me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miss_kippie

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:15

nee ben ziekenhuis zat en arsten.helaas ben ik er voorlopig nog niet vanaf moet natuurlijk geopereerd worden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:53

Marilla schreef:
Vervelend MissKippie!

Zeg, hebben jullie nu ook de behoefte om naar de dokter te rennen en dit te vertellen en vragen of ie je kan testen op H2S? :o

Ja en dan zie ik het gebeuren dan 9 van de 10 er brandschoon doorheen komen.

Zeer interessant!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:18

De test dus aanschaffen voor 15 euro, als deze donker kleurt, weet je waar je nog op kan laten testen.
Echter dat overgevoelig zijn voor licht herken ik niet, jullie wel?

@ Paula: Wat een gedoe Paula met die arts, ik zou toch een verwijzing naar Amsterdam vragen naar het CVS centrum. Want die revalidatie klinkt als CGT, de assistent heeft gelijk dat de resultaten tussen de 3 en 6 maanden positief zijn, echter vergeet ze erbij te zeggen dat er na een jaar een enorme terugval is onder de patienten en hun situatie zelfs is verergerd. 1 van de redenen waarom ik niet naar een CGT onderzoek en behandelplek toe wil.

@Marilla: word toch geen feesttent volgende week, ik heb een aantal belangrijke werkzaamheden te doen voor mijn werk die week, en als ik dan 1 keer naar de feestent ga, dan weet ik dat ik verder tot niks meer in staat ben.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:31

Overgevoeligheid voor licht herken ik heel erg.

Test positief betekent volgens mij alleen dat je H2S in je urine hebt (kan even niet bedenken welke tests eruit kunnen volgen? net wakker ook..)
En H2S kan zo ongeveer alles wat er aantoonbaar fout gaat bij ME verklaren.

http://www.cfids-cab.org/MESA/Lemle.pdf (engels, even door een vertaalmachine halen als je liever NL leest).

Al mijn info komt van deze mailinglijst af trouwens, http://www.me-platform.vuurwerk.nl/
Komen zeer regelmatig goede artikelen met info voorbij.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:39

En op de site: http://www.mecvs.net vind je ook informatie, artikels, forum, etc
ook de laatste nieuwtjes worden goed bijgehouden, en vertaald in het nederlands.

Ik bedoelde dat als je urine donker kleurt, je dat alleen nog thuis ziet met de thuistest, dus je kunt dan gericht naar je huisarts of internist gaan om op H2S te laten testen, zodat het ook in je dossier wordt vastgelegd. Weer een stukje erkenning.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 08:47

Aha, zo'n test is dus gewoon ergens te koop?
Nou, ik wacht eerst donderdag af, dan komt de homeopaat. En laat het bloedprikken even afwachten. Aangezien ik ook nog bij behandeling loopt bij de huisarts vertel ik dit dan ook wel tegen hem.

Vannacht flink ziek geweest, aantal keren overgegeven enzo. Nu dus lekker duf. Vandaag maar lekker rustig aan doen, misschien vanavond naar verjaardag, maar die kans is klein, want het ligt ook niet in de buurt ofzo.
Jullie nog plannen met pinksteren?
Morgen ga ik, als ik fit ben, picknicken met m'n vriend en daarna misschien nog even poedelen bij hun in het zwembad. Zij hebben een groot opblaasbaar zwembad in de tuin, lekker om af te koelen!
En maandagmiddag misschien zwemmen met vriendinnen..

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:58

@ Issy - staat in mijn Google Reader nu, dankje!

Marilla - ik zou als ik jou was even een paar dagen goed rustig aan doen...

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 09:25

Ja, ik doe zeker lekker rustig aan. Ik geef vaker over. Gewoon 's nachts word ik dan wakker, moet paar keer overgeven en de volgende dag nergens meer last van.. Hebben jullie dat ook? Ik heb het denk gemiddeld wel een keer of 2/3 in de maand..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:33

Gevoeligheid voor licht herken ik ook zeer zeker.

