Maar heb nu weer de gewone pil dus. Prikpil is niet wat, ben panisch voor naalden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
sHaKiEjLaVeR schreef:Ik heb hem nu zo'n 3 maanden. Is mijn 2e pil, heb hier voor de stediril gehad.
Ben met de Yasmin echt super tevreden, bij de stediril voelde ik me ***, elke dag had ik weer vreselijke hoofdpijn, voelde me verschrikkelijk down en zelfs mijn libido was naar 0.0 gezakt. Binnen 2 maanden alweer overgestapt, huisarts raadde eerst de Diana aan maar omdat dit een wat zwaardere pil is wilde ik toch liever eerst de Yasmin proberen. Bevalt me echt goed, ben helaas wel nog even zwaar ongesteld, wel een dag minder. Voel me over het algemeen helemaal niet meer down terwijl ik dit voor dat ik met de pil begon wel de week voor en tijdens mijn stopweek had. Libido is weer rechtgetrokken en van hoofdpijn is ook geen sprake meer! Hoop dat hij zo goed blijft bevallen. Oh én ik ben niet aangekomen!Maar ik moet zeggen dat ik wel goed blijf trainen!
Unwritten schreef:Raar eigenlijk hoe dat per persoon kan verschillen, het is maar net hoe je op de hormonen reageert.
Rijerijerije schreef:Zijn er ook ervaringen van mensen die (weer) last van acné kregen na het stoppen met de Diane? Ik kreeg hem dus echt als medicijn zeg maar....
Rijerijerije schreef:Zijn er ook ervaringen van mensen die (weer) last van acné kregen na het stoppen met de Diane? Ik kreeg hem dus echt als medicijn zeg maar....
NoaSky schreef:WillemYntJee schreef:vergeet echt te vaak mn pil en maak er dan vaak maar mn eigen schema van (heel erg k weet t..)
Whahaa! Dat is dus echt precies wat ik ook deed he. Ow sh*t weer 2 dagen vergeten. Oke dan neem ik er nu 2 en dan morgenvroeg 1 en morgenavond wel 1 dan klopt het weer een beetje (mag een wonder heten dat ik niet zwanger ben geraakt haha)
Ik wist ook echt niet dat de misselijkheid daardoor kon komen hoor. Laag libido wist ik wel. Overigens moet ik zeggen dat ik ook niet wist dat ik door die hormonen onverschillig was. Het is meer zo dat ik nu juist veel vrolijker ben en 'minder onverschillig'. Pff lastig uit te leggen hoor.
Naja 1 ding weet ik zeker, er komt hier dus echt geen spiraal in hoor. Ben er als de dood voor. Moet eerst nog 2 maanden zo uitzingen dus dan maar eens zien. En willemyntjee, de Yasmin is toch ook een pil of niet? (ivm vergeten?).. Maar ik hou jullie wel mee op de hoogte hoor!
Rijerijerije schreef:Wel vind ik het vreemd dat een pil die ontwikkeld is als libido-verhogend toch zo verschillend wordt ervaren door vrouwen...Elk lichaam verschilt natuurlijk, maar een "geneesmiddel" (lees: anticonceptiemiddel) moet toch redelijk gelijk werken bij mensen....
Ymke schreef:De vraag is waarschijnlijk al ontelbaar veel keren gesteld, maar toch: Dinsdag had ik de laatste pil van mijn strip, meteen een nieuwe strip klaargelegd om de stopweek nog even uit te stellen, en vervolgens gisteren (woensdag) en vandaag (donderdag) helemaal vergeten de pil in te nemen. Ik heb die van vandaag net geslikt (normaal 7.30u 's ochtends), en die van gisteren gelaten voor wat 'ie is. Ben ik nu nog 'veilig'?
goeroe schreef:Rijerijerije schreef:Wel vind ik het vreemd dat een pil die ontwikkeld is als libido-verhogend toch zo verschillend wordt ervaren door vrouwen...Elk lichaam verschilt natuurlijk, maar een "geneesmiddel" (lees: anticonceptiemiddel) moet toch redelijk gelijk werken bij mensen....
Welke pil zou het libido dan moeten verhogen? Dat het niet bij iedereen gelijk werkt lijkt me wel logisch. Elk lichaam is anders en zeker zoiets als je libido is van veel meer dingen afhankelijk dan alleen hormonen.
Rijerijerije schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen een zware en een lichte pil? Echt alleen de hoeveelheid hormonen? Of ook de samenstelling / werkzame stof? En waarom zitten er meer in een zware pil als minder ook volstaat? Kan iemand mij daarmee helpen?