Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 16:11

Leuke foto's Nadia!

En herkenbaar ritme Lien. Dat avondclusteren heeft onze oudste tot en met vier maanden gedaan. Sliep daarop wel de nacht door.

Mooie nacht redbutton. En fijn dat ze het zo goed deed op een andere plek!

Freek slaapt nu een nacht of drie/vier op zijn eigen kamer. Cosleeper gaat vandaag de deur uit. Heel chil. Hij komt nog wel een keer snachts, vaak tussen drie en vier. Maar is daarna weer goed terug te leggen.

Nog drie weken en dan mag ik weer werken. Tijdens de vakantie was de zin even weg, maar nu wil ik wel weer!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 16:28

Het was ook een eenmalig iets het doorslapen. Afgelopen nacht begon ze telkens 5 minuten na wegleggen te huilen :') maar ook dat hoort erbij.
Hier wordt savonds ook regelmatig geclusterd.

@lien hopelijk heeft ze niet veel last van de prikjes
@fenn wat fijn dat freek in zijn eigen bed slaapt. Hier heeft ze 1 nacht in de cosleeper geslapen maar moet hem nog opruimen.

Hier is de droger kapot, waarschijnlijk heel de warme periode al maar nu ontdekt. Best irritant gezien de vele was. Gelukkig komt de nieuwe vrijdag al

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 17:04

Wat een mooie foto's Nadia. Hihi dat rompertje heb ik ook van mijn zusje gekregen. Is alleen maat 68, dus dat past hem nog niet.

Fenn wat goed dat Freek al snachts in zijn bed slaapt. Mijn vriend wil ook dat we dat met Bodi gaan doen, maar ik vind het nog wel gezellig. :') Naja hij moet in iedergeval snachts in zijn eigen bed als ik weer ga werken.

Wat naar dat je de droger kapot hebt redbutton.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 17:08

Wat een leuke foto's Nadia!
Wel goed al op z'n kamer Fenn! Maar mis je hem niet dan? Ik vind het nog veel te gezellig nu samen slapen. Leg hem ook best vaak bij me in bed als hij onrustig wordt.

Hier was het meestal 4/5 uur ertussen snachts. Maar afgelopen nachten beetje onrustig en wat eerder voor z'n flessen.

Oh irritant de droger stuk redbutton!

Ja hoezo dan in z'n eigen bed als je gaat werken?

Mijn tweede heeft tot 1,5 naast ons gelegen uit noodzaak, dat was wel wat te lang haha, maar 6 of 7 maanden blijft ie wel naast ons nog

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 18:07

Grappig dat iedereen dat anders doet. Hier ligt ze als ze heel onrustig is ook bij ons in bed maar dat is een heel enkele keer. Dit geeft ons het meest rust. Maar overdag slaapt ze wel vaker bij mij op de bank, genieten.
Ze worden zo snel groot!

Ja de droger is ruk, vooral omdat ik met wasbare luiers werk en die drogen met dit weer wat langzaam.

Het is trouwens echt stom weer, ben alsnog een eind gaan wandelen want tv en internet doen het ook al niet :')

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 19:26

Oh ja dat is echt irritant!

Ja ik lig ook heel vaak met Dante slapend bij me op de bank. Dante gaat sowieso onze laatste baby zijn en ik kan nu wel echt nog veel meer ervan genieten daardoor. Vorige keer had ik meer de behoefte om alleen-tijd te hebben.

Ik heb ook m'n eerste 2 dagen alleen met de 3 jongens gehad en dat ging echt super goed! We zijn vandaag zelfs ergens koffie gaan drinken en ze gedroegen zich voorbeeldig. Tot nu toe is wat ik overal las van tevoren wel echt waar, dat je die derde er gewoon bij doet haha

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 20:56

Wat fijn Jasz! Hier vind ik met twee ook wel te doen. Wel druk op vakantie. Maar dat lag meer aan de tweejarige dan aan de baby.

Overdag slaapt Freek ook wel eens op mij of in de draagzak. Soms in zijn eigen bed. Vanochtend een drukke ochtend gehad en dan slaapt ie wel rustiger op zijn kamer heb ik het idee. In de nacht mis ik 'm niet. Vind het heerlijk weer ruimte in de slaapkamer te hebben. Freek slaapt goed op zichzelf. Babyfoon naast ons en dan horen we 'm ook snel.

En wat vervelend van de droger redbutton. Dan is wasbare luiers echt super onhandig idd. Zou ik hier ook niet trekken.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 16:53

Hello dames!

