Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deesiej

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:52

Ik heb inmiddels wat beter gegoogeld en ben een medischforum tegen gekomen waar veel mensen te vinden zijn die last hebben van bijwerkingen. Bij veel mensen daar schijnen de bijwerkingen na enkele weken weg te gaan, en eigelijk pas als de bijwerkingen *weg* zijn dat het medicijn pas echt goed begint te werken.

Ik ben erg benieuwd, was dit bij jou ook zo eroslover? Anders heb ik het er wel voor over, bijt in even door en kijk ik het nog even aan, het is immers pas de eerste week (en 1,5 dag).

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 07:54

Ik slikte aan het begin 2x 50 mg s'ochtends en s'avonds dus. Dit is verhoogt geweest naar 2x 75 mg s' ochtends en s'avonds dat is dus veel. Bij de lichte dosis merkte ik , te weinig en na een maand (dacht ik )mocht ik verhogen. Dit was ook iets wat de neuroloog van te voren had gezegt , omdat hij dit niet makkelijk in kan schatten. Nu meer dan een jaar verder moet ik het eigenlijk helemaal tot 0 afbouwen. Zo'n medicijn blijft werken als je het langere tijd hebt gebruikt volgens de neuroloog. Ik sta daar zelf wat sceptischer tegenover omdat ik merk dat wanneer ik vergeet in te nemen dat ik dan toch al snel hoofdpijn begin te krijgen. Nu ben ik heel voorzichtig aan het afbouwen ik vind het doodeng. Ik zit nu op 50 mg s'ochtends en 25 s'avonds. En zo mag ik zelf op mijn tempo verder tot 0.

@ Deesiej na een tijdje merkte ik echt wel verschil. Ik ging van zo'n 2 x per week op een gegeven moment naar nu afhankelijk van hoe ik in me vel zit 1 a 2 x per maand soms nog langer niet.
Hoelang dit heeft geduurd voordat ik er echt iets van merkte ik denk iets van 6 a 8 weken.

Maar goed het is geen wondermiddel. Het zijn gewoon hele sterke medicijnen met bijwerkingen. Die tintelingen heb ik nog steeds , al is dat gelukkig wel minder dan aan het begin.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:02

Deesiej: misschien kun je dan eens bij een andere arts een second opinion vragen? Lijkt me idd niet dat je dit zonder meer moet gaan slikken .... Wordt trouwens ook vaak vergoed door je verzekeraar als je een SO vraagt.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:06

hoi hoi,
hoe is het hier met de migraine?
met mij gelukkig nu heel goed ondanks de stress van de afgelopen 2 maanden (oma en tante overleden, verhuizing van jana regelen voor over 3 weken, veel werken)...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:53

Toevallig sinds gisteren weer last .... halve nacht wakker gelegen, dus ik weet wat het getriggerd heeft. Dus weer aan de imigran!

Lammie, fijn dat het goed gaat!
Laatst bijgewerkt door simodi op 28-05-10 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:53

Klinkt als heftige weken Lammie, fijn dat het toch goed gaat.

Balen Simodi, te weinig slaap is echt funest, ook bij mij. Deze week al te veel te laat naar bed gegaan, dus ga er zo wel in.

Hier ook wel eigenlijk. Woensdag vaag idee van opkomende migraine (voor verschijnselen van gapen, wee gevoel in m'n maag enzo), maar niet voldoende voor een Imigran, want nog geen hoofdpijn. Met een Aleve en een ritje paard lekker over gegaan.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:54

Laurabram schreef:
Klinkt als heftige weken Lammie, fijn dat het toch goed gaat.

Hier ook wel eigenlijk. Woensdag vaag idee van opkomende migraine (voor verschijnselen van gapen, wee gevoel in m'n maag enzo), maar niet voldoende voor een Imigran, want nog geen hoofdpijn. Met een Aleve en een ritje paard lekker over gegaan.

