[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RTM

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:17

Beetje laat :+

Maar heb nu weer de gewone pil dus. Prikpil is niet wat, ben panisch voor naalden :o En de nuvaring, tja... Nee, niet echt... Dus gaan dit weer even proberen. Buikpijn is nog niet helemaal weg trouwens. Is net zo'n gevoel alsof er iemand continu tegen je eierstokken zit te prikken ofzo :?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:25

Ik kom ook even langs in dit topic, ik lees al veel ervaringen en zou graag willen weten of jullie mij verder kunnen helpen: Ik slik sinds mijn 15e de Diane-pil tegen acne, later als bijkomstigheid dus ook als "de" pil...Hij doet z'n werk tot nu toe goed ;), maar mijn libido is de laatste jaren prut....Nu lees ik over de Yasmin, dat bevalt blijkbaar goed? Zelf zat ik te denken aan de Nuvaring, kunnen jullie vertellen of het op libido-gebied beter met jullie ging na de overstap naar de Nuvaring? Of de Yasmin?

Libido is eigenlijk mijn hoofdreden dat ik iets anders wil: ik ben niet bang om aan te komen (ahum: graag zelfs) en kan me goed houden aan het regelmatige slikken. Ik zoek dus echt iets wat ervoor kan zorgen dat de sekshormoontjes weer wat beter hun best gaan doen! Spiraaltje zie ik ook niet zo zitten, ik ken teveel "spiraalkindertjes" en hoor veel over buikpijn...

Zijn er ook ervaringen van mensen die (weer) last van acné kregen na het stoppen met de Diane? Ik kreeg hem dus echt als medicijn zeg maar....

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:44

sHaKiEjLaVeR schreef:
Ik heb hem nu zo'n 3 maanden. Is mijn 2e pil, heb hier voor de stediril gehad.
Ben met de Yasmin echt super tevreden, bij de stediril voelde ik me ***, elke dag had ik weer vreselijke hoofdpijn, voelde me verschrikkelijk down en zelfs mijn libido was naar 0.0 gezakt. Binnen 2 maanden alweer overgestapt, huisarts raadde eerst de Diana aan maar omdat dit een wat zwaardere pil is wilde ik toch liever eerst de Yasmin proberen. Bevalt me echt goed, ben helaas wel nog even zwaar ongesteld, wel een dag minder. Voel me over het algemeen helemaal niet meer down terwijl ik dit voor dat ik met de pil begon wel de week voor en tijdens mijn stopweek had. Libido is weer rechtgetrokken en van hoofdpijn is ook geen sprake meer! Hoop dat hij zo goed blijft bevallen. Oh én ik ben niet aangekomen! :D Maar ik moet zeggen dat ik wel goed blijf trainen!

Dit heb ik echt precies hetzelfde met de stediril! Had net de dokter gebeld, maar kreeg de assistent, en die verklaarde me voor gek, want die klachten had ze bij de stediril nog nooit gehoord. Hmm..toch even verder bellen, want ik voel me echt niet goed met de stediril.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:48

Ik heb juist het tegenovergestelde door de pil.. ik kan niet vaak genoeg bij hem zijn :+ :D

Raar eigenlijk hoe dat per persoon kan verschillen, het is maar net hoe je op de hormonen reageert.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:09

Unwritten schreef:
Raar eigenlijk hoe dat per persoon kan verschillen, het is maar net hoe je op de hormonen reageert.

Tsja, je hebt gelijk, eigenlijk heeft mijn vraag niet zoveel nut dus :D

Mijn hele seksleven speelt zich al af "onder invloed van" de pil, dus ik zou niet weten hoe het zonder zou zijn....Mmmmm.....wel benieuwd eigenlijk.....

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:23

Libido was helemaal in orde met spiraaltje hoor :)) Met pil 'vroeger' weet ik het eigenlijk niet meer. Gaan we nu merken :))

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:26

Ik had geen libido meer.. Ik ben overgestapt naar de Yasmin, en m'n vriendje houdt me bijna niet meer bij :D
Haha, nee, dat is wel overdreven, maar ik heb wel meer libido!
Was met ongesteldheid wel beroerder dan eerst en een dag eerder ongesteld, maar misschien kwam dat omdat het de eerste keer was dat ik ongesteld werd met die pil.. Maar in ieder geval niet zo chagrijnig.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:47

Rijerijerije schreef:
Zijn er ook ervaringen van mensen die (weer) last van acné kregen na het stoppen met de Diane? Ik kreeg hem dus echt als medicijn zeg maar....

