Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:14

Iris1702 schreef:
Ha Debbie,

Ik heb ook een moeilijk weekend gehad maar vandaag ook weer flink de schouders eronder.

Alleen 1 tip.... 5 boterhammen met pindakaas light is denk ik iets teveel van het goeie.
Pindakaas light is beter als gewone pindakaas maar nog steeds niet echt gezond. Dit kan je best wel eens af afwisseling eten maar 5 boterhammen op een dag lijkt me iets teveel. Beter is om 30+ kaas, ham, fipfilet, rookvlees, linera smeerpathe enz. te gebruiken.

Ja ik weet het, normaal eet ik ook niet zoveel pindakaas light op mn brood, maar ik was vergeten brood te smeren dus moest even wat halen en had toen pindakaas gekocht dus moest wel :+. Normaal eet ik dat niet alleen hoor hihi!

_Nancy

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:53

Hallo! :)
Ik heb weer even een vraagje..

Wat kun je eten ipv crackers tijdens lunch? :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:06

Bruin brood, beschuit, ontbijtkoek, roggebrood....

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:45

Ik ben er ook weer! Moest zaterdag de hele dag werken en daarna meteen naar vriendlief ivm bbq met vrienden van ons. Was vanavond pas weer naar huis gereden dus tja!
Tja het was geen super gezond weekend maar ook niet super slecht! Morgen maar weer eens wegen!
Ik duik zo mijn nestje in! Iets te weinig slaap gehad dit weekend en mag weer een volle week knallen op het werk!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:52

MamaMiesje: Klinkt wel lekker!

Begin het nu toch wel moeilijk te krijgen. Heb zin in brood (terwijl ik dat eerst niet echt lekker vond) en cruesli en aardappelen etc, gewoon weer normaal eten!
Maar ik weet waar ik het voor doe en ik zet door, maar wat is het toch moeilijk!

Donderdag begin ik alweer aan week 9!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:11

Joehoe!

Nieuwe week nieuwe kansen! Over 13 dagen ben ik in kos en nog een kilo te gaan! Moet lukken!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:20

Pfoe wat een verhaal:

Een jonge moeder is overleden nadat ze een crashdieet had gevolgd van slechts soep en water. De 26 jarige Helen Andersson was zo wanhopig om nog 38 kilo af te vallen voor haar verlovingsfeest dat ze besloot tot dit extreme dieet.

Als gevolg hiervan kreeg haar lichaam een dusdanig gebrek aan suiker dat haar lichaam zichzelf als het ware begon op te eten. De vetreserves werden afgebroken voor energie. Uit vet kan je lichaam namelijk kleine hoeveelheden suikers halen die hard nodig zijn voor je hersenen en rode bloedcellen. Bij de afbraak van vetreserves tot suikers komen giftige stoffen vrij, de zogenaamde ketonlichamen. Het lichaam van Helen zat na verloop van tijd helemaal vol met deze giftige stoffen.

Helen ging van 95 kilo naar 57 kilo in 14 weken. Haar slechte manier van eten en het gewichtsverlies zorgde voor een chemische reactie in haar lichaam, ketoacidose. Deze reactie kan zomaar ineens optreden zonder dat je daar erg in hebt. Waarschijnlijk heeft Helen dus ook geen moment het gevoel gehad dat ze haar lichaam zo kapot maakte. De gevolgen hiervan zijn naar aceton (nagellakremover) ruikende adem, moeheid, misselijkheid, uitdroging, te lage bloeddruk, braken en uiteindelijk verlies van bewustzijn.

Het principe van deze diëten, volledig zonder suiker/koolhydraten, is ook wat er gebeurt bij extreme koolhydraatbeperkte diëten. Om de vorming van ketonen en ketoacidose te voorkomen mag je dit soort extreme diëten nooit langer volgen dan 14 dagen.

Helen Andersson laat ook een dochter van 5 jaar oud achter.

Wat een verschrikkelijk verhaal is dit, dat iemand zo wanhopig kan zijn dat ze overgaan op een dieet van slechts soep en water. De ouders van Helen hebben geprobeerd haar weer te laten eten maar tevergeefs. Het feit dat ze nooit iets gemerkt heeft van het kapot gaan van haar lichaam is natuurlijk wel opvallend. Dat iemand zo ver gaat om af te vallen blijft toch bizar.

