Echt super om alle positieve resultaten te lezen hier trouwens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Berdien schreef:Gesprek met Wellis was prima. Ik heb de mevrouw grondig in de war gekregen met de tranexaminezuur die ik gebruik tijdens mijn menstruatieVerder alles nog eens doorgesproken en het zou door gaan naar de arts. Had vandaag al wel de bevestiging verwacht, maar wellicht zijn ze nog aan het peinzen over de tranexaminezuur
Berdien schreef:Dat is een middel dat wordt ingezet bij heftige menstruatie, het zorgt voor een stolling waardoor de hoeveelheid bloedverlies fors afneemt. Je neemt het tijdens de drie heftigste dagen van je menstruatie. Hormonale anticonceptie was bij mij geen optie meer, daar ging ik helemaal niet lekker op. Huisarts heeft geschakeld met gynaecoloog en sinds een half jaar slik ik dus tranexaminezuur tijdens de menstruatie en dat maakt echt een enorm verschil
Ibbel schreef:Het zou niet mooi zijn als een apotheek bepaalde of een geneesmiddel nodig is - die weet de diagnose niet eens (en hoort die ook niet te weten).
secricible schreef:De medicatie vertraagd de maaglediging. Er is al bekend dat het daarmee invloed kan hebben op ac, dus kan me best voorstellen dat dat ook kan gelden voor jou medicatie.
nine1987 schreef:secricible schreef:De medicatie vertraagd de maaglediging. Er is al bekend dat het daarmee invloed kan hebben op ac, dus kan me best voorstellen dat dat ook kan gelden voor jou medicatie.
Hier wil ik even op inhaken.. Ik heb hier toevallig afgelopen week contact over gehad met mijn ha, omdat dit wel een zorg van me was.. Maar hij zegt dat dit niet bewezen is..
AC is enkel niet effectief bij diarree/overgeven..
Edit: post aangepast..
Ibbel schreef:Medicatie wordt over het algemeen in de darmen opgenomen. Als de medicatie niet wordt afgebroken door een langer verblijf in een zure omgeving zou je hooguit pas wat later effect kunnen merken, omdat het pas later in je bloedbaan terecht komt.
Ik heb geen idee of er (veel) medicatie is dat een kort verblijf in maagzuur wel kan hebben maar een langer verblijf niet. Maar daar zou een eventueel verschil dan uit voort moeten komen. Niet uit langer in de maag zitten.