Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xManon_

Re: Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:58

Ach volgens mij moet je af en toe ook iets lekkers zoals chocopasta kunnen eten hoor!

O: vb gestampte muisjes
T: -
L: 2 bruine pistoletjes, een kaal, een met 20+ kaas
T: -
A: Soep op waterbasis en focaccia
T: Nu echt een appel!

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:19

O=geperste sinaasappel met liga koekjes erdoor
T=1 koekje
M=bloemkool met aardappelen en fiksticks hoe je die ook noemt :P
T=Stukje schocola |(
A= anderhalf bolletje met jongkaas en sla

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:28

Fiksticks? :') Geweldig woord _O-

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:42

Dinsdag is mijn 'zondigavond' :') Ik weeg me 's ochtends en dan 's avonds mag ik 1 klein zakje chips uit de aldi en 2 pralinetjes :D

Vandaag

O: 100ml magere melk met Kellogs die lichtjes gesuikerd is (hmm zondig zondig)
T: 1 minikoffiekoekje (werk trakteerde, heb het aller allerkleinste zonder glazuur of vulling genomen)
M: 6 van die luchte beschuiten met light smeerkaas (jaja, wéér kaas) en light confituur!
T: niets
A: appelmoes met vegetarische burger en aardappelen met een eetlepeltje ketchup
T: vruchtenmengeling

Verstaan jullie onder 2 soorten groenten per dag, 2x groenten verspreid over 2 maaltijden? Of zoals mijn avondeten, appelmoes en aardappelen?

Wat eten jullie 's avonds laat als je een late shift hebt gehad? Ik werk heel vaak tot 20u en dan ben ik pas om 21u thuis... 1 x op de 14 dagen werk ik zelfs tot 21u en dan moet ik eventjes aanschuiven pal aan een mc donalds, en dan knaagt het wel even :D

En vinden jullie van dat zoetmiddel beter dan gewone suiker? Ik probeer elke dag 2x groene thee te drinken omdat het 'goed' is maar heb er graag toch een zoetje in...

Ik heb al eens gedacht om die pilletjes van de apotheker te kopen, die de zin naar zoet wegnemen, maar weet niet of het helpt.

Ik betaal mijn diëtiste de 1ste maal €40, nadien telkens €20.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:25

Miep, gecondoleerd met je opa. Een heel goede reden om het lijnen even het lijnen te laten :(:)

Whoeii Mies *\o/*
Hermlein ook al zo'n mooi resultaat *\o/*

Dit schema ziet er goed uit chipieke! Ik heb gelijk bij de start zoveel mogelijk suiker geschrapt omdat ik merk dat mijn lijf er veel moeite mee heeft. Het is 2 weken afkicken, maar daarna wordt mijn drang naar zoet echt drastisch minder. Ik heb overigens wel zoetstof in huis, maar merk dat ik het maar weinig gebruik.

Het weekend is mijn snacktime, maar ik beweeg dan ook veel meer (o.a. 2x paardrijden), dus dan mag het ook. Maar soms is het op maandagochtend dan wel slikken.. :P

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:27

Miep veel sterkte, ik vind het niet vreemd dat je ging emo eten.
Ik denk dat ik dat al met minder gedaan had. :(:)

Chipieke ik weet niet wat voor werk je doet maar kun je niks op je werk eten wat je vooraf hebt meegenomen? Ik werkte in de zorg ook tot 22:00 maar at dan om 18:00 met de groep mee. Appelmoes vind ik zelf niet echt een groente, maar ik ben ook niet gewend om dat als groente te eten.
Suikerbehoefte heb ik na het schrappen van slechte koolhydraten bijna nooit meer :)

Mijn schema van vandaag. ( ik volg het southbeach dieet fase 2, alleen dan wat losser.)