Bron: theSun

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:27

Wow dat is wel echt erg :=

Ik krijg ook niet echt veel koolhydraten binnen := Maar ik weet niet wat 'extreem beperkt' inhoud?

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:32

Een hoog vet / laag koolhydraat dieet is door velen als middel gebruikt om gewicht te verliezen. Hierbij wordt met opzet een ketose uitgelokt met als doel het opgeslagen vet in het lichaam te verbranden. Deze ketogene diëten kunnen zorgen voor onnodige bijwerkingen gerelateerd aan de toegenomen ureumproductie als gevolg van de inname van proteïnen en hartziekten als gevolg van een toegenomen inname van cholesterol en vet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:43

Cambridge dieet is hierop gebaseerd. Geen suikers en vetten zodat je lichaam in ketose gaat. Je merkt het idd niet omdat je geen honger meer hebt.

Ik kan het wel begrijpen maar het is heel erg dat zo'n vrouw daar dood aan gaat. Te extreem...
Bij Cambridge heb je ook een begeleider erbij, dat moet ook wel denk ik.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:47

Mmme, echt een verantwoord dieet dus :n
Ik kan me niet voorstellen dat ze er geen last van heeft gehad. Ik heb vroeger wel eens een week gevast (alleen water en bouilon, ook enorm verantwoord -NOT-), maar daar kreeg ik flinke hoofdpijn van.

Klinkt lekker MM! Gisteren waren volgens de kinderen hun knuffels jarig, dus er moest taart komen :D Dat hebben we kunnen ombuigen naar de avondmaaltijd in de vorm van pizzadeeg maken. Maar dit lijkt me ook een lekker alternatief!

Ik heb deze week een klapperrrrrr *\o/*
-1,5 kilo *\o/* *\o/*
Nog 4 ons naar mijn tussendoel van -20 kg op 15 augustus :):)
Laatst bijgewerkt door kebie op 03-08-09 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:47

Ja naja ik denk dat die vrouw niet zomaar weinig koolhydraten innam net zoals bij Cambridge, maar echt zwaar extreem. Maar toch eng zeg!

Maar ze viel dan ook 30 kilo af in 2 weken dat kan noooit goed voor je zijn!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:48

Jaaa Kebie, kei goed! Ik ook nog 4 ons voor 15 augustus, dus ik doe met je mee!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:49

Ja dat is heel extreem, 30 kilo in 2 weken. Maar ook met Cambridge kan het heel snel gaan. Je krijgt alleen wel gezondere dingen te eten dan soep en water.... Daarom is begeleiding ook belangrijk.
Dit was gewoon onverantwoord wat ze deed, maar goed... sommige anorexia meisjes zijn ook niet te stoppen.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:59

Jeetje, wat erg zeg.. Brr, enkel soep en water..
Erg zielig voor haar kindje, verloofde, familie etc..

Het gaat nogal slecht met mij.
Het begin van de dag gaat goed (tot en met de lunch) maar aan het eind van de middag of avond breek ik.
Ik heb me 3 weken sterk gehouden, de laatste halve week is killing, noem me een aansteller: de jongen die ik leuk vind is op vakantie voor 3,5 week en ik mis hem nu heel erg.
Nog een paar daagjes....

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:05

Gister lekker 8 km geskeelerd. ( ben nu op Terschelling)
Vandaag proberen gezond te eten. Vanaaf Taco's. Ik weet niet of dat wel goed of niet goed is. :D

Vandaag lekker naar het strand in de golven :+:

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:31

Tjee wat een verschrikkelijk verhaal zeg.

Hier niet gewogen... na van de week gespiekt te hebben durf ik er na mijn pretweekend niet op.
Volgende week weer hahaha Ben bang dat als er teveel bij is gekomen ik mijn drive verlies.

