Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:23

CIV :(:) Heb je je vriend nog gesproken de afgelopen dagen?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:25

Ja we spreken elkaar bijna iedere dag wel dus dat is fijn maar als je dan vanavond thuis komt en er is niemand dan is dat toch weer wel even k*t. Het zal allemaal wel wennen maar het zijn veel veranderingen zo in 1x.

Charlie_P

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:27

Daarom...pas goed op jezelf en neem je rust hoor! (en nu zal ik er niet meer over zeuren..)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:32

Vind het lief dat je "zeurt" tegen me, dat jij er op dit moment voor mij bent terwijl jij het zelf nu al moeilijk genoeg hebt. Het doet me goed, krijg er tranen van in mn ogen, bedankt. Ik ga nu slapen, dat moet jij ook maar doen want het was een vermoeiende en emotionel dag voor je.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:38

Ja je hebt gelijk, ga ook mn bed opzoeken. Welterusten!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 08:04

@ CIV: Ik ga in dagbehandeling. Maandag hoor ik er meer over. Ze maken er in ieder geval haast mee en waarschijnlijk kan ik volgende week al starten. Vind het reuze spannend.

@ Sifra: Fijn dat je de dag zo goed doorgekomen bent. Het is logisch dat het een emotionele dag was, dat geeft ook inderdaad niet. Doe het weekend maar lekker rustig aan, dat heb je verdiend.

Ik ga nu naar stal, even mijn gedachten op wat anders en vertellen dat ik in dagbehandeling ga. Zal betekenen dat ik door de weeks minder vaak naar stal kan, een beetje afhankelijk hoeveel dagen ik moet. Hoop zelf 4 dagen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:21

PW, wat houd dat in zo'n dagopname, wat gaan ze dan dagelijks met je doen? Dat je het spannend vind is normaal, het is weer iets nieuws natuurlijk, zie je er tegenop?

Sifra, beetje geslapen? Vandaag nog plannen?

Het slapen gaat hij mij niet zo, ik val snel in slaap en slaap een aantal uren maar daarna lig ik dus wakker. Zo rust ik niet uit en ik zie er (voor mij gevoel) uit als een zombie. Als ik dan wakker lig, dan ga ik liggen malen over het werk, wat ik allemaal tegen iedereen heb gezegd |o Ga vannacht mn ontspanningsoefeningen maar eens toepassen want zo hou ik het niet lang vol, vrees ik. Vandaag ga ik doen wat ik kan doen en verder rustig aan, er zijn toch dingen die moeten gebeuren. Jullie nog plannen?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:11

PW spannend hoor. Was bij mij eerst ook sprake van, dagbehandeling, maar op een of andere manier is het daar toch niet van gekomen. Ik wilde het toen juist wel graag, omdat ik ook niet meer wist wat ik moest doen. Heel veel sterkte en ik hoop dat het je enorm gaat helpen.

Ik heb wel goed geslapen CIV, gaat eigenlijk wel lekker de laatste tijd. Vervelend dat het bij jou dus niet zo goed lukt. Is het niet mogelijk om nog wat te nemen om te slapen als je zo vroeg wakker wordt? Soms helpt dat ook om weer even een ritme te krijgen. Slaap problemen zijn echt zó vervelend.
Ik ben eigenlijk van plan om nog even naar oma te gaan, even kijken hoe het is. En ik ga naar Drenthe vanmiddag, naar die paranormale man waar ik je wel eens over heb verteld. Daar kijk ik wel weer naar uit eigenlijk.
Wel rustig aan doen vandaag he!

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:23

wat gaan jullie hier lief en begripvol met iedereen om zeg! Echt fantastisch gewoon.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:27

@ CIV: Wat het precies inhoudt weet ik zelf nog niet. Hoop maandag meer te horen. In ieder geval start de dag met de ochtendgroep waarin je je dag doorneemt en hoe de vorige dag + avond is geweest. Daarna volg je de rest van de dag verschillende therapie-onderdelen. Wat dat inhoudt weet ik dus nog niet. Ik laat het maar gebeuren, maar ik zie er inderdaad wel tegen op. Vind het reuze spannend.

Mijn behandelaar had het ook even over opname, maar dat wil ik zelf niet. Ik ben liever gewoon 's avonds thuis bij mijn vriend en hond, lekker in mijn eigen vertrouwde omgeving.

