Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:13

Goedemorgen! Vannacht goed geslapen dus dat is al erg fijn. Ga zo voor het eerst naar de fysio, hoop dat zij wat kunnen betekenen.
Petulan: Echt top hoe je het dit weekend hebt gedaan, heel knap. Ik zie mezelf zeker nog niet bij een musical rondstruinen!

Samantha, hoop dat je je een klein beetje beter voelt....

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:44

sifra01 schreef:
Samantha, hoop dat je je een klein beetje beter voelt....

:n alleen maar slechter. Normaal word ik 's morgens wakker gemaakt door Zeno, die
duwt dan heel voorzichtig zn neus tegen me aan. Om vervolgens om het bed te lopen
en dan mn vriend heel uitbundig wakker te likken := Mja, dat went wel weer.

Vanmorgen mn bewindvoerster gebelt, en die zijn nu met een verhuizing bezig, dus vandaar
dat alles uit loopt 8)7 Ligt dat dan aan mij, of moet dat niet kunnen? Ik bedoel, je kunt
toch niet zomaar de betalingen van je clienten stop zetten om het maar een week
later over te maken? :?

Bluh, wat heb ik een enorme baal dag zeg -O-

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:46

Ik wil er nog even bij kwijt, dat ik het echt super tof vind dat ik hier mn verhaal kwijt kan. Ben altijd bang dat mensen me een zeikerd vinden ( stel je niet aan!! ) maar hier voel ik me echt gesteunt.

Dank jullie wel meiden :)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:50

Petu super van e dat je het volgehouden hebt! Helemaal trots op je :D

sifra, goede nacht gehad dat is goed neuws ff fysio afwachten.

Sam wat erg dat je baaldag hebt. Laat je niet gaan , probeer ff aan wat anders te denken.
vervelend dat je hondje nu weg is.
En nee je bent geen zeikerd, we zijn er voor je! :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:25

Idd, daar is dit topic voor, om je verhaal kwijt te kunnen.

Ik heb vandaag mijn laatste gesprek bij de crisisdienst gehad. Nu gaat dan eindelijk mijn echte behandeling beginnen. Heb trouwens wel al heel veel aan de gesprekken gehad bij de crisisdienst.

Voor degene met wie het nog even wat minder gaat even wat om jullie een hart onder de riem te steken (althans een poging tot):
Echt, er komen betere dagen, al kun je je dat nu niet voorstellen. Ik ben daar het bewijs van en dacht een maand geleden nog dat het nooit meer beter zou gaan met me en had er helemaal geen vertrouwen meer in dat het nog goed zou komen. Maar na regen komt toch echt weer een voorzichtige zonneschijn...

Heel veel sterkte iedereen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:53

Ok, kom ik even het topic binnenvallen. Hoop dat jullie het niet erg vinden.

Ik lees al een tijdje mee :o maar ben zelf niet zo'n prater dus heb tot nu toe niet gepost. Heb nu alleen een vraagje en weet niet zo goed bij wie ik terecht kan daarmee. Voor de mensen die de diagnose BO hebben gekregen, hebben die ook (bloed)onderzoek laten doen naar andere oorzaken van de lichamelijke klachten? Ik zit nu al heel lang (9 maanden ofzo?) thuis en ben druk bezig aan mijn herstel maar ik blijf ontzettend moe. Mijn reserves zijn ontzettend snel op en het duurt heel lang om ze weer op te bouwen. Ik ben nu bezig met het werk op te pakken, 2x 3uur per week, maar ik blijf zo ontzettend moe. Ik had eigenlijk verwacht dat het wat sneller beter zou gaan, zelfs mijn psych begint nu een beetje te pushen maar heb echt nergens puf voor. Wat is jullie ervaring ermee? Ik ga zo aan mezelf twijfelen.

