[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:28

op de 1e dag toch?

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 16:48

Oh oke!
Ik had namelijk ergens gelezen dat als je zwanger was je nog ongestelt kon worden ofzo Scheve mond .
Heel vaag idd, daarom plantte ik t ook even hierneer.
Bedankt Lachen !!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 17:14

Ja hoor dat kan dus gewoon

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:15

majijke schreef:
Heb n jaar of 2 de pil geslikt, toen was ik het zat en dus niet meer geslikt. (Toch niet 'echt' nodig)
Maar nu wil k m wel weer gaan slikken, toch wel handig om menstr. te timen enzo.
Kan ik nu op de laatste dag van menstr. gewoon weer beginnen aan een nieuwe strip? Dacht het wel, maar ff checken Pling

Ik meen me te herinneren dat de pil meteen betrouwbaar is als je hem op de 1e dag van je menstruatie gaat slikken.
Maar als je op de laatste dag van je menstruatie (of enig ander moment) kiest om te beginnen, kan dat prima, alleen is het dan niet onmiddellijk betrouwbaar als anti-conceptiemiddel.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:18

Inderdaad, het makkelijkste is om gewoon op de 1e dag van je menstruatie te beginnen, dan ben je ook direct beschermd. Ja

Ik heb donderdag een 1e afspraak met mijn HA voor het plaatsen van een Mirena, we gaan dan alles bespreken. Ben benieuwd, ik heb ein-de-lijk de stap maar eens gezet. Lachen

majijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:17

Idd, gisteren gelezen in handleiding dat je t best op dag 1 kan beginnen.
Maar t mag ook op dag 2-5 maar dan ivm veiligheid in de eerste week een extra voorbehoedsmiddel gebruiken. Hm, heb toch geen vriend, dus zo'n
vaart loopt het niet Knipoog

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:07

mag je ook zomaar gewoon beginnen Clown dus als je niet ongesteld bent. Ik heb hier laats wat vragen gesteld, helaas niet een antwoord gekregen waar ik wat mee kon dus nu heb ik een probleem.. ik heb nu al ik geloof 1 week en 2 of 3 dagen geen pil op, omdat ik dus niet wist wanneer ik hem moest nemen blabla (zie mijn vorige berichten). Nu ben ik sinds vandaag niet meer ongesteld en ik heb dus geen idee wanneer ik de pil weer moet nemen want er klopt dus geen bal meer van. Moet ik nu de eerste pil weer nemen op de 1e dag dat ik weer ongesteld ben? Of kan dat ook gewoon eerder een keer? nee toch?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:15

Je kunt in principe op elk willekeurig tijdstip beginnen met je pil, alleen in jouw geval is zeker de eerste week niet betrouwbaar wat betreft de anti-conceptie. Dus moet je de eerste week ook op andere manieren beschermen tegen zwangerschap.
Wanneer je nog niet aan de pil bent en er mee wilt beginnen, schijnt de pil wel meteen betrouwbaar te zijn wanneer je hem op de eerste dag van je menstruatie inneemt. Wanneer je op elke andere dag van je cyclus begint, is ook de eerste week niet betrouwbaar.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:11

Okee bedankt dan ga ik vandaag weer beginnen met slikken Lachen (ik heb toch geen vriend meer dus dat het niet veilig is maakt niks uit Knipoog )

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 20:26

nou, vandaag in het ziekenhuis geweest om de Mirena onder narcose te laten plaatsen ! Boos! en jahoor, hij zit erin... Heb van het plaatsen niets gemerkt uiteraard, door de algehele narcose, maar heb nu wel flinke krampen. Maargoed, die gaan wel weer over. Over 6 weken terug voor een echo, om te kijken of ie nog goed zit. Voorlopig heb ik er mijn buik "letterlijk" vol van.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 21:00

Zabbie schreef:
nou, vandaag in het ziekenhuis geweest om de Mirena onder narcose te laten plaatsen ! Boos! en jahoor, hij zit erin... Heb van het plaatsen niets gemerkt uiteraard, door de algehele narcose, maar heb nu wel flinke krampen. Maargoed, die gaan wel weer over. Over 6 weken terug voor een echo, om te kijken of ie nog goed zit. Voorlopig heb ik er mijn buik "letterlijk" vol van.

heb ik ook gehad hoor! in het begin had ik zelfs weeen, maar als ik er nu op terugkijk is het me meer dan waard geweest!!!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 09:44

Ik moet bellen wanneer ik weer ongesteld ben, dan wordt hij geplaatst. Ja

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:33

Bealy schreef:
Ik moet bellen wanneer ik weer ongesteld ben, dan wordt hij geplaatst. Ja

dan hoop ik van harte voor je dat het bij jou beter gaat als bij mij, ik duim voor je !!! Komt vast goed, ik heb wel vaker pech...

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:26

Vraagje: was een beetje in de war met de dagen ivm vakantie en nou ben ik per ongeluk 2 dagen te laat begonnen met de pil.. Is het nu onveilig?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:53

Ja, eerste week condooms gebruiken en als je de dagen ervoor sex hebt gehad kan dat ook 'gevaarlijk' zijn geweest.

