Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gothico

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:37

@Padoertje. Mooie foto en een mooie klim zeg. Respect daarvoor.

En fietsen komt ook wel weer, maar ik mis dat toch wel. Wel super leuk om zo even samen met het autootje op pad te kunnen. En nee geen airco. Vandaag stond hij in de zon op het werk. Maar ik kan de deurramen open zetten, het achterraam en het dakraam. Dus als ik rijd is het prima te doen, ook in deze hitte. Wel heb ik even mijn vest over de stoel gelegd zodat ik mijn billen niet brand aan de stoel. (slim om die mee te nemen)

@Tiggs, Welkom hier, lees en klets gezellig mee. Foto is welkom. XD

@Marlies, Ook een mooie rit gereden zo te lezen. En grappig om te lezen dat je de mannen even achter je liet.

@T2T, Echt gave foto's. En super leuk om die dan ook als actiefoto te hebben lijkt me. Echt respect voor wat je doet.

Heb gisteren met een man uit de buurt staan praten en die hoorde mij niet aankomen lopen. Hij miste mijn houten klompen. Na wat praten kwam hij erachter dat hij de groene fiets al een tijdje niet gezien had en dat bleek ik te zijn wat hij niet wist. Dat was wel even grappig.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 18:21

Uitdaging van vandaag is ook gelukt! 140 km Gardameer rond. Bloedheet met op sommige plekken 42 gr. Dus de laatste 30 kilometer heb ik enorm uitgekeken naar een koude duik :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 06:20

@Marlies ; ik heb geen tips voor je mbt gravel bike , want ik heb er geen :)

@Tiggs ; nog steeds geen foto ? :o

@Padoertje ; klinkt als genieten zo,n duik <3
Ziet er erg mooi uit dat water :j

Hier verder geen spannende dingen , het was warm .
Maar toch lekker gesport .
Geen bijzondere dingen dit weekend , mag ook wel een keer na twee drukke weekenden .
Volgende week zondag teamdag vanuit mijn coaching , dan gaan we een rondje fietsen .

En voor wie het leuk vind te kijken , de aftermovie van afgelopen weekend .
Onze club van 40 leden organiseert 1 x per jaar een triathlon wedstrijd .
Dit jaar met de Duitse Meisterschaft over de standaard afstand *\o/*
https://www.youtube.com/watch?v=cLiJVgojhhY

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 23:52

Mag ik hier ook mee komen kletsen?

Want wat ik nooit verwacht had, laat staan gehoopt, is dat ik weer kan fietsen! Op een gewone fiets. Mijn verhaal is een lang verhaal en erg OT dus voor degene die het graag willen weten verwijs ik je graag naar mijn Insta want daar staat alles op (@iksimij_nl).
Maar heel in het kort, ik sport met diverse beperkingen. Zo heb ik een lijf wat 24/7 pijn heeft, ben ik hypermobiel, draag een Mic-Key (ben dus afhankelijk van sondevoeding) en ben o.a. ernstig autistisch.

Maar ik kan weer fietsen en daar ben ik zo blij mee! Ik heb sinds een maand dan ook weer een mountainbike en een gravelbike.

Afbeelding
Mijn mountainbike is een Orbeo Alma.

Afbeelding
En mijn gravelbike is een Isaac Hadron in de kleur Mojave Sand. Voor deze fiets komt er in de toekomst nog een extra set wielen zodat ik er een wielrenfiets van kan maken.

Met beide fietsen ben ik heel blij! Naast fietsen kom ik ook nog in de sportschool, mag ik graag hardlopen en trailrunnen en heb een eigen paard. Ik sport vooral voor mijn plezier, heb ik absoluut geen wedstrijdambities, en vind het leuk mezelf uit te dagen! En stel mezelf daar dus ook doelen in maar zonder tijdsdruk.

Zitten er bokkers die ook op Strava zitten?

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 00:49

@Padoertje, Wauw wat een mooie ronde zeg. Ik denk ook echt wel met mooi uitzicht. En dan een verdiende duik in het water.

@T2T, Alvast heel veel plezier van de week en volgend weekend.

@Lughnassadh, Welkom hier, en gefeliciteerd dat het fietsen weer gaat. En een paar mooie fietsen zo te zien.
Ook heel netjes dat je gewoon lekker blijft doen wat je leuk vind.
Ik zal je instagram ook even opzoeken, ikzelf kan ook lichamelijk niet alles meer en kan veel pijn hebben.