Ik heb negen jaar de Diane pil gebruikt om dezelfde reden als jij. Ik ben vorig jaar overgestapt op de Nuvaring (ik ben nu 25), maar ik merk eigelijk nauwelijks verschil. Alleen de eerste vier maanden even wat meer puistjes, maar om nou te zeggen dat het acne was? Nee, en het ging na die vier maanden over. Nu heb ik hoogstens een verdikte mee eter in de stopweek. Maar bij iedereen kan het weer anders zijn,

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:08

Rijerijerije schreef:

ik had ook diane tegen de acné
ik heb nu sinds bijna 2 maanden een spiraaltje, maar heb nu jammer genoeg toch weer last van acné.
Ik ga (als ik er eens zin in heb) naar de huisarts toe voor een verwijing naar de huidarts.
Ik krijg dan waarschijnlijk een vitamine A kuur.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:16

NoaSky schreef:
WillemYntJee schreef:
vergeet echt te vaak mn pil en maak er dan vaak maar mn eigen schema van (heel erg k weet t..)

Whahaa! Dat is dus echt precies wat ik ook deed he. Ow sh*t weer 2 dagen vergeten. Oke dan neem ik er nu 2 en dan morgenvroeg 1 en morgenavond wel 1 dan klopt het weer een beetje (mag een wonder heten dat ik niet zwanger ben geraakt haha)

Ik wist ook echt niet dat de misselijkheid daardoor kon komen hoor. Laag libido wist ik wel. Overigens moet ik zeggen dat ik ook niet wist dat ik door die hormonen onverschillig was. Het is meer zo dat ik nu juist veel vrolijker ben en 'minder onverschillig'. Pff lastig uit te leggen hoor.

Naja 1 ding weet ik zeker, er komt hier dus echt geen spiraal in hoor. Ben er als de dood voor. Moet eerst nog 2 maanden zo uitzingen dus dan maar eens zien. En willemyntjee, de Yasmin is toch ook een pil of niet? (ivm vergeten?).. Maar ik hou jullie wel mee op de hoogte hoor!

Ja precies! Dr klopte echt niks meer van en gelukkig ook nooit zwanger geraakt, wel een paar keer aardig in stress gezeten omdat k bang was dat t wel zo was :P
Yasmin is inderdaad een pil, hij schijnt vrij licht te zijn maar k ben er eigenlijk helemaal klaar mee. Dat onverschillige heb k ook wel maar of dat door de pil is geen idee. Nouja nog maar even 2 maanden uitzingen en dan stap k lekker over.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:18

De vraag is waarschijnlijk al ontelbaar veel keren gesteld, maar toch: Dinsdag had ik de laatste pil van mijn strip, meteen een nieuwe strip klaargelegd om de stopweek nog even uit te stellen, en vervolgens gisteren (woensdag) en vandaag (donderdag) helemaal vergeten de pil in te nemen. Ik heb die van vandaag net geslikt (normaal 7.30u 's ochtends), en die van gisteren gelaten voor wat 'ie is. Ben ik nu nog 'veilig'?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:20

mmm dan kan het dus zomaar zijn dat ik er ook nog niet overheen gegroeid ben....Het gaat nu juist eindelijk goed met mijn huid, zit alleen nog met de littekens van jaren terug, maar ja....En toch wil ik eens iets anders proberen....Nog even overleggen met m'n vriend, maar ik neig nu toch sterk naar de Nuvaring :j

Wel vind ik het vreemd dat een pil die ontwikkeld is als libido-verhogend toch zo verschillend wordt ervaren door vrouwen...Elk lichaam verschilt natuurlijk, maar een "geneesmiddel" (lees: anticonceptiemiddel) moet toch redelijk gelijk werken bij mensen....:?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:32

Rijerijerije schreef:
Wel vind ik het vreemd dat een pil die ontwikkeld is als libido-verhogend toch zo verschillend wordt ervaren door vrouwen...Elk lichaam verschilt natuurlijk, maar een "geneesmiddel" (lees: anticonceptiemiddel) moet toch redelijk gelijk werken bij mensen....:?