Ik las het Zabbie, wat een verhaal. Scheve mond Ik hoop dat je vanaf nu van de ellende af bent en dat je er blij mee gaat zijn. Ik zie wel hoe het gaat, ik neem wat Ibu-tjes van tevoren en ik denk er maar niet teveel over na. Knipoog

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:45

Nee, dat is het beste, laat het maar op je afkomen, en zoals ik al zei, het zal wel gewoon pech voor mij geweest zijn. Het stomme was dat ze hem onder narcose vlotjes konden inbrengen, terwijl ik niet eens ongesteld was. Was dus gewoon een prullen die arts-assistent die ik eerst trof. oliebol happens !!
En het feit dat mijn baarmoeder gekanteld ligt heeft natuurlijk ook meegespeeld.

Sterkte ermee !!

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:58

Zabbie, mijn baarmoeder ligt ook gekanteld maar bij mij kregen ze hem er wel gewoon normaal in. Okay ik had geen arts-assistent die dat deed maar gewoon een arts zelf maar toch.

Had laatst de echo gehad om te kijken of hij goed zat. Wou ze een uitwendige echo doen maar dat ging dus niet vanwege het feit dat mijn baarmoeder gekanteld was dus moest het weer inwendig en ik vind dat toch echt geen pretje.

Maar goed nu iig 5 jaar geen zorgen maken Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 08:51

Ik heb een dringende vraag!

Ik ben nu ongeveer 4 jaar aan de pil (diane 35). Afgelopen maand ben ik een paar keer aan de diaree geweest, en heb ik wel sex gehad. Vorige week heb ik blaasontsteking gehad en moest ik daar door aan de antibiotica. Door die antibiotica heb ik het vorige week wel veilig gedaan, behalve 1x (voor t zingen de kerk uit.. ik weet het, heeel stom!!)
Ik heb nu een strip van twee weken (doordat ik een keer een week door heb geslikt) en dan moet ik dus de eerste week van de volgende strip pakken en dan de pauze week hebben. Nu moet ik vanavond aan de volgende strip beginnen (dat wordt de laatste week dus). Ik heb deze week al verschillende keren licht roze afscheiding gehad, waarvan ik weet dat het ook een verschijnsel van zwangerschap kan zijn. Nou had ik gisteravond een beetje bloed bij mn afscheiding, en nu is het weer weg.
Ik weet nu dus eventjes niet zo goed wat ik moet doen. Zal ik nu gewoon vast de pauze week houden en gewoon ongesteld laten worden?
Ik denk dat ik zowiezo maar eventjes een test ga halen vanmiddag, want ben toch wel beetje ongerust, ook zere boobs enzo..

Nou ja, t is een beetje een onduidelijk verhaal geworden, maar ik hoop op raad van jullie!

_Evelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 08:56

HOWW het bericht hierboven is van mij!!
Marlijn is mijn zusje en haar acount stond nog ingelogd op onze computer.
FOUTJE!!

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 09:40

Myryana schreef:
Zabbie, mijn baarmoeder ligt ook gekanteld maar bij mij kregen ze hem er wel gewoon normaal in. Okay ik had geen arts-assistent die dat deed maar gewoon een arts zelf maar toch.

Had laatst de echo gehad om te kijken of hij goed zat. Wou ze een uitwendige echo doen maar dat ging dus niet vanwege het feit dat mijn baarmoeder gekanteld was dus moest het weer inwendig en ik vind dat toch echt geen pretje.

Maar goed nu iig 5 jaar geen zorgen maken Haha!

Ik denk wel dat er verschil zit in het "gekanteld" liggen van de baarmoeder, en ook de dikte van de baarmoederwand / baarmoederdiepte is bij iedereen verschillend. Dat maakt ieder geval anders.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 09:45

Citaat:
Dat maakt ieder geval anders.

Ook als alles goed ligt kan het een vreselijke ervaring zijn hoor Haha!

Geloof ook dat er in die bijsluiter staat dat (een bepaald aantal procent) overgevoelig reageerd zoals flauwvallen etc.

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:54

Ik heb ook even een vraagje..
Ben nu net aan de pil.. begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie.. het probleem is dat mijn menstruatie niet over gaat.. ik ben nu 16 dagen aan de pil en ook 16 dagen al ongestelt.. normaal ben ik al wat langer(dag of 10) maar dit is toch wel heel extreem

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:15

Ik vind het zelf best eng, het liefst koop ik iedere eind van de maand een zwangerschaps test!

Voelde me in het begin van de periode heel misselijk, dus misschien een testje halen moet deze week ongesteld worden?

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:30

Jiviejik schreef:
Ben nu net aan de pil.. begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie.. het probleem is dat mijn menstruatie niet over gaat.. ik ben nu 16 dagen aan de pil en ook 16 dagen al ongestelt.. normaal ben ik al wat langer(dag of 10) maar dit is toch wel heel extreem

Misschien is je pil te licht.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:35

Citaat:

Citaat:
Misschien is je pil te licht.

hoeft niet hoor Lachen komt vaker voor, bij mij heeft het toen een maand lang aangehouden, daarna nooit meer klachten gehad Lachen

je lijf moet wennen aan de hormonen en het ene lijf doet dat sneller dan het andere Lachen