Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 21:46

Dat klinkt als een heftige job waar je hiervoor hebt gewerkt, Jolliegirl. Echt fijn dat je nu een meedenkende werkgeefster hebt. Dat maakt al zoveel goed en geeft al zoveel rust.
En ik vind het fijn om te lezen dat je nu van je zwangerschap kunt gaan genieten. En een 3D echo gepland, heel leuk!

Solleke_Noah, wat vervelend dat sporten voor jou niet meer lukt. Gelukkig kun je nog wel fietsen met ondersteuning.
Ja, ik krijg nu ook echt zin om dingen te gaan verzamelen. Tweedehands is er inderdaad veel te krijgen, daar gaan we ook zeker naar kijken. Ik wil morgen graag kinderwagens testen. Dat zijn nou net van die dingen die ik even gezien en gevoeld moet hebben. Daarna kijken we of degene die we op het oog hebben op marktplaats staat en anders is er vrijdag misschien wel ergens een goede black friday deal haha.

Daphx93: Gelukkig is de operatie goed gegaan. Jeetje, wat een boel! En de kleine doet het goed, dat is ook altijd fijn. Lekker in je eigen bed slapen vannacht, heerlijk.

Renee: fijn dat je geboorteplan is goedgekeurd :o

Adamootje, dat klopt! Dat geeft inderdaad een stukje rust. Helemaal nu onze verbouwing helemaal klaar is, kan ik mij helemaal focussen op onze kleine en alles wat erbij komt kijken <3

Ik was vandaag een beetje dom... Ik moest hooi halen en ben zonder er bij na te denken zo het gazon opgereden met een redelijk zware trailer...... :+
Het heeft hier de afgelopen uren echt veel geregend, dus ik kwam uiteraard vast te zitten :')
Gelukkig heb ik hele lieve buren. Zij hebben geholpen met de balen eruit rollen, daarna de trailer afgekoppeld en weggedrukt en tot slot mij nog uit het gras geduwd. De volgende keer moeten we het hooi toch maar op een andere manier de schuur in zien te krijgen.

Marlis

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 22:00

@daphx93: fijn dat de operatie goed gegaan is en de kleine meid het ook goed doet.
@solleke_noah: vervelend van de harde buiken. Hier ook idd veel grotere buik dan bij de eerste. Hoe ik toen op het eind was ben ik nu met 23 weken al.
@renee: fijn dat je geboorteplan is goedgekeurd.
@simone; Oeps. Gelukkig hulp!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 11:07

@Daphx93
Gelukkig is de operatie goed gegaan!
@simone
Het dom zijn komt mij erg bekend voor. Normaal denk ik 10x na en weet alles.. nu niet _O-

Qua harden buiken algemeen, ik heb er soms last van idd als ik teveel doe.
Maar soms ook al als ik alleen al opsta _O-

Hebben jullie een idee hoe het zit qua zwangerschap en thermaalbad?
Iets waar ik rekening mee moet houden?
Sauna wil ik sowieso niet doen.
Maar zo af en toe ik de winter in warm water dobberen is zooooo goddelijk

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 12:51

Volgens mij mag dit tot 32 weken, dit ivm mogelijk lichte ontsluiting die je kunt hebben waardoor er verbinding is met de baarmoeder.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 13:50

Aaahhh jaaa okay... Dan gaan we dat dus niet meer doen...
Jammer maar komt naderhand ergens wel weer :D

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 19:13

Precies! Reden genoeg om er een aantal weken na je zwangerschap even tussenuit te piepen om bij de komen in de sauna. 8-)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 22:45

Dat is inderdaad vanaf 32 weken. Wij hebben een jacuzzi, dus daar mag ik nu nog wel eventjes van genieten. Het wordt dan ook aangeraden om niet te lang erin te gaan, max. zo'n 20 minuten.
Dan na je zwangerschap maar lekker quality time met jezelf, dat is ook belangrijk :+

Wij hebben vanavond het een en ander aan kinderwagens geprobeerd bij de Prenatal. Ik geloof dat we hem gevonden hebben. Ik denk dat het de Bugaboo Fox 5 wordt. Nu is de vraag of we het nieuw gaan kopen. Bij de babydump is hij nu het goedkoopst. Of wachten we tot onze kleur een keer op marktplaats verschijnt. Tot nu toe staan er maar 2 op MP.
Qua autostoelen zijn we ook goed geïnformeerd. Daar gaan we nog rustig naar kijken, wat we precies willen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 15:12

Daphx93 Wat fijn dat de operatie goed is gegaan!

