Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lindah schreef:Ben vandaag voor het eerst bij de fysio geweest, waar ze het woord fibro niet heeft genoemd. Zij zei dat ik te lenig/over flexibel was. Mijn spieren waren wel steeds gespannen, maar niet in staat veel kracht te leveren. Door gewoon te lopen/fietsen/zitten/schrijven enz. overbelast ik ze al. Ik moet dus met haar krachttraining gaan doen.
Volgens mij valt dit dan weer niet onder fibro, of wel?
Citaat:Waarom geloof je er dan niet in Tulandro.
We hebben allemaal bijna dezelfde klachten en daar hangt een naampje aan.
Wees blij dat er een naampje aan hangt, anders schiet je er nog geen drol mee op in deze maatschappij....
Jeddah schreef:Ben ik niet met je eens ghor Goof! Ik gaf al jaren lang mezelf de "schuld" ik was te dik, niet fit genoeg, te lui, een oud wijf, niet sportief enzovoorts. Nu ik een "naampje" heb kan ik eindelijk wat aardiger zijn tegenover mezelf. Nu weet ik dat het allemaal niet aan mijn karakter enz ligt. Voor mij heeft het dus ERG veel betekend, hoe de maatschappij denkt zal me een worst zijn. Hoe ík er over denk is veel belangrijker!
Ik moet straks naar het revalidatie centrum voor het eerst. Ik ben erg benieuwd!
Goof schreef:Citaat:Waarom geloof je er dan niet in Tulandro.
We hebben allemaal bijna dezelfde klachten en daar hangt een naampje aan.
Wees blij dat er een naampje aan hangt, anders schiet je er nog geen drol mee op in deze maatschappij....
Nou, dat laatste is inderdaad waar ja. Een naampje maakt het een stuk makkelijk in deze maatschappij.
Ik snap Tulandro ook wel.
Het is leuk dat er een naampje aan hangt, maar dat zegt alsnog helemaal niets. Het is alleen een verzamelnaam voor de klachten die wij hebben, maar meer dan dat zegt het ook niet. Het verklaart geen oorzaken, verduidelijkt niet wat we hebben, dus in feite hebben we aan de diagnose (behalve dat maatschappelijke stukje dan) geen ene donder.....
sronnie schreef:Ik heb gister bloed laten prikken of er misschien toch ontstekingen in mijn lichaam aanwezig zijn die kunnen wijzen op een andere vorm van reuma, helaas is dat dus het geval.
Probleem is alleen dat de waarden niet zo duidelijk zijn dat er een vorm van reuma aan gekoppeld kan worden, dat wordt dus weer meer onderzoeken etc
Verder heb ik helaas moeten beslissen om te stoppen met studeren, contact gehad met zowel het CWI als het UWV en moet nu zo snel mogelijk een keuring gaan aanvragen. Het UWV heeft mij overigens verteld dat er grote kans is dat ik word afgekeurd omdat er ''bewijs'' is dat ik niet normaal kan functioneren vanuit mijn huisarts, osteo en school. Wanneer dit niet het geval was zou er alsnog grote kans zijn gezien ik een 'zware' vorm van firbo heb, ondanks dat er maar 1 soort fibromyalgie is wordt er ondertussen wel erkent dat er verschillende degradaties in zijn.