Spastische darm belemmert leven

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
window

Berichten: 2451
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Maarssen

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:01

ik heb echt al heel lang geen last meer gehad
maar vandaag doet me buikje wel pijn nu sinds een uurtje

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:27

Ik meld mij ook aan. Heb bijna het hele topic doorgelezen.
Verbaast me nog dat er redelijk veel mensen zijn die dit hebben, je hoort er bijna niks over.

Bij mij is het nog niet vast gesteld.
Morgen voor het darmonderzoek. *vandaag niks eten oo honger :(*
Bij mij belemert het mijn leven toch ook wel.
Ik heb vaak heftige aanvallen waardoor ik wit weg trek, het heel warm krijg, ga shaken en dan moet ik echt gaan zitten.
5 minuten later gaat het dan wel weer.
Niet optimaal met paardrijden, auto rijden en noem maar op.
Ook mijn eetlust is verdwenen. Wordt 's ochtends misselijk wakker.
Hopelijk straks iets meer duidelijkheid en wat ik er aan kan doen.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:50

Verbaast mij idd ook dat er zoveel mensen last hebben en je er zo weinig over hoort. Ik heb ook pds, kan moeilijk naar de wc, heb vaak last van verstopping en bijna altijd een opgeblazen buik. Soms is het zo erg dat ik echt zwanger lijk (zonder te overdrijven) punt is dat ik ook nooit moet boeren of scheten laten dus de gassen kunnen niet weg. Weet dat het ook via de porien gaat maar kan er kan nooit zoveel gas weg via de porien als in mijn darmen zitten. Soms gaat het een tijdje goed maar heb eigenlijk altijd last. Verder zit ik aan de movicolon dat helpt redelijk voor het naar het toilet gaan.

Jessiesand, sterkte voor morgen :(:)

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:01

ja dank je wel glossi. Zie er wel tegen op moet ik eerlijk zeggen maar ja moet gebeuren, wil nu wel een keer duidelijkheid.

Ik merk wel dat stress een grote factor is voor mij maar helaas ik heb een stress beroep straks. Zit in de grafische sector met alleen maar deadlines dus niet stressen is helaas geen optie.

Heb ook al gelezen dat er een aantal mensen zijn die ook geen brood kunnen verdragen, dat kan ik dus ook niet.
En ik heb ook al eerder gelezen dat je de vandaag wel pizza kan eten en morgen weer niet. Dat is zo lastig! Maar ik heb al veel goede tips en dingen hier en daar gelezen.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:16

Door jarenlang veel en zware medicatie te hebben gebruikt zijn darmen overgevoelig of hoe je het noemen wilt.
Eerst dacht men aan de ziekte van crohn omdat de sypthomen overeenkomen.
Ik balen want dan had ik weer een ziekte erbij...maar na diverse darmonderzoeken bleek dit niet het geval.
Gebruik nu enkele jaren medicatie voor mn darmen een een dieet....heb sindsdien geen bloed meer bij mn ontlasting en de stoelgang gaat ook beter.
Wat bij mij goed helpt is veel water drinken en me aan het voorgeschreven dieet houden, al lukt dat vaak niet.
Dan zou ik geen koolzuur/alcohol/koffie/vet eten/pasta's/frituurvoedsel/chocolade/varkensvlees ectect mogen.
Ik bn gek op koffie en cola dus daar ga ik al....dat neem ik dus soms wel...en dat gaat vaak in combinatie met water drinken best goed.
Alleen het eten van kool gaat altijd fout.......dus bij salades moet ik altijd 100% zeker zijn dat er geen kool in zit anders loop ik de dagen erna krom van de pijn.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 10:37

Waarschijnlijk hoor je er weinig over omdat het toch een taboe is, en omdat mensen zich ervoor schamen?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het er op een verjaardag ook niet bepaald over ga hebben ;) thuis weten ze het, mijn vriend weet het, en een aantal vriendinnen.