Fijne berichten van jullie allemaal, lijkt erop dat jullie al een aardig goede draai hebben gevonden met jullie kleintjes.

Wie is er nog met mij aan het wachten op de kleine? :o

Lange stilte van mij, toch druk bezig geweest in verlof. Gek dat je dagen dan toch gewoon weer enorm gevuld kunnen zijn. De eerste dagen van mijn verlof was ik gewoon chagrijnig van de verveling, haha. Ik moest toen nog echt rustig aan doen omdat ventje anders wel erg vroeg zou komen. Inmiddels ben ik 39 weken en mag ik weer meer doen, al heb ik wel erg veel last van bekken en rug.

We zitten nog midden in een verbouwing en je wil zo graag dingen af hebben, ga dan toch wel iets te vaak over mijn grens heen. Of dan voel ik op het moment zelf niet dat het eigenlijk teveel is, en daarna dan op de blaren moeten zitten.
Vanmorgen ook amper last, heb ik nog even wat in de verf gezet, boven alles stof gezogen en gedweild, wasje gedaan, etc. Nu op de blaren zitten... :Y)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 15:12

Herkenbaar horsiegek, ik ging op een gegeven moment mee naar een evenement en daar betaalde ik 2 dagen lang de prijs voor. Pas wel op jezelf, helpt straks ook in je herstel.
Hier vandaag naar de kinderarts op controle geweest wegens de asfyxie rondom de geboorte. En omdat ze zo goed groeit en ontwikkelt hoeven we daar niet meer op controle en moeten we de ontwikkeling samen met het consultatiebureau opvolgen om bij twijfel weer aan de bel te trekken. Naar verwachting, maar de kinderarts is wel altijd eerlijk geweest dat hij pas over een paar jaar met zekerheid kan zeggen of het geen gevolgen zou hebben maar hij gaf vandaag ook aan dat hij niet verwacht dat er problemen optreden.

Isa is vandaag van slag, gisteren naar de verdediging van phd van m'n broertje geweest. Dus nu even ontprikkelen slapend bij mij <3

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 16:58

Wat fijn dat ze zo positief waren tijdens de controle redbutton! Een hele geruststelling denk ik zo?

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 17:31

Sorry een lange afwezigheid van mij iets drukker geweest door het afronden van de studie, vakantie en daarna werk afronden. Wel heb ik mee gelezen alleen had ik de energie niet om te posten.

Iedereen bij wie de kleine er al is gefeliciteerd! Goed te lezen hoe alles bij jullie is gegaan en ondertussen jullie draai gevonden hebben.

Hier wacht ik nog rustig tot hij zich meld. Morgen precies 40 weken dus hopelijk dient hij zich binnenkort aan.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 21:37

Ja ergens opgelucht. Aan de andere kant zegt iedereen steeds dat het allemaal overdreven is maar is de kinderarts wel altijd heel reëel geweest dat het best gevolgen kan hebben. Maar ze ontwikkelt zich nu heel goed en de testuitslagen waren goed, dus geen reden voor zorg :)
En ook fijn dat de arts eerlijk is.

Heb nu m'n rondje controles gehad deze week, gynaecoloog, verloskundige en kinderarts. Bij en 2e kindje krijg ik voor nu het advies voor een geplande keizersnede. Dit omdat het nu niet paste, dus volgende keer is kans klein dat het wel past. Ergens had ik de hoop volgende keer wel zelf te bevallen dus valt iets tegen.

@tijger, spannend 40 weken! Aan het aftellen of is het vol te houden? Opleiding wel af kunnen ronden?

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 11:27

Een beetje een late reactie, maar 25-08 is Nina geboren.
De bevalling ging heel vlot, in 4,5 uur is zij thuis geboren. Echter wou de placenta niet los komen en ben ik thuis al veel bloed verloren. Ik ben met loeiende sirene naar het ziekenhuis gebracht waar ze manueel de placenta hebben verwijderd.
Uiteindelijk heb ik 2,8 liter bloed verloren. We hebben met zijn 3en een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht waarna ik de volgende dag een ijzer infuus heb gehad omdat mijn hb 4.1 was.

Nina doet het super goed, een rustig baby. Eet en slaapt goed.
Met mij gaat het mij gaat het iedere dag een klein beetje beter. Ik ben nog lang niet de oude maar het gaat zeker beter dan de eerste paar dagen.