Welke pil zou het libido dan moeten verhogen? Dat het niet bij iedereen gelijk werkt lijkt me wel logisch. Elk lichaam is anders en zeker zoiets als je libido is van veel meer dingen afhankelijk dan alleen hormonen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:37

Dat zou de Yasmin moeten doen....Maar ik lees/hoor het alleen maar, heb verder geen bijsluiter oid gelezen....Je hebt ook wel gelijk goeroe, maar ik verwonder mij een beetje over al die uiteenlopende ervaringen, en ik heb er dan ook weinig aan ;)
Het is dus puur een kwestie van uitproberen....

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:32

word je met een nuvaring helemaal niet meer ongesteld?
en als je van de pil overstapt op nuvaring heb je dan tijdens die overstap erg veel kans optussentijdse bloedingen enzo?
snappen jullie wat ik bedoel?

en als je nuvaring gebruikt en je word ongesteld moet de ring er dan uit?

ik lees hier namelijk allemaal dingen over vrolijker zijn en meer libido etc.

ik weet niet eens meer hoe het was voor ik de pil ging gebruiken.
alleen dat ik altijd erg veel buikpijn had en ook echt bijna een week ongesteld was.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:34

Je hebt de ring 3 weken in, daarna haal je hem eruit en word je gewoon ongesteld. ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:38

maar tijdens de overstap van pil naar ring dan?
hoe gaat dat?
krijg je dan extra bloedingen of niet?
en hoe weet je dan wanneer je stopweek is zeg maar?
en wat doe je met seks?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:41

Je doet de eerste ring in op het moment dat je normaal gesproken ook met een andere pil zou beginnen. Vanaf dat moment is de ring 3 weken werkzaam en daarna haal je hem er een week uit. Dat is dus je stopweek en daarna doe je gewoon weer een nieuwe in. Wat betreft de seks laten sommige mensen hem zitten en anderen halen hem er even uit. Dat is wat ik gehoord/gelezen heb, want zelf heb ik er geen ervaring mee. :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:43

dus als je normaal zou overstappen zeg maar na je stopweek dan zou je geen last krijgen van bloedingen?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:43

vraag me alleen af hoelang het gemiddeld duurt (als de ring eruit is voor een stopweek) voor je dan ongesteld word.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:44

Ymke schreef:
De vraag is waarschijnlijk al ontelbaar veel keren gesteld, maar toch: Dinsdag had ik de laatste pil van mijn strip, meteen een nieuwe strip klaargelegd om de stopweek nog even uit te stellen, en vervolgens gisteren (woensdag) en vandaag (donderdag) helemaal vergeten de pil in te nemen. Ik heb die van vandaag net geslikt (normaal 7.30u 's ochtends), en die van gisteren gelaten voor wat 'ie is. Ben ik nu nog 'veilig'?

Ja hoor, als je daarvoor netjes 3 weken geslikt heb en dat nu weer gaat doen. Zie het als extreem korte stopweek ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:07

goeroe schreef:
Rijerijerije schreef:

Welke pil zou het libido dan moeten verhogen? Dat het niet bij iedereen gelijk werkt lijkt me wel logisch. Elk lichaam is anders en zeker zoiets als je libido is van veel meer dingen afhankelijk dan alleen hormonen.

idd je hoort vaak dat een pil de libido zou moeten minderen maar was het maar zo'n feest _O- je kan bij mij er alles instoppen maar niets dat mijn gierende hormonen tegenhoud :') het is gewoon heel verschillend idd :j

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:32

Wat is eigenlijk het verschil tussen een zware en een lichte pil? Echt alleen de hoeveelheid hormonen? Of ook de samenstelling / werkzame stof? En waarom zitten er meer in een zware pil als minder ook volstaat? Kan iemand mij daarmee helpen?

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:43

Omdat er mensen zijn die door een lichte pil nog steeds ongesteld worden, en er mensen zijn die van te veel hormonen zich niet lekker voelen, ziek worden ed.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:45

Rijerijerije schreef:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een zware en een lichte pil? Echt alleen de hoeveelheid hormonen? Of ook de samenstelling / werkzame stof? En waarom zitten er meer in een zware pil als minder ook volstaat? Kan iemand mij daarmee helpen?

Verschillende pillen hebben verschillende typen (kunstmatige) hormonen, en ook verschillende hoeveelheden ervan. Afhankelijk van de persoon kunnen meer of minder hormonen het beste werken, of juist een specifiek type het minste bijwerkingen geven.