Hier is het weer niks..
Gisteren weer zo last, krampen en opgeblazen.
En ik heb dat wel vaker; eerst heb ik diarree, en op een gegeven moment is het alleen nog maar doorzichtig slijm,
lijkt wel het slijm van de darmwand ofzo :? Heeft iemand dat weleens?

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:17

Ja dat heb ik ook Kytha en soms zit er dan ook een klein beetje bloed bij!

Bij mij is het ook weer raak, ik voelde me afgelopen tijd zo lekker, dat ik weer bezig was met kilo'tjes kweken ;) Dus ik had lekker donuts en een klein zakje chips (van die uitdeel dingen) gegeten en gisteravond had ik mexicaanse wraps gemaakt, heerlijk! Maarja, vanacht kon ik naar de wc rennen, de vlammen kwamen er nog net niet uit, haha. En vanochtend ook lekker aan de dunne, gatsie... Dus ik ga nu maar weer over op gezonden saaie dingen eten ;)

Wat doen jullie trouwens als jullie ergens heel erg tegenop zien??
Ik mag komende woensdag naar een lingeriepresentatie in het Hilton in A'dam. Super gaaf, maar ik zie er wel tegenop. Ik zit daar straks namelijk met de directie van het bedrijf waar ik werk en met de andere filiaalleidsters. Het is gelijk uit mn werk en we gaan daar ook eten. En als ik iets vre-se-lijk vind, is het wel eten bij een grote groep onbekende mensen. Voel me dan altijd kotsmisselijk, raak aan de dunne en wil dan het liefste naar huis. Hoe lossen jullie dit soort dingen op? Want ik wil niet alle leuke dingen aan mn neus voorbij laten gaan, maar ik wil ook niet dat mensen me raar aan gaan kijken omdat ik me niet lekker voel en amper wat eet...

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:07

@joyce2: Ik probeer mezelf altijd gerust te stellen (heb in mijn hoofd altijd hele gesprekken met mezelf). Ik denk dan ik ga wat leuks doen, ik ga er het beste van maken en gaat het niet dan gaat het niet. Het is ook gewoon iets waar je jezelf overheen moet zetten. Onwijs moeilijk, maar wel te doen. Doordat je je nu zelf al bang gaat lopen maken ga je al stressen. Ik maak gewoon afspraken met mezelf. Ik mag me niet druk maken van mezelf over zulk soort dingen, ik laat het over me heen komen en als het niet gaat dan ga ik gewoon naar huis, ik heb het iig geprobeerd. Daarnaast neem ik voorzorgsmaatregelen mee. Ik heb altijd bepaalde dingen bij me: een plastic zak (om in over te geven), bach rescue remedy (tegen stress), zakdoekjes, deo (tegen eventuele stankoverlast), flesje water, droge crackers en iets van finimal/ advil. Ik heb zelfs een tijd schoon ondergoed bij me gehad. Deze dingen stellen mij wel gerust.

Citaat:
Want ik wil niet alle leuke dingen aan mn neus voorbij laten gaan, maar ik wil ook niet dat mensen me raar aan gaan kijken omdat ik me niet lekker voel en amper wat eet...


Met deze mensen moet je gewoon geen rekening meehouden. Ik lust bijvoorbeeld al veel eten niet en daarnaast weet ik wat ik wel en niet kan eten op zo'n avond en dat vertik ik dan gewoon te eten. Ik zit daarnaast ook ontzettend snel vol dus laat vaak de helft van mijn eten staan. Jammer dan, ik ga me daar niet schuldig om voelen.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:12

Dat heb ik dus wel, dat ik me daar heel druk om maak en dat ik me daar dan schuldig om voel. Dat is denk ik mijn grootste probleem! Vind het zo moeilijk om daar lak aan te hebben... Maar goed, ik ga er gewoon voor en waarschijnlijk valt het allemaal wel mee en word het hartstikke gezellig en spectaculair! (ben nog nooit op zo'n grote presentatie/show geweest en ook nog nooit in het Hilton geweest, dat schijnt echt indrukwekkend te zijn!)