Bij mij was er eigenlijk ook al eerder sprake van (in december) maar toen is het ook niet door gegaan, omdat ze dachten dat ik zelf genoeg dagstructuur had. Terwijl ik het toen zelf ook eigenlijk al wel wilde. Nou ja, beter laat dan nooit. Ik hoop dat ik er wat aan ga hebben, maar dat moet toch haast wel zou je zeggen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:28

@ RodeoRoxy hoe gaat het nu met jou dan?

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:45

@Pw ik hoop dat de behandeling gaat aanslaan, hoelang zou zo'n eventuele opname dan gaan duren?
@CIV neem je ook iets in voordat je slapen gaat?

Met mij gaat het redelijk. Blijf steeds van die plotselinge huilbuien hebben en slaap ook niet fijn. Ik word vaak wakker snachts en ben sochtends kapot. En dan die hoofdpijn... momenteel bijna dagelijks. Vind het ook steeds lastiger om mn 'masker' op te zetten...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:48

Dat wordt ook steeds lastiger en als je te lang doorloopt trek je het op een gegeven moment helemaal niet meer. Pas dus goed op jezelf en neem flink gas terug. Zo te lezen zit je op het randje...

Het wordt gelukkig geen opname maar dagbehandeling. Voor hoe lang? Ik heb geen flauw idee. In het foldertje stond dat er regelmatig geëvalueerd wordt, namelijk om de 6 wkn. En dat vond ik al best lang ;)

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:04

tsjah dat hulp zoeken vind ik erg moeilijk. Ik denk altijd van ach anderen hebben het veel erger en stel je niet zo aan.
Gas terug nemen lukt me niet echt, ik heb het echt smoor druk heb met de studie en MOET dit jaar slagen. Ben daar dus constant mee bezig. Wel probeer ik gewoon om vroeg op bed te gaan en tussendoor even te slapen of met mn hondje te wandelen.

Duurt die behandeling dan 1 dag? Of meerde dagen?
En daarna dan verschillende evaluatiesessies? lijkt me wel spannend hoor...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:12

De behandeling wordt waarschijnlijk 3 of 4 dagen in de week. Ik hoop zelf toch 4. Tussendoor heb je evaluatiegesprekken met je persoonlijkbegeleider. Inderdaad wel heel spannend.

Wat lastig dat je de druk van je studie hebt. Als je aan het werk zou zijn zou je de ziektewet in kunnen of in overleg met een arboarts wat minder werken, bijvoorbeeld 50%. Ik begrijp dat dat niet gaat lukken. Zijn er verder dingen waarbij je gas terug kan nemen? Bijvoorbeeld bijbaan of iets? Ik noem maar wat. Verder heb ik niet echt nuttige tips voor je helaas. Probeer goed naar je eigen lijf te blijven luisteren. Die geeft deze signalen niet voor niks ;) Sterkte he!

Edit: Misschien is hulp zoeken toch wel goed. Probeer de gedachte dat een ander het meer nodig heeft dan jij aan de kant te zetten. Je kunt altijd eerst gewoon een keer met je huisarts gaan praten, kijken wat hij (of zij) zegt en denkt. Ik denk gezien wat je beschrijft dat dat toch wel heel verstandig zou zijn.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 06-06-09 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:13

Haai dames!

Hoe is het hier met iedereen? Heb een paar dagen plat gelegen, maar nu gaat het weer gelukkig :j Heb ook even niet bijgelezen, sorry. Maar mn kop zit al zo vol :o

Ik heb wel goed nieuws te melden, en wil jullie vragen allemaal beetje mee te hopen dinsdag. Heb nl een brief binnen gekregen dat ik dinsdag op gesprek kan voor een huisje *\o/*
Moet al gelijk allemaal papieren mee nemen, dus grote kans dat we op bezichtiging kunnen en dan kunnen accepteren.
Vind het allemaal erg spannend.

