Zit er inmiddels al ruim een jaar aan.

Maar is het geen optie? Om de volgende keer gewoon te zeggen dat je er geen zin in hebt en weg te lopen? Of zeggen dat je het nu wel weet en dan weglopen? Waarom zou je steeds hetzelfde aanhoren? Daar word je niet blijer van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:28

Mijn HA riep ook meteen AD, nu laten ze me het eerst zonder proberen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:30

Ik heb ook eerst zonder geprobeerd..
Voel me meteen een zwakkeling dat mij het zonder niet lukte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:35

Nee joh! Ik ben bang voor medicijnen, echt waar.. Ik schaam me er dood voor, maar ik denk dat ik vanalles voel als ik iets slik. Om ergere problemen te voorkomen slik ik dus niks..

Ik reageer namelijk heel heftig op bepaalde dingen, bv koffie is niet aan mij besteed, red bull word ik 8 dagen hyper van, om maar eens wat wat voorbeelden te noemen.

Als ik dus iets slik raak ik in paniek en denk ik dat ik gif of iets in neem. Ik voel het als het ware door mijn aders stromen..

Voelt zich nu ook een idioot..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:38

Maar als je gewoon niet op zijn vragen in gaat, dan moet hij toch een keer ophouden? Wel een rotsituatie. Logisch dat dit je geen goed doet.

Ik neem niks in voor het slapen nee.
Wil het ook niet te vaak doen, omdat ze dan na een tijdje niet meer werken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:40

Voelen we ons gezellig samen een idioot ;)
Kan me wel voorstellen dat je dan extra vooraichtig bent. Zeker met al die bijwerkingen van AD. Gelukkig heb ik erg weinig last van bijwerkingen. Staat dit middel ook om bekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:42

Welke AD heb jij dan PW?

Ik hoef bv bij pijnstillers een halfje in te nemen om me verdoofd te voelen. Toen ik met die kaak zat had ik meer last van de AB-kuur dan van de kaak zelf.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:43

Ow dat is wel apart Angela maar ergens ook wel goed, denk ik, als ik iets voel neem ik een paracetamol in. Vroeger nam ik ook nooit iets in maar sinds ik dacht dat ik dood ging doe ik alles om pijn te reduceren of leiden te besparen. Probeer overgens wel zo min mogelijk iets in te nemen.

PW, ik neem nu alleen iets in op in te slapen, 1/4 pilletje dus dat valt wel mee maar ik ga denk ik vanavond zonder proberen, even kijken hoe ik me voel, zo op bed.

Jullie zijn geen idioten, zeker niet, we zijn anders dan een andere maar niemand is hetzelfde dus dat is goed, we zijn onszelf! :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:47

Efexor (Venlafaxine).
Ik ben normaal gesproken ook niet zo'n 'pillenvreter', maar heb me hier (denk ik) bij neergelegd. Het andere medicijn dat ik er in dec. van de crisisdienst bij heb gekregen ben ik inmiddels aan het afbouwen. Daar ben ik wel blij mee. Dat medicijn heeft wel veel bijwerkingen. Daardoor ben ik ook aangekomen en bovendien moet ik regelmatig bloed laten prikken, omdat je met dit medicijn meer kans op suikerziekte hebt.