Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 16:34

Gefeliciteerd Toffeltje! <3
Zo te horen een onverwachte maar fijne bevalling! Nu lekker genieten!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-23 17:15

jojoni schreef:
Hele fijne kerstdagen voor iedereen!

Tot nu toe ben ik nog veilig voor de 1e kerstdag :') .
Maar als ik woensdag aan de monitor lig ga ik toch eens opties bespreken want de 'kwaaltjes' zijn extra erg geworden de afgelopen dagen. De harde buiken gaan bijna niet meer weg, 2 armen last van carpaal tunnel symptomen en maagzuur (ondanks medicatie) die mij snachts gewoon wakker houdt..

Dat syndroom heb ik niet, maar die harde buiken word ik ook gek van. Vanmorgen Vk gebeld toch weer. Wat mij hielp (en advies was) warme kruik op je buik en paracetamol. Maar soms heb ik het al zo warm dat de kruik me zo tegenstaat :Y)

Toffeltje oh dan word je opeens overvallen! Gefeliciteerd iig! Ondertussen wel een naam neem ik aan?

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 20:17

Toffeltje, Wat fijn dat alles goed is verlopen, Gefeliciteerd met jullie kleine!!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 21:09

Van harte gefeliciteerd Toffeltje <3

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 21:38

@maartje, de carpaal-tunnel komt vooral door vocht in de polsen. Dus soms helpt t om mijn armen omhoog te houden of te masseren, maar soms ook niet. Vandaag de hele dag tintelende vingers vanaf t moment dat ik iets vastpakte.. en geen kracht. Maar gelukkig alleen vanmorgen pijn in mijn armen/polsen.
En dat van die warmte ken ik :j ik roep al dagen dat t zo heet is hierbinnen en mijn man dat hij t koud heeft. Ik dacht dat t aan hem lag :') :')

Vandaag gelukkig een iets 'betere' dag gehad als gister.
En zojuist een kleine overwinning *\o/* . Zelf mijn teennagels geknipt *\o/* op 38,5 weken zwanger :D
Ik hou er niet zo van om hulp te vragen dus best trots dat mijn man mij alleen moet helpen met t zware hooinet savonds en t uitmesten bij de paarden..

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 06:45

@jojoni, wat fijn dat je nog zo veel dingen zelf kunt, zeker nu je al zo ver bent.

@maartje, gelukkig hebben we nu wel een naam. We hadden al wel een lijstje, maar zaten erg te twijfelen. De tweede naam wisten we al langer, we hebben hem vernoemd naar mijn man zijn vader. Die naam vonden we al langer mooi, het betekent namelijk 'hij die van paarden houdt'. En aangezien mijn man en ik elkaar via de paarden hebben leren kennen en ook nog steeds paarden hebben vonden we dat wel toepasselijk.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 08:08

jojoni schreef:
En zojuist een kleine overwinning *\o/* . Zelf mijn teennagels geknipt *\o/* op 38,5 weken zwanger :D
Ik hou er niet zo van om hulp te vragen dus best trots dat mijn man mij alleen moet helpen met t zware hooinet savonds en t uitmesten bij de paarden..

Lekker dat dat nog lukt!
Kline tip van een ervaringsdeskundige die er vroeger wel hetzelfde in stond (ongevraagd advies, dus als je het niet wil lees er maar overheen :Y) ): Niet om hulp vragen is geen pluspunt of kwaliteit. Juist als je zwanger bent, in je kraamperiode zit, tropenjaren, etc mag je écht om hulp vragen. Dit zijn niet de momenten om de wereld te tonen hoe zelfstandig en sterk je bent. Dus als die teennagels moeite kosten en ongemakkelijk zijn (wat ik me voor kan stellen als je een mensje met botten dubbel moet vouwen in je buik :)) ) dan is het prima om daar hulp bij te vragen. Als je straks geen puf hebt om boodschappen te doen, mag je dat aan iemand vragen. Als je een paar uur wil slapen en de Buuf biedt aan om ff op te passen: doen!!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 13:23

Toffeltje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! <3

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 17:47

Vandaag aan de monitor gehangen, dat moet nu elke week. Is dat in nederland ook?

Verder mijn verhaal van klachten kunnen doen maar ze gaan er niets mee doen. T kwam er eigenlijk op neer:
1: harde buiken zijn goed, dan wordt u lichaam voorbreid dus hou nog maar even vol
2: t maagzuur gaat wel weg als de baby verder zakt maar we weten nog niet wanneer dat is
3: de cp symptomen in mijn polsen en armen gaan ook vast weg als de baby eruit is, dus geduld hebben
...