Het is een huisje met 2 slaapkamers, niet bijster groot, maar goed, dat hoeft ook niet. Verder ligt er echt gigantisch veel groen om heen, en ligt het dicht bij de brunssumerheide, wat echt lekker is om te gaan wandelen :D

Dus, ik hoop echt echt echt dat dit wat kan worden :j

(sorry voor mijn ego post, heb echt mn kop vol zitten dr van)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:14

PW, hoe was het op stal? Wat zijn ze van je dagbehandeling? Hoop voor je dat ze het begrepen, hoe voel je je verder? Zijn spannende tijden zo voor je maar hopelijk helpt het je weer de juiste weg op. Moet je maandag daar naartoe?

Sifra, ben je nog bij je oma geweest? Hoe was het in Drenthe, ben benieuwd? Bij mij zou vandaag eigenlijk iemand langskomen uit Drenthe (vriendin v. een vriend) maar dat zag ik niet zitten, doe rustig aan. Hoevaak moet je nog? Iets innemen als ik wakker wordt zou gaan maar het duurt 8 uur voordat het uitgewerkt is en ik mag er niet mee autorijden, in het weekend kan het wel een optie zijn. Misschien dat ik het vannacht wel zo doe.

RodeoRoxy, dat komt omdat wij elkaar als geen ander begrijpen omdat we allemaal in het zelfde schuitje zitten, dat is zo prettig aan dit topic. Doe je wel een beetje rustig aan want het klinkt niet goed. Dat 'masker' zal er vroeg of laat toch afvallen, spreek uit ervaring. Voor het slapen gaan neem ik niets in, val gelukkig wel in slaap maar slaap niet door althans maar 5 uurtjes.

Ben vandaag weer in en om het huis bezig geweest, trof de buurman in mn voortuin aan, die wilde wel even 'helpen'. Vind het echt super dat ze dat doen. Zat zelf al met mn handen in het haar want er is nog werk zat, dit neemt toch weer wat last van de schouders. (Was zelf op dat moment overgens binnen aan het poetsen) Mijn ma was nog langsgeweest met plantjes voor in de tuin. Daarna nog foto's gemaakt en naar mn vriend gemaild, zo blijft hij overal van op de hoogte. Hij had een mooi en groot cadeau voor me gekocht :D, nu gaat hij kijken hoe hij het hier kan krijgen. Vind het leuk om te horen dat hij zo voor me in de weer is, al is het idee al meer waard dan het cadeau zelf. Al met al liep het dus anders dan verwacht vandaag maar wel leuk. Zo nog even snel naar mn paardje en morgen weer verder met poetsen.

Sam, gelukkig ben je weer beter, wat had je? Leuk zeg van je huisje, ik zal zeker meeduimen. Gaan jullie samen verhuizen? Hoe gaat het met de beeb?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:15

Hey samantha!
Fijn dat je weer wat opgeknapt bent! Ik hoop met je mee dinsdag. Superspannend joh!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:20

@ CIV: Wat fijn dat het contact met je vriend zo lekker loopt. En wat lief dat hij een cadeau voor je heeft gekocht. Leuk!
Ook lief van de buurman dat hij je geholpen heeft in de tuin. Super. Hoe voel je je verder? Kan je een beetje tot rust komen zo in je weekend? Als ik het goed begrijp heb je je bezoek uit Drenthe afgezegd? Dapper dat je zo je eigen grenzen aangeeft :j

De eigenaresse van de paarden was ziek helaas, dus heb haar niet gesproken. Baal ik wel van, had haar graag even willen vertellen over mijn gesprek gister. Misschien bel ik haar morgen wel, maar bellen vind ik altijd lastiger.

Maandag word ik gebeld en dan hoor ik hopelijk wanneer ik kan starten. Hopelijk kan ik dan dezelfde week nog starten. Ben er echt aan toe, want het gaat echt bagger.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:55

Denk inderdaad dat je aan deze hulp toe bent PW als ik de berichten zo lees maargoed dat gaat er komen, nog even doorbijten. Heb mn visite afgezegd, zag het niet zitten. Dan wil ik alles weer persé netjes hebben etc. Ben ook niet meer naar mn paardje gegaan :o vind het eigenlijk alweer te laat, helaas. Voel me wel oke maar erg vermoeid, doe daarom ook maar rustig aan. Zo even een hapje eten en met de hond wandelen, daarna nog even in een warm bad zakken, heerlijk.