He Keeb nu heb jij die klapper die ik vorgie week had hahaha
Alleen bij mij zat ie er een paar dagen geleden weer aan, hoop dat die van jou beter gaat)

Vandaag:
O: bak magere vruchten yoghurt
T: druiven
L: krentenbol en een cracker smeerkaas
T: kruidkoek
D: kipfilet, paprika, ui, tomaat en ananas bakken en dit in een pitabroodje doen en smullen maar
T: bak(je) popcorn (ga vanavond naar de bios, Harry Potter)

Heb net lekker weer eens paard gehobbeld.
Heb vakantie nu dus iets meer tijd om weer eens naar die stal te gaan waar ik rij.
Laatst bijgewerkt door Iris1702 op 03-08-09 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:32

Bokkiej schreef:
Gister lekker 8 km geskeelerd. ( ben nu op Terschelling)
Vandaag proberen gezond te eten. Vanaaf Taco's. Ik weet niet of dat wel goed of niet goed is. :D

Vandaag lekker naar het strand in de golven :+:

Rundergehakt nemen en vet afgieten en afdeppen en geen kaas, dan valt het wel mee! Lekker zeg Terschelliong!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:30

Suzanne F. schreef:
Cambridge dieet is hierop gebaseerd. Geen suikers en vetten zodat je lichaam in ketose gaat. Je merkt het idd niet omdat je geen honger meer hebt.

Ik kan het wel begrijpen maar het is heel erg dat zo'n vrouw daar dood aan gaat. Te extreem...
Bij Cambridge heb je ook een begeleider erbij, dat moet ook wel denk ik.

Mijn lichaam is ook in ketose.. En heb inderdaad geen honger meer. Maar bij mij is het niet zo extreem, val gemiddeld 1,5 tot 2 kg per week af en uiteraard heb ik begeleiding!
Ik mag 40 gr koolhydraten per dag en heb nog wel het eea aan vet (vleesvervangers ed)

Denk niet dat dit zo slecht is, die vrouw was gewoon erg extreem bezig!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:31

kebie schreef:
Ik heb deze week een klapperrrrrr *\o/*
-1,5 kilo *\o/* *\o/*
Nog 4 ons naar mijn tussendoel van -20 kg op 15 augustus :):)

Netjes :D :D

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:33

Ben vanochtend weer gewogen (na 2 weken niet te zijn gewogen) en zit nu op -14,4 kg *\o/* Nog zo'n 10kg te gaan dus ben al over de helft! Ben nu 7,5 week bezig. Hoop dat ik snel aan de volgende fase mag beginnen!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:17

Wat goed van je zeg! Gefeliciteerd!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:49

Ik had vanmorgen geen tijd om te wegen........ was een beetje te laat uit bed om er nog aan te denken! Morgen is er weer een dag! Net lekker gesport en met paard gewandeld door de bak en over de wei! Heerlijk!
Donderdag ga ik alleen wel uit eten met mn vriendinnen...... wordt een pizza gezond als dat bestaat hahaha en geen kruidenboter op mijn stokbrood! Ik denk dat ik het wel ga halen!

Pfff ik wil eigenlijk nog 2 kg er af voor 20 aug want dan ga ook ik naar kos....... geen idee of ik dat red maar we zullen het zien. Ik heb wel het idee dat mijn spieren nu meer beginnen te wegen! Ik word duidelijk strakker, nieuwe broeken zitten echt al los!!! riemen zijn te groot! maar in gewicht gaat het nu vreselijk langzaam!

Iedereen die goed gescoort heeft op de weegschaal: gefeliciteerd!!!!! ben trots op jullie!!!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:45

Goedemorgen!

Afvallen schiet niet echt op, hoewel ik me netjes gedraag. Ik eet s ochtends en s middags brood en s avonds vaak wel of wat aardappeltjes of rijst of pasta.
Het lijkt me dus geen onverstandig experiment om wat koolhydraten te minderen. Ik sport ook, dus moet er wel wat binnen krijgen, maar wil wel minderen.

Als ontbijt eet ik nu kwark (biogarde) met een appel en een kiwi. Maar mijn inspiratie voor lunch en avondeten is ver te zoeken als je granenproducten + piepers/rijst/pasta wilt laten staan.

Iemand goede suggesties of tips?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:03

@ Joonsel, 1,5 tot 2 kilo per week is echt erg veel. Voor gezond afvallen moet je echt maximaal 1 kilo aanhouden per week, kans op crashen en zometeen weer volop aankomen is extreem groot in jou geval.... sorry!

Ik wil nog minmaal 400 gram voor 16 augustus, want dan ga ik ook naar Kos :D!