Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
serena1978 schreef:Soms word er bij een diagenose PDD-NOS mt ADHD gegeven dat wil niet zeggen dat het ook echt ADHD is, omdat bij Autisme ook overmatig hyperactiviteit voor komt.
serena1978 schreef:Ik kan dat wel onderbouwen.
Bij jongere kinderen word vaak PDD-NOS met ADHD als diagenose geven. Als deze kinderen opnieuw worden gezien voor een her-diagnose is er bij een verandering in de diagnostiek ineens geen sprake van ADHD. Dat is geen onzin.
Daarom vind ik dat zo jammer dat er eerst wel ADHD vaak aan gegeven word terwijl dat niet zo is, ze hebben alleen de kenmerken er wel van, maar die passen ook in het beeld van autisme.
VeraPopeye schreef:Autisme is toch gewoon een geestelijke handicap? Tenminste, mij is verteld dat ik een handicap heb, omdat ik Autisme heb, dus dan is het toch een geestelijke handicap?
Maar, zijn er hier mensen die boeken weten over een hoofdpersoon met Autisme? Ik vind het zelf namelijk altijd wel fijn als ik zoon boek lees, heb ik tenminste niet het gevoel dat ik heel raar ben ofzo.
Vliendertje schreef:VeraPopeye schreef:Autisme is toch gewoon een geestelijke handicap? Tenminste, mij is verteld dat ik een handicap heb, omdat ik Autisme heb, dus dan is het toch een geestelijke handicap?
Maar, zijn er hier mensen die boeken weten over een hoofdpersoon met Autisme? Ik vind het zelf namelijk altijd wel fijn als ik zoon boek lees, heb ik tenminste niet het gevoel dat ik heel raar ben ofzo.
Een beperking
Samurai schreef:Het is in mijn optiek géén beperking, eerder een verrijking...De kracht, volhardendheid, doorzettingsvermogen ofwel een doel hebben en daar volledig voor gaan...
Dan kun je toch niet spreken over beperking...het is zoals het is, links is links en rechts is rechts, duidelijk toch?
Samurai schreef:Dat zeg ik niet, dat het louter positief is, wat ik ermee bedoel is dat het niet slecht is om anders te voelen, rechtlijnig te denken enz,enz.
Weet wel dat zij op sociaal vlak het niet makkelijk hebben, moeten meedraaien in de grote boze wereld, voldoen aan de eisen die aan hen gesteld worden, en dat vaak wordt gezegd dat het onwelwillendheid is, terwijl mensen met een ASS gewoon niet anders kunnen...
Maar dat neemt niet weg dat ik veel respect voor mensen met een ASS heb...
VeraPopeye schreef:Is het ook, Autisten kunnen zich vaak al niet goed aanpassen, en dat is noujuist hard nodig..
Samurai schreef:Ik spreek liever van mensen met autisme dan de autist...hoe denken jullie daarover?