Jammer dat ze er niet was, wat dat bellen betreft dat ken ik ook wel, hou ik ook niet zo van. Kun je morgen niet even langsgaan bij haar?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:47

Rodeoroxy; Als je lijf zo aangeeft dat het niet goed gaat, luister daar dan naar en neem gas terug. Dat is echt altijd mogelijk, als je jezelf maar de prioriteit geeft. Ik herken het wel hoor, zeg ook altijd dat er anderen zijn die het veel erger hebben dan ik. Maar dat wil niet zeggen dat jij geen hulp nodig hebt! Er is altijd wel iemand te vinden die nóg meer mee heeft gemaakt, dan zou niemand hulp hoeven krijgen. En zo werkt het niet, bovendien is iedereen verschillend en de een veel gevoeliger dan de ander. Op tijd stappen terug doen kan voorkomen dat je echt een hele tijd thuis komt te zitten en alles kwijt bent (spreek hier even voor mezelf, baan en opleiding weg en ik zit al een tijdje thuis nu..). Had ik maar eerder aan de bel getrokken denk ik dan nu.

Sam, wat spannend, ga onwijs voor je duimen!! En fijn dat je weer een beetje op de been bent. Hoest verder met je?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:57

Hoop echt dat je snel kunt starten met de dagbehandeling PW en dat je er veel aan hebt. Kan me goed voorstellen dat je 's avonds wel graag naar huis toe wilt, dat zou ik zelf ook hebben.

Lief van je vriend CIV, dat hij wat voor je heeft gekocht. En van jou dat je hem zo op de hoogte houdt. Goed dat je je visite af hebt gezegd als je zelf aanvoelt dat je dan weer over de kop gaat (al is het maar met poetsen). Voor jezelf kiezen! Hoop dat je nog een beetje tot rust komt dit weekend.
In Drenthe ging alles ok. Op het moment zelf merk ik er nooit zoveel van, dat komt altijd later pas. Het is nu ruim een maand geleden dat ik voor het eerst ben geweest en ik heb zoveel vooruitgang geboekt in de tussentijd. Op dit moment is het bijna alleen nog de hyperventilatie aanvallen waar ik last van heb, de rest is zó verbeterd. Maar ik wil eigenlijk afwachten of hij me hier helemaal vanaf helpt, voor ik overal ga vertellen hoe en wat. Om geen onzin te vertellen zeg maar.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:12

Het is rustig hier, hoop dat dat een goed teken is. Zelf zie ik in dat dit niet gaat werken met mn werk, voel me dan ook even niet gelukkig nu |( en mis mn mannetje. Ga maandag maar even in overleg met mn leidinggevende of we geen tijden vast kunnen leggen, zekerheid heb ik altijd al belangrijk gevonden, weet graag waar ik aan toe ben. Als ik dit een paar weken moet doen op deze manier dan zit ik straks weer diep in de *piep* en dat is niet de bedoeling, dat gaat nu ook niet nu ik alleen ben.

Sifra, hoop dat je er op deze manier vanaf komt, hoe ons op de hoogte. Hoe is het nu verder met je, ben je nog bij je oma geweest?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:19

Hee meid, oliebol dat je er even doorheen zit. Denk dat het een heel goed idee is om de tijden even goed op je werk te bespreken. Maakte me al een beetje zorgen eerlijk gezegd. Maar heel goed dat je het zelf ziet en ook aan wilt kaarten! Heb je nog contact gehad met je mannetje?

Ben vanmiddag nog even bij oma geweest, die is nu vooral boos op alles en iedereen. Ik laat haar maar een beetje razen. Ga gewoon iedere dag even bij haar kijken.
Verder gaat het redelijk, ik duik zo m'n bed in denk ik.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:25

Ik kijk nog even tv en een beetje msn, mn mannetje is ook nog even online. We voelen ons beide niet happy maar ik wil hem er niet teveel mee belasten, hij moet zn aandacht hij zn werk houden. Zie wel een beetje op tegen maandag want ik zit nog in mn proeftijd maar het zal wel goed komen, alles beter dan ..... nou ja je weet wel.

Goed dat je bij je oma blijft komen, mijn oma is na het overlijden van opa heel erg achteruit gegaan en is niet meer te genieten (dement), ze zal nu misschien opgenomen moeten worden. Het is niet makkelijk om te blijven komen maar we doen ons best, ook al ziet ze dit niet.