Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:19

[quote="_Linn_"]Zo ik ben weer lekker thuis. Pijn was vanmorgen wel opeens veel erger, de medicatie wilde even niet lekker in kicken. Maar had ook al veel moeten doen. Fysio kwam weer en moest oefeningen doen en stukje lopen.

Lopen als met krukken hoop ik :o de eerste dagen zijn pittig pijnlijk ind

_Linn_

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:48

Ja uiteraard met krukken, daar loop ik de komende 6 weken nog mee waarvan 4 weken maar 50% belastend met mijn geopereerde been.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 15:04

Zo ik ben nu 2 dagen post op en het gaat goed! Verband mocht eraf en eronder vandaan kwam een goed dik en een beetje blauwe knie/been. Heb 6 wondjes met hechtingen, 5 aan de voorkant en 1 aan de achterkant.
Pijn heb ik praktisch niet. Ik hoef geen extra medicatie buiten de 3x per dag diclofenac en de paracetamol. Vannacht ook super goed doorgekomen zonder pijn. Kon prima draaien en lekker op mijn zij liggen en heb prima geslapen dus.
Knie kan ik nog steeds tot 90 graden buigen al moet ik hem iets helpen op het eine, 0 graden strekken is nooit een probleem geweest.
Al bij al gaat het dus super goed!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 16:13

Fijn dat het goed gaat Linn! Jij hebt ook veel meds meegekregen :oo
Ik kreeg alleen oxycodon mee.... waar ik overigens na 2 dagen mee gestopt was omdat ik geen pijn aan mn knie had :+ ik had alleen hoofdpijn als nawee van de ruggeprik :+

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:48

Ik heb inderdaad ook nog een kortwerkende morfine meegekregen maar met het bericht die alleen te gebruiken als het echt nodig is, wat tot nu toe niet het geval is. En de paracetamol heb ik van mezelf en dus niet meegekregen. Heb daarnaast nog van die zakjes voor je stoelgang gekregen en daar heb ik er vanmorgen een van moeten gebruiken. En uiteraard de fraxiparine die ik moet prikken tegen de trombose.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:51

Ik had erg veel pijn, maar het scheuren van mijn ACL op het moment zelf deed ook heel veel pijn. Schijnt af te hangen van de plek waar de scheur zit. Ik kreeg paracetamol en Tramadol mee :j

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:49

Zo ik zit nu op 6 dagen na de operatie en ik heb eindelijk mogen douchen, zo fijn!! De wonden genezen goed, de zwelling neemt goed af, ik vond alleen een flinke blauwe plek op de zijkant van mijn been haha.
Ik moet wel nog steeds goed pijnstilling nemen want ik dacht dat dat goed ging dus was gaan minderen maar dat merk ik vooral 's nachts. Dus ik blijf het maar gewoon innemen hoewel ik het liever niet doe.
Vanavond moet ik voor het eerst naar de fysio, ik ben benieuwd!

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:35

Ik stond de dag nadien al bij de fysio :+ Zwaar afzien maar het is bizar hoe snel je spieren kapot gaan na even niets te doen..Veel succes!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:39

Ja ik had in het ziekenhuis ook wel meteen een fysio aan mijn bed hoor en kreeg oefeningen mee naar huis.

Mijn eigen fysio heeft nu gewoon even gevoeld en gekeken. En we hebben trapgelopen (hoefde ik voorheen niet te doen want ik heb geen trap in huis) en op de hometrainer wat gependeld zoals die het noemde. Hoop nu de hometrainer van mijn schoonouders hierheen te krijgen zodat ik daar elke dag op kan oefenen.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:11

Hoe verlopen jullie revalidaties nog ondertussen :) ?

Ik moet begin december weer onder het mes. Heb ik februari nieuwe kruisband en meniscusreparatie gehad maar kan nog steeds niet strekken. Uit de MRI foto's bleek dat ik een cyclops heb in mijn knie. Dat is weefsel dat daar is gaan groeien maar er niet thuishoort en de mobiliteit belemmert. Dit gaan ze dan wegnemen. Iemand ervaring mee?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:08

Ik mag niet klagen! Ik zat afgelopen dinsdag op 3 weken post op. Fysio blijft maar zeggen dat ik zo'n goede knie heb haha.
Been lijkt wel wat 'moe' de laatste 2 dagen en voelt dus iets vervelend maar heb ook nieuwe oefeningen van de fysio waarin ik mijn beenspieren weer echt aan het werk moet zetten dus is eigenlijk ook logisch.
Kan nu sinds een kleine week ook helemaal rond fietsen op de hometrainer, wel nog op mijn hak, dus dat doe ik ook meerdere keren per dag.
Verder ga ik ook weer naar mijn werk (werk op een buitenschoolse opvang) maar kan daar nog niet zoveel doen natuurlijk. En hier en daar heb ik wat afspraken waardoor je niet continu thuis zit.