Verder zag alles er goed uit. En op basis van hun ervaring gokte ze dat de baby er niet gaat komen voor 2024.. ze konden mis zijn maar ik moest maar wat meer geduld hebben -O-

@doubtless, t ergste is.. ik weet dat van mezelf :') en ik weet ook dat ik beter hulp kan vragen dan forceren en dat t niet vragen ook niet echt een positieve kwaliteit is. Maar ik ben echt super koppig en zou nog liever een been breken dan om hulp vragen :')
We hebben de laatste tijd ook best vaak op ons neus gehad als we om hulp vroegen. Wij zijn zo'n beetje die mensen die alles laten vallen om anderen te helpen. Maar toen ik mijn ongeluk heb gehad (en eerder ook wel) moesten we ons in alle bochten wringen omdat er dan niemand voor jou komt. Dus we proberen nu een beetje vaker nee te zeggen en willen dan ook niet van anderen verlangen om te komen..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:08

Ik hoor het inderdaad vaker, dat je alle klachten maar moet afwachten tot na de bevalling. Harde buiken hoort er echt bij, carpaal tunnel staat er om bekend inderdaad te stoppen na de bevalling, en maagzuur is letterlijk echt ontzettend zuur. Hier hoef ik niet aan de monitor behalve als er een aanleiding voor zou zijn.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:38

Dat gaat ver, liever je been breken :P Het klinkt alsof je groot gelijk hebt om wat vaker nee te zeggen. Het is mooi om mensen te helpen, maar als er dan niemand op komt dagen als je zelf afhankelijk bent, dat is gewoon ***. Nou ja let een beetje op jezelf en trek op tijd je hubbie aan zijn mouw, want je bent gewoon niet zo mobiel en fit als normaal :* :*

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 10:32

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Toffeltje! Hoe gaat het nu met jullie? :)

Jojoni, wat vervelend zeg van al je klachten… hopelijk denkt de kleine er toch anders over en wilt die aanstalten maken haha! De laatste loodjes wegen het zwaarste…

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:20

Het is altijd zo'n dooddoener als ze bij elke klacht zeggen "dat hoort erbij"

Dat het erbij hoort wil nog niet zeggen dat ik er geen last van heb en er iets mee wil om het beter te maken.

Komende maandag 37 weken,schiet op maar gaat ook zo traag.
Geregeld last van weeën en ook lage rugpijn nu.
Maar echt kan niet meer rechtstaat inmiddels.

Dinsdag mag ik het bevalbad ophalen,ze waren nog even niet beschikbaar maar verloskundige had nieuwe baden besteld.

Van mij mag de kleine komen,ga vanmiddag het bedje en de cosleeper opmaken en de kinderwagen.
Kan eventueel nog een dekentje extra bestellen als ik die nodig zal hebben.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:55

Fijn dat het bevalbad er dinsdag al is!

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 14:14

Alles is hier nog rustig dus ik denk dat de kleine nog even op zich laat wachten. De ene dag heb ik overdag wat energie en de volgende ben ik moe..

Doubtless, mooi verwoord.. ik heb idd ook moeten leren hulp te accepteren, maar het lijkt hier in Zanzibar ook wat vanzelfsprekender om hulp aan te bieden, wellicht door de grootte gezinnen en dat er altijd wel mensen over de vloer zijn hier.

Maar zeker tijdens een zwangerschap is het heel logisch om een keer om hulp te vragen en ook fijn als familie en vrienden zien dat je wel een extra handje kan gebruiken en zelf hulp aanbieden.

Eilinora, ben het met je eens dat “het hoort erbij” echt zo’n loze opmerking is waar je weinig mee kan.. Fijn dat je bevalbad dinsdag komt.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 02:41

Gelukkig nieuwjaar iedereen! *\o/*

Hier zijn we de feestdagen goed doorgekomen. Alleen morgen nog, maar we blijven lekker thuis. Dus ik hoop dat de baby dan ook nog blijft zitten.
De paardjes hebben het vuurwerk ook goed overleeft.
Ik zorg altijd dat ze wat hongerig zijn op oudjaarsavond en dan ga ik om half 12 voeren. En dan blijf ik uiteraard totdat t ergste vuurwerk voorbij is.
Dit jaar was t wel allemaal wat zwaarder. Voor mij dan :') . De paardjes gingen niet eten, maar waren ook niet in paniek gelukkig.

@ eillinora, helemaal mee eens over de dooddoener. Ik ben er ook echt een beetje van geschrokken hoe vaak t wel niet gezegd wordt. Ik wist wel dat je zwangerschapskwaaltjes had maar ik ben nu zelf (en ook hier in t topic) echt dingen tegen gekomen die ik helemaal niet wist of onderschat had. En soms denk ik wel, is hier nu echt niets aan te doen?
En wat fijn dat je bad er bijna is!!

