[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_V

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:30

Hoii
Ik kom even binnenvallen,

In januari heb ik een neuspiercing laten zetten, maar nog regelmatig wat probleempjes.
Zo ook nu weer een. Ik heb een knopje erin zitten waarvan het staafje omgebogen is (er zit dus geen verdikking in waardoor hij beter blijft zitten), maar als ik bijv met een handoek mijn gezicht afdroog wil 't er nog weleens uitvallen.
Zo ook net weer, maar nu kreeg ik hem bijna niet terug en nu bloed het gaatje, is dat heel erg? Moet ik nu meteen weer beginnen met ontsmetten (daar ben ik nl een paar weken geleden mee gestopt)?

En nét naast mijn piercing zit een klein bultje, lijk op een puistje, maar ik ben bang dat het door mijn piercing komt.. Iemand enig idee wat dat kan zijn?

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:42

ah super Korleon ! :D

pff ik wilde um vandaag zetten, me ouders zeiden eerst dat het mocht (met moeite)..
en toen waren ze ineens boos :') , en nu mag ik het niet meer

ze vinden het ordinair, en voor aso mensen :( ..
Ik vind dit echt nergens op slaan..

Maar als ik hem stiekem zet, haal ik thuis alleen maar ellende aan..

Pff, baal nu al helemaal.. Had eindelijk een beetje het lef en doorzettingvermogen..

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:47

panache schreef:

pff ik wilde um vandaag zetten, me ouders zeiden eerst dat het mocht (met moeite)..

Pff, baal nu al helemaal.. Had eindelijk een beetje het lef en doorzettingvermogen..

hier preccies hetzelfde probleem!!! :D

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:52

xxriiannee schreef:
panache schreef:

hier preccies hetzelfde probleem!!! :D

:(:)

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:48

Mn ouders zijn het er toch nog niet helemaal mee eens maar ik ben 21 dus mag doen wat ik wil (volgens de wet dan ;) ) En over week ander staafje en dan merk je er niets meer van :P

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:07

Ik heb weer met Paps en Mams gepraat..

Ze zijn gewoon bang voor de risico's bijv dat ik niet meer kan praten of dat m'n tong verlamd wordt, dat een ader geraakt wordt, dat ik stik in m'n eigen tong??? ..
Ze willen ook weten of ik de piercer met een handtekening moet vrijwaren.. Dus mocht er wél iets gebeuren onder het piercen, wie er dan aansprakelijk is..

áls ik um zou zetten moet ik naar 1 van de állerbeste shops in Nederland, waar zit die :') ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:16

Ik vrees dat als er iets gebeurt, dat jij verantwoordelijk bent, je geeft immers toestemming om het te doen. De meeste piercers zullen je in de mate van het mogelijke wel helpen met ontstekingen enz. Maar ik denk dat, als er echt wat fout gaat waar ze niets aan kunnen doen, je ook geen schadevergoeding oid zult kunnen eisen. Een papier tekenen hoeft in de meeste gevallen niet. (al ken ik wel een piercer hier in de buurt die het wel laat doen en met reden >;) ) en ik zou ook niet meer zo snel eentje laten zetten bij een piercer die me laat tekenen dat alles wat na het piercen fout loopt mijn verantwoordelijkheid is. :)

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:19

Oke, ik vind het wel raar dat ik aansprakelijk ben, als de piercer mijn aders doorboord..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:23

Jij vraagt en betaald hem toch om dat te doen?

Als je een degelijke piercer uit zoekt hoef je daar ook geen bang voor te hebben. Maar dan moet je wel willen betalen, kwaliteit heeft zijn prijs.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:24

ik bedoel, dat ik verantwoordelijk ben, als de piercer iets góéd fouts doet..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:30

Als je naar een degelijke piercer gaat doet hij dat normaal niet. En dan nog: jij neemt het risico om te laten piercen. Dus het is niet meer dan normaal dat jij dan ook verantwoordelijk bent. Een piercer er voor laten op draaien is zoals, wanneer je een nieuwe auto koopt en daar mee botst. Dat je dan naar de autoverkoper gaat en zegt "jij hebt me die auto verkocht dus jij bent de oorzaak van die botsing! Zonder die auto hadk nl nooit gebotst!"

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:17

Elke piercing brengt risico's met zich mee, zelfs een navelpiercing.
Elke goede piercer weet wat hij of zij doet.Wanneer er toch onverhoopt tijdens het piercen iets mis gaat zullen ze je zo goed mogelijk proberen te helpen.Echter blijft het je eigen verantwoording.Bij veel piercingshops moet je idd eerst een soort van overeenkomst tekenen.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:42

hmm eigenlijk best appart. als het gaat ontsteken ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk. maar als hij nou verkeerd is gezet?
mijn vriendin heeft ook navelpiercing gezet en daar istie veel te ver uit mekaar gezet. dus die is helemaal gaan ontsteken, en ze heeft hem er meteen uitgehaald. nu zit er wel een fiks litteken op. oke is eigen risico maar je verwacht toch dat hun het goed doen?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:49

een te ruime piercing is niet persee een reden voor een ontsteking hoor... dus dat is wel eigen verantwoording, misschien weleens bedacht dat een lijf bedenkt wat voor raar ding er in het lijf zit en het afstoot? als er een ader word doorboord oid bij een tong is dat anders.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:51

hij zat te ver uit mekaar en het staafje was dus veelste kort. ze kon hem amper schoonmaken omdat ze hem niet kon bewegen en is terug gegaan. die heeft er een ringetje in gedaan en het hielp nog niet. Toen is ze naar een andere piercer gegaan en die zij dat hij veelste ver uitmmekaar was gezet en dat de piercing veelste klein was.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:39