Edit: en weet je wat het stomme is, een paar jaar geleden (jaartje of 2,5 terug), ben ik met mn werk 4 dagen naar Mallorca geweest, voor een congres, echt NIETS aan de hand. Wel aan de dunne geweest door het mediterrane eten, maar niet misselijk ofzo. Kan er dus niet tegen dat het toen een hele periode super is gegaan en dat het nu weer helemaal bal is!

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:10

Dat heb ik ook Joyce :j Ik maak me meer druk waardoor ik pijn krijg dan dat er echt iets aan de hand is.
Ik heb hetzelfde probleem, we gaan met school over 2 weken op excursie, naar Amsterdam.
Is dus 2,5 uur in de bus zitten met alle leerjaren van mijn opleiding + nog een opleiding erbij... zit me daar nu al druk over te maken dat ik dan niet even weg kan...
Daarna een rondleiding van anderhalf uur.. ook weer zo iets.
Zodra ik me 'opgesloten' ga voelen dan wordt ik direct gestressed.. daarna gaan we nog naar een museum ( van ajax :Y) ) en bij dit idee voel ik me veel vrijer.
Dan hebben we de hele middag vrij om naar de stad te gaan, maar we gaan rond 5/6 uur terug naar school, dus zitten we in de file..
Maak me daar nu al druk om :o Hoe ik dat ga 'oplossen' zonder te veel paniek.
(Het is bij mij meer het idee van: Oef... ik kan niet weg, dan dat ik echt pijn heb.

Ik gebruik de laatste tijd wel van die anti stress pilletjes (Homeopatisch of hoe je dat ook schrijft :') ) ik heb geen idee of ze écht werken, maar ik voel me er wel rustiger bij.
Alleen al het idee dat er 'iets' tegen te doen is.
Heb ook altijd een flesje water bij me, want ik merk dat ik misselijk wordt als ik een droge mond heb en dat heb ik meteen weer gelinkt aan mijn buik :')

Craekers is inderdaad een slim idee om dat mee te nemen als je ergens uit eten gaat, is toch iets wat je snel naar binnen kan werken zodra je iets niet mag, en niet gelijk knock out ligt omdat je zoveel honger hebt..

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:23

@ Flosje446: Ik heb inderdaad ook altijd een aantal standaard dingen bij me. Deo, water, crackers en kauwgom. Kauwgom alleen voor de ergste misselijkheid.

Ik heb vandaag mijn onderzoek gehad wat ben ik blij dat dat voorbij is.
Gister de laxeermiddelen gebruikt waar ik dus zwaar allergisch op heb gereageert. Heb 1,5 uur in "shock" gezeten.
Met een compleet gevoelloos lichaam, niet kunnen praten en ademen.
Dat was echt heel erg schrikken.

Uitslag duurt nog wel even maar bij mij gaat het waarschijnlijk om een vernauwing in mijn darmen. PDS kan er ook nog uitkomen.
Ze hebben 3 biopten genomen en 8 december hoor ik alle uitslagen.
Ben wel blij met deze voorlopige uitslag. Eindelijk een beetje duidelijk heid.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30684
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:28

jessiesand, die aanvallen herken ik wel. :j
Het darmonderzoek zelf vond ik achteraf wel meevallen.
Vond de voorbereiding vervelender.

Gevoel van niet wegkunnen heb ik gelukkig geen last van.

Kauwgom kan ik echt niet tegen.

amigootje

Berichten: 2394
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:01

Pfff, vandaag jarig, en lekker patatjes gegeten.. was lekker maar mijn buik/darmen vinden het niet fijn |(
Echt enorm last er van :7

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:23

amigootje schreef:
Pfff, vandaag jarig, en lekker patatjes gegeten.. was lekker maar mijn buik/darmen vinden het niet fijn |(
Echt enorm last er van :7


Gefeliciteerd!!

