Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:27

Gnome schreef:
Vanwaar je angst Azmay?

Niets specifiek, maar bij elke buikpijn toch even een hmm wat als momentje..

mriek1990 schreef:
Azmay kan dat nu al? Dat wist ik niet, dacht dat het pas kon als de kleine geboren was.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
Fijn dat je haar nog steeds goed voelt bewegen. :)

Bij onze gemeente kan je een afspraak maken voor erkenning ongeboren vrucht. Nu mag mijn vriend ook in zijn eentje de baby aan geven na geboorte. Al blijkt dat ook digitaal te kunnen tegenwoordig.

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 20:36

Ik word echt gek van m'n buik. Na het eten staat alles zo enorm op spanning. Meer die daar last van hebben? Het is volgens mij niet hetzelfde als harde buiken want ik heb geen kramp of iets.. Echt vervelend. Weet na het eten gewoon niet hoe ik moet zitten of liggen. Alles doet zeer.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:39

Ah top Azmay bedankt. We hebben gelijk even op Google gezocht en het kan in Emmen ook. +:)+

Gnome wat vervelend! Ik heb daar geen last van. Nu eet ik ook telkens kleine porties omdat ik de normale gewoon niet meer weg krijg.
Wat voor soort pijn is het?
Ik zou anders de verloskundige even vragen wat het kan zijn.
Wel heel rot, getsie.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 21:13

@gnome daar heb ik ook last van. Misschien werkt een warme kruik?

@mriek wat een mooie foto zo met de buik op Ameland! Leuk om dan later weer een foto te maken met zijn drie.

Je kan inderdaad de vrucht erkennen bij de gemeente. Wel aan te raden om te doen. Vooral voor de vriend/partner in spe.

@azmay
Die onzekerheid die je hebt , die heb ik ook hoor. Destijds collega van mij had ook een miskraam op 16 weken. Moet er niet aan denken. Als je jezelf onzeker voelt gewoon de verloskundige bellen. Misschien kan je een extra echo krijgen.

De 1ne dag ben ik zo druk dat ik de baby veel minder voel. Als ik rustig lig dan voel ik het wel

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 21:27

@gnome: hier vooral inderdaad last na het eten van grotere porties, dan zit ik echt uit te buiken op de bank. Dus weet niet of je het vooral hebt bij meer eten, of bij kleinere porties?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 21:28

Ik snap de onzekerheid wel hoor, van de miskramen. Je weet nooit of het gebeurt en je wilt er niet aan denken, maar als je gewoon gezond leeft kan je ook niet meer doen dan je al doet.

Ik herken wel het opblazen na het eten, aan het einde van de dag lijk ik echt heel dik! Maar echt pijn doet het niet. Heb je het idee dat het vooral lucht is? Zou het helpen om wat minder te eten? Kleinere porties zeg maar?

Het kaartje is trouwens gemaakt door een vriend van ons, die is illustrator :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 22:10

Fijn dat veel zich erin herkennen. Is denk ik gewoon lucht inderdaad. Voelt inderdaad alsof ik 4 gangen op heb terwijl ik minder grote porties eet dan hiervoor.

Is vooral oncomfortabel en voel het dan wat trekken bij m'n banden. Net plat op m'n rug gaan liggen en toen zakte het vrij snel dus hopelijk kan ik dat aanhouden. Werd daarbij wel gelijk weer in elkaar getrapt dus hij heeft er in ieder geval geen last van :Y)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 22:13

Ik ben ook vaak opgeblazen in de avond, hoewel ik nu dan weer veel maagzuur heb de laatste tijd.
En ik slaap vreselijk slecht. Dat bij het feit dat ik echt al uitgeput wakker word van mezelf is echt drama. Kan geen boodschap meer doen of boek meer lezen..

Vriend heeft net de verf klaar op de kinderkamer, begint er op te lijken <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 22:19

Azmay schreef:
Ik ben ook vaak opgeblazen in de avond, hoewel ik nu dan weer veel maagzuur heb de laatste tijd.
En ik slaap vreselijk slecht. Dat bij het feit dat ik echt al uitgeput wakker word van mezelf is echt drama. Kan geen boodschap meer doen of boek meer lezen..

