Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xingridx

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 17:10

Hier ook fan van project gezond! Ben op vakantie gegaan met -8 kilo in 7 weken tijd, na de vakantie weer vol aan de bak. Ik hoop op ergens tussen de -15 en -20 als we in augustus weg gaan

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 17:26

Ik was met pg van 86 naar 70 maar zit nu weer op 74. Niet heel erg maar wil ze er wel af hebben.

Ik had ooit een pg topic geopend.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 17:36

PG ziet er echt goed uit, ik had dat nog nooit bekeken. Ik heb me voor de gratis 14 dagen opgegeven, ben benieuwd!
Waar ik een beetje tegenaanloop is dat ik dingen zoals naturel yoghurt, skyr, kwark en melk ècht niet lust. Ook niet als ik het 'lekker maak' met fruit of noten ofzo. Ik ben verder totaal geen moeilijke eter, maar die hele categorie lust ik al mijn hele leven niet. Mijn ontbijt is nu wel een kom havermout met een beetje kaneelpoeder, maar dan gebruik ik amandelmelk in plaats van gewone melk.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 17:46

Kan toch ook.
Bij pg heb je ook een alternatieve lijst voor als je iets niet lust.

Ik eet al 2 jaar volgens pg en als ik niet streng ben voor mezelf dan wel uit het boek of app het avond eten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 18:21

Ik heb pg die proefperiode gedaan, maar volgens mij was dat ook calorieën tellen, en dat houd ik gewoon niet vol.
Vanmorgen weer een meetmomentje, bijna over de hele lijn 10cm kwijt, dus op elke meetplek. Zo blij mee. Ondanks corona en erg veel drukte met werk toch nog wat afgegaan, had een maand niet gereden, pasen tussendoor, sportschool kwam steeds niet uit. Nu weer op de normale manier verder, zou mooi zijn als er komende maand weer een kgtje afgaat. Dan heb ik mijn eerste doel behaald *\o/*
De laatste weken behoorlijk last van mn darmen en opgeblazen gevoel, naast een beetje stress heb ik ook best vaak ontbeten met muesli en melk, al vaker het idee gehad dat dat een trigger is, maar was nu wel erg. Dus komende week even melk weglaten en vervangen door rijstmelk.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:08

Met welk boek van PG zijn jullie begonnen? Er zijn er een aantal,zal ik gewoon boek 1 bestellen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:24

Pg komt toevallig veel op mijn insta voor is dat niet beetje zelfde als lazyfitgirl methode?

Hier staan we “stil” ik schommel erg en noteer alleen als ik iets afgevallen ben, ben iig niet meer op mijn start gewicht 66.5 gekomen zit echt nu 65.3-64.8 maar ja we zijn wel 25-3 bezig dus niet echt super goed

Ik lust ook geen kwark maar met zelf gemaakt Apple crumble gaat het erin als koek, en misschien zit daar mijn fout ik maak die 2x pw en eet die dus vaak ook s’avonds als snack :=
En die hele bak is al gauw 1500 kcal en eet er dus 3-4x van
Maar vanmorgen gegeten om 08:00 en tot zeker 12:00 kan ik erop teren is zoooo lekker

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:11

Hier boek 2 van PG besteld, nu moeten we toch echt beginnen!
Ik wil iig -10 :o

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:15

Bij PG heb je gewoon week menu's.
Aan de hand van een calculator kun je uitrekenen hoeveel calorieën je mag eten, en dan kun je dat menu volgen.

Ze hebben menu's van 1250, 1500, 1800 en 2100 calorieën.

Ik heb het zomerboek en het winterboek. Ga deze toch ook maar eens volgen.
Ook heb ik het top boek nog.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:13

Ik volg de app, dat vind ik makkelijker dan een boek. Ideaal ook om bij te houden qua voortgang

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:15

xingridx schreef:
Ik volg de app, dat vind ik makkelijker dan een boek. Ideaal ook om bij te houden qua voortgang

Hoe vind ik die app? Ik heb al gezocht in de app store, maar kan hem niet vinden.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:37

Ik kreeg de link toen ik me aanmeldde voor de 14 dagen proefperiode :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 14:12

App heeft alleen het eerste boek erin staan begreep ik.

Ik heb alle boeken en de app.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 20:47

Heb inmiddels het PG boek 2 binnen.
ziet er wel goed uit maar mijn hemel wat een spullen moet je aanschaffen per week zeg.
Verspil je niet heel veel? en hebben jullie alle recepten ook echt gemaakt? Ook de tussen doortjes.