Wel rot dat je er nu last van hebt! Te vet misschien?

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:24

jessiesand schreef:
Ik meld mij ook aan. Heb bijna het hele topic doorgelezen.
Verbaast me nog dat er redelijk veel mensen zijn die dit hebben, je hoort er bijna niks over.

Bij mij is het nog niet vast gesteld.
Morgen voor het darmonderzoek. *vandaag niks eten oo honger :(*
Bij mij belemert het mijn leven toch ook wel.
Ik heb vaak heftige aanvallen waardoor ik wit weg trek, het heel warm krijg, ga shaken en dan moet ik echt gaan zitten.
5 minuten later gaat het dan wel weer.
Niet optimaal met paardrijden, auto rijden en noem maar op.
Ook mijn eetlust is verdwenen. Wordt 's ochtends misselijk wakker.
Hopelijk straks iets meer duidelijkheid en wat ik er aan kan doen.


Oef, sterkte! Ik vond het zwaar om een dag lang niet te kunnen eten, en dat ranzige spul te drinken...

Wanneer weet je de uitslag?

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:50

Na die dag eten had ik absoluut geen problemen mee, heb toch al 0 eetlust :P
maar die poeders tja, daar ben ik dus allergisch voor.
Dat onderzoek vond ik echt zeer pijnlijk maar dat komt waarschijnlijk door de vernauwing in mijn darmen.

8 december moet ik terug voor gesprek.
Dus dan zal ik alles wel horen. Ook van mn echo en mn bloedtest.

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:51

Is dat dat onderzoek waarbij ze met een cameraatje naar binnen gaan?
Zo ja, ik vond dat meer een genante onderzoek dan écht pijnlijk.

Amigootje: Gefeliciteerd :D
Ik weet altijd dat hier op zaterdag het vet van de snackbar wordt verschoond (ik hoop eigenlijk ook wel op meerdere dagen)
Maar ik merk altijd aan mezelf dat als wij op zaterdag een frietje gaan halen dat ik dan amper last krijg.
En zodra we op maandag of dinsdag ( Geloof dat het deze dagen waren...) friet gaan halen gaat het fout..
Laatst bijgewerkt door M_EL_ISSA op 30-11-09 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:51

jessiesand, vervelend dat je zo op die laxeermiddelen reageerde! Viel het onderzoek mee?

Mijn moeder is laatst onderzocht, ze had geluk: ze hadden haar teveel narcosemiddel ingespoten dus ze heeft niets gemerkt: ze werd pas weer wakker op de verkoeverkamer := (al had ze na die tijd wel enorm veel last van de darmen. Duurde een week voordat het weer normaal was). Gelukkig had zij niets :) (waren bang voor poliepen of kanker vanwege haar langdurige buikpijn. Bleek gelukkig een slechtere dunne darmwand te zijn waardoor er wat blijft hangen als haar stoelgang slecht is. Dus ze moet gewoon goed eten en drinken).

joyce2: als ik ergens tegen op zie ga ik gewoon :j Niet teveel aan denken. Moet wel vaker naar de wc overigens :=
Ach, ik heb er verder gewoon letterlijk schijt aan :+ Hoe minder je eraan denkt, des te minder spanning, des te minder stresssymptomen. (maar goed, ik ben goed stressbestendig en heb zelfvertrouwen genoeg om de zenuwen niet te laten overheersen zeg maar)
Dus verstand op 0 en met kriebels in de buik gaan met die banaan! Ik heb nog nooit iets gelaten daarom, daar vind ik het leven te kort voor :)
En als mijn tafelgenoten vragen hebben over mijn eetgedrag? prima! :) Wil best uitleggen hoor dat ik een intolerantie heb. Maar het valt de meesten niet eens op. Als je zelfverzekerd daar heen gaat vallen de rare blikken wel mee :)
Vaak vestig je toch onbewust de aandacht op jezelf als je onzeker bent :)

Amigootje: gefeliciteeeeerd! :D hihi jammer dat de patat niet goed is gevallen, maar het was zo te lezen wel lekker!