Paardjes zijn heilzaam ...! ;)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:56

simodi schreef:

Zeker weten, de beste therapeuten in de wereld en ze doen het zonder mokken.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:01

Laurabram schreef:
simodi schreef:

Zeker weten, de beste therapeuten in de wereld en ze doen het zonder mokken.

hier sluit ik mij helemaal bij aan...bij mij namelijk op meerdere fronten...hahaha
als ik een week niet rij heb ik namelijk veel meer last van mijn rug dan wanneer ik elke dag rijd...

en ook de afgelopen weken die nogal heftig waren ook...iedere keer als ik bij jana was vergat ik even alle narigheid en kon ik gewoon even lekker mezelf zijn en ontspannen...

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 05:50

Lieve allemaal,

ik lig voor het eerst van mn leven in bed met hoofdpijn die niet te harden is. migraine durf ik niet te zeggen. ik kan niet recht op staan of zitten, verdraagt geen licht of geluid. hebben jullie misschien wat tips? ben zo misselijk ervan...

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 08:55

Ibuprofen, Paracetamol en/of Aleve slikken, en de hoogst mogelijke dosis die je mag hebben. In je bed gaan liggen, gordijnen dicht en bidden dat je in slaap valt...

Hier is het alweer 2 weken mis, achter elkaar door. Het is een hele tijd redelijk goed gegaan, maar momenteel grossier ik er weer in. Nou ja, het houdt wel weer een keer op.

Ik heb ook Topamax liggen, slik het ook nog niet vanwege de angst voor bijwerkingen :o . Ik heb besloten dat ik ermee start in mijn vakantie omdat ik voor mijn werk en kinderen toch vaak met de auto weg moet. Ik start dan met 25mg 2x per dag. Dan kan ik rustig kijken wat de bijwerkingen voor mij zijn.

Vergeet niet dat internet een 'vervuild' medium is. Vaak melden mensen niets als het goed gaat, maar zoeken wel vaker een plek om te klagen als er wel wat mis is. Dus ik zou niet teveel afgaan op de negatieve reacties en het gewoon proberen. Je kunt altijd weer stoppen toch?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:28

druppeltje schreef:
Lieve allemaal,

ik lig voor het eerst van mn leven in bed met hoofdpijn die niet te harden is. migraine durf ik niet te zeggen. ik kan niet recht op staan of zitten, verdraagt geen licht of geluid. hebben jullie misschien wat tips? ben zo misselijk ervan...

Sterkte! :(:)
Ik ga mee met Erretje, hoogst mogelijke/toegestane dosis innemen, naar bed en wachten tot het over gaat ... :(:)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:29

Erretje schreef:
Hier is het alweer 2 weken mis, achter elkaar door. Het is een hele tijd redelijk goed gegaan, maar momenteel grossier ik er weer in. Nou ja, het houdt wel weer een keer op.

Vergeet niet dat internet een 'vervuild' medium is. Vaak melden mensen niets als het goed gaat, maar zoeken wel vaker een plek om te klagen als er wel wat mis is. Dus ik zou niet teveel afgaan op de negatieve reacties en het gewoon proberen. Je kunt altijd weer stoppen toch?

Ook jij :(:) !

Klopt, als ik nergens last van heb kom ik hier eigenlijk ook zelden ... ;)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:33

Sterkte voor de hoofdpijn mensen.
Hoe is 't met jouw hoofd Simodi?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:34

@druppeltje en Erretje, veel sterkte met de hoofdpijn/migraine...

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:41

zo hèhe ik begin het weer te doen. Ik hoop echt met heel mijn hart dat dit eenmalig was. Ik raakte echt in paniek.

veel sterkte, ik kan me niet voorstellen wat het is om dit regelmatig te hebben.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:07

Bij mij gaat het de laatste tijd wel goed, en als ik weer eens migraine heb is het m'n 'oude' variant, dus zonder hoofdpijn. Ik ga dan lekker hallucineren en misselijk zijn vooral :+

Ik merk overigens dat ik van schapenkaas en geitenkaas geen migraine krijg, maar van gewone kaas wel. Voor mij is voedsel zeker wel een trigger :j

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:01

sterkte alle mensen met hoofdpijn/migraine.
en @ druppeltje : ik hoop idd voor je dat het eenmalig was..

