[Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

carien13

Re: [Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:55

ben nu me haar blond aan het verfen hihi. Vroeger ook altijd gehad staat zo lekker vrolijk :D

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:03

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:04

carien13 schreef:
ben nu me haar blond aan het verfen hihi. Vroeger ook altijd gehad staat zo lekker vrolijk :D

Haha, ik heb van mezelf al heel erg blond haar :)
Maar zou het soms wel donker willen hebben hoor... :P

_xsharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:06

misschien dat sommige van jullie al mijn topic hadden gelezen maar ga het hier ook nog een keer vragen omdat ze die link in mijn topic hadden gegeven

ik wou mijn haar bruin spoelen maar dat was echt rood geworden, ik was gelijk naar de winkel gegaan en heb er middenbruine kleurspoeling overheen gegooit. het is nu nogsteeds een beetje donkerrood. ik had al gehoord dat ik het met head en shoulders moest gaan wassen. ik had ook gehoord om het met afwasmiddel te wassen, nou weet ik niet of dat klopt, dus als iemand hier ervaring mee heeft? haha.
en verder klopt hetals ik het ga wassen dat de rode kleur eruit gaat en dat het dan een beetje roze-achtig kan worden. omdat mijn eigen haarkleur donkerblond is. als het echt een beerje roze word, kan iker dan weer een pakje midden-bruin erover doen?

alvast bedankt!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:51

Amber_ schreef:
Anthea schreef:
Nou Thillie, ik weet niet waar jij zit maar verven ben ik hier 70-100 euro aan kwijt, dan blondeer ik m'n haar zelf wel. Vaak zat gedaan en nog nooit fout gegaan. :)

Nou idd klopt..

Ik doe het dus ook altijd zelf :j.
Dan ben ik met 10 euro per keer klaar :D.

wow vertel! Hoe doen jullie dat? En wat voor kleur haar hebben jullie oorspronkelijk?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:08

beauty_fan schreef:
misschien dat sommige van jullie al mijn topic hadden gelezen maar ga het hier ook nog een keer vragen omdat ze die link in mijn topic hadden gegeven

ik wou mijn haar bruin spoelen maar dat was echt rood geworden, ik was gelijk naar de winkel gegaan en heb er middenbruine kleurspoeling overheen gegooit. het is nu nogsteeds een beetje donkerrood. ik had al gehoord dat ik het met head en shoulders moest gaan wassen. ik had ook gehoord om het met afwasmiddel te wassen, nou weet ik niet of dat klopt, dus als iemand hier ervaring mee heeft? haha.
en verder klopt hetals ik het ga wassen dat de rode kleur eruit gaat en dat het dan een beetje roze-achtig kan worden. omdat mijn eigen haarkleur donkerblond is. als het echt een beerje roze word, kan iker dan weer een pakje midden-bruin erover doen?

alvast bedankt!

Wassen met head en schoulders werkt heel goed. Ook heb ik weleens gehoord dat als je haar te donker is gekleurd dat je he met blond shampoo kan wassen en andersom.
Mijn haar was té blond geworden, toen heb ik het me shampoo gewassen voor bruin haar een paar keer en dat hielp. Mijn blonde lokken werder wat minder fel.

Als je haar nu weer roze of roodachtig word, zou ik even naar de kapper gaan om advies of even naar de kapperswinkel. Dan krijg je goed advies en de juiste haarkleur mee om zelf je haar te kleuren.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:35

Goed, dan ga ik er ook maar in! Ik heb zeer pluizig/kroezig donkerblond (beetje rossig ook nog maar de kleur vind ik op het moment eigenlijk wel prima) haar dat dus heel kleine krulletjes krijg als ik het op mijn normale manier stijl:

's Ochtends natmaken (anders gaat de borstel het laten pluizen en de krullen eruit, dan heb ik dus alleen een afro), Andrélon krul control creme erin, kammen, andrelon krul control schuim erin, en een beetje leuk laten hangen. Werkt in principe prima, maar het gaat toch heel erg opkruipen zo halverwege de dag en dat is wel een beetje jammer. Het moet eigenlijk iets langer zijn maar de dooie punten moesten er laatst ook af, dus helaas.

Het is nu ongeveer schouderlang (ietsje erover maar dat zie je niet omdat het zo opkrult)... en nou ja. Ik zou zo graag iets grovere krullen willen! Weet iemand iets?

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:00

remington (of hoe je dat schrijft) heeft een stijl-en krultang in 1.
het heet sleek&curl &het kost maar 51 euro, niet veel voor een goede stijl-en krultang die tot 250 graden gaat!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:12