Vriend heeft net de verf klaar op de kinderkamer, begint er op te lijken <3

Wat een lol hé dat zwanger zijn :z

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 23:36

Gnome schreef:

Nou, soms vraag ik me echt af of ik het proces echt leuk vind. Het is het allemaal waard hoor, dat geloof ik helemaal, maar soms even mopperen is ook wel prettig.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 23:44

Ik heb gisteren even staan janken, omdat ik weer moest overgeven en ook enorm veel last heb van de spieren of zenuwen in m'n bovenbenen billen. :')

Maarja vandaag even hartje geluisterd en helemaal losgegaan op proefdrukken van geboortekaartjes. Dan is het ook wel weer prima. :))

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 23:51

Sting schreef:
Gnome schreef:

Nou, soms vraag ik me echt af of ik het proces echt leuk vind. Het is het allemaal waard hoor, dat geloof ik helemaal, maar soms even mopperen is ook wel prettig.

Dit inderdaad. Voel mezelf zo vaak een loedermoeder omdat ik echt niet altijd loop te genieten van m'n zwangerschap, terwijl ik weet dat er zoveel vrouwen heel graag zwanger willen zijn waarbij het niet lukt. Stom is dat maar ik vind zwanger zijn echt niet over rozen gaan.

Ben nu al stapelgek op de kleine maar van mij mag ie er ook wel gewoon zijn haha.. Nog 4 maanden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 23:52

[***] schreef:
Ik heb gisteren even staan janken, omdat ik weer moest overgeven en ook enorm veel last heb van de spieren of zenuwen in m'n bovenbenen billen. :')

Maarja vandaag even hartje geluisterd en helemaal losgegaan op proefdrukken van geboortekaartjes. Dan is het ook wel weer prima. :))

Daar ben ik dus nog totaal niet mee bezig. Is er een hele lange levertijd op dat soort bestellingen of gewoon al leuk om nu aan te beginnen?

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 23:54

Nee joh, zo geleverd. Bij de meeste kan je ook nog geboortedag, tijdstip, gewicht en lengte invullen, dus dat bestel je in principe na de geboorte. Ik moest mezelf gewoon even opvrolijken en ik heb al genoeg babykleertjes in huis. Mag niet meer kopen, dus dan maar in online tools geboortekaartjes maken en testen. :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 00:20

Net even een kwartier liggen janken. Ben al 12 weken waardeloos nu, kom de winkel niet meer door donder zitpauze en had met mijn domme kop mijn uggs op de verwarming gezet om te drogen dus de zool is compleet vervormd en gekrompen.

Zit er even helemaal doorheen, ja zwanger zijn is enig -O-

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 00:22

Ahhh nee :knuffel:

Het komt goed! Sommige mensen zeggen dat je alles weer vergeet als je de kleine vasthebt. Daar gaan we gewoon voor. :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 08:02

[***] schreef:
Nee joh, zo geleverd. Bij de meeste kan je ook nog geboortedag, tijdstip, gewicht en lengte invullen, dus dat bestel je in principe na de geboorte. Ik moest mezelf gewoon even opvrolijken en ik heb al genoeg babykleertjes in huis. Mag niet meer kopen, dus dan maar in online tools geboortekaartjes maken en testen. :')

Groot gelijk haha. Je kunt het maar klaar hebben liggen <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 08:04

Azmay schreef:
Net even een kwartier liggen janken. Ben al 12 weken waardeloos nu, kom de winkel niet meer door donder zitpauze en had met mijn domme kop mijn uggs op de verwarming gezet om te drogen dus de zool is compleet vervormd en gekrompen.

Zit er even helemaal doorheen, ja zwanger zijn is enig -O-

Wat klote zeg.. Dat zijn dan echt druppels die je emmer laten overstromen. Misschien kan acupunctuur hier nog wat mee? Weinig te verliezen als ik het zo hoor. Sterkte en lekker hier ventileren als dat helpt :(:)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 08:18

@azmay dat maagzuur heb ik ook vooral in de avond en misselijkheid. Dacht dat ik er wel af zou zijn met 17 weken. Nou niet dus. Hormonen.. Ik moest vorige week huilen omdat mijn kassabon van 2 truien was verdwenen. Ik had hem er in gedaan en moest de truien terug geven omdat ze niet paste en was €60,-. Ik dacht dat ik gek werd. Wat bleek: mijn schoonmoeder had de bon uit de tas gehaald en weggegooid en ze Had het thuis in de prullenbak gedaan. Ik ben erg emotioneel de laatste tijd.

@gnome is dat opgeblazen gevoel nu weg?

@[***] ik kan uit ervaring spreken! Dat is echt zo hahaha.