@pressent, de ene dag energie en de andere niets waard herken ik ook. Mijn man wordt er gek van. Omdat ik dan zeg, dit en dit heb ik vandaag gedaan en dat morgen. En dan lukt dat niet. Soms begrijpt hij dat ook moeilijk. Terwijl ik denk, je mag blij zijn dat ik nog zoveel doe :')

Onze verbouwing begint verder ook echt af te raken. De badkamer is zover dat t alleen nog wat decoratie is. Ons bed is vandaag verhuist naar de nieuwe kamer, langs de babykamer, en daar moet alleen in de toekomst nog een inbouwkast gemaakt worden. En de babykamer is ook volledig af (oke ja, de inbouwkast moet nog deuren krijgen) en gepoetst.
Vandaag de box beneden ook grondig gepoetst. En dan alle boxbekleding, de bekleding van de wiegstoel en de eerste bekleding van t bed gewassen. Morgen alles opmaken, want we kregen natuurlijk ook nog volk over de vloer voor oudjaar.
En dan nog wat babykleren in de kleine maat wassen en de bekleding van de autostoel. En dan denk ik dat t huis echt wel oke is.
T geboortebord is gezaagd maar nog niet af. Ik denk dat ik de geboortekaatjes alvast bestel en dat ik dan bij de geboorte er alleen de juiste datum opschrijf (geen gewicht ed erop). En de muurtekening op de babykamer is ook bijna af. Maar die heeft t minste haast :')

Ow en de babyfoon werkt :D . Die moet alleen nog aangesloten worden op mijn gsm.

Dus al met al, dat ze over 2 of 3 dagen maar komt :j :')

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:34

Gelukkig nieuw jaar iedereen, op naar allemaal gezonde baby’s! <3

Klinkt alsof jullie er klaar voor zijn Jojoni! Fijn!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:08

Gelukkig nieuwjaar :D dat het een jaar met gezonde baby’s, voorspoedig herstel en voldoende rust moge worden :))

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:24

Gelukkig nieuw jaar dames! Eindelijk onze baby's ontmoeten :+: Dat het nog voorspoedige zwangerschappen mogen zijn en prettige bevallingen!

Jojoni lekker bezig jullie zeg! Klinkt alsof je er helemaal klaar voor bent zo :)

Even het, volgens mij, meest recente lijstje opgeduikeld, babyboom incoming haha.
Citaat:
- Vanillia - 8 december - 2e kindje - jongetje
- Leeneliefje - 1 januari - 1e kindje - jongetje
- Linnnh - 5 januari - 1e kindje -
- Jojoni - 5 januari - 1e kindje - meisje
- ImkeTarek - 11 januari - 2e kindje - Meisje
- Toffeltje - 11 januari - 2e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Set_Elkol - 13 januari - 2e kindje - Meisje
- Dustinlover - 15 januari - meisje
- 19marjo90 - 16 januari - 2e kindje - geslacht onbekend
- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Meisje
- lucifertje - 18 januari - 1ste kindje - Olivier, 04-10-2023 sterrenkindje
- maartje1990/jinte- 21 januari - 2e kindje - meisje
- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - meisje
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - Meisje
- Yesterday - 26 januari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje - Jongetje.
- Fabienne_Z - begin februari - 1e kindje -
- NadineK - 7 februari - 3e kindje - jongen
- Welmoed_ - 9 februari - 1e kindje- jongetje
- Daiswees - 13 feb - 1ste kindje - geslacht onekend, willen het wel weten.
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Tara_13 - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CarpeDiem_ - 7 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
- Barbabientje - 22 maart - 2e kindje - jongetje
- Nathachou - 23 maart - 1e kindje - geslacht onbekend, willen het pas later weten.
- Rensjee -24 maart - 2e kindje - jongetje
- Noeps - 28 maart - 2e kindje - meisje
- PeraManga - 29 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
-EmptyWords - 2 april - 1e kindje - geslacht onbekend, weten nog niet of we het willen weten
- linoleum- 6 april - 2e kindje - jongetje
- Yonker - 16 april - 1e kindje - jongetje
- JodyM - 10 mei - 2e kindje - geslacht onbekend, wil het niet weten
- Yipee - 11 mei - 1e kindje - jongetje

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 21:44

Ja Gelukkig Nieuwjaar!

Hier nu 38 week (+2) en het gaat goed, ik vind het moeilijk om een goede houding te vinden met zitten maar gewoon heel vaak van houding wisselen doet het wel. Verder een beetje een grieperig gevoel vandaag, weinig eetlust, vaag misselijk en af en toe hoofdpijn. Maar geen idee of er al iets rommelt.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 22:28

Vervelend Set_elkol, wie weet zijn het vooraankondigingen.