Wordt van al dat verhitten van je haar het niet enorm droog? Want dat is ook een beetje het probleem met mijn haar... bovenste laag is ontzettend droog en pluis dus snel, onderste laag is eigenlijk (bijna) helemaal goed. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:28

hi :wave:
ik heb geen idee wat ik met mijn haar wil, maar in iedergeval iets anders! het is al mijn hele leven stijl, blond en lang, had vroeger een pony, later lang laten groeien en dit jaar een schuine pony laten zetten. wil eens wat anders! zelf zat ik te denken aan paarse plukken (ik heb een punkige/alternatieve smaak ;) ) maar ik weet dan niet hoe, want als ik het verf ben ik bang dat het lelijk wordt (vervaagd) en dat ik mijn haar verkloot, maar van mijn moeder mag ik ook geen extanions zetten omdat dat te duur is... dus als iemand nog wat leuks weet?? :D
Ik ben die met het lange, stijle blonde haar (heb dikke cappouchon dus lijkt net of ik boggel heb)
Afbeelding
Afbeelding (let niet op mijn face :P )

in iedergeval bedankt voor de moeite!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:44

Rasta_love: wat ik met jouw haar zou doen als ik van dat geweldige haar had (ja ik ben de kroeskop dus ik ga dat blijven zeggen tegen al die "verwende" meiden die gezegend zijn met glad haar) is wat laagjes erin laten knippen, dan hangt het niet zo "slapjes" naar beneden, maar je kunt het wel zo lang mogelijk laten als je dat wilt. Schuine pony natuurlijk geweldig maar als je het aan de zijkant van je gezicht gewoon wat korter laat valt het mooi om je gezicht heen zeg maar. Ben ik altijd erg fan van. Staat wat levendiger. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:09

laagjes zat ik idd een paar jaar geleden ook over te denken, maar toen zei de kapper dat het te dun was en het dan net leek of de ratten er aan gevreten hadden... maar nu is mijn haar wat dikker dus ik ga het de volgende keer vragen of mijn haar daar nu dik genoeg voor is!!
edit: pony vind ik nu wel goed eigenlijk... is nu idd wat aan de lange kant, volgende keer gaat daar weer een stuk af

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:14

Ik had ook graag een schuine pony gewild... Maar ja. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:45

Nemurin schreef:
Wordt van al dat verhitten van je haar het niet enorm droog? Want dat is ook een beetje het probleem met mijn haar... bovenste laag is ontzettend droog en pluis dus snel, onderste laag is eigenlijk (bijna) helemaal goed. ;)

Je hebt speciaal spul om in je haar te doen voor als je met de styltang aan de gang gaat, werkt perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:46

Lavien schreef:
wow vertel! Hoe doen jullie dat? En wat voor kleur haar hebben jullie oorspronkelijk?

Ik heb gewoon bruin haar. haal een pakje van 15 euro en dat gooi ik er in.. ff goed lang laten zitten, uitspoelen, en klaar is kees.. :+

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:47

@Rasta_love: ik zou je pony wat korter knippen recht of schuin, wat je mooit vind. Als je zulk dun haar heb dat je het niet in laagjes kan knippen, dan zou ik alleen de voorkant in laagjes laten knippen. Dat staat super mooi met een pony, je hebt wat lengte verschil en je haar word er niet dun van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:27

het is ook in laagjes geknipt, alleen dat is er een beetje uitgegroeit omdat ik mn pony een beetje verwaarloosd had :+ het kortste plukje, dat boven je ogen hoort te zitten, zat onder mijn kaak :P ga ze dr de volgende keer weer in laten zetten :) en korter offcourse :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:43

Anthea schreef:
Nemurin schreef:

Je hebt speciaal spul om in je haar te doen voor als je met de styltang aan de gang gaat, werkt perfect.

Hoe heet dat spul?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:44

Weet ik zo even niet, maar dat kom je zo tegen in de winkel.
Op de beschrijving staat gewoon dat het beschermt tegen je styltang/krultang/wat dan ook. :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:47

Okee, dank je wel. Ik zal eens kijken. We hebben hier wel een stijltang maar of die van Remington is weet ik niet, en of die voor krullen handig is weet ik ook niet. Ik heb pas eind van de week een keer tijd, maar zal zeker even een postje neergooien om te laten weten wat ik ervan vind. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:13

Ik heb een stijltang van remington die ik ook gebruik om krullen te maken. :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:20

Ja maar jij hebt ze dus niet al van jezelf?

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:29

Heeft er nou niemand een idee bij mij?

chantaldewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:28

missblondie schreef:
Ik kom even binnenvallen :)
Maar ik wil toch ook wel eens wat anders...
Vind m'n haar nogal saai zo, en twijfel of ik een rechte pony zal nemen..
Wat denken jullie?

http://i372.photobucket.com/albums/oo16 ... C11718.jpg

http://i372.photobucket.com/albums/oo16 ... C11579.jpg

Ik vind jou haar wel super mooi !!
Maar misschien een lekker stukje er vanaf knippen? Je hebt nu best wel lang haar en aangezien je gezicht vrij ovaal is lijkt dat alleen maar langer (niet slecht bedoeld hoor) en als je dan veel grove lagen er in laat knippen en een lekker stukje er vanaf valt dat mooier.
Wanneer ga je naar de kapper? Plaats je dan even een foto van je nieuwe kapsel :D

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:56

Hoi, ik heb even een vraagje. Ik heb zaterdagavond feest en ga naar de kapper om mijn haar leuk te laten doen. Ik heb lang stijl blond haar met een schuine lok. Iemand een leuk idee? Het lijkt me wel leuk om het op te laten steken, maar hoe precies weet ik niet!