Nou thnx voor het lezen iig :o

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:31

Waarschijnlijk doe je toch nog steeds teveel waardoor je je reservers steeds weer aanspreekt en uitput.
(Ik heb je net ook een pb gestuurd.)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:10

Samantha, het lijkt me echt een van de ergste dingen, om je dieren te moeten missen. Hoop dat je hond goed terecht is gekomen en dat je er snel een beetje overheenkomt :(:)

Vanochtend dus bij de fysio geweest, weer een intake gesprek. Wel een fijne vrouw. Ze ging igg nog contact opnemen met ggnet, om te vragen waarom ze geen psychotherapie ernaast bieden. Dat is nl wel hard nodig en zij vond ook dat dat prima naast elkaar kan. Wel fijn dat zij er ook even achteraan gaat.
Verder wil ik morgen gaan proberen om naar de sportschool te gaan. Vind het wel doodeng, maar bewegen is goed! Ik trek gewoon mn sportkleren alvast aan en parkeer voor de deur. Als het dan niet lukt zit ik zo weer in de auto... Hoop alleen dat ze dan niet gaan zeuren over mn schoenen (dat ik die dan ook buiten heb aangehad ofzo) :o

@Darkshines: Heb zelf geen bloedonderzoek gehad, maar het klinkt voor mij ook alsof je dan toch te snel gaat. Niet aan jezelf gaan twijfelen hoor, jij weet wat je voelt!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:13

@ sifra:
Ik denk dat ik iets gemist heb of het niet helemaal begrijp (sorry daarvoor). Fysio is toch totaal iets anders dan psychotherapie?
Waarom zou je dan ipv van psychotherapie fysiotherapie gaan doen? Ik leg de link niet helemaal.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:15

Wel goed dat je gaat sporten trouwens.
Ik ben net een maandje aan het sporten (na een inspanningstest gedaan te hebben, zodat ik weet wat mijn grenzen zijn) en merk nu al dat ik meer energie krijg. Sporten is echt goed, zolang je maar niet teveel doet. en die kans is vrij groot als je een burnout hebt...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:19

Niet ipv. Heb angst en paniekaanvallen (even heel kort gezegd) en ik werd van de psycholoog doorgestuurd naar ggnet. Daar kwamen ze na 2 intake gesprekken met het verhaal dat ik eerst naar een fysio zou moeten om te proberen dmv ademhalings en ontspanningsoefeningen mijn paniekaanvallen onder controle te krijgen, zodat ik oa van mijn straatvrees al kan komen. En daarna zou ik dan weer verder kunnen met psychotherapie. Tegelijk was volgens hun niet handig en toen ik vroeg waarom dan niet, bleven ze daar heel vaag over...
De fysio vond dat naast fysiotherapie ook psychotherapie ook zeker nodig is en zij zei dat het wel prima naast elkaar kan...
Beetje duidelijker zo? Klinkt ook wel een beetje als 2 heel verschillende dingen idd...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:20

Oja en ben daarnaast gewoon overspannen, wat ook gedeeltelijk door de angst komt. Moet natuurlijk wel oppassen dat ik niet te veel doe met sporten idd, goed dat je het nog even aanhaalt, want ben wel altijd een beetje van alles of niets.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:23

Bedankt voor je uitleg, het is me nu zeker duidelijk zo.
Raar dat ze bij ggnet zeggen dat het niet samen zou kunnen. Lijkt mij juist goed. Gelukkig vond de fysio het ook.

Ik ben ook altijd van het alles of niets en dan het liefst nog iets beter of meer :j Dat is een behoorlijke valkuil die steeds weer de kop op steekt.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:27

Ja , als je je dan iets beter voelt denk je gelijk alles weer te kunnen. Ben deze keer alleen zo hard op mn bek gegaan dat ik wel 3 keer nadenk voor ik weer op volle toeren rondknal. Dan maar alles in een langzamer tempo.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:32

Sifra, ik denk dat YOGA wel iets voor jou is!
Ik heb ook bij de fysio ademhalingstherapie gehad, maar daar had ik echt totaal niks aan, omdat dat teveel gefixeerd werd op die ademhaling.
Bij YOGA ga je ademhaling koppelen aan beweging,wat veel effectiever is .
En Yoga is superfijn :D

Ik heb er alleen geen tijd meer voor :o Daar baal ik wel van, want heb het wel nodig, maar met 2 paarden, een heel huishouden en een fulltime baan en oververmoeidheid kon ik de lessen niet meer aan :(

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:35

Ja dat is misschien wel een goed idee. Heb ooit een keer een proefles gehad en die vond ik best fijn, maar was toen eigenlijk te druk en ben er daarom niet echt aan begonnen. Ik vind het ook helemaal niet zo fijn als je echt helemaal op je ademhaling richt (probeer me er juist altijd van af te leiden). Ga iig eens overleggen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:37

Maar aan de andere kant....leer ik daar natuurlijk niet wat te doen tijdens een paniekaanval

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:51

Nou uiteindelijk juist wel !

