[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:39

Ik zit erover te denken een spiraaltje te nemen (Mirena). Ga hiervoor ook naar de dokter maar hoor graag jullie ervaringen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:46

Ik dacht ook dat ik emotioneler werd door hormonale anticonceptie. Ik heb het gevoel dat ik gelukkiger ben, dat wel, maar de mood swings zijn er nog hoor. En nu kan ik het niet meer op de hormonen steken, ik ben gewoon een jankdoos Huilen van het lachen

(maar dat gevoel gelukkiger te zijn, is wel erg sterk aanwezig over het algemeen)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 01:25

Even weer een update van een ex-pilgebruiker. Ben in januari gestopt met Diane 35

Ik kwam er vorige week achter dat ik twee kilo was afgevallen! En ik maar denken dat dat allemaal onzin was. Maargoed, dit zal veel vrouwen vreemd in de oren klinken: Maar ik wil helemaal niet afvallen!!! Ik wil gewoon zijn zoals ik was, want anders vind ik mezelf echt té tenger worden.

Dus:
Hoe eet ik die 2 kilo er weer aan? Het lijkt niet veel, maar ik merk het zo erg. Mijn broeken zitten meteen losser en mijn BH's zijn ook meteen een stuk minder gevuld. En dat is dus NIET de bedoeling verdorie Boos!
Ohja, ik kan nu wel kilo's chocola eten (en dat doe ik ook wel, paaseitjes..jammie) maar graag een beetje gezonde tips om aan te komen. Ik denk zelf aan volle yogurt, kaas enz...

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 10:52

Misschien is het verstandig om ook meer te sporten, en dan kracht training, daar kom je ook wat van aan, want je krijgt meer spieren, en het is een gezonde manier van aankomen. Ik zou denk ik wel eens overleggen met misschien je huisarts of kijk eens op wat sites van dieetisten enzo, misschien dat je daar wat aan hebt? Sterkte ermee!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:11

Goh, hier iemand die sinds een maand ongeveer ook is gestopt met de Diane 35. Ben benieuwd of er bij mij kilo's afgaan, want ik zit daar juist om te springen! Haha!

Wordt de prikpil altijd in een bil gegeven of ook in een bovenarm?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:17

bij mij bil maar als je niet aan wil komen kun je die beter niet nemen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:22

En kan erg lang duren voor je daarna weer vruchtbaar bent.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:32

Ja, prilpil gaat in de bil en het kan tot 2 jaar duren voordat je zwanger kunt worden. Bloos

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:36

Volgens mij zelfs nog veel langer.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:57

_Sigrid_ schreef:
Even weer een update van een ex-pilgebruiker. Ben in januari gestopt met Diane 35

Ik kwam er vorige week achter dat ik twee kilo was afgevallen! En ik maar denken dat dat allemaal onzin was. Maargoed, dit zal veel vrouwen vreemd in de oren klinken: Maar ik wil helemaal niet afvallen!!! Ik wil gewoon zijn zoals ik was, want anders vind ik mezelf echt té tenger worden.

Dus:
Hoe eet ik die 2 kilo er weer aan? Het lijkt niet veel, maar ik merk het zo erg. Mijn broeken zitten meteen losser en mijn BH's zijn ook meteen een stuk minder gevuld. En dat is dus NIET de bedoeling verdorie Boos!
Ohja, ik kan nu wel kilo's chocola eten (en dat doe ik ook wel, paaseitjes..jammie) maar graag een beetje gezonde tips om aan te komen. Ik denk zelf aan volle yogurt, kaas enz...

Bij de apotheek kun je shakes halen waarvan je dikker wordt. In 1 shake zitten 2000 calorieën. Je eet gewoon je normale maaltijd 's avonds en dan neem je daarna nog zo'n shake. Is niet ongezond of vol met vet.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:14

Ik heb de Diane 35 zo'n 20 jaar geslikt, dus ik ben benieuwd of dit ook voor gewichtsverlies gaat zorgen nu ik er af ben (heb sinds gisteren de mirena spiraal).

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:15

Okay, nooit geweten dat je van de prikpil ook aankomt. Eén ding scheelt, ik wil geen kinderen, dus dat onvruchbaar zijn komt alleen maar heel goed uit Knipoog

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:28

Barmat schreef:
Ik heb de Diane 35 zo'n 20 jaar geslikt, dus ik ben benieuwd of dit ook voor gewichtsverlies gaat zorgen nu ik er af ben (heb sinds gisteren de mirena spiraal).

Hoe ging het plaatsen?