En ja er is zelfs een Bokt groep op Strava.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 08:26

Welkom Lughnassadh , klets maar gezellig mee . :j
Een mooi setje fietsen heb je , en vooral tof dat je ze kunt gebruiken .
Respect dat in jou situatie te doen , en super goed in mogelijkheden te denken . *\o/*

En er is idd een Bokt Strava groep https://www.strava.com/clubs/500197

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 16:46

Time2Tri schreef:
Welkom Lughnassadh , klets maar gezellig mee . :j
Een mooi setje fietsen heb je , en vooral tof dat je ze kunt gebruiken .
Respect dat in jou situatie te doen , en super goed in mogelijkheden te denken . *\o/*

En er is idd een Bokt Strava groep https://www.strava.com/clubs/500197

Bedankt voor het plaatsen van de link. Daar had ik nog niet over nagedacht. Stom van me. :+

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 06:15

Gothico schreef:
Bedankt voor het plaatsen van de link. Daar had ik nog niet over nagedacht. Stom van me. :+

Maakt niet uit joh :o

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 07:31

Gezellig, nieuw 'bloed' in de groep, welkom Lughnassadh!
Hier ook een mtb en gravelbike (met setje wegbanden maar die gebruik ik nooit). Zit ook in de Bokt Strava groep, daar kan je best veel van ons vinden en toevoegen als je dat wilt. Altijd leuk!

Padoertje, petje af, wat een hitte joh, ik zou dat niet gedaan hebben. Welverdiende frisse duik en ik neem aan ook lekker beentjes omhoog met een hapje en drankje er na.

Wij hebben echt zoveel geluk gehad gisteren. Hadden met een ander stel afgesproken om mtb Sleen te fietsen. De heenweg in de auto dikke regen, komen in Sleen, droog, hele route gefietst, alles weer op de auto, kwartier later brak de hemel open en is het tot in de avond niet meer droog geweest. Kortom, perfect fietsweer voor 3 uurtjes, en precies daarin hebben wij heerlijk gefietst. Sander is er wel redelijk hard afgegaan, die wou een bultje springen maar hapte in mul zand er naast, vol op de plaat. Gelukkig op wat schaaf en kneuswerk na helemaal ok en ook doorgefietst. Die gaat vandaag denk ik wel wat er van voelen.
Welkom in Drenthe:
Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 06:31

Geluk gehad Marlies :j
Ik ben zondag wel nat geregend -O-
Het was gelukkig niet koud , maar leuk was het niet .

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 13:11

Dank dames voor het welkom! En mijn naam afkorten is prima!

Marlies, dat is inderdaad geluk hebben!

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 21:32

Wezen fietsen met mijn lief vanavond. Hij fietst al veel langer dan, kan makkelijk 80-100 km of meer fietsen en is ook veel sneller. Maar hijpast zich met alle liefde aan mijn mogelijkheden aan. Net als mijn broer overigens waar ik ook mee samen fiets als het ons uitkomt.

*note to self: als je lief voorstelt een stukje over de dijk te fietsen vraag dan eerst wat een stukje is :D *

En zo heb ik ineens vandaag 30 km gefietst. Zo’n afstand heb ik mijn hele leven nog nooit afgelegd op de fiets! Het was echt een fijne rit al werd die dus iets langer dan ik van te voren bedacht had!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 06:41

Lekker bezig Lughnassadh :j

Heb je de Bokt Strava groep gevonden ?

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 09:07

Ja, heb ik!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-25 09:56

Welkom Lughnassadh, je hebt al een mooie collectie fietsen.

@Marlies, ik zag je vraag over 1-by versus 2-by. Ik ben heel bewust opzoek gegaan naar 2-by, maar zie wel dat de trend bij gravelbikes is om met een enkel voorblad te rijden. Ik vind het niet fijn. Ik rij voornamelijk in het relatief vlakke Nederland waarbij ik meer profijt heb van kleine stappen tussen verzetten zodat ik lange stukken op een gelijkmatig en fijn verzet kan trappen. En zelfs dan heb ik af en toe dat ik tussen twee verzetten in zit. Met 1-by zijn de stappen op de cassette groot en dit is handig wanneer je heel snel lichter of zwaarder wil schakelen, vooral handig bij punchy klimmetjes en bergen. Om meer over te hebben in de bergen ben ik overgestapt op SRAM waardoor ik een verzet extra heb tov Shimano.

En zaterdag is het zover := . Dan sta ik aan de start van de Gravel 150. Alle training van de afgelopen maanden moet dan samenvallen. Ik heb werkelijk geen idee wat ik daar ga doen… ik vraag mij zelfs af waarom ik dit een goed idee vond. Ik had misschien niet naar de tijden moeten kijken van de afgelopen jaren, want dat zijn tijden die ik never nooit ga halen. Er rijden enorm veel goede, snelle mensen mee en dan heb je mij. oliebol :x

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 10:55

Precies die afweging/ervaring zocht ik Maaike, dat is dus de reden waarom ik zo twijfel. Mij lijkt 2-by ook veel handiger in NL, waar ik toch voornamelijk de fiets gebruik. Vakantie en zo neem ik de mtb mee namelijk. Thanks!

