Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:11

Moiryn schreef:
Wel als je 2 grote bakken naar binnenwerkt om 12 uur 's nachts :+

Haha, dat ken ik. :+

Anoniem

Re: Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:12

Dames, tijdstip maakt niks uit.. :) Ik weet dat er vaak anders gezegd wordt, omdat je vertering langzamer zou gaan, maar het maakt écht niet uit wanneer je iets eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:16

En van dat spul wordt je niet bepaald 'dik'.. :)
't is altijd nog gezonder dan chips etc. Want chips is dus nergens goed voor (naja zout misschien :+ ) en dat spul is nog goed voor je ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:17

Teveel zout is hartstikke slecht voor je. :D

Maar muesli is inderdaad niks mis mee. Tot een bepaalde hoeveelheid dan, maar dat geldt met alles. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:19

Ja maar in de zomer is het wél goed als je aan wat extra zout komt. Zeker als het zo warm is, ik moet dan altijd verplicht wat chipjes als ik bij m'n oma ben... :')

En muesli moest ik ook altijd eten van opa, maar dat lustte ik niet haha, maar hij vraagt het nog steeds als ik daar eet; Wil je muesli door je yoghurt?
:')

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:59

Ik probeer af te kicken op de zout. Overal waar zout bij kan, gaat zout bij, en niet zo'n beetje ook. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:01

Haha wij eten niet zo veel zout geloof ik. En zo vaak eet ik geen patat, 1x in de 2 weken of zo, dan mag er best wat zout op van mij. ^^

Ik ben echt verslaafd aan biscuitjes, na/voor m'n lunch had ik altijd de gewoonte chocolade koekjes te eten ( :+ ) en nu eet ik dus standaard 2 biscuitjes dan.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:04

Maar laat eten blijft toch minder goed want je verbrand minder omdat je slaapt en niet veel beweegt?

Ik heb gister zo te veel gegeten,
en heb morgen en overmorgen verjaardag,
dus vandaag eet ik best weinig;
o; nectariën
t; rijstewafel
m; 1boterham met boter
t; 2nectariën
a; sla met dressing
t; 2aardbeiden en mischien wat rozijnen.

Wat doen jullie trouwens als je 1 dag te veel hebt gegeten,
die dag er na heel rustig aan doen,
of weer 'gewoon' gaan eten?

-marije-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:27

hoi,

ik heb dus blijkbaar ijzer tekort, dus ik ga nu ff veel meer groente eten!
was zowieso al een beetje aan het lijnen!

maar als ik 1 dag te veel heb gegeten dan doe ik de volgende dag rustiger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:46

Ik ga dan gewoon weer verder met eten, als ik een dag slecht heb gedaan.. (:
Ga nie tminder eten de dag er na of zo.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:17

Hm we aten vandaag patat, heb maar weinig genomen, geen mayonaise genomen en daarna nog komkommer gegeten.

Dan sla ik volgende week over. We eten namelijk 1x per week patat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:21

Een keer in de week patat kan wel gewoon hoor.. :+

Ik heb als avondeten Nasi gehad en als na heel veel aardbeien =:)

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:24

Wij hebben vanavond wentelteefjes :~ _/-\o_ gegeten, ik had wel 8 witbroodjes (met veel suiker en kaneel)..
Maargoed, over de hele dag had ik ervoor nog maar 3 bruinbroodjes boter en 1 appel op, dus zo erg is het toch niet? Erna had ik ook nog een appel gegeten en voor de rest veel water gedronken.

Ook nog 40 minuten gefietst en de paarden gedaan, is dit in verhouding een beetje oké?

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:56

ILoveMyHorse schreef:
Ik had gisteren een documentaire over anorexia gezien, ik heb nu wel een heel andere kijk op mensen met anorexia. Nu zie ik pas in hoe ernstig het probleem is. Wel heel goed van je dat je anderen probeert te waarschuwen, helemaal omdat je het zelf ook hebt gehad!

die docu op kro bedoel je ?
ja die was idd goed en schokkend.
ik vond het goed omdat ze tenminste niet 1 mening over dingen had.
en het was schokkend om te zien omdat ik zelf ook zo ben.
noujah meiden ik kom nog wel vaker even lang gewoon om even te kijken !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:18

Die documentaire heb ik toevallig vanavond gekeken, en heb echt zitten huilen maargoed.

ILoveMyHorse, dat is wel goed hoor. Volgens mij zit je nu alsnog onder het aantal kcal dat je nodig hebt? Want met wentelteefjes heb je maar een half broodje eigk, want je snijdt de korsten er af.

Mijn eten vandaag (kwam 12 uur bed uit, even voor de duidelijkheid.)