Je hebt vast ooit wel ergens gelezen: betreden op eigen risico. Bij piercen is dat net zo. Piercers zetten net als veel bedrijven disclaimers op dat zij niet verantwoordelijk zijn, mocht er iets gebeuren. Aan alles wat men doet in het leven zitten risico's. Bij piercen dus ook. Jij bent op de hoogte van die risico's, maar er kan altijd iets gebeuren, jij geeft je akkoord daarvoor.

Daarnaast zijn er maar weinig gevallen bekend van verlamde of leegbloedende tongen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:25

Lous schreef:
Je hebt vast ooit wel ergens gelezen: betreden op eigen risico. Bij piercen is dat net zo. Piercers zetten net als veel bedrijven disclaimers op dat zij niet verantwoordelijk zijn, mocht er iets gebeuren. Aan alles wat men doet in het leven zitten risico's. Bij piercen dus ook. Jij bent op de hoogte van die risico's, maar er kan altijd iets gebeuren, jij geeft je akkoord daarvoor.

Daarnaast zijn er maar weinig gevallen bekend van verlamde of leegbloedende tongen.

mwah denk zelfs echt bijna niet want dan moet t wel heel ver gaan, maar als er een ader geraakt word terwijl er niet gecontroleerd is met een lampje of er aders lopen dan mag van mij een zaak gesloten worden. maar ik denk dat dat bijna of gewoon niet voor zal komen.

ik heb een vraagje, ik heb nu dus een piercing "daar" titanium goukleurig met bling, nu was ik net aan het douchen en was me bovenste balletje helemaal "vaal" en het diamantje glinsterd niet meer, heb dus even het onderste balletje maar weer boven op gedaan, maar goed, ligt dat aan de piercing of is dat normaal daar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:27

Ik heb gelezen dat dat normaal is dat ie daar niet meer zo mooi glanzend is. :j

Heb ik trouwens ook met mn labret.. Heb er maar een retainer in gedaan, was t ding toch ff zat.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:02

mm goed dat ik dan maar geen echt goud heb gekocht, dit ding was niet duurder als 3 euro maar zou er dus echt niet blij van worden als ik een duurder sierraad had genomen.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:08

xDramaQueen schreef:
mm goed dat ik dan maar geen echt goud heb gekocht, dit ding was niet duurder als 3 euro maar zou er dus echt niet blij van worden als ik een duurder sierraad had genomen.

Dat had je dan beter juist wel kunnen doen, want mij is verteld dat je daar bij goudkleurig titanium JUIST verkleuring krijgt!!! Die van mij bleef mooi goudkleurig, alleen het gedeelte dat zeg maar in je velletje zit, dat verkleurde ietsje roodachtig, maar dat schijnt normaal te zijn en kun je met een zilverdoekje zo weer wegpoetsen. Die HVC van mij blijft me helaas steeds een beetje pesten. Niet meer heel erg ontstoken ofzo, maar nog wel wat geirriteerd. Nu hangt er ook een deurklopper in waar je u tegen zegt.... Ik wil eigenlijk gewoon graag weer mijn gouden ringetje erin, maar die is nog wat te klein om weer terug te doen.....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:19

nou ik neem het risico eigenlijk niet... misschien later maar nu niet, ik heb namelijk overal titanium goudkleurig, al járen en nog nooit verkleurd :)) oke dat zijn wel de duurdere maar weet niet of ik het daar wil en dat hij daarna ineens helemaal vaal word _O- ik zal het wel even aan de piercer vragen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:01

Ik laat over 2 weken een tongpiercing zetten, wilde het al vanaf mn 16e maar mn ouders waren/zijn het er niet mee eens. Ben nu al zenuwachtig :))

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:05

haha ach stelt niets voor, ik was ook zenuwachtig en uiteindelijk voor niets.. doe tniet zeer!! :D

En met de mijne is het super goed!! Mn mama wil alleen dat ik voor moederdag m eruit haal, dat wil ze als kado, das lekker goedkoop dit jaar want dat gebeurd niet :P

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:35

DeSa schreef:
Ik laat over 2 weken een tongpiercing zetten, wilde het al vanaf mn 16e maar mn ouders waren/zijn het er niet mee eens. Ben nu al zenuwachtig :))

bij al dacht ik aan kei lang, is het een jaartje :') maar wel leuk!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:50

@ DQ hoe is het nou met je tietpiercing?