Heel veel succes, je kan dit! Je bent zo goed voorbereid, en mentaal gaat vast die knop om. Hopelijk kan je naast afzien ook genieten zaterdag!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 12:41

@maaike, veel succes! Ben benieuwd hoe het gaat? Had jij niet die nieuwe gravelbanden? Per toeval heb ik daar nu een achterband van (bevalt waanzinnig goed!). Daar wil ik ook helemaal naar over gaan. Of was het iemand anders?

@Lugh, welkom! Wat een mooie fietsen zeg! Zelf zit ik ook bij de Strava groep, volg me gerust! Ik ben een :') terugvolger! Altijd leuk om te zien waar en welke rondes men fietst.

@T2T, fijn om weer foto’s van jou te zien in actie!

Even bijlezen hoor! Wij hebben de Noordkaap gehaald op de fiets! De laatste etappe was echt een hele pittige. Een lange tunnel (212m onder zeeniveau) dus knetterhard naar beneden en dan weer omhoog. Bevriezende wimpers onderaan in de tunnel, geluid van stijgende boeings naast je bij verkeer. Wat was ik blij dat we weer licht zagen. Daarna nog twee klimmetjes en ik haat klimmen. Ik snap echt niet dat mensen zonder dwang een berg opfietsen :') En dan op de Noordkaap een gevoelstemperatuur van twee graden. Haha gelukkig kan ik goed tegen kou en heb ik het eigenlijk daar niet koud gehad. Nu op een boot van noord Noorwegen naar het zuiden. Mis mn fiets alleen verschrikkelijk

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 12:53

Sakura, dat klinkt als een waanzinnige ervaring erbij! En ja dat klimmen... :') Het zal ook nooit mijn favo ding worden, maar blijkbaar ben ik mentaal sterk genoeg om 1200 tot 1900 hoogtemeters in 1 lange klim vol te houden. Ik heb nu wel diep respect voor de fietsers die de Alpe´d Huzes meerdere keren op 1 dag kunnen klimmen. Dat is echt niet aan mij besteed.

Maaike, succes zaterdag! Dat kun jij! *\o/* Lekker in je eigen ritme komen en je niet gek laten maken.

Welkom Lugh! Mooie fietsen!

MarliesV, Drenthe is zo mooi om te fietsen. Wij hebben daar vorig jaar een mooie dag gefietst met de racefietsen en gelijk de VAM berg meegepakt. Al denk ik dat ik eind dit jaar toch ook wel een gravelbike erbij wil. Zou het jammer vinden om van de winter alleen maar binnen te moeten trainen. Maar gezien het lichtere gewicht heb ik ook al plannen om mijn Orbea in te ruilen en een carbon racefiets met elektrisch schakelen aan te schaffen. Met dat klimmen werkt dat net allemaal iets soepeler en het scheelt toch zo weer 2-3 kilo. Kortom, even sparen..

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 13:31

Maaike, mijn gravel heeft er 2, en mijn mountainbike 1. En ik zou het niet anders willen. En heel veel succes!

Sakura, leuk! Ik ga je zoeken. Ik heet op Strava trouwens gewoon Janneke.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 13:35

Hahah, wie is wie in de groep? Maaike heb ik gevonden denk ik en Marlies ook.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 18:51

Dit is 'm!
Ik heb er net klokpedalen opgezet maar vooral het uitklikken kost me nog best veel moeite. Iemand tips?

Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-25 19:06

Achterop klikpedalen vind je een schroefgat voor een inbussleutel en een plusje en minnetje. Wanneer je de inbussleutel richting het minnetje draait tot hij niet meer verder kan, dan staat het pedaal op zijn meest losse stand en klik je makkelijker uit. En verder is het een kwestie van oefenen!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 20:18

maaikemuis schreef:
Achterop klikpedalen vind je een schroefgat voor een inbussleutel en een plusje en minnetje. Wanneer je de inbussleutel richting het minnetje draait tot hij niet meer verder kan, dan staat het pedaal op zijn meest losse stand en klik je makkelijker uit. En verder is het een kwestie van oefenen!

Thanks, dat had ik al gedaan :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 20:25

Yes, mij heb je inderdaad gevonden!

De rest zal hun naam wel vermelden neem ik aan.

Tiggs, je kan je pedalen strakker en losser zetten, dat is in het begin wel fijn.
Op fietsvrouwen.nl is een inklikken doe je zo cursus te vinden. https://fietsvrouwen.cc/cursus-inklikke ... cks%20wilt.
Geen idee of het handig is hoor. Omdat het niet live is.

Verder is het zoals met alles, oefening baart kunst.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 21:21

Klikpedalen…… voor nu is het iets waar ik van besloten heb dat ik me daar niet aan ga wagen.