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:32

Tsja, ik weet ook wel dat ik me er "overheen" moet zetten. Vanmiddag heb ik nog heel stoer advies zitten geven in een topic dat ging over hyperventilatie. Daar heb ik heel extreem last van gehad en ben ik praktisch helemaal overheen gekomen, gewoon omdat ik door heb gezet en mn leven niet wou laten verpesten door dat hele gedoe. En wat doe ik nu, ik begin weer van begin af aan, maar nu doordat ik zo vaak misselijk ben, terwijl juist ik beter zou moeten weten! Maar op een of andere manier geef ik hier nog teveel aan toe...

Naja, woensdag ga ik gewoon lekker naar A'dam en dan zie ik wel hoe het loopt! Ik ga nu eens proberen lak te hebben aan wat anderen denken. Het is ook wel waar wat je zegt Welshcobfan, als ik ergens heen ga waar ik heel zelfverzekerd ben over mezelf en ik eet minder, hoor je nooit iemand erover. Maar als ik hem al dagen zit te stressen en ga dan ergens heen waar ik weinig eet, krijg ik gelijk commentaar. Dat negatieve blijft bij mij dan hangen, terwijl ik me eigenlijk zou moeten focussen op de positieve ervaringen! Maar het meeste heb ik last bij mn schoonouders... Ik heb nu al zo vaak verteld hoe ik in elkaar steek en toch willen/kunnen ze het niet begrijpen en blijven ze maar zeuren over mn eetgedrage en blijven ze opmerkingen maken richting annorexia ed. Dat helpt niet echt mee! Zou me daar eigenlijk niet druk om moeten maken, maar trek het me toch aan. Dat is gewoon mn zwakke punt denk ik.

Edit: Nog gefeliciteerd Amigootje!! Als het maar gesmaakt heeft ;)

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:39

@ Melissa: Ja dat is inderdaad met zo'n cameraatje. Maar ik mocht dus niet onder narcose/verdoving. Omdat ze mn hele darm gestel gingen bekijken en het bovenste gedeelte mogen ze niet onder narcose doen zei hij. En omdat ik zo heftig reageerde op die laxeer poeder wilde hij het me niet nog een keer aandoen om voor een 2de keer terug te komen.

@ Welshcobfan: Dat onderzoek doe ik liever niet over nee :P heb er nu nog last van maar ja hopelijk is het morgen wel weg getrokken.

@ Joyce2: Dat helpt inderdaad niet mee als je schoonouders dat iedere keer zeggen. Ik krijg ook rare gezichten omdat ik 3 jaar geleden dus nog zonder problemen alles kon eten en ook alles lust. Dus als ik nu heel weinig eet dan gaan ze lopen zeuren dat ik meer moet eten want ik hoef niet af tevallen haha. Super dat je naar A'dam gaat! :D komt vast goed! Als het gezellig is vergeet je ook sneller de pijn en ontspan je ook wel (heb ik wel).

Ik ga een lekkere warme kruik maken en duik mn bed in.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:45

Hopelijk zijn je darmen morgen weer rustiger jessiesand.

Joyce2: dat is wel vervelend inderdaad... die opmerkingen van mensen die heel dichtbij je staan blijven langer hangen dan van onbekenden (of mensen die gewoon verder van je afstaan). vooral als het vaak gezegd wordt. Neem aan dat ze wel eens een flinke buikgriep hebben gehad? of voedselvergiftiging? Want wie weet snappen ze het op die manier wel.
(ik was iig erg blij dat mijn moeder nu heel erg hoest. Klinkt stom, maar ze zei elke keer als ik erg hoeste dan ik niet zo hard moest hoesten :+ Net of ik daar controle over heb := Nu heeft mevrouw het zelf en hoest zij ook hard. Ze begrijpt nu waarom ik elke keer zei: dat doe ik echt niet expres! :+)

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:06

jessiesand schreef:
Na die dag eten had ik absoluut geen problemen mee, heb toch al 0 eetlust :P
maar die poeders tja, daar ben ik dus allergisch voor.
Dat onderzoek vond ik echt zeer pijnlijk maar dat komt waarschijnlijk door de vernauwing in mijn darmen.