Hier ook niet lekker. Heb een blaasontsteking te pakken, kuurtje voor sinds vrijdag maar het word nog niet echt beter, eerder slechter. Heb nu ook verhoging, al voel ik me niet heel ziek. Wel wat buikpijn, maar nog niet het idee dat het weeën zijn, daar is het niet regelmatig genoeg voor. Heb nog wel even contact gehad met VK maar die maakte zich ook niet direct zorgen. Mocht ik morgen nog steeds last hebben bel ik ook nog even de HA. Heb daarnaast ook last van oorsuizingen, dus misschien komt die verhoging daar wel vandaan. Al ben ik verder niet echt verkouden. Beetje gekke boel hier dus. Nu 35+3 trouwens.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 23:02

Ik lees nog steeds stil mee, maar ben erg slecht in bijleespost en vind het vervelend om teveel ego posts achter te laten..

Maar wil jullie wel even een gelukkig nieuwjaar wensen!

Ik zit nu op 38+3. Mijn zoontje was net prematuur geboren met 36+4, dus heb nu het gevoel echt al overtijd te zijn :+ ...
Wat kleinere klachten, maagzuur, veel harde buiken, gezwollen enkels/voeten en ook steeds vaker een onrustig gevoel in mijn buik.. Ben er wel klaar mee, ze mag wel echt komen nou!!
Maar eigenlijk mag ik niet klagen.. Ik ga nog steeds regelmatig bijna n uur wandelen met de hond, en zaterdag heb ik de hele middag met vriend en zoontje in de dierentuin doorgebracht!

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 00:13

Even snel een tip, een lange post is voor een andere keer.

@welmoed, ik heb chronische blaasontsteking en drink daarvoor thee van doppel hertz cranberry. Dat is ongeveer t enige waarmee ik t al jaren onder controle houdt zonder al teveel antibiotica kuren tussendoor.
En nu met de zwangerschap moet ik t extra drinken maar helpt t nog steeds.
Misschien ondersteund t bij jou ook een beetje en ben je er sneller vanaf..

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 06:16

Gelukkig nieuwjaar allemaal, op allemaal mooie en gezonde baby’s <3 En prettige bevallingen.

Raar idee dat ik vrijdag op de 40 weken zit.. De dokter zei ga maar veel bewegen de komende dagen om de bevalling opgang te helpen.
De laatste paar dagen heb ik eigenlijk wat minder last van kwaaltjes. Slaap iets beter en vrij weinig last van mijn bekken. Vooral om mijn bekken maakte ik me zorgen omdat ik daar tijdens de bevalling de vorige keer zoveel pijn had. Dus hoop dat dit deze keer beter gaat.

Zondag check gehad en zat ook tegen blaasontsteking aan. Tip van een vriendin hier was om veel verse cocosnoten te drinken en lemongrass tea. Dus gelijk voor de hele week cocosnoten gekocht en dit lijkt wel echt te helpen. Van de lemongrass hebben wij een hoop in de tuin staan maar daar was de afgelopen maand een beetje klaar mee want die drinken de mannen hier het liefst elke avond en ik vind het niet echt lekker. Toch ook maar weer gaan drinken. Maar het lijkt bij elkaar nu wel beter te gaan.

imkeTarek, netjes dat je toch elke dag een uur met de hond loopt. Kan me goed voorstellen als je zoontje er met 36+ was het nu lang lijkt te duren.

Afbeelding

In plaats van een vlucht tas hebben zie hier zulke mandjes om mee te nemen naar het ziekenhuis. Dus deze van mijn schoonmoeder gekregen, super lief. En een aantal kanga’s. De traditionele katoenen doeken die ze hier veel dragen, maar die ook ideaal zijn voor de baby omdat ze luchtig zijn en erg snel drogen na het wassen. Alle baby spulletjes zitten erin, alleen nog wat kleding voor mezelf toevoegen.

Begint nu echt op het einde te lopen voor veel hier, succes met de laatste loodjes

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 07:37

Spannend allemaal die op het eind lopen,er komen straks echt een boel baby's tegelijk/achter elkaar aan haha.

Hier nu 37+1,vandaag mag ik mijn bevalbad ophalen en ga straks met mijn oudste dochter de kerstboom en kerstversiering opruimen.
Dan kan ik vanmiddag de box neerzetten en even sopje erover halen.

En over de blaasontsteking, idd cranberry tabletten of sap ofzo,dat werkt vaak wel goed.

Pressent leuk ook zo'n mandje,volgens mij heb jij ook een lieve schoonmoeder.

Set elkol dat grieperig voelen herken ik wel van een naderende bevalling.
Die hoofdpijn is hier soms ook wel aanwezig.