Renee, fijn van het geboorteplan! Daar moet ik ook naar gaan kijken :=

Simone, oeps! Gelukkig kreeg je hulp :D En lekker bezig met de voorbereiding zo!

Wij zijn een paar dagen op vakantie geweest met vrienden en hun jonge kind erbij. Alvast een 'voorproefje' van het leven straks in het peuterbad, alles meezeulen op een wandeling en dreinend vermoeid kindje in een restaurant :') Maar natuurlijk super leuk en gezellig <3

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 15:30

Daph, wat fijn dat de operatie goed is gegaan en dat de kleine het ook zo goed doet. Hoe gaat het nu met je?

Simone, herkenbaar het veel tweedehands willen kopen, maar sommige dingen is zien en vasthouden ook wel erg fijn. Zeker met een kinderwagen, waar er goed mee kunnen lopen wel een van de belangrijkste eisen is. Hopelijk komt er voor jullie keuze nog een mooie aanbieding voorbij.

Jolliegirl, fijn dat je ook kunt genieten maar snap ook goed dat je werk je ook bezig blijft houden. Probeer te vertrouwen op je werkgeefster, met alles wat jij over haar verteld klinkt ze als een fijn mens en met alles wat jij over jezelf verteld klinkt het alsof je het best zwaar hebt. Lief zijn voor jezelf en niet meer doen dan je aan kan is zo moeilijk, maar levert je ook zoveel op.

Haha, klinkt als een interessante vakantie Eske, leuk!

Hier gaat het allemaal prima. Afgelopen week iets teveel gedaan qua werk, maar vooral omdat ik op mijn vrije dag een training had. Eerder deze week leuke feedback gehad dat ik zo’n fijne werkhouding/instelling heb en dat mijn (tijdelijke) leidinggevende blij met me is. Nieuwe leidinggevende ook ontmoet, die lijkt gelukkig vooral heel blij voor me te zijn dat ik zwanger ben. Komende week 20-weken echo, die vind ik nog wel erg spannend, probeer vooral te focussen op dat het ook erg leuk is onze kleine dame weer even in actie te zien.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 11:47

Wat een rust opeens hier :') (ook prima natuurlijk). Wij hadden vanochtend de 20 weken echo en zijn echt super blij dat alles nog steeds helemaal goed gaat.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 11:48

Rust is een goed teken toch? :')

Wij gaan straks naar de vk voor gesprek.
En daarna naar de vk hier in het dorp voor de pret echo :))

Ik voel de baby weer actief gelukkig! Dat is 3 dagen minder geweest!

Mn klachten lijken wat af te vlakken dus dat is echt super!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 12:13

Haha inderdaad rustig, maar geen nieuws is goed nieuws toch :D

@Solleke_Noah wat fijn eindelijk een trapleuning, balustrade en brievenbus! En nog maar 9 weken te gaan, gaat echt snel inderdaad! Hier ook nog maar 10 weken (al reken ik maar op 11 weken, iedereen in de familie wordt te laat geboren :7)

@Adamootje wat goed dat je weer bent gaan sporten! Ik herken het gevoel dat je je dan meteen weer beter voelt. Ik vind mijn buik in de spiegel ook mega maar kan nog steeds m'n tenen zien als ik naar beneden kijk en vind 'm ook niet zo in de weg zitten, dus zeker herkenbaar!

@Renee goed bezig al! Ik wil heel graag een extra vriezer zodat ik ook wat eten in kan gaan vriezen, dat past gewoon niet in de huidige vriezer...

@Marlis fijn dat alles goed gaat!

@Simone fijn dat jullie een ledikant hebben op gehaald en ook nog de commode op kunnen gaan halen! Hoe was de kinderwagenjacht? Wij zijn een tijd geleden ook op jacht geweest en hebben van alles uitgeprobeerd en degene die we het fijnst en mooist vonden uiteindelijk op marktplaats gekocht. Hebben zo'n 3 weken ongeveer marktplaats in de gaten gehouden en toen vonden we de uitvoering die we wilden (voor 400 euro ipv de bijna 3000 euro die deze mensen er nieuw voor hadden betaald inclusief alle extra's). Moesten wel 1,5 rijden om 'm op te halen maar dat was dat prijsverschil wel waard ;)
Haha jouw traileractie lijkt wel een beetje op mijn sleutelactie :') Fijn dat de buren konden helpen!