8 december moet ik terug voor gesprek.
Dus dan zal ik alles wel horen. Ook van mn echo en mn bloedtest.


Ik kreeg dat onderzoek toen mn aanvallen weer voorbij waren, was dus weer "gezond" en at weer normaal, en ja,dan is het zwaar! Maar jeetje, je hebt er wel heftig op gereageerd dan! Lijkt me heel eng als je in shock zit!!
Ik kreeg dat drinken niet weg. Ze hebben t uiteindelijk per sonde gedaan.. Dat was trouwens ook vrij pijnlijk, want mn ene neusgat was kleiner.

Van t onderzoek zelf heb ik geen last gehad, had eerst normale verdoving gehad, maar omdat ik zo tegen lag te werken, en aan het gillen was (kan t me niet herinneren, best genant haha) heb ik er een dosis bovenop gehad, toen was ik dus weg.. Weet er gelukkig niks meer van!

Het 1e wat ik zei trouwens toen ik wakker werd na dat onderzoek was: "mag ik een boterham met kaas?" whahaha

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 08:35

Kytha schreef:
Waarschijnlijk hoor je er weinig over omdat het toch een taboe is, en omdat mensen zich ervoor schamen?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het er op een verjaardag ook niet bepaald over ga hebben ;) thuis weten ze het, mijn vriend weet het, en een aantal vriendinnen.

Hier is het weer niks..
Gisteren weer zo last, krampen en opgeblazen.
En ik heb dat wel vaker; eerst heb ik diarree, en op een gegeven moment is het alleen nog maar doorzichtig slijm,
lijkt wel het slijm van de darmwand ofzo :? Heeft iemand dat weleens?


Dat slijm heb ik vaak als ik veel lucht in mn buik heb,, zoald op het moment dus,, geen normale ontlasting, alleen maar slijm..
Mijn dokter heeft ook al eens gevraagd of ik last had van slijm, maar er zat geen bloed tussen dus ze ging er verder niet op in. Weet dus eigenlijk ook niet of dat nou erg is of niet :=

jessiesand schreef:
@ Flosje446: Ik heb inderdaad ook altijd een aantal standaard dingen bij me. Deo, water, crackers en kauwgom. Kauwgom alleen voor de ergste misselijkheid.

Ik heb vandaag mijn onderzoek gehad wat ben ik blij dat dat voorbij is.
Gister de laxeermiddelen gebruikt waar ik dus zwaar allergisch op heb gereageert. Heb 1,5 uur in "shock" gezeten.
Met een compleet gevoelloos lichaam, niet kunnen praten en ademen.
Dat was echt heel erg schrikken.

Uitslag duurt nog wel even maar bij mij gaat het waarschijnlijk om een vernauwing in mijn darmen. PDS kan er ook nog uitkomen.
Ze hebben 3 biopten genomen en 8 december hoor ik alle uitslagen.
Ben wel blij met deze voorlopige uitslag. Eindelijk een beetje duidelijk heid.

Jeetje zeg,, dat is schrikken :oo
Gelukkig heb je nu ook al wat meer duidelijkheid, ik hoop voor je dat de rest van de uitslagen ook een uitkomst geven!

amigootje schreef:
Pfff, vandaag jarig, en lekker patatjes gegeten.. was lekker maar mijn buik/darmen vinden het niet fijn |(
Echt enorm last er van :7

Nog gefeliciteerd!