Hier ook weer hoofdpijn/migraine, sinds gister .
heb al Imigram op maar die helpen niet, heb enorme nek en schouderpijn erbij ;(
Nou ja aangezien ik het al sinds gister ochtend heb denk ik dat het wel bijna over is..

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:04

Ik zie nu toevallig dit topic en ik heb een vraagje voor jullie:
met wat voor regelmaat hebben jullie migraine? :)

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:09

nou ik heb het meestal als ik ongeveer 2 weken voor mijn ongesteldheid zit en de laatste dag van mijn ongesteldheid. Bij mij lijkt het dus hormonaal te zijn...
Ik heb dan vooraf vaak pijn in mijn nek/schouders en even later komt dan ook de migraine opzetten.
Fysiotherapie helpt mij wel een beetje.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:55

Bij mij gaat het echt zo goed (ff afkloppen), ik denk dat ik al 2 of 3 weken geen imigran meer heb hoeven gebruiken!! Wel af en toe de neiging richting migraine gehad, maar het zette dan niet door. T werd wel eens tijd, na al die weken gekloot! Maar stiekem zit ik nu weer te wachten op de volgende aanval, omdat ik me niet voor kan stellen dat het zo lang weg blijft.

@TE5, denk als je het topic een stukje doorleest, dat je er binnen no time achter bent ;)

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:57

TE5 schreef:
Ik zie nu toevallig dit topic en ik heb een vraagje voor jullie:
met wat voor regelmaat hebben jullie migraine? :)

Ik heb medicijnen gekregen omdat ik 3 tot 5 keer in de week last heb/had van hoofdpijn (volgens de dokter migraine), verschillende aanvallen, de 1 duurde 3 uur de ander 13 uur.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:52

Sorry, daar heb je gelijk in Joyce :o

Ik vroeg het omdat mijn nieuwe huisarts zegt dat wat ik heb geen migraine kan zijn omdat ik het te vaak heb. Ik heb eigenlijk twee 'soorten'. De eerste is een vrij standaard aanval. Heel heftig en ik kan dan helemaal niks meer tot het na een halve tot anderhalve dag over is. Dat heb ik maar zo'n drie keer per jaar, dus daar is mee te leven.
De tweede is vervelender, want die heb ik twee keer per week tot elke dag (dat verschilt per periode). Het lijkt heel erg op normale hoofdpijn, maar normale pijnstillers helpen niet, alleen migraine medicijnen. Die neem ik overigens alleen als het heel erg erg wordt, het varieert namelijk nogal in heftigheid. Verder merk ik op de heftigere momenten heel duidelijk een verband met licht en geluid en zijn geuren soms plotseling veel sterker/vervelender.

Op aanraden van de psycholoog (daar ga ik heen voor deze hoofdpijn, ik heb inmiddels haptotherapeuten, manueeltherapeuten, psychologen, eeuwige huisartsensessies en weet ik het wat nog meer gehad) heb ik die smelttabletjes die ik heb voor die ergere aanvallen eens een paar keer gebruikt als die tweede soort hoofdpijn wel heel erg erg werd. Tot nu toe heeft het elke keer perfect gewerkt, de hoofdpijn was steeds helemaal weg. Dat heb ik sowieso al eigenlijk nooit, er is altijd wel een klein beetje op de achtergrond.
Maar goed, nou was ik laatst dus bij een andere arts van onze praktijk, o.a. om om een herhalingsrecept te vragen, en die kwam er dus ineens mee dat het helemaal geen migraine kon zijn.

Het blijkt maar weer eens dat ik goed ben in gigantische posts om kleine dingen uit te leggen.. :+

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:13

Doktoren.. Ik begrijp er af en toe niets meer van.. Ik heb het idee dat ze tegenwoordig elke vorm van hoofdpijn maar afschilderen als migraine. Zoals je in mijn post op de pagina hiervoor misschien al hebt gelezen is de kans dat ik geen migraine maar iets anders heb erg groot, omdat er eigelijk 0 onderzoek naar is gedaan.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:18

Laurabram schreef:
Sterkte voor de hoofdpijn mensen.
Hoe is 't met jouw hoofd Simodi?

Gaat redelijk nu ...