[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Teelee

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:16

Gelukkig. Dat vond ik ook al. Maar kreeg vandaag ook een link met mindere verhalen. :')
En dan ga je toch ff nadenken. Maar aangezien het toch 1 van de weinige opties is die beetje op mij aansluiten, en over het algemeen de menstruatie minder word, wil ik het toch wel graag proberen :j

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:34

Hallo...kom even binnen vallen :wave:

Aangezien ik snel zwanger word; dwz 2 kinderen in een jaar tijd, besloot ik dat het tijd werd voor een zeer goed voorbehoedsmiddel :=
Heb hierover wel 2 keer een gesprek gehad bij de huisarts, de pil kan ik niet goed tegen en zit me teveel rotzooi in.
Het staafje in de arm was niet betrouwbaar genoeg, die geeft een bepaalde hoeveelheid per dag af dus dat heet bij 50 kilo misschien wel te hoog en bij 90 kilo vast en zeker te weinig een behoorlijk risico dus.
Dan heb je nog de pleister, werkt ongeveer hetzelfde dus risico was me nog te groot om eraan te beginnen.
Uiteindelijk kwamen we uit bij de Mirena, mijn moeder heeft de 2e inmiddels al en zweert erbij, nooit meer ongesteld of wat voor klachten dan ook.. _/-\o_
Het inbrengen ging wel, de huisarts raadde me aan een ibuprofen te nemen voor de tijd zodat je spieren onbewust toch wat slapper waren.
Heb de eerste maanden wel wat last gehad, wat krampen in de buik e.d
Hij zit er nu ruim 3 jaar 1, uiteraard val ik onder de groep die wel gewoon ongesteld blijft :( minimaal 1 x per maand en wel 6 dagen lang! Kan het dan wel met een inlegkruisje af maar toch.
Over 2 jaar mag hij eruit, wil eigenlijk geen nieuwe meer, want hoe je het went of keert je voelt het toch wel met regelmaat, door krampen of steken.
Moet ik mijn vriend maar lief aankijken of hij niet euhh...op dit moment onbespreekbaar ben ik al achter gekomen :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 04:05

Zo heeeeel af en toe voel ik mijn spiraal nog zitten, maar echt heel zelden. Kan me de laatste keer niet direct herinneren iig.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:56

lichtelijk probleempje hier;
ik ben wel vaker wat onregelmatig ongesteld, nu heb ik vorige week vrijdag m'n laatste pil van de strip genomen (voormalige diane pil), nouja, ietsje langer doorgeslikt ivm weekend. En normaal wordt ik dan maandag of op z'n laatst dinsdags ongesteld. Inmiddels zijn we meer als een week verder en ben ik gewoon helemaal NIET ongesteld geworden, en maak me een beetje zorgen. Het is wel vaker dat ik wat later ben, maar niet dat ik gewoon helemaal niet ongi wordt :\

Wel sex gehad en de pil gewoon goed geslikt, wel gebeurt het weleens dat ik 'm 's avonds vergeet maar dan neem ik 'm alsnog in de ochtend. Dan kan het volgens de bijsluiter geen kwaad..
Wat nu :=
Gewoon vanavond weer beginnen met m'n nieuwe strip?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:05

Ik wil weten wat mijn opties zijn wb sterelisatie.

Ik heb inmiddels al verschillende pillen geprobeerd, zowel gewone als driefase pillen, maar heb wéér doorbraakbloedingen. Ik verga van de pijn als ik mijn regels heb en het is dan nog veel ook. Ik ben het grondig zat bovendien heb ik geen kinderwens. Wat zijn mijn opties hier in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:08

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar, pharagirlke. Ik ben het nu aan het proberen met de Nuvaring, als dat geen succes is geef ik 't op en ga ik net zo lang drammen tot ze me steriliseren. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:09

Lees nu dat sterilisatie al evemin er voor zorgt dat je stopt met menstruatie :roll:

Er moet toch een manier zijn? :\

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:50

Euh ja baarmoeder laten verwijderen.
Ben 26 nu, denk ook niet dat ze me gaan steriliseren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:06

Heb een aantal dingen bekeken en ik trek richting dokter :)

Hevig bloedverlies (mijn probleem) kan kennelijk door heel wat dingen veroorzaakt worden, oa oorzaken in de baarmoeder. Die prima te behandelen zijn.... Bovendien zit ik (eerlijk gezegd) een beetje in mijn hoofd met mijn moeder waarbij ze baarmoederkanker ontdekt hebben :o Dus maak me een klein beetje zorgen... Ik ben niet gek van gyneacoloog (zou de eerste keer zijn :o) maar ik wil ook niet "te laat" zijn als blijkt dat er idd iets scheeld...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 03:03

Spiraaltje kan een optie zijn voor je phara :j (had er vroeger ook best hard van en nu helemaal niks meer zaaaaalig :D ).

Wat betreft het risico in d efamilie zullen ze een uitstrijkje nemen, je aanraden om dat vooral héél regelmatig te doen en eventueel nog te laten vaccineren, wat je ongeveer 400 euro kost en waarvan ze dus niet zeker zijn dat het effect gaat hebben want A je kunt het virus al hebben en B je kunt een virus oprapen waar het vaccin niet tegen beschermt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 05:58

Misschien heel offtopic, maar is kanker een virus ja? Wist ik helemaal niet... :o

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 06:16

Baarmoederhalskanker wordt veroorzaakt door een virus :j Papilloma als ik me niet vergis.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 09:28

Humaan Papillomavirus ja. Dit veroorzaakt dan abnormale celgroei en abnormale celgroei = kanker.
Het is alleen niet zo dat alle soorten kanker door een virus worden veroorzaakt. Kan heel uiteenlopende oorzaken hebben.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:14

Sterilisatie of zelfs baarmoeder verwijderen gaan ze echt niet doen voordat je 30 bent, en al helemaal niet als je nog geen kinderen hebt :n

Maar als je er zveel last van hebt, is het een goed plan om even langs de dokter te gaan, er kan zoveel zijn dat niet helemaal lekker zit en zoveel pijn en bloedingen kan veroorzaken.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:19

Hoe lang heb je al last van dat hevige bloedverlies Phara?

