Grotere borsten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Re: Grotere borsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:03

Maar dan heb je toch helemaal geen verwijsbrief nodig van de HA neem ik aan?

En waarom word het bij jou niet vergoed als ik vragen mag?

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:05

Ze vroegen ernaar dus dan regel ik er eentje he ;)

Omdat ik geen last van rug/schouders/nek enz heb maar alleen in mijn borsten en dat schijnt geen geldige reden te zijn.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:06

Apart.. Wel vervelend dat het zover moet komen, dat je er zoveel last van hebt dat het pijnlijk is. Gelukkig heb ik dat niet :o

edit; apart dat het niet vergoed wordt ;)
Laatst bijgewerkt door Volkoren op 03-11-09 14:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:06

Oke.
Nou, rugpijn, nekpijn, hoofdpijn, borstpijn, smetplekken.. het is allemaal aanwezig bij mij ! := :r

Maar wat achterlijk dat jou reden niet 'goed genoeg' is... Als je last hebt, heb je last...

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:07

Ik kan amper paardrijden :=
Lichtrijden doet al zeer :+

Binnenkort ga ik het ingebandageert proberen := maar dat lijkt me ook geen pretje :+

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:08

Ik hoop dus maar, dat de HA straks mijn 'redenen' wel goed genoeg vind..

Nou, paardrijden kan ik dan weer wel.. maar ze vliegen wel bekant over mijn schouders weg :')

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:09

Ik hoop het ook voor je.
Maar waar ik het ga laten doen vind ik de kosten eigenlijk wel mee vallen.. Tenminste ik had het erger verwacht..
Voor iemand die het niet al te breed heeft is het erg veel geld maar gelukkig is dat bij ons niet zo.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:11

Mag ik vragen wat het zou kosten als je het in een privekliniek laat doen?

En wat is jou cupmaat als ik vragen mag :) ? en naar welke maat wil je terug?

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:15

Ik heb nu 75e/f (tenminste pas bijna niet meer in de e :+ )
En ik wil naar een c, en als mijn buik en alles dan weer strak is ben ik helemaal tevreden :P

En alles gaat ongeveer 6000 euro kosten.
Incl. overnachting en vooronderzoek

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:18

Nou ik vind het toch een behoorlijke smak geld om op te hoesten. Maar ik kan mij voorstellen, dat als je er wel zoveel last van hebt en het word NIET vergoed, dat je dat er wel voor over hebt!

Ik wil zelf ook naar een C.
Maar ik hoop echt dat het vergoed word.. anders gaat het 'm niet worden.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:26

Het is wel veel geld maar ik had het eigg nog meer verwacht :+

IceMam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:47

Hmmmm, ik had ook niet echt nekpijn, rugpijn en de hele riedel. Ben gewoon hier naar het ziekenhuis geweest en de plastisch chirurge daar dacht heel erg mee. Ze begreep mijn wens voor een kleinere cupmaat en die rug- en nekklachten werden standaard op de aanvraag gezet. Geen probleem.
Na de ingreep zijn beide borsten nog steeds niet helemaal gelijk (ze waren voorheen ook erg ongelijk) en de grootste kan ook gewoon op kosten van het ziekenfonds verder aangepast worden (liposuctie). Volgens de chirurg geen enkel probleem.

Scheelt toch heel wat geld. ;)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:54

Ja inderdaad IceMam.
Scheelt zeker een hoop geld.
En dan nog, ze zegt wel onwijs veel last te hebben van haar borsten zelf. Dat is toch ook een medische klacht? Dat lijkt mij voldoende reden om het wel te krijgen.
En anders de rugpijn er maar bij verzinnen? (al is dat niet mijn stijl... )

IceMam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:56

Ik hou niet van liegen, maar als het noodzakelijk is zou ik het toch echt wel doen hoor. De meeste ziekenfondsen vergoeden alleen in geval van nek- en rugklachten. Tja.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:59

Nee inderdaad.. ik houd ook helemaal niet van liegen.. Maar in zo'n geval vind ik het gewoon oneerlijk verdeeld.
Iemand die rugklachgten heeft is dus erger dan iemand met pijn in zijn borsten...

Kijk, ik snap dat ze een lijn moeten trekken, want anders kan iedereen die ontevreden is over haar borsten wel langs de chirurg wandelen..

Nou, ik zou liever niet geopereerd worden, maar voor dit maak ik graag een uitzondering.
over 20 minuten word ik bij de HA verwacht.. ben toch wel benieuwd wat hij gaat zeggen.

IceMam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:01

Sterkte! Een beetje overdrijven kan nooit kwaad....