O: Omelet met asperges, champignons en fetakaas.
T: Druiven en aardbeien
L: Tartaartje op een bedje van sla met een plakje 20+ kaas,komkommer, tomaat, olijven en eetlepel mayonaise.
T: Volkoren roggebroodje ingesmeerd met olijfolie en een half plakje 20+ kaas
A: 2 zalmfilets met een een half blikje doperwtjes.
T: 2 lightbiertjes. ( Heeel stout en 1malig, maar ik had na een paar weekjes geen alcohol er zin in)
Beweging: 7 km stevig gewandeld.
Mijn weegdag is zaterdags en ik woog vandaag 75,4.. dus ik ben 1,4 afgevallen :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:28

Schema van vandaag:
O: 2 bruine boterhammen met light jam
T/L: bakje magere yoghurt met muesli
A: verse zelfgemaakte goulash met donker bruin stokbrood
T: denk appeltje met beetje kaneel er over en lu-crackers

Sporten vandaag: 45min getraind met het paard en 15 minuten op mijn nieuwe aanwinst mijn step-apparaat (zweten!!!!!!)

Weet niet welke pilletjes van de apotheek je bedoelt chipieke, ik werk in een apotheek maar het meeste wat je bij ons vrij kunt kopen werkt maar zeer beperkt en vaak alleen als je een BMI hebt van 28 of meer.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:37

Super Hanneke +:)+ En wat zijn slechte koolhydraten? Gezien jouw schema denk ik brood o.a.?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:45

Even een stukje gekopieerd is makkelijker: Veel overgewicht is van koolhydraten. Het gaat hierbij om de geraffineerde, bewerkte koolhydraten die voorkomen in bijvoorbeeld gebak, koekjes brood en snacks. Uit de geraffineerde koolhydraten zijn de vezels verwijderd wat tot gevolg heeft dat deze voedingsmiddelen niet goed verteerd kunnen worden en als vet opgeslagen worden. Er zijn echter ook goede koolhydraten die wel gewoon gegeten kunnen worden. Goede koolhydraten zitten bijvoorbeeld in fruit, groente en volkoren producten.

Wanneer je geen of weinig geraffineerde koolhydraten eet daalt je gewicht doordat de insulineresistentie wordt opgeheven en daardoor de koolhydraten weer normaal verteerd worden en niet langer als vetten worden opgeslagen. Voorbeelden van geraffineerde koolhydraten zijn: Alcolhol, meel, bloem, geraffineerde plantaardige olie en suiker.

Normaal gesproken doe je 2 weken fase 1 en eet je geen brood, aardappelen, fruit, suikers etc. dat doe je om af te kicken van de koolhydraten. Daarna voeg je langzaam de gezonde koolhydraten toe. Merk je dat je gewichtsverlies stagneert of dat je aankomt dan heb je te veel toegevoegd en minder je dat weer iets. Er zijn boeken van te koop en er is ook een forum :) Voordeel is (vind ik) dat je gezond leert te eten en dat je afvalt zonder honger te lijden. En dan ben ik nog niet eens een super voorbeeld want ik doe het niet zo streng als ze dat bijvoorbeeld op dat forum doen ;)

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:46

ik zat te denken om een stepapparaat Te kopen
Alleen ik kan bijna geen tips vinden op Google van welke spieren je traint En of goed voor je is

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:50

@Hanneke84: klopt! Dat was het eerste dat mijn diëtiste drastisch verminderde, mijn brood! Ik at soms tot 10 sneetjes brood op een dag! En daar verzwaar je echt van! Dus ik probeer 's ochtends altijd cornflakes te eten met magere melk, 's middags brood en 's avonds gekookt of een paar kommen soep.

*edit: wie weet er nog een 'gemakkelijke' sport? Ik ben 3 jaar geleden mijn rug gebroken en dat is nooit meer goedgekomen, een kwartier op een fiets zitten gaat niet, lopen gaat niet want het ramt dan verschrikkelijk op mijn wervels in, paardrijden doe ik 1x per week maar dat is enkel stappen omdat ik m'n paard niet teveel wil belasten met mijn gewicht.

Binnen 4 weken komt mijn adoptiehond en dan staat wel 3x lang wandelen op het schema :D

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:58

Chipieke dan ben je toch vooruit gegaan want 2 dagen terug at je nog 7 boterhammen :P
Heb je dan geen last van je rug met het wandelen met de hond? Probeer dan interval te doen, stuk sneller wandelen en dan weer rustiger. Als je een half uur gewoon wandelt verbrand je ongeveer 150 calorieën dus met een uurtje 300 en ik denk dat als jij daar naar toe zou werken en je doet dat een keer of 3-4 keer in de week het al heel netjes is :j

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:00

irise456 schreef:
ik zat te denken om een stepapparaat Te kopen
Alleen ik kan bijna geen tips vinden op Google van welke spieren je traint En of goed voor je is