Ik heb vanaf Juni tot en met oktober ongeveer constant bloedverlies gehad, uiteindelijk weten ze nog niet precies waar het door komt, maar er zijn weer veel testjes gedaan en het was gelukkig bij mij niets ernstigs :)

Sterkte ermee.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:23

Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil (paar maanden terug) heel erg bloedverlies. De laatste 2 maanden is alleen weer op de regel, en ik ben gewoon echt 7 dagen lang ongesteld. 's nachts moet ik de wekker zetten, en ik moet gewoon maandverband gebruiken omdat alleen een tampon niet voldoende is als ik niet elk uur naar de wc ren :n

Ik hoop dat het met een paar weken als de mirena erin zit een stuk minder is :=

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:28

Oeh das ook minder, ik kreeg ook de mirena o.a vanwege het abnormale bloedverlies. Maar helaas hielp het niet bij mij.
Normaal zonder iets was ik 4 dagen ongesteld, met de mirena zit ik tegen de 10 dagen aan :\
Bij mij schoot het niet echt op.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:36

ooee nee dat schiet idd niet op :=
Ik weet dat het met de mirena minder kan worden. Maar ja... de kans dat het erger word is ook aanwezig helaas :=

Liever niet langer, maar als het iets minder is en dan een paar dagen langer kan ik er ook nog wel mee leven :=

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:49

Haha ja kan me voorstellen, ah zoals ik al zei, gewoon proberen. Het is het zeker waard!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:55

Over 2 weken heb ik een afspraak in het ziekenhuis. En hopelijk moet ik een paar dagen later weer terug komen om hem te laten zetten :j (onder volledige narcose :roll: )
Dus ik ga het zeker proberen, en hoop dat het werkt!

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:56

chantalvdv schreef:
Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil (paar maanden terug) heel erg bloedverlies. De laatste 2 maanden is alleen weer op de regel, en ik ben gewoon echt 7 dagen lang ongesteld. 's nachts moet ik de wekker zetten, en ik moet gewoon maandverband gebruiken omdat alleen een tampon niet voldoende is als ik niet elk uur naar de wc ren :n

Ik hoop dat het met een paar weken als de mirena erin zit een stuk minder is :=

pff dat is niet fijn zeg ! hoop voor je dat met de mirena minder word..

Nou haha ik ga de vlag uithangen als ik ongesteld word ik ben zo nerveus
heb met mijn stomme kop 2 x zonder gedaan(condoom dus) en dat waren de dagen dat ik niet goed in orde was en er vanalles was enz
en ben zo bang dat ik zwanger ben :o gewoon niet grappig heb wel fijn in me buik zoals bij elke ongesteldheid nu moet het er nog uitkomen hihi..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:57

Onder volledige narcose? Bij welk ziekenhuis en welke arts is dat??
:D :D Die man wil ik ook :D

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:01

MSophie schreef:
pff dat is niet fijn zeg ! hoop voor je dat met de mirena minder word..

Nou haha ik ga de vlag uithangen als ik ongesteld word ik ben zo nerveus
heb met mijn stomme kop 2 x zonder gedaan(condoom dus) en dat waren de dagen dat ik niet goed in orde was en er vanalles was enz
en ben zo bang dat ik zwanger ben :o gewoon niet grappig heb wel fijn in me buik zoals bij elke ongesteldheid nu moet het er nog uitkomen hihi..

Oeee dat is ook niet fijn :n
Dan ga ik met je meeduimen dat je snel ongesteld gaat worden :j

Marchador schreef:
Onder volledige narcose? Bij welk ziekenhuis en welke arts is dat??
:D :D Die man wil ik ook :D

_O- in duitsland.
Ik was vrijdag bij de gynea, en die wou me de pil weer aanraden. Meteen maar duidelijk gemaakt dat ik die niet meer wilde hebben, omdat hij bij mij niet voldoende werkt :n
Oke is goed, maar het zetten van een mirena bij vrouwen die nog nooit kinderen hebben gehad is zeer pijnlijk, en daarom moet je naar het ziekenhuis voor volledige narcose. Gewoon dagopname, 'smorgens heen en 's middags weer naar huis. :=

Ik wil nog wel gaan overleggen in het ziekenhuis, dat als het dan zo nodig met verdoving moet of het niet plaatselijk kan, en anders moet het maar helemaal.
Alleen zoooo raar. In nederland gebeurd het bij sommige huisartsen gewoon, en hier moet ik er helemaal voor naar het ziekenhuis, en onder narcose :')

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:02

Echt waar?! Ik vroeg om narcose, maar kreeg het absoluut niet. Afspraak bij de gyn ik loop binnen en mocht op de stoel zitten, mirena werd ingebracht.. kleed je maar weer om en je mag naar huis toe. (Overigens ook geen kinderen gehad ;) )

Nog meer redenen om in Duitsland te gaan wonen, nu nog vriendje overhalen :D

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:13

Nou ik hoef er op zich geen 1 :')
Ben er nu een hele dag mee zoet. Dan bijt ik liever even door mocht het wel pijn doen.
Al zei ze van de week met uitstrijkje en onderzoekje ook dat het ff pijn kon doen.. nou voelde er geen moer van :')
Dan doe ik het liever zonder. Kon ik daarna ook weer gewoon aan het werk :j