Overgeven doe ik nooit.
Marilla, heb je niet iets aan je slokdarm oid? Maagzuur enz?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:04

Jeetje nee dat heb ik gelukkig nooit.. ben je daar al eens voor naar de HA geweest? Desnoods los van je ME? Want dat is niet goed natuurlijk :=

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 15:04

Ja, maar volgens de HA zat dat ook tussen m'n oren :roll:

Vanmiddag lekker even in de zon gelegen en vanavond lekker vroeg naar bed. Ben nu aardig aan het opknappen, heb zelfs net wat gegeten, maar ga toch maar op tijd naar bed vanavond.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:29

Jahoor.. je bedenkt 's nachts laat i knu even gaan kotsen... jeeeemig wat een ***HA heb jij zeg :=

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 16:07

Ja, volgens hem komt alles van stress.. Nou, ik heb totaal geen stress!
Ik ben dus echt blij dat ik naar die andere HA ben gegaan en daar blijf ik voorlopig nog wel bij! Die heeft echt intresse en stelt ook vragen die wel te maken hebben met ME, maar niet bijzonders zijn, zoals of vriendinnen die er begrip voor hebben enzo.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:28

Ik zou als ik jou was dan dat overgeven ook even goed aankaarten, want dat kan echt niet goed zijn meid!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:29

Ik had het voorheen ook het overgeven, maar door meer regelmaat aan te brengen in mijn leven en mijn eetpatroon omgegooid, gaat het nu goed. Bij mij kwam het omdat ik dan teveel gedaan had op een dag, en dan slaat het op je zwakke plek, de 1 krijgt hoofdpijn, de ander last van zijn rug, en Marilla bij jou slaat het dan op je maag, denk ik.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 19:35

Ja, in principe zou dat best kunnen, maar ik heb de laatste dagen juist erg rustig gedaan.
Ik heb ook mijn eetpatroon omgegooid een maand geleden, laat al het fastfood staan, omdat ik dacht dat het daardoor kwam. Ik moet wel zeggen dat het een stuk scheelt hoor. Ook eet ik ander brood en meer fruit en groente.
Ik dacht ook dat het kwam doordat ik die avond laat naar bed ging, maar lag gisteren al om 9 uur.
Misschien komt het doordat ik wakker werd door de telefoon van m'n moeder die leeg was.. Dat ik dan uit een diepe slaap kom en daardoor zo misselijk ben. Overigens is het niet echt overgeven, er komt alleen slijm uit. Komt denk omdat het midden in de nacht is en dan mijn maag leeg is.
Zal het zeker eens gaan overleggen met m'n huisarts of met de homeopaat donderdag!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:01

Balen van je misselijkheid Marilla. :\ Zou het ook zeker overleggen.
Mijn eetlust is de laatste tijd ook wel een beetje verdwenen. Heb sowieso 's morgens altijd last van misselijkheid en nu als ik een paar happen heb gegeten hoef ik eigenlijk al niet meer. Verder de hele dag door van die vlagen... Het zal wel weer overgaan.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:57

Heb ik ook een tijdje gehad.. voelde me toen niet slechter of beter dan nu dus waar het aan heeft gelegen geen idee :=

Gisteren met de camera op pad geweest en daarna de hele tijd bezig geweest met de nabewerking, ben zelf supertevreden!

http://www.marijefotografie.nl/luik.jpg

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:22

M'n moeder zei al; ben je niet zwanger? :+ Vooral door die ochtendmisselijkheid enzovoort.

Prachtige foto's zeg! Is dat jouw hond? :+:

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:43

Haha he ik toen ook gedacht hoor! Was toen ook super onzeker daarover, vooral omdat ik ook niet ongesteld werd :P Maar dat heb ik sinds die ME wel vaker maar als je dan én misselijk bent 's ochtends én niet ongesteld wordt :P

Nee is niet mijn hond, hond van de buren die ik supergoed kon gebruiken om mijn idee uit te werken!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 08:01

Mooie foto's zeg!!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 08:33

Hele mooie foto's Miss P, leuk fotomodel!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 09:10

Mooie foto's MissPromiss!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:17

Jullie al zo'n onderzoeks setje besteld vandaag of niet? :)

Heb net mijn posts zitten doorlezen op bokt van vorig jaar zomer, wat had ik toen nog een artsen bezoeken voor de boeg zeg... Maar goed dat ik toen nog niet wist wat ik nu weet, dat het allemaal voor niets is geweest.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:34

Mooie foto's Promiss!!

Heb nog niets besteld, wel een mailtje gestuurd met wat vragen.

Paula - ja, soms is het erg goed dat je niet in de toekomst kan kijken! Hah!

Weltrusten iedereen :D