Ik hoop eiig dat ik nooit zo'n darmonderzoek hoef :=
Het idee eerst laxeermiddel te moeten nemen maakt me alleen al kotsmisselijk :')

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:31

itsmi schreef:
jessiesand schreef:
Na die dag eten had ik absoluut geen problemen mee, heb toch al 0 eetlust :P
maar die poeders tja, daar ben ik dus allergisch voor.
Dat onderzoek vond ik echt zeer pijnlijk maar dat komt waarschijnlijk door de vernauwing in mijn darmen.

8 december moet ik terug voor gesprek.
Dus dan zal ik alles wel horen. Ook van mn echo en mn bloedtest.


Ik kreeg dat onderzoek toen mn aanvallen weer voorbij waren, was dus weer "gezond" en at weer normaal, en ja,dan is het zwaar! Maar jeetje, je hebt er wel heftig op gereageerd dan! Lijkt me heel eng als je in shock zit!!
Ik kreeg dat drinken niet weg. Ze hebben t uiteindelijk per sonde gedaan.. Dat was trouwens ook vrij pijnlijk, want mn ene neusgat was kleiner.

Van t onderzoek zelf heb ik geen last gehad, had eerst normale verdoving gehad, maar omdat ik zo tegen lag te werken, en aan het gillen was (kan t me niet herinneren, best genant haha) heb ik er een dosis bovenop gehad, toen was ik dus weg.. Weet er gelukkig niks meer van!

Het 1e wat ik zei trouwens toen ik wakker werd na dat onderzoek was: "mag ik een boterham met kaas?" whahaha

Ik heb dat darmonderzoek ook gehad, had ook geen verdoving. Aan de ene kant vond ik het allemaal wel interessant om het te zien, maar vond het me toch banketstaaf. :=
(Terwijl die dokters het vaak genoeg mee maken, maar oke)

Maar ik was vergeten boterhammen mee te nemen := Dus het eerste wat ik toen gegeten had, was een mars uit de snoepautomaat in het ziekenhuis :Y)
Dat heeft me toch gesmaakt.. vond het heerlijk :D haha.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:29

amigootje; alsnog van harte!

joyce2; klinkt wel als een heel leuk uitje, hopelijk lukt het om ervan te genieten!
Ik laat ook vaak dingen aan me voorbij gaan uit angst om last te krijgen. Maar vaak als ik het dan toch doe, valt het alles mee.


Manon_V schreef:
Kytha schreef:
Waarschijnlijk hoor je er weinig over omdat het toch een taboe is, en omdat mensen zich ervoor schamen?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het er op een verjaardag ook niet bepaald over ga hebben ;) thuis weten ze het, mijn vriend weet het, en een aantal vriendinnen.

Hier is het weer niks..
Gisteren weer zo last, krampen en opgeblazen.
En ik heb dat wel vaker; eerst heb ik diarree, en op een gegeven moment is het alleen nog maar doorzichtig slijm,
lijkt wel het slijm van de darmwand ofzo :? Heeft iemand dat weleens?


Dat slijm heb ik vaak als ik veel lucht in mn buik heb,, zoald op het moment dus,, geen normale ontlasting, alleen maar slijm..
Mijn dokter heeft ook al eens gevraagd of ik last had van slijm, maar er zat geen bloed tussen dus ze ging er verder niet op in. Weet dus eigenlijk ook niet of dat nou erg is of niet :=


Ik heb dat idd ook als ik helemaal opgeblazen ben :j zal daar wel wat mee te maken hebben denk ik..


Ik heb het boek over het sc-diet besteld, ga dat deze maand lezen en na alle verplichte kerstetentjes enzo, ga ik eraan beginnen. Ik heb nl. echt het idee dat koolhydraten grote boosdoeners zijn.
kwam trouwens op een ander forum dit tegen:
http://www.scholtentci.nl/fit96ingredienten.html

is een test waarbij ze bloed afnemen en je testen op allerlei voedingsmiddelen. Wel erg duur, maar sommige zorgverzekeraars vergoeden het.