Ergens frustreert het wel enorm, de hele zwangerschap heel makkelijk gekomen, geen klachten gehad. Een zeer vlotte bevalling en dan zit het herstel zo tegen.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 13:25

Tova schreef:
De bevalling ging heel vlot, in 4,5 uur is zij thuis geboren. Echter wou de placenta niet los komen en ben ik thuis al veel bloed verloren. Ik ben met loeiende sirene naar het ziekenhuis gebracht waar ze manueel de placenta hebben verwijderd.
Uiteindelijk heb ik 2,8 liter bloed verloren. We hebben met zijn 3en een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht waarna ik de volgende dag een ijzer infuus heb gehad omdat mijn hb 4.1 was.

Met mij gaat het mij gaat het iedere dag een klein beetje beter. Ik ben nog lang niet de oude maar het gaat zeker beter dan de eerste paar dagen.

Ergens frustreert het wel enorm, de hele zwangerschap heel makkelijk gekomen, geen klachten gehad. Een zeer vlotte bevalling en dan zit het herstel zo tegen.

He bah, helaas herkenbaar en heb ik dit ook gehad…. Alleen top ik jou en verloor nog 1L meer :') en was ik gelukkig al in het ziekenhuis.
Mijn hb was ook 4, niet om je ‘bang’ te praten maar mijn zoon is 27.06 geboren en ben er nog steeds niet.
Ik heb ook nog eens 2x 1L bloed toe gekregen die dag erna.

Om de hb weer op te krikken kreeg ik als tip om veel natuurlijke ijzer te eten.

Mocht je het fijn vinden om er over te praten staat mijn inbox voor je open, ik vond het namelijk een heel angstig moment.

Ik ben vorige week weer voor het eerst ongesteld geweest en het vloeide best heftig.
Ik kreeg echt weer een flashback en zat half te hyperventileren, mocht dit vaker voorkomen wil ik hier wel wat mee gaan doen met de huisarts.
Ik denk dat het toch een soort ‘trauma’ is geworden…

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 14:40

x_Nadia schreef:
Tova schreef:

He bah, helaas herkenbaar en heb ik dit ook gehad…. Alleen top ik jou en verloor nog 1L meer :') en was ik gelukkig al in het ziekenhuis.
Mijn hb was ook 4, niet om je ‘bang’ te praten maar mijn zoon is 27.06 geboren en ben er nog steeds niet.
Ik heb ook nog eens 2x 1L bloed toe gekregen die dag erna.

Om de hb weer op te krikken kreeg ik als tip om veel natuurlijke ijzer te eten.

Mocht je het fijn vinden om er over te praten staat mijn inbox voor je open, ik vond het namelijk een heel angstig moment.

Ik ben vorige week weer voor het eerst ongesteld geweest en het vloeide best heftig.
Ik kreeg echt weer een flashback en zat half te hyperventileren, mocht dit vaker voorkomen wil ik hier wel wat mee gaan doen met de huisarts.
Ik denk dat het toch een soort ‘trauma’ is geworden…

Nog meer bloed verloren? Jeetje! Wat is je hb nu?
Misschien is je volgende menstruatie minder heftig?

Ik heb er voor gekozen om geen zak(ken) bloed te nemen omdat we hierna nog een kinderwens hebben en de kans op allergieën/interacties groot is.

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 23:10

@redbutton fijn dat ze goed groeit en alles er goed uit ziet volgens de artsen. Ik snap dat het nieuws even tegen zit maar een keizersnede is ook wel degelijk een bevalling die jij doet!

Mijn opleiding heb ik inderdaad af kunnen ronden, zo fijn straks alle tijd voor de kleine en niet meer aan school hoeven.

@Tova gefeliciteerd met Nina en wat fijn dat ze het zo goed doet. Wat naar dat je alsnog naar het ziekenhuis moest en je herstel niet lekker gaat.

@x_nadia klinkt heel naar! Denk maar goed aan jezelf :knuffel:

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 19:51

Veel bloedverlies is ontzettend rot en kun je heel lang last van hebben. War balen tova dat je herstel zo tegen valt.

Hoe is het met de baby's en de hoogzwa geren?

Wij zitten in week 8 en het was een pittige week. Ze wil zich overdag zo slecht overgeven aan slaap. Is daarom huilerig en hangerig en heb het idee dat ik constant aan het voeden ben.
We waren net verwend met een doorslapende baby dus nu valt het tegen dat ze snachts weer 1x komt :') al mogen we nog niet klagen.

