Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:46

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar ! nu ook nog hoor ! maar mijn man zegt dan .he prik jij je suiker eens ... en dan ik boos ... en tja hij heeft dan weer gelijk....

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:48

tootje71 schreef:
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar ! nu ook nog hoor ! maar mijn man zegt dan .he prik jij je suiker eens ... en dan ik boos ... en tja hij heeft dan weer gelijk....

zo gaat het hier dan dus ook.. ze merken het meestal gelijk wel op als ik te hoog zit, haha aan de ene kant best wel handig, maar aan de andere kant wat minder voor de omgeving :=

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:51

Ik word daar ook zo chagrijnig van he? En dan dat gezeur als je het niet naar beneden krijgt. Heb je al gebolust? Moet je niet nog een keer meten? Waarom spuit je niet een keer bij? Kunnen we al naar bed of wil je nou nóg een keer meten?

Grrrr, man ...

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:54

.. vreselijk !!!!!!!!!! dat gebemoeial.. haha maar soms wel handig want dan heb ik echt niet door dat ik naar een hypo neig en word dan heel opstandig, dus dan ben ik achteraf wel blij dat er iemand op gewezen heeft...

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:56

jaa achteraf is het toch altijd maar weer goed :D

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:43

ik was 16 maanden oud toen t bij mij werd ceonstateerd, eigenlijk weet ik dus niet beetr, heb r van alles al mee gehad maar das ook veel eigen schuld, nu heb ik de rust er wel in gevonden, zkeer met de pomp nu.

ik top m trouwens als ik jurkjes etc aanheb geoon in mijn onderbroek aan de zijkant, dan natuurlijk geen string aan maar n hipster, dat gedoe om mijn been vind ik niks en met cup a is r weinig om tussen te proppen, op strand koppel ik m af, heb m wel bij me, draag gewoon bikine en zorg van te voren dat ik de naald precies onder t bikinibroekje plaats, als ik dan ga eten oid, koppel ik m aan, bolus wat en tada gaat ie r weer af

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:59

Ik was 5 maanden toen ik het ziekenhuis in ging en ongeveer een jaar toen ik er weer uit ging. Af en toe werkte de alveleeesklier nog in het begin dus erg lastig met instellen

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 17:02

ik was 11 toen ik in het ziekenhuis lag

ik heb ook een hekel aan als mensen(vooral mijn ouders) steeds zitten te zeggen; doe dit doe dat, als het om mijn ziekte dan gaat. maar gelukkig laten ze me er nu wel vrij in

zit de laatste tijd eignelijk alleen maar laag. moet woensdag weer naar het ziekenhuis dus ben benieuwd

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:43

ik moet donderdag, ga komende dagen mijn suikeres maar weer s noteren, stond vanochtend op met 5,9

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:32

Heb nog een vraagje :P
Als jullie naar de bios gaan, wat eten jullie dan?

Mijn vriend is gek op popcorn, maar hoeveel gram zou dat zijn? :)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:22

even in mijn eettabel opgezocht... een handje zoete popcorn is 8 koolhydraten en een handje zoute is 7 koolhydraten. heb je hier iets aan ? een handje is tien gram..

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:37

Ja ben benieuwd hoeveel er zit in een kartonnetje :)
Want wil mijn vriend meenemen naar de bios, maar weet niet hoeveel popcorn er in zit :D

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:44

hmm dat is best nog al wel lastig denk ik want overal heb je weer verschillende grooten en maten. :P

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:45

Ja, en zetten ze het eigenlijk op de doos? :P
Ik ga morgen eens bellen hihi :)

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:48

Ik denk niet dat ze het op de doos hebben staan, nooit gezien in ieder geval. Maar je weet toch wel hoeveel een handje is?

Ben ik de enige die erg ontevreden is over de pomp? Ik heb hem nu meer dan 4 jaar, maar ik ben er nog steeds niet aan gewend en ik vind het lastig met uitgaan en kleding etc.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:53

CarmN schreef:
Ik denk niet dat ze het op de doos hebben staan, nooit gezien in ieder geval. Maar je weet toch wel hoeveel een handje is?

