Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:38

Voedingssupplementen. Een goed gedoseerd magnesiumsupplement kan doeltreffend zijn bij spierpijnen, verhoogde spierspanning, spierkrampen en vermoeidheid. Magnesium heeft immers een belangrijke spierontspannende werking waardoor deze klachten aanzienlijk verminderd kunnen worden.
Lees hier meer over het nut van supplementen bij Fibromyalgie

bron: http://www.fibromyalgie.nl/?content=54

Zoals een vriendin van mij ook al vertelde, dit moet wel juist toegediend worden, omdat je jezelf dus ook kan overdoseren, en dit dus ook allerlei gevolgen kan hebben. Dit kan heel je vitamine huishouding in de war gooien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:46

Attitude schreef:
Voedingssupplementen. Een goed gedoseerd magnesiumsupplement kan doeltreffend zijn bij spierpijnen, verhoogde spierspanning, spierkrampen en vermoeidheid. Magnesium heeft immers een belangrijke spierontspannende werking waardoor deze klachten aanzienlijk verminderd kunnen worden.
Lees hier meer over het nut van supplementen bij Fibromyalgie

bron: http://www.fibromyalgie.nl/?content=54

Zoals een vriendin van mij ook al vertelde, dit moet wel juist toegediend worden, omdat je jezelf dus ook kan overdoseren, en dit dus ook allerlei gevolgen kan hebben. Dit kan heel je vitamine huishouding in de war gooien.

Oke, zie je dus toch. Ja ik heb er veel baat bij. Dankzij iemand anders hier op Bokt, die wees me erop! :j
Ik neem elke dag 1 tabletje Magnesium/zink/Vit.B complex 's ochtends, samen met een Vit. C 1500 mg.
's Avonds voor het slapen nog een multivitamine.

(aanvulling, nee ik eet geen groente en fruit, ik heb geen goed gevarieerd voedingspatroon. Anders zou dit teveel zijn. :) )

Paintless

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:55

ik probeer wel te eten volgens de schijf van 5, maar lukt echt niet altijd. ben waardeloos wat eten betreft.

ik neem 's avonds een multivitamine en glocosamine en 's morgens glucosamine.
maar volgens mij hebben ze een wisselwerking op mijn anti depressiva want die voel ik ook meer de laatste tijd.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:00

*Vergeet steeds de magnesiumdingen te nemen*

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:13

Paintless schreef:
ik probeer wel te eten volgens de schijf van 5, maar lukt echt niet altijd. ben waardeloos wat eten betreft.

ik neem 's avonds een multivitamine en glocosamine en 's morgens glucosamine.
maar volgens mij hebben ze een wisselwerking op mijn anti depressiva want die voel ik ook meer de laatste tijd.

Koolhydraten laten staan of iig minder schijnt ook goed te helpen bij fibromyalgie patienten.
Ik eet ook al geen varkensvlees, en merk dat ik daardoor ook minder last heb.
Zo min mogelijk suikers en koolhydraat arm dus.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:32

@tequila; *\o/* herkenning van de blauwe plekken #) Stoot ik me voor een goeije, verschijnt er 9 vd 10 niks / ben ik me er niet van bewust dat ik iets gestoten heb, heb ik er :? Zag er net weer 1 op m'n onderarm en waarvan :(:) En nu vooral blauwe tenen (deels wintertenen :( )...

@ paintless: lees je laatste reactie over antidepri, dat je die meer voelt. Kan dat niet zo zijn door alles wat je hebt mee gemaakt afgelopen periode? en misschien ook het weer? Is geen aanval maar ik zelf ben wel zo'n druif, die meteen weerslag op zoiets heeft..Tis nie niets natuurlijk :(:)

@attitude: fijn dat bij jou het eten een rol mee speelt +:)+ . Helaas heeft dat bij mij geen enkel invloed, is in de loop der 20 jaar gebleken. Dus benijdt je :D

Hier weer pijnlijke week, helaas. Maar waarschijnlijk ook ietsjes teveel bezig geweest :)ddd :)ddd

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:47

Jee een medeblauwtje! Wintertenen had ik eerder ook, maar de laatste jaren veel minder last van gehad *klopt af*
Heb net weer een uur gefitnesst. Moest even mijn hoofd leegmaken. Voel me alleen nu lichtelijk gebroken. Gek he...