@Jolliegirl pff wat heftig zeg je vorige werkgever... Ik snap dat het moeite heeft gekost om uit die flow te komen en dat het nu wellicht wat 'gek' aanvoelt dat je alle steun krijgt. Hopelijk heb je snel minder lichamelijk last van het werken en indien dat niet is, nog wat minder uren. En fijn dat de baby weer actief is!

@Daphx93 pff meer dan 100 steentjes... Fijn dat het goed is gegaan en dat de baby er geen last van heeft gehad!

@Eske_B haha goed geoefend dus op vakantie!

@Roulette Altijd fijn die goede feedback! En ook fijn dat je nieuwe leidinggevende heel blij voor je lijkt te zijn, dat is toch prettig. En super dat de 20 weken echo goed was!

Hier gaat het ook prima, 30 weken zwanger nu. Afgelopen week commode + ledikant opgehaald via marktplaats en daar echt ontzettend veel extra's bij gekregen (beddengoed, verschoonkussens, slaapzakken, luieremmer, tummytub).

Afbeelding
Hoe het nu staat (m'n vriend wil het per se zo, ik wil het bedje eigenlijk aan de andere kant van de kamer dus dat is nog een discussie :+). En negeer vooral het psv tenuetje, dat is ook nog een discussie. Vriend is voor psv en ik ben voor Ajax en van zijn vriendengroep hebben we dit tenuetje (en een psv speen en phoxysokken) gekregen :')

Vanavond hebben we de eerste workshop centering feeding, ben heel benieuwd. Morgen weer sporten bij de zwangerfit :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 12:19

@roulette: fijn goede 20 weken echo
@jolliegirl; succes zo bij het gesprek en veel plezier bij de pretecho.
@naomi_jortje: mooie meubels

Hier gaat alles zn gangetje. Morgen 24 weken. Dus soort van eerste safe fase.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 12:42

Ik zou dat bedje sowieso niet bij het raam zetten ivm mogelijke kou.
Wij hebben het ook bewust aan de andere kant gezet vd kamer.

Misschien kan je hiermee je discussie winnen :)) :))

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 14:20

Andere kant van de kamer is ook bij het raam haha. Wij hebben bij ons thuis als baby vroeger alle drie bij het raam geslapen, nooit problemen van ondervonden dus daar maak ik me niet zo druk om :D

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 14:30

Als je de commode en het bedje niet aan één lange zijde zet kan het bedje in het midden. Staat ie zowel links als rechts niet direct onder het raam. Goede onderbouwing toch om je vriend te overtuigen, moet je er alleen niet bij zeggen dat jij er ook niet slechter van bent geworden :P

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 14:43

Haha precies dat zei ik ook Floko maar dat vind m'n vriend lelijk :') Die wil ze per se naast elkaar... We gaan het nog zien de komende maanden.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 14:52

Die heeft geen smaak joh met dat psv tenue :')

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 16:11

Floko schreef:

Daar ging mijn thee :')

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:51

Roulette: fijn dat alles goed was bij de 20 weken echo!

Jolliegirl: wat fijn dat je klachten af lijken te zwakken. Houden zo! :D
Hoe was de pret echo?

Naomi_Jortje: wat mooi, die meubels!
En zo'n stuk rijden voor dat wat je ervoor bespaard kan dan wel uit.
Mijn partner heeft een lease auto, dus als wij iets verweg op gaan halen, kan dat ook wel uit.
Wij hebben een kinderwagen gekozen, maar helaas wel 1 die tweedehands bijna niet te vinden is :')
Wat ben ik blij dat mijn partner geen voetbalfanaat is... vreselijk die tenues hahaha.

Renee schreef:
Floko schreef:

Daar ging mijn thee :')

Haha, dat zag ik voor me :+

Hier alles wel oke. Heeeel erg moe. Toch een beetje een druk weekend gehad. Ik dacht dat het wel meeviel, maar bepaalde activiteiten vielen toch tegen.
Gisteren heerlijk kerstartikelen geshopt bij een tuincentrum met mijn buurvrouwen. Erg gezellig!
Daarna had ik de kerst in mijn bol, dus heb ik mijn vriend opdracht gegeven om de kerstboom van zolder te halen haha. Die staat nu mooi te shinen in de woonkamer.