Ik vrees dat ik niet zo'n keukenprinses ben hahaha

Volgen jullie de menu's echt op de voet?Dat is toch bijna niet te doen en best duur.
Bijvoorbeeld in week 1 in de ochtend 75 gram ananas, prima maar wat met de rest van de ananas dan?

hebben jullie tips?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 22:24

Hier gaat fruit gelukkig altijd goed op, maar misschien in porties invriezen? Dat soort moeilijke recepten en heel veel benodigdheden zou ik alweer op afhaken. Ik hoop van simpel en lekker (nog een reden voor lfg)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 00:46

Valt mee hoor je moet wat creatief zijn, als er staat je moet een appel en je heb een banaan dan gebruik ik dat.
Als er couscous ofzo staat pak ik wat zilvervliesrijst.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 06:42

Ik heb idd ook niet alles letterlijk gevolgd. Ik hou ook bij wat ik eet met een app en als ik wat anders at dan in t boek stond, meestal een tussendoortje van een andere dag, dan zorgde ik er wel voor dat het ongeveer gelijk in calorieën was.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 06:48

Ik hen vroeger ook wel sonja bakker gevolgd,maar dat vond ik toen al veel verspilling toch.

Maat goed we gaan er aan beginnen en zien waar het goed en fout gaat.

Dank voor de reactie.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 06:50

Ik blijf de laatste weken een beetje stil hangen qua gewicht. Dat is een beetje frustrerend eigenlijk en ik vraag me af of het straks vanzelf weer verder gaat of dat ik iets moet veranderen. Ik ben nu -13,5 maar er moet nog 18 vanaf dus ik ben er echt nog niet.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 08:03

Ik vind juist met de app dat producten/recepten verderop in de week nog wel terug komen, ik gooi heel weinig weg. Sowieso niet want wat er overschiet wordt door de overige mensen in huis wel opgegeten. Fruit blijft hier nooit liggen, dat gaat altijd op. Er is ook een variatielijst van producten waarmee je kunt afwisselen als je iets niet hebt of lust.

Ik ben echt heel benieuwd naar de schade van de vakantie. Even afkicken, week geen weegschaal. Al doen we geen heel gekke dingen, af en toe uit eten of een wijntje op het terras is wel heel lekker :))

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 12:37

Mag ik mij hier ook melden? Door meerdere redenen is het niet gelukt om vanaf 1 januari te starten. Of eigenlijk ben ik wel gestart maar door omstandigheden heb ik een onderbreking gehad.

Verder let ik op wat ik eet, ik vul MyFitnessPall in (naar waarheid) maar door hormonen lukt het niet om het een hele maand vol te houden. Hiervoor slik ik nu DIM supplementen. Hoewel de eerste maand nog niet voorbij is kan ik wel zeggen dat ik verbetering merk. Ik ben fitter en minder vermoeid door PMS.

Sinds kort ook begonnen met meer sporten en begin komende maandag met Personal Body Plan. Daar hoor ik in mijn omgeving veel positieve verhalen over.

Ik ben wel zover dat ik vooral mijn levensstijl gezonder wil maken in plaats van een crashdieet.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 14:37

Dat is het beste uitgangspunt.
Ik heb heel fijn opvliegers enz enz en een niet werkende schildklier dus hier gaat het soms ook niet.. nouja dat is dan zo.
Vrijdag is voor mij de dag dat ik mag zondigen.

Was vanochend al 1.5 kilo vocht kwijt.. yeahhhhhhhhhh hahaha

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 15:15

Mando schreef:
Dat is het beste uitgangspunt.
Ik heb heel fijn opvliegers enz enz en een niet werkende schildklier dus hier gaat het soms ook niet.. nouja dat is dan zo.
Vrijdag is voor mij de dag dat ik mag zondigen.

Was vanochend al 1.5 kilo vocht kwijt.. yeahhhhhhhhhh hahaha

Wat goed!

Ik heb geen opvliegers maar teveel oestrogeen waardoor ik ondanks beperking in het aantal calorien en liters water drinken op een dag niet tot nauwelijks afval. Door het supplement merk ik nog geen verschil daarin maar ben dus ook meer gaan bewegen. We zien wel wat het gaat worden, we trekken er een jaar voor uit.
Heb je erg last van een niet werkende schildklier?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 16:24

Ik moet ook echt gaan afvallen zeker wel 10 kilo, maar hoe meer ik mij dat besef hoe meer ik naar binnen prop. -O- Ik heb totaal geen zin in een dieet en mijn motivatie ligt zo'n 100 graden onder het vriespunt. Hoe krijg ik in hemelsnaam wel motivatie? Ooit ben ik heel veel afgevallen en dat ging zo makkelijk ik vond het zelfs leuk!

Wel ben ik dit jaar weer begonnen met hormonen en daardoor ook sowieso wat aangekomen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 18:18

Als je nou voor jezelf kleine doelen stelt.
Geen suiker en niet snoepen van ma tm vrij en in het weekend mag je wat lekkers.