O/T; 2 biscuitjes, stukje komkommer
L; 2 broodjes, 1 wit/1 bruin, met appelstroop (de bruine) en de witte met pindakaas.
T; 2 dropjes (Lunchte om 3 uur, dus verder niks vullends of zo.)
A; Bord met Nassi en een ei er bij, geen kroepoek want die was ik vergeten te halen :+
T; (Heel veel :o , moeder vind ze niet lekker meer door chemo dus mocht ik hare hebben.. ) aardbeien

En ik heb gedronken, 1 glas cola, 2 glazen water + 1 glas met klein beetje karvan cevitam erin en water verder.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:53

Oh die documentaire had ik gemist, was helemaal over de zeik omdat ik die in de gids zag staan en ik wilde 'm erg graag zien. Zat ik om half 11 voor de tv, dacht dat ie dan zou beginnen. Heb 'm de volgende dag gelijk gekeken, heb lopen huilen zeg..

Nou ging wel goed toch gister Rebecca? Ik wil ook aardbeien, maar m'n ma heeft net rode bessen gehaald en fruit is nou eenmaal duur..

Ik heb vandaag 'n iets te krap shirt en een te kleine broek gekocht, niet heel veel te klein, gewoon de maat die ik eerst wel gemakkelijk paste, omdat ik die broek gewoon zoo graag wilde, hij is zo mooi, en hij was in de uitverkoop! Dan mag ie van mij wel 'n maandje in de kast tot ik 'm weer pas. Ga nu wel even wat eten, heb echt te weinig gegeten tot nu toe en dat begin ik nu te voelen..Heb bij m'n oma niks gegeten want die heeft alleen maar chips/snoep/taart in huis :+ Ga even yoghurt en een broodje eten! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:13

Ah da's dan wel motiverend ja! :)

Ik heb vandaag een verschrikkelijke dag.
Kei erge eetbuien, en er zit echt een enkel gezond ding tussen..

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:22

Ja is zeker motiverend, hij is echt mooi. Althans, vind ik. Is een beetje een lichtblauwe ripped jeans. Niet zo dat je je huid er onder ziet, maar er zit nog zo'n laagje stof onder. Hij is zoo gaaf, en ik wil hem al een tijd.

Ah maar je kan morgen altijd weer opnieuw proberen. Ik heb helaas geen tips voor het vermijden van eetbuien, het makkelijkste is natuurlijk het niet in huis halen maar ik heb daar hier thuis niks over te zeggen.

edit: Ben ik trouwens de enige die nooit sport? Ik wíl wel, maar op de een of andere manier komt het er nooit van :+ Zit ook zo van: 'Ja, vanavond ga ik buikspier oefeningen doen!' en dan vergeet ik het compleet. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:32

Ik sport ook niet, wil maandag wel beginnen..

Ja kijk, mijn ouders die halen zòveel in huis en die halen echt niet minder omdat een van hun kinderen wat af wil vallen..

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:42

Ja, hier ook. En vind het best moeilijk om tegen m'n moeder te zeggen dat ik af wil vallen, ik weet wel dat ze het niet raar enzo zou vinden, maar ze heeft er ook niet echt vertrouwen in dat het me gaat lukken. En daarbij vond ze mijn laatste afvalpoging niet zo grappig :o

Bij ons is er helaas altijd wel wat te eten :+ Gelukkig liggen er maar 2 dingen in de kast die ik lust, maar áls ik er iets van eet kan ik me niet bedwingen en dan pak ik der hele zak, en dat is bij alles wat ongezond is, vind dat heel moeilijk. Vanavond zou ik normaalgesproken chips hebben, ik denk dat ik een zakje Snack a Jacks Barbeque (echt een tip, ZOO lekker!) en wat komkommer neem :D

Ik word ook op de een of andere manier heel gelukkig van afvallen. Als ik een dag gezond eet ben ik helemaal blij, en trots op mezelf. Eet ik iets ongezonds ben ik zo chagrijnig als de pest en geloof ik er niet meer in.

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:13

Hier zit er ook zo een! :+ Vandaag ben ik opzich wel gelukkig, alleen beetje te veel brood gegeten misschien.. Ach, straks nog wraps maken (iemand nog leuke ideeen van wat je erop kan doen?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:15

Wraps; gehakt, verder groenten?

En wat ook lekker is; Zure room, geraspte kaas en slagroom
:+: :j

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:18

Hihi dat laatste laat ik wel zitten ;) Hebben we trouwens ook niet in huis..

Ik zat te denken aan gehakt, ijsbergsla, geraspte kaas erover. En voor degene die het willen nog tomaten, komkommer, (ui?) en kruidenboter :P Dit is de eerste keer dat ik thuis ga koken en dat ik zelf wraps ga maken, dus waarschijnlijk wordt het uiteindelijk een afhaalmaaltijd hahaha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:19

ik bedoelde ook geen slagroom :o?
Ik lust geen eens slagroom _O- geen idee hoe ik daar ineens bij kom.... :+

Zure room, sla en geraspte kaas :')

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:23

Rebeccaa schreef:
ik bedoelde ook geen slagroom :o?
Ik lust geen eens slagroom _O- geen idee hoe ik daar ineens bij kom.... :+

Zure room, sla en geraspte kaas :')

Hahahha ik dacht al, lekker op een wrap :')