Vandaag ben ik een uurtje eerder naar huis gegaan. Ik ben zo moe.
Ik hoop dat mijn vriend zo wil koken, zodat ik nog even op de bank kan hangen. Ik wil wel graag nog lesgeven vanavond. Daar haal ik (hopelijk) weer wat nieuwe energie uit.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:53

Er heerste hier stilte voor de storm :Y) ~~}>

@roulette
Fijn dat je gewaardeerd word op je werk en de echo goed was.
@Jolliegirl
Veel plezier vanavond bij de pretecho.
@Naomi_Jortje
Is het erg als ik zeg, het is maar voetbal :Y) _O-
Maar mocht het alsnog niet handig werken kun je het altijd nog omdraaien toch?
@simone
Ik ben dus niet de enigste die qua energie af en toe gesloopt is.
Hopelijk ben je vanavond fit om les te geven

Ik merk hier toch wel echt dat het zwaarder word. Maarja... je "sleept" toch wel extra gewicht mee....
Soms plan ik dingen,maar ik red het qua energie niet.
Mijn zusje helpt gelukkig wat meer met uitmesten bij de paarden.
Ahhoewel, vandaag het in m'n eentje gedaan. Maar ik ben erna gewoon gesloopt.
Terwijl het opzich niet echt dramatisch veel is.
Maar goed, gister woonkamer en keuken goed onder handen genomen qua schoonmaken en nog 4.5 km met m'n vriend gewandeld.
Dus dat zit ook nog een beetje "tegen" qua energie.

Ik heb een leuke babykamer gezien op Kleinanzeige (Duitse marktplaats).
Wil kijken of we die volgend weekeind kunnen ophalen.
Morgen komt de hebamme weer langs, smiddags wil ik verder met behangen en dat het liefst dan ook afmaken.
Dus morgen ga ik niet uitmesten _O-

Komende zaterdag ga ik nog na de weinachtsfeier van het werk.
Ik twijfelde om niet te gaan... maarja ergens ook wel even gezellig om onder de mensen te zijn

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 19:25

Oewh oehw

Ik kan m'n vriend geen bericht doen, want die slaapt nu al ivm om 2 uur weer opstaan.
Maar maar maar de kinderkamer die we via Kleinanzeige op het oog hebben is net 135 in prijs gezakt na 150 euro *\o/*

Dus fiets snel een bericht erachteraan gedaan *\o/*
Nu hopen dat ik snel genoeg was _O-
Dan hebben we kast kommode etc voor 150 euro

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 22:27

Dat is zeker geen verkeerde prijs! Hopelijk zijn ze van jou, Hagelslag. Verder klink je aardig actief met bijna 5 km wandelen.

Naomi_Jortje, dat ziet er (afgezien van dat tenue dan) goed uit!

Jolliegirl, wat fijn zeg! Lekker van genieten.

Roulette, super fijn dat alles goed was!

Marlis over de 24-wekengrens, hoera! *\o/*

Hier gaat alles zijn gangetje. Afgelopen weekend kreeg ik wel weer buikgriep en de pijn was zo heftig, dat ik toch maar de verloskundige gebeld heb. Zij gaf aan dat zij niets ernstigs vermoedde, ook omdat ik aangaf dat de pijn niet als weeënpijn aanvoelde en ik verder niet bloedde. Vandaag gaat het alweer een heel stuk beter. Ook de pijn is nagenoeg weg.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 23:14

Ugh....
Het gaat alleen om de wikelcomode -O-
Serieus.... Dan zet er niet een foto op van de hele kamerset -O-
Letterlijk de eerste foto....

De rest was wel allemaal van de wikkelcomode.
Maar ik dacht dat t was omdat daar een vlek in een lade zat -O-
Afbeelding
Dus verder zoeken....

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 08:20

Hagelslag: Dat is dan even een tegenvaller zeg.
Het was wel een prima prijs geweest. Er komt vast nog wel wat anders op jouw pad :(:)
Ik had gelukkig nog voldoende energie voor mijn les. Ik merk wel dat ik geen 120% meer kan geven :')

Adamootje: dat is naar.. gelukkig voel je je alweer wat beter.