Ben ik de enige die erg ontevreden is over de pomp? Ik heb hem nu meer dan 4 jaar, maar ik ben er nog steeds niet aan gewend en ik vind het lastig met uitgaan en kleding etc.

nou ik ben opzich wel tevreden met de pomp, omdat het nu wat handiger te regelen valt met mijn suikers enzo.
Alleen met kleding en uitgaan ben ik het wel met je eens! Heb ik eens een leuk jurkje, maar dan zit mijn pomp weer in de weg, en als je dan eens iets straks aan hebt, zit er zo'n bobbel, en kan je dat ding nergens kwijt.. op zo'n moment kan ik dan wel eens even pissig zijn hoor.. :o

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 15:03

ik ben bezig met een soort lijst te maken voor school over mijn diabetes. want ik ga dit jaar wel mee naar barcelona en ze vroegen me of k wou nadenken over wat hun allemaal moeten weten daarover.

ik heb uitgelegd wat diabetes is en welke type ik heb. wat een hypo/hyper is en wat je daar tege moet doen, de insulinepomp/sensor uitgelegd
wat zouden jullie er nog meer bij doen?

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:07

MI1990 schreef:
ik ben bezig met een soort lijst te maken voor school over mijn diabetes. want ik ga dit jaar wel mee naar barcelona en ze vroegen me of k wou nadenken over wat hun allemaal moeten weten daarover.

ik heb uitgelegd wat diabetes is en welke type ik heb. wat een hypo/hyper is en wat je daar tege moet doen, de insulinepomp/sensor uitgelegd

Ehm glucagonspuit misschien? :Y)

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 16:51

ja die heb ik er ook bij staan

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:48

Ik ben altijd een beetje laks als ik naar de bios ga, en dat is nog best wel vaak. (vriend is filmgek, dan krijg je dat he.)

Ben een tikkie bangig voor een hypo in de bios, dus doe meestal een beetje voorzichtig bolussen. Met tot gevolg dat ik daarna met 13 de bios uitloop (a), maar dat fix ik dan in de trein wel weer, ofzo.

Tellen jullie echt alles? Of schatten/gokken jullie ook een beetje? Eerste weken heb ik heel braaf geteld, toen ben ik meer gaan gokken/schatten/aanvoelen en kwam ik duizend keer beter uit. Of is dat gewoon dat je gewend raakt aan alles?

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 17:56

ik doe de laatste tijd wel alles tellen en in het boekje opzoeken en dan gebruik ik de bolus wizzard, merk echt dat mijn bloedsuikers stuk beter zijn

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:39

MI1990 schreef:

Hou er rekening mee dat niemand in de groep zomaar glucagon zal willen/kunnen toedienen. Algemeen advies is om alleen ouders/partners te leren omgaan met glucagon en alle andere betrokkenen in geval van een zware hypo te vertellen dat het beste 112 gebeld kan worden.

Ik denk dat het dus ook verstandig is om te bekijken of Spanje zo'n algemeen ambulancenummer kent en of je een korte verklaring in het Spaans kan meenemen. Een briefje met 'Soy diabetica' (ik heb diabetes) in je portemonne of zo is altijd al handig. Vraag even bij je hulpmiddelenleverancier om een internationaal hulppasje, hebben ze vast wel.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:41

Bonaire schreef:
Ik ben altijd een beetje laks als ik naar de bios ga, en dat is nog best wel vaak. (vriend is filmgek, dan krijg je dat he.)

Ben een tikkie bangig voor een hypo in de bios, dus doe meestal een beetje voorzichtig bolussen. Met tot gevolg dat ik daarna met 13 de bios uitloop (a), maar dat fix ik dan in de trein wel weer, ofzo.

Tellen jullie echt alles? Of schatten/gokken jullie ook een beetje? Eerste weken heb ik heel braaf geteld, toen ben ik meer gaan gokken/schatten/aanvoelen en kwam ik duizend keer beter uit. Of is dat gewoon dat je gewend raakt aan alles?

Hehe hij en ik zijn ook filmgekken :D
13 haha :D

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:21

Ik tel eigenlijk nooit!
Ik spuit tweemaal daags, en ik ben eigenlijk niet zo streng voor mezelf.....
Als ik honger heb eet ik gewoon iets meer....
Maar ja ging 9 jaar lang goed!
Met hb1c's van rond de 6, dus niks te klagen, laatste jaar gaat het minder, maar ligt niet eens zozeer aan mij! Wordt gewoon elke ochtend heel hoog wakker.... Dus nu toch over op 4 maal daags spuiten. Dan zal ik wel moeten gaan tellen ben ik bang voor....

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:52

moet eerlijk zegegn dat ik ook niet tel, mijn eetpatroon is vrij consequent, met uitschietrs qua maal;tijden kijk ik wel hoeveel meer ik eet en bolus dan iets meer, donderdag weer langs misschien weet ik mijn hba1 dan ook weer