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:05

Nou een beetje overdrijven kan geen kwaad inderdaad.

Maar 'gelukkig' zijn mijn klachten wel meer dan gegrond.
Dus ik hoop eigenlijk dat het geen problemen moet geven voor de verzekering.

Maar ben gewoon erg benieuwd wat de HA er van zegt.. of hij nog tips of verhalen heeft ofzo..

Tessa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:08

x_Elise schreef:
Ze vroegen ernaar dus dan regel ik er eentje he ;)

Omdat ik geen last van rug/schouders/nek enz heb maar alleen in mijn borsten en dat schijnt geen geldige reden te zijn.

Sjonge dat is ook raar. Ik ging gewoon naar de huisarts en zei: 'Ik wil graag een verwijzing voor de plastische chirurg, want ik wil m'n borsten laten verkleinen'.
Ik had ook wel last van m'n rug enzo, maar dat hebben ze nooit onderzocht hoor. Volgens mij was het bij mij zelfs zo dat borstverkleiningen vanaf Cup E zowiezo volledig vergoed werden. Gelukkig dat je het zelf (of je ouders) op kan hoesten. De nazorg kost ook nog wel behoorlijk wat geld. Ik kreeg littekencreme en littekenpleister. Alleen door die littekencreme was ik m'n eigen risico al kwijt :+ . Die pleisters zijn trouwens wel ideaal (wel behoorlijk prijzig).

Edit: banketstaaf veranderd in raar :D

IceMam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:10

Grappig. Volgens de chirurg die mij geopereerd heeft was littekencreme alleen maar geldklopperij (haar woorden, niet de mijne).
Ik heb wel goede pleister gebruikt die niet kleeft aan de wond en ook niet wordt vergoed. Is wel erg prijzig.
Laatst bijgewerkt door IceMam op 03-11-09 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mamabird

x_Elise schreef:
Ik kan amper paardrijden :=
Lichtrijden doet al zeer :+

Binnenkort ga ik het ingebandageert proberen := maar dat lijkt me ook geen pretje :+

Misschien een handige tip: De grootste maat tubegrip halen bij de apotheek. Dat is een sterke elstische kous zeg maar (maar dan zonder voet erin natuurlijk). Je kunt er dan twee armsgaten in knippen en er een soort van hemd van maken. Het is snijd niet in je huid en je kunt het prima over een beha aandoen. Ikzelf heb het gebruikt na amputatie van beide borsten (BrCa-1 positief). Zodra ik weer mocht paardrijden van de chirurg was alles enorm gevoelig. Omdat mijn nieuwe 'borsten' (opvul protheses) dat paardrijden nog niet echt accepteerden ben ik de tubegrip blijven gebruiken over een ondersteunende BH en dat voelde erg prettig. Beide prothese waren ieder gevuld met 650 cc zoutopl dus dat is een aardig handje vol. Een tubrgrip kan ook gewoon in de wasmachine. Je moet wel even wennen aan het feit dat het zo strak zit, maar je hebt geen last meer van prikkende en stekende dames. Het handigste is nog dat je hem zo lang laat dat ie goed in je broek kan (als een soort van lang hemd) dan heb je optimale ondersteuning

Fem

@Tessa89: Ben jij wel blij dat je het hebt laten doen dus?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:12

IceMam schreef:
Ik hou niet van liegen, maar als het noodzakelijk is zou ik het toch echt wel doen hoor. De meeste ziekenfondsen vergoeden alleen in geval van nek- en rugklachten. Tja.

Maar het is toch te zot voor woorden dat een ander bepaald wanneer je er wel of niet "last genoeg" van hebt?
Tuurlijk, ze moeten ergens een grens trekken, maar pijn aan de borsten kan 10x zo erg zijn als pijn aan de rug/nek.
Dit is geen aanval naar jou hoor IceMam, maar ik haal jou quote aan ivm met de ziekenfondsen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:13

@ Roxiie: dat is inderdaad ook al wat ik zei.. Het is toch niet eerlijk dat ze zo redeneren!

Maar ik ga nu snel naar de HA .. anders mis ik mijn afspraak nog.. haha

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:14

Succes Femke_L

IceMam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:15

Ik denk dat ziekenfondsen iets 'meetbaars' willen. Voor rug- en nekklachten kun je weer naar een fysio, kost ook weer geld. Voor alleen pijn aan de borsten weet ik zo gauw geen behandeling ;)
Maar goed, inderdaad wordt vanaf cup E bij de meeste ziekenfondsen probleemloos een borstverkleining vergoed. Ik snap dan ook niet goed waarom het ziekenhuis in kwestie daar moeilijk over doet?