Ik heb van de week bij de blokker een stepapparaat gekocht voor 35 euro.. is voornamelijk voor been en bil spieren maar na 10min liep het zweet over mijn voorhoofd dus je verbranding gaat ook lekker aan de slag hoor! ik zoek alleen nog kleine 2-4kg gewichtjes om ondertussen wat oefeningen met mijn armen te doen!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:05

@Hanneke84: ja van lang wandelen krijg ik héél veel pijn, maar ik ben het gewend om te wandelen met m'n paarden aan de hand en dan MOET ik doorwandelen. Als ik op mijn eigen tempotje kan 'waggelen' heb ik er geen last van, maar dan bouw ik het gewoon op en hoop ik dat ik uiteindelijk een uur stevig kan gaan wandelen met de hond! Daarom heb ik een hond gezocht, zo MOET je buiten :D En over die boterhammen, ja ik moet er vaak aan herinnerd worden dat ik er echt niet zoveel van mag eten :D Want ik eet het dus verdomd graag :+

Even voor de duidelijkheid, mijn 4 onderste rugwervels (behalve de allereerste) zitten opeengepropt en geeft dus vaak veel pijn... Dat is de schuldige van mijn extreme overgewicht. 3 jaar lang niet mogen sporten/bewegen zoals het hoort geeft verveling en wat doe je dan, eten ;(

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:11

Zwemmen lijkt me ook goede beweging? Maar dan is wandelen wel laagdrempeliger omdat je niet eerst ergens naar toe hoeft voordat je kan sporten.
Als gewoon lang wandelt is dat wel een ultieme vetverbrander. Mijn vader is daarmee echt heel veel afgevallen. Helaas kost het zoveel tijd...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:24

*\o/* Ik ben voorbij de -20Kg *\o/*

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:45

Wow MM!

Ik ga ook weer aan de bak! Ook omdat ik vind dat ik moet bezuinigen. Ik ga eens kijken hoe zuinig ik kan leven. ( mede omdat ik misschien een huis wil kopen, maar ik vind het ook wel een uitdaging!)

Weten jullie of je brood belegd en al in kan vriezen? Ik wil niet meer in de kantine eten maar brood mee gaan nemen naar mijn werk. Alleen is alles wat nu vers is, dat woensdag niet meer... Kan ik nu 4 lunchpakketjes smeren, in de vriezer gooien en dan elke dag een pakketje eruit halen? Of werkt dat niet zo?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:46

Ligt denk ik aan het soort beleg?
Maar wat ik meestal doe is 's morgens mn brood uit de vriezer halen, besmeren/beleggen en meenemen. Tegen de tijd dat het lunchpauze is, zijn ze al lang en breed ontdooit :j

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:50

Ja maar het gaat me dan ook om het vershouden van het beleg. Ik dacht aan kiprollade, smeerkaas, dat soort dingen...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:52

Nou volgens mij moet het zéker kunnen met vleeswaren :j
En voor de rest...uitproberen maar ;)

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:54

Nou... ik ga maar eens aan de smeer dan... :D

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:57

Hee,
Ik wil me ook graag aanmelden.
Moeten echt een paar kilo vanaf.
Ben nog maar 16 jaar, maar merk toch dat ik wat te dik word.
Ik moet vooral proberen, 1 koekje te pakken ipv 5 en dat soort dingen.
Verder sochtends brood smeren voor mee naar school wat ik nu vaak oversla.
Ik wil wel meer sporten maar heb bijna geen tijd voor, maar ga eventjes kijken waar ik tijd kan maken.
Hoop dat ik door dit topic te volgen, het een beetje vol kan houden.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:09

Welkom shayenne93! Volgens mij hebben de meeste mensen moeite met dat ene koekje ipv vijf. Maar ik haal hier wel motivatie vandaan!

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:43

Haha ja dat is waar.
Ik ga mijn best doen, zodat ik paar kilo kwijt ben sowieso voor de zomer.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:04

MM Respect!!!!!

Ik zag iets over gewichten voor de armen tijdens het steppen.
Mijn step heeft er 2 elastieken aan zitten om gelijk je armen te trainen :D

Iedereen bedankt voor het medeleven.....
Net wezen shoppen := paste maatje 38, kleine gejuich :P