Ik heb vandaag wel eindelijk voor het eerst in 5 maanden op m'n paard gezeten **\O/** hij was uit balans, moest echt wennen dus we hebben het even bij stappen gehouden. Volgende keer weer een stap meer, hij heeft ook 5 maanden lang alleen gras staan eten (hij is ook tonnetje rond :') )

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 20:26

Tova gefeliciteerd!

Tijger en horsiegek hopelijk zijn jullie inmiddels al bevallen.

Redbutton lastig hea als ze overdag zo lastig willen slapen. En wat goed dat je weer op het paard gezeten heb.

Hier gaat het slapen steeds beter. Ik heb nog 2 weken vakantie en dan moet ik alweer naar het werk. En Bodi heeft maandag een wen ochtend bij de opvang.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 02:34

Ja lastig idd. Maar ik denk dat het ook aan mezelf ligt. Ik moet haar gewoon om m op bed gaan leggen want later wordt ze te moe en dan vecht ze er de hele niddag tegen. Maar het is lastig.

Gisteren leek buikpijn beter te gaan, ze heeft in ieder geval minder gespuugd. Wel gruwelijk veel gedronken overdag. Begin dan weer echt aan mijn eigen productie te twijfelen. Maar donderdag moeten we naar het consultatiebureau dus dan weten we wat ze gegroeid is

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 10:20

Redbutton ik herken het hoor. Het is bij ons ook lang geduurd en uiteindelijk werkte het beste hem gewoon op bed te leggen. Hier vannacht ook een half uur bij hem gezeten omdat die gewoon wakker was.

Fijn dat de buikpijn nu beter gaat.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 10:37

Ik vannacht ook 1,5u. Moet donderdag naar consultatiebureau en ga het daar ook overleggen. Twijfel momenteel aan alles, voeding, mezelf. Heb wel besloten pas na donderdag keuzes te maken maar het breekt me momenteel wel eek beetje op. Denk dat ik voor vanavond een fles klaarzet zodat m'n man later op de avond nog geven zodat ik even bij kan slapen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 19:31

Gefeliciteerd Tova. Hoe gaat het nu met jou?

Redbutton, wat heerlijk dat je weer op je paard gezeten hebt :) en volgens mij is het doodnormaal dat je (overdag) nog geen ritme hebt. Dat ze in de nacht al zo goed slaapt! En goed groeit! Dan doe je het goed hoor. En overdag als tip kan je een beetje kijken naar wakkertijden.

Hier slaapt ie soms overdag een dutje boven, zeker als zus er is, dan is het fijn. Soms juist beneden. Gisteren waren we naar de dierentuin en dat deed ie ook zo goed. Blij kijken en lachen en goed drinken en ook dutjes doen. Hij kon er goed bij zijn.

Nog 1 week verlof en dan weer werken. Zin om te werken, maar zie wel op tegen het hele wegbrengen en koken en ritme. Een vroege zomer baby was erg relaxed.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 19:39

Nou vannacht en vanochtend wist ik het niet meer. Ze is al dagen zo ontroostbaar met momenten. Maar vandaag pakte ze ineens de tut en kalmeerde er van en hebben we een hele relaxe middag gehad. En het gaat allemaal weer over, ze heeft gewoon wat last van zichzelf. Ze kan al van haar buik naar rug rollen af en toe en ze is zo bewegelijk dus ze heeft echt moeite het te verwerken en ik als mama kan het niet altijd aanzien dat ze zich niet fijn voelt.

Snap dat je tegen dat ritme opziet fenn, zeker met 2 kinderen.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 12:15

Ik kom ook even weer om het hoekje kijken _O-

Ik heb nog niet weer op m'n paard gezeten maar begint nu wel weer te kriebelen.
Gister de fries maar ingespannen en een blokje om geweest! Heerlijk!

Oja, en Jelte heeft ook een beetje vitamine P gehad.

Afbeelding

Afbeelding

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 12:38

Wat een lieve foto's! Lekker vitamine P opsnuiven.

Ik was al weer een aantal weken aan het rijden, maar krijg geen continuïteit en mijn paard is niet geschikt voor 1 a 2x per week hobbelen. Ik heb dus besloten te gaan verkopen. Loop er al de hele week om te huilen, maar zie geen andere oplossing. Ik ben stiekem jaloers op wie het wel lukt.

Ik zit ook in mijn laatste verlofweek, gek om weer aan het werk te gaan.