Volgende week is zo’n leuke week voor mij. Op 11 januari de pretecho en op 14 januari bruidsjurken passen. Wij gaan in 2024 trouwen en ik kon gewoon niet wachten. De winkel gaf al aan dat het niet erg is dat ik nu zwanger ben. Het voelt extra speciaal:

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 09:13

Ik wist ook niet dat dat kan nu al erkennen, ga hier ook even kijken.

Ik hou maar in mijn hoofd dat de kans op miskraam nu echt wel heel klein is, natuurlijk gebeurt het soms maar die kans is zo klein ook al lijkt dat misschien niet zo als je het ineens vaak hoort/leest.

Ik heb wel dat mijn buik einde van de dag echt een stuk boller is, maar verder geen last van, behalve dat de meeste van mijn broeken niet meer echt lekker zitten, ga morgen maar even kijken voor zwangerschapsbroeken..

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 10:40

Ik snap jullie wel hoor, als je al die kwaaltjes hebt en niet goed kunt functioneren zit je echt niet op een roze wolk 9 maanden lang. Maar langzaam komt het einde steeds meer in zicht!

Ik heb eigenlijk nergens last van, zelf de erge vermoeidheid is nu wel over. Daar ben ik superblij mee en ik ga genieten van alles wat ik nu nog kan doen. Gisteren een buitenrit van 2 uur gemaakt met flink wat draf en galop en voor als ik straks niet meer kan rijden heb ik volgende week een les werken aan de hand. Dan kunnen we dat mooi gaan doen :)
En verder: verbouwen! We hebben een muur doorbroken in ons huis, steunbalk en pilaar geplaatst, nu voorzetwanden maken, isoleren, stucen, keuken plaatsen, vloertje leggen, schilderen. De komende maanden zijn we nog wel zoet :')

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 11:07

Zo alles even bij gelezen!

Vervelend gnome die harden buik zo savonds…

En of t nog soms wel leuk. Is :(:) ik herken het.

Soms komen mensen naar mij toe en zeggen oh het is zo leuk om zwanger te zijn. Eerlijk gezegd vind ik het niet zo heel leuk :x maar collega van mn mijn man willen ook graag kinderen en lukt het niet 123. Vind dat dan zo sneu als ik het zo hoor….

Voor de rest gaat het wel oké hier. Gister te veel zware dingen getild wat stoeptegels en toen nog een giga vieze stal. Sinds doen erg last van mijn buik ;( maar zit vandaag tot maandag in huis van mn schoonouders dus ga straks meteen lekker in bad. Ff ontspannen.

Volgens mij ben ik wel de jongste hier met mijn 21 jaar :')

Mriek wat een leuke foto zo op het strand! En gek hè bekend dat je volgend jaar met z’n 3en bent! Mijn man wilt dit jaar nog op zomervakantie. Ff kijken waar naartoe. Eerst naar de kleine laten komen. Maar wel gek idee dat dat dan met zijn 3en zal zijn.

Fijn weekend alvast iedereen <3

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:23

Het is echt niet raar dat we soms gewoon balen van alle kwalen en ongemakken. Tuurlijk is het zuur voor de mensen waarbij het niet lukt. Maar iedereen hier is ook gewoon hartstikke blij met dat er een kleine aan komt. Maar het zwanger zijn is gewoon niet altijd een pretje.
We zijn wel allemaal een mens aan het maken in ons lijf, dat is niet niks! <3

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:35

21 jaar? Oh heerlijk. Ik had achteraf wel wat eerder willen beginnen met proberen om nageslacht te produceren hoor. :D

Wij zijn ook al aan het rondkijken voor vakantie. Ik wil graag met m'n schoonouders een weekje lekker in het bos bij een meertje zitten. Het zijn zulke leuke mensen, maar door afstand en uitdagingen met gezondheid zullen ze de Mango (huidige werknaam baby :') ) niet zo heel vaak fysiek kunnen zien. Wij zijn dus alvast een beetje aan het voorbereiden op leuke dingen die kant op en een goede tablet voor hun zodat we veel kunnen beeldbellen. :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 13:36

Helemaal eens. En hier even kunnen ventileren is wel fijn, rust er ook geen taboe op :)

Hier m'n kantoor leeggehaald voor zover ik het mag tillen. Begin zo met het schuren... Pret pret pret. Morgen hopelijk een beginnetje maken met verven. Is meer mijn ding haha.

Goed weekend meiden!!