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:12

Even voor de zekerheid een vraag stellen.
Ik heb 25 dagen de pil geslikt (ivm het wekend) inplaats van 21. (zondag de laatste) 5 dagen stopweek, (maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag geen pil geslikt) en gisteren (zaterdag) een nieuwe strip begonen. vandaag dus mijn 2 de pil

ben 3 dagen ongesteld geweest (had al 3 dagen doorbraak gehad tijdens de laatste 5 pillen) dus opzich ook geen probleem;

dit klopt dus alemaal? dus ik en beschermd?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:14

Je bent wel beschermd maar je stopweek was 2 dagen te kort. Is niet heel erg maar zou het niet altijd zo doen. Maar niks om je zorgen te maken dus Knipoog

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:52

dacht het al nuage. maar ben de laatste tijd nogal een warhoofd Haha! en je kan niet zeker genoeg zijn he Knipoog bedankt!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:17

volgens mij maakt dat niets uit, als je maar niet éérder stopt met je pil.
( ik ben hem vier keer vergeten en ken alle scenes uit mijn hoofd, ik ben expert, haha Haha! )

potverdriejandubbeltjes!!!!
dat wilde ik niet horen, dat je dikker wordt van de prikpil!!! dáárom heb ik ineens handgrepen bij mijn buik, getver!!!
en over drie jaar wil ik echt wel zwanger worden. ben ik er net aan, moet je er dan meteen weer af?... Gestoord

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:53

Toen ik in het ziekenhuis lag had ik de pil gewoon ingenomen rond 22.00 uur(zoals gewoonlijk), maar binnen 4 uur had ik overgegeven. Dat betekent dat ik niet meer 100% beschermd was. Ik heb geen extra pil meer genomen en ben gewoon normaal door gaan slikken, die 3 pillen die ik nog moest van de strip heb ik gewoon ingenomen en daarna een stopweek ingelast.
Moet ik na die stopweek weer een week doorslikken voordat ik weer beschermt ben? Of ben ik nog beschermd?
Voel me soms zo dom, wat dit betreft! Maar ben super bang voor zwangerschap! Koe

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 00:15

Een pil vergeten in je laatste week is meestal zo'n ramp niet volgens mij. Toch zou je volgens het boekje het even veilig moeten doen. In je pilbijsluiter staat precies hoelang.
Persoonlijk zou ik me niet zoveel zorgen maken Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:03

Manon88 schreef:
Barmat schreef:

Hoe ging het plaatsen?

Ernstig pijnlijk Ja Bij mij heeft het drie kwartier geduurd want mijn baarmoeder is extreem klein en ik heb endometriose. Dus ik ben geen schoolvoorbeeld van hoe het normaal gaat denk ik Knipoog

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:56

als je op bijv. woensdag de laatste pil neemt, dan week stopweek, moet je daarna weer op een donderdag beginnen toch?
Of weer op de woensdag?
Begin nu nl te twijfelen Knipoog ( volgensmij niet nodig, maar vraag het toch maar voor de zekerheid Clown )

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:06

Nuage schreef:
Een pil vergeten in je laatste week is meestal zo'n ramp niet volgens mij. Toch zou je volgens het boekje het even veilig moeten doen. In je pilbijsluiter staat precies hoelang.
Persoonlijk zou ik me niet zoveel zorgen maken Knipoog

in de bijsluiter staat dat k had moeten stoppen en een stopweek in had moeten lassen. ben bang dat k niet goed beschermt ben...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:38

@ Antitoilet: je hebt gelijk. Woensdag laatste, donderdag de eerste.

@ Maaykuhhh: maar als je dat had gedaan was je ook niet 100% beschermd. Want dan heb je de 21 dagen niet afgemaakt. Dat je nu langer hebt doorgeslikt maakt voor het verhaal niet uit verder. Als je zeker wilt zijn kun je het beste de komende 2/3 weken voorbehoedsmiddelen gebruiken.

Nadine_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:42

ik zat laatst eens met een probleem en dat heb ik toen aan deskundigen gevraagd maar die wisten het antwoord ook niet echt.

ik had mijn strip afgemaakt en in de stopweek kwam ik erachter dat ik geen strippen meer had maar toen was ik ze vergeten te bestellen dus ben ik volgens mij 3 dagen later pas weer begonnen met de strip en ik vroeg dus of het kwaad kon welke dag je begon, en ik had dus een lange stopweek. ik heb in die tijd geen s*x gehad maar wel een tussentijdsbloeding ofzoiets? misschien dat jullie hier het antwoord op weten

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:55

Nuage schreef:
@ Antitoilet: je hebt gelijk. Woensdag laatste, donderdag de eerste.

@ Maaykuhhh: maar als je dat had gedaan was je ook niet 100% beschermd. Want dan heb je de 21 dagen niet afgemaakt. Dat je nu langer hebt doorgeslikt maakt voor het verhaal niet uit verder. Als je zeker wilt zijn kun je het beste de komende 2/3 weken voorbehoedsmiddelen gebruiken.

meestal moet je toch een week doorslikken voordat je weer beschermt bent?