Wondjes zijn bijna helemaal dicht, littekens gaan echt meevallen gelukkig. Knie is wel nog steeds wat dik, zeker gedurende de dag dat die dikker wordt.

Wel frustreert het me nu echt heel erg dat ik zelf nergens heen kan. Ben daar echt wel klaar mee. Kan niet wachten tot ik weer gewoon kan lopen zonder krukken en kan fietsen.

Wat vervelend dat jij weer onder het mes moet! Zie je er tegenop? Heb je daar ook weer een revalidatieproces aan zitten?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 23:04

ik ben eruit dat de tweede operatie meer littekens geeft ;( kind weer thuis na twee nachten logeren. heeft veel pijn, veel hechtingen en baalt als een stekker. de eerste keer de boel kapot is volgende maand een jaar geleden. waardeloos hier dus.

en fijn linn dat je lekker vooruit gaat *\o/*

x_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:14

Ik geef ook weer even een update! 8 januari geopereerd! Herstel liep goed alleen bleef ik klachten houden aan de buitenzijde van mijn knie. Terug gegaan en geconstateerd dat de pin die alles op z’n plek moest houden niet ver genoeg zat, dus 3 juli weer onder het mes. Nu bijna 4 maanden verder bijna nergens last meer van! Wel hele lelijke littekens (Wij noemen het thuis: het been van Frankenstein) maar daar leren we maar mee leven

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 17:05

Met die littekens niet inzitten! Ik ben 1,5 jaar verder en heb een grote van ongeveer 10cm van mijn monoloop en die is echt mooi licht geworden. Litteken is ook niet zo mooi (breed uitgevallen) maar hij valt echt niet meer zoveel op :j

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 17:23

Ik zit vandaag precies op 6 weken na operatie en mag eindelijk weer lopen! Is wel mega vermoeiend en loop nog niet soepel natuurlijk maar dit gaat zometeen met de dag beter worden! Ook weer op de fiets naar mijn werk gegaan. Zo fijn om niet meer afhankelijk te zijn!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 19:47

Afbeelding

Hier net aan t krukken, lopen zonder iets zal nog wel ff duren

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 22:00

Ai sterkte!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 22:18

Ziet er heftig uit! Flinke littekens. Hopelijk genees en herstel je goed en vlot!

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:39

sassefras schreef:
[ [url=m/iMmX5U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier net aan t krukken, lopen zonder iets zal nog wel ff duren

Zo'n kanjer heb ik ook, duurt even maar ze vervagen goed :j Die kleine kruisjes zijn zo goed als weg en ook de grote snedes zijn mooi roze geworden.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:47

jeetje, wat een grote littekens :oo

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 13:01

Banjer schreef:
jeetje, wat een grote littekens :oo

ja 3 maanden na de 1e standaard operatie de boel weer stuk, nu is er grof geschut ingezet, de banden aan de buitenkant en binnenkant dmv een lemaire, en een patellapees techniek voor de kruisband. als t goed is :D blijft t nu in model

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:49

ik duim voor je :)

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:57

Zo, hoe gaat het hier nog met jullie revalidaties?

Ik ben gisteren voor de 2e geopereerd aan mijn knie. In februari hebben ze een nieuwe kruisband gestoken en meniscus toegenaaid. Helaas was er allerlei weefsel gaan groeien in en rond de knie. Daardoor kon ik niet strekken. Dit hebben ze gisteren verwijderd. De pijn valt zeer goed mee tot nu toe :) .

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 00:27

langzaam gaat t, nog krukken en maar 35 % kracht, nog 2 maanden heel mak aan. ( 4 x per week fysio ) orthopeed wel tevree maar schrok van krachtverlies. op de hometrainer netflix kijken en na de kerst aangemeld bij kniegroep @ meander amersfoort

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 14:16

Sterkte Cassia en sassefras.

Hier gaat het goed. Ik zit nu op ruim 2 maanden na operatie. Bij de fysio veel bezig met stabiliteit en kracht. Ik loop nét nog niet helemaal normaal, je ziet het nog net en ik voel het ook nog net. Geen pijn hoor maar gewoon dat het anders is. Ik ben dus vooral gewoon druk bezig met revalideren en dat gaat goed.