Ik moet ook meer op mijn voeding letten. Attitude, volgens mij heb ik dat lijstje ook ergens zien staan, heb je dat van internet? (http://home.tiscali.nl/fibromyalgie/behandeling.html)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:55

http://www.koolhydratentabel.nl/?page=10&koolhydraten=R

Deze bedoel je?

Het schijnt toch echt wel te helpen.
Van varkensvlees kreeg ik jeuk en uitslag en dat is nu toch echt een stuk minder.
Als ik het nu eet heb ik direct last.

Hebben jullie ervaring met acupunctuur?
Daar heb ik van iemand hele goede resultaten over gehoord.
Die gaat 1 a 2 x per jaar ( 5 a 6 behandelingen) en die heeft echt minder last.
Daar ga ik binnenkort ook eens achteraan.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:27

Ben ook benieuwt naar acupunctuur, staat boven aan mijn lijst :P hoor er eigenlijk ook wel heel veel goeie verhalen over :j Morgen eerst naar de dokter om te zien hoe nu verder met mij.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:36

heb acupunctuur gehad van twee verschillende therapeuten. Bij de 1 veel baat bij gehad bij de ander totaal niet

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:05

Zat er ook verschil in de behandelaar kwa opleiding?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:29

Attitude schreef:
Een reumatoloog moet eerst al het andere uitsluiten ( dmv röntgenfoto's, bloedonderzoek ),dus daarom is het wel verstandig om een doorverwijzing te vragen.
Een huisarts mag volgens mij de diagnose ook niet stellen.

Dat dacht ik ook.
Doorverwijzing komt eraan, helaas kan ik dan pas eind maart terecht.

Ik lig nu al 3 dagen in bed, omdat m'n arm zo'n pijn doet dat ik er niets mee kan en ontzettend moe en duizelig van wordt.
Vrijdag ga ik voor een week op wintersport, hoop tegen die tijd toch iets fitter te zijn :\ Ga morgenochtend dus een uurtje zwemmen, in de hoop dat beweging goed doet...

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:33

@Evelienepien: dat weet ik niet. maar ik slik al vrij veel en wil eigenlijk niet meer.

ik doe al zo rustig mogelijk, maar stuiterbal wil wel weer eens iets doen.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:36

Wilawander schreef:
heb acupunctuur gehad van twee verschillende therapeuten. Bij de 1 veel baat bij gehad bij de ander totaal niet

Zat er verschil in de therapeuten dat je weet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:57

Zo, vandaag naar de arbeidsgeneesheer geweest en daar eens heel mijn verhaal verteld .. Deze wist nog niks van de klachten etc. en zei na mijn verhaal dat het zeker klinkt als iets reumatisch. Aangezien ik al bij de reumatoloog geweest ben en die onderzoeken gehad heb en daar niks echt uitkomt (maar dat wil niet altijd wat zeggen) raad zij aan om eens bij een andere reumatoloog langs te gaan (die waar ik nu geweest ben is iemand met veel patiënten en weinig tijd en als je niet echt, echt, echt reuma hebt dan is het van "kom over een jaartje nog maar eens langs om te vertellen hoe het gaat"). Bij mij zit het ook in mijn pezen en niet in mijn gewrichten, dus ja, dat is niet echt :P Nu alleen nog een andere vinden :+

Daarnaast gaat het op het werk zelf ook niet schitterend, en zou het kunnen dat de klachten daardoor versterkt worden .. Dus de eerste stap is nu een gesprek met mijn baas en zien wat daaruit komt en dan van daaraf verder kijken voor een plan van aanpak .. wat het beste is om te doen ..