Ik heb aan de ademhalingstherapie van de fysio totaal niks gehad.

Aan de yoga wel, daar leer je juist om naar binnen te gaan en op je ademhaling te concentreren :j

Ik zou het in elk geval zeker eens proberen, ik had veel, echt veel baat bij yoga. Baal nog steeds dat ik het gewoon ff niet trek, ik had altijd maandagavond van 19 tot 20 les, maar ik moet maandags om 3 uur, en dinsdags om 4 uur mijn nest uit, rest vd week lig ik ook om 20 uur op mijn bed, zo kapot ben ik dan ....
Dus heb ik ff alle dingen als yoga etc aan de kant gezet.
Ik rijd een paard fanatiek in de concoursen, dat wil ik dan weer niet afgeven natuurlijk ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:18

Hier in de sportschool doen ze pilates, is dat niet ook yoga-achtig? ik zit er aan te denken om dat te gaan doen namelijk.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:19

sifra01 schreef:
Ja , als je je dan iets beter voelt denk je gelijk alles weer te kunnen. Ben deze keer alleen zo hard op mn bek gegaan dat ik wel 3 keer nadenk voor ik weer op volle toeren rondknal. Dan maar alles in een langzamer tempo.

:j
Heb ik ook gehad. Te snel weer te fanatiek begonnen. Maar het valt niet mee om opeens alles in een langzamer tempo te doen. Dat is echt wel wennen als je altijd in de hoogste versnelling hebt gescheurd...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:33

Ladies :wave:

dank voor jullie lieve woorden, erg fijn :j

Heb vanmiddag weer van alles en nog wat verhuist. Nu ben ik toch wel een stuk rustiger merk ik. Even iets anders doen is hierbij toch wel fijn geweest.
Vanmorgen had ik echt zon idee van, ik kruip in bed en huil me in slaap, en als ik wakker word is alles voorbij. Maar dat lost niks op natuurlijk :n

Goed om te horen dat er bij jullie allemaal wat schot in zit :)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:54

Sifra, Yoga is indd een goed iets, je leert onspannen te zijn, je geest en lijf 1.
De ademhalings oefeningen zijn erg fijn en op een begeven moment ga je je ademg=haling omzetten.
Ff kijken waar jij het meeste baat bij hebt, daar gaat het om.
sporten is goed voor je energie, dus dat kan ik echt aanraden.

Sam indd even opruimen , zo ruim je ook je bovenkamer op, laatje voor laatje alles op de goeie plek opbergen, soms lijkt het erg somber, maar super dat je aan de slag bent gegaan, das een goed teken. You go girl!!! :D

Darkshine, stap terug doen! heb ook bloedtest gedaan, maar het was gewoon teveel doen terwijl het niet kon, dat je paar uur werkt geeft niks probeer in je eigen tijd wel rust te vinden, niet teveel gaan doen.

Ik heb ook baaldag gehad, werk alweer fulltime en voelde me vanmorgen echt verloren,
jankend in de auto en wist niet waarom, dat is het nou .. ik weet niet waarom ik me zo suf, verdrietig, niet lekker in mijn vel voel!!!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:04

:(:)

Dat je niet weet waarom je je niet goed voelt, ken ik. Denk dat ik wel weet waar het probleem zit, maar goed, soms heb ik het idee van, waarom huil je nu? Dr is toch niks?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:12

Huilen = opruimen , meid. Dus huil maar lekker uit, hoewel het vaak een gevoel van schaamte heeft ...

Ik heb tot een paar maanden geleden, wel 3 jaar niet gehuild, ik kon het niet...
Was zo blij toen het eindelijk weer wel lukte.... Stom he :+

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:12

Inderdaad iik moet er nog achter komen, ik wacht tot het volledige ellende pakket bij me binnenstort en dan proberen alles te ordenen!
We komen er wel saampjes! :(:)