We zijn nog niet klaar :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:01

Kijk je op tegen het gesprek met je baas?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:14

Nogal ja ..
Heel kort samengevat: na 3 maanden werk deed ik alles perfect en prachtig en was ik een droomwerknemer, een goed jaar later kon ik niks meer goed doen (terwijl ik naar mijn idee niet anders aan het werken was) en nu is het het volgende gesprek .. Ik heb dus echt geen idee wat ik kan verwachten en mede door diverse andere dingen heb ik het eigenlijk gewoon helemaal gehad met alles ... Dus ja, ik kijk er niet echt naar uit :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:19

Lijkt me al moeilijk met een leuke baas, laat staan met een die zich zo gedraagt := Staat er al een datum voor?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:21

[***] schreef:
Nogal ja ..
Heel kort samengevat: na 3 maanden werk deed ik alles perfect en prachtig en was ik een droomwerknemer, een goed jaar later kon ik niks meer goed doen (terwijl ik naar mijn idee niet anders aan het werken was) en nu is het het volgende gesprek .. Ik heb dus echt geen idee wat ik kan verwachten en mede door diverse andere dingen heb ik het eigenlijk gewoon helemaal gehad met alles ... Dus ja, ik kijk er niet echt naar uit :+

Als ik het goed begrijp ben je bij de arbo arts geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:23

Doubtless schreef:
Lijkt me al moeilijk met een leuke baas, laat staan met een die zich zo gedraagt := Staat er al een datum voor?

Officieel moest het gesprek voor 22 december, maar ik ben toen net ziek geweest die periode dus dat kon niet doorgaan. Ben vandaag maar eens gaan vragen, hij was het alweer vergeten ... Hij ging het proberen te regelen voor morgen of overmorgen .. Zal waarschijnlijk vrijdagmiddag om 16u ofzo zijn, als iedereen naar huis wil :+

Attitude schreef:

Als je daarmee een arbeidsgeneesheer bedoelt, daar ben ik vandaag geweest :j Jaarlijkse afspraak, heb maar eens meteen alles eruit gegooid waar ik mee zat :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:24

Heel veel succes iig :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:33

Dank je :) Het zal nodig zijn, haha :+

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:39

[***] schreef:
Attitude schreef:

Als je daarmee een arbeidsgeneesheer bedoelt, daar ben ik vandaag geweest :j Jaarlijkse afspraak, heb maar eens meteen alles eruit gegooid waar ik mee zat :+

arbeidsgeneesheer ken ik niet? :+

Ben je bij de arbo arts geweest omdat je ziek bent?
Kijk, zolang je geen uitslag hebt zou ik er niet al teveel over praten met je werkgever/arbo arts.
FM is geen ziekte waarop je wordt afgekeurd normaliter.
Maar kan voor je werkgever wel een aanleiding zijn om je contract niet te verlengen.

Zolang jij nog geen duidelijkheid hebt is het denk ik wijs om niet teveel te zeggen.
Ook omdat je zelf ook nog niet voor 100% weet wat het precies is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:46

Ik ken geen arbo arts :+
Arbeidsgeneesheer zegt het al .. een geneesheer op je werk .. moet je jaarlijks bij op controle ...

Uitslag, wat is een uitslag? Ik heb niks op papier neen, er staat nergens officieel FM of wat anders .. omdat ik nog in die hele molen van onderzoeken & proberen zit ... Maar dat maakt niet dat ik nergens last van heb en dat dit mijn werk niet beïnvloed .. Kan dan toch moeilijk tegen mijn baas gaan zeggen "oh, maar er is niks aan de hand hoor" .. dan wordt mijn contract zeker niet verlengd .. En ik weet ook niet of ik mijn contract wel verlengd wil hebben...

Edit; het gesprek ga ik trouwens niet aan om over mijn "ziekte" te praten hoor, het gesprek ga ik aan omdat dit officieel moet en om te horen waar ik sta ...

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:59

Haha :+

Uiteraard is er wat 'mis' met je. Maar ik probeer je ervoor te behoeden dat je teveel zegt en je eigen glazen ingooit zeg maar.
Ook al snap ik dat je je baan niet wilt behouden. Maar gooi nooit je oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt.
Dit zou ook van invloed kunnen zijn op je verdere loopbaan.

Je kan eerlijk aangeven dat je 'ergens' last van hebt zoals je zelf al schrijft. Idd je werk beinvloed.

En verder veel sterkte, want zo'n gesprek is nooit leuk :\