Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Matheno schreef:Dat snap ik niet helemaal. Als een ongevaccineerde test, dan heeft diegene geen besmetting toch? En de test is ook maar 24 uur geldig (of 48?). Iemand die niet besmet is geeft dan toch ook geen besmetting door?
IMANDRA schreef:Matheno schreef:Dat snap ik niet helemaal. Als een ongevaccineerde test, dan heeft diegene geen besmetting toch? En de test is ook maar 24 uur geldig (of 48?). Iemand die niet besmet is geeft dan toch ook geen besmetting door?
Dat is het 'probleem': de test is niet feilloos en besmette personen kunnen er dus doorheen komen. Begrijp me niet verkeerd, de meeste besmettingen worden er wel uitgefilterd. Maar het is niet fool-proof of een 100% garantie dat je met testen iedereen eruit kan filteren.
(ik vraag me overigens ook hardop af of er bij gevaccineerden of ongevaccineerden meer 'valse' negatieven zijn, gezien het verschil in symptomen en viral load? Weet iemand daar toevallig iets van?)
Matheno schreef:Dat snap ik niet helemaal. Als een ongevaccineerde test, dan heeft diegene geen besmetting toch? En de test is ook maar 24 uur geldig (of 48?). Iemand die niet besmet is geeft dan toch ook geen besmetting door?
996981 schreef:IMANDRA schreef:Dat is het 'probleem': de test is niet feilloos en besmette personen kunnen er dus doorheen komen. Begrijp me niet verkeerd, de meeste besmettingen worden er wel uitgefilterd. Maar het is niet fool-proof of een 100% garantie dat je met testen iedereen eruit kan filteren.
(ik vraag me overigens ook hardop af of er bij gevaccineerden of ongevaccineerden meer 'valse' negatieven zijn, gezien het verschil in symptomen en viral load? Weet iemand daar toevallig iets van?)
Lijkt me niet. Steeds meer studies wijzen erop dat de Viral load bij ongevaccineerden en gevaccineerden niet significant van elkaar verschillen. Als gevaccineerde heb je een kleinere kans besmet te raken, maar als je best raakt lijkt er geen verschil meer te zijn. Wel is de viral load heel sterk persoons afhankelijk
IMANDRA schreef:996981 schreef:
Lijkt me niet. Steeds meer studies wijzen erop dat de Viral load bij ongevaccineerden en gevaccineerden niet significant van elkaar verschillen. Als gevaccineerde heb je een kleinere kans besmet te raken, maar als je best raakt lijkt er geen verschil meer te zijn. Wel is de viral load heel sterk persoons afhankelijk
Op piekmomenten niet van elkaar verschillen.
Door andere factoren —en dat staat gewoon in die onderzoeken, en heb ik je vaker uitgelegd nav jouw bronnen— zijn gevaccineerden in vergelijking minder besmettelijk. Want het is niet alleen de viral load die besmettelijkheid beïnvloed, maar ook mate van symptomen en duur van de meetbare viral load. Ik had het inderdaad iets duidelijker moeten formuleren hierboven.
imaudy schreef:Maar als het vaccin zo veilig zou zijn waarom worden de mensen met afweerstoornissen dan niet gevaccineerd? Die lopen toch ook risico om het corona virus te krijgen.
MaTuMi schreef:Wat ik me afvraag.. Hoeveel gevaccineerden laten zich testen en wat is daarvan de verhouding tot niet gevaccineerden.
Want als die verhouding heel scheef is is het een logisch gevolg dat er meer niet gevaccineerden positief testen dan gevaccineerden.
Zouden alle gevaccineerden met klachten nog gaan testen? Dat denk ik persoonlijk niet als ik kijk in mijn omgeving.
Wat ik wel zorgelijk vind is dat mensen op dit moment gaan vaccineren om van "het gedoe" af te zijn. Dat is nu een reden maar mag mijn inziens niet de hoofdreden zijn. Ik vind dat als je je laat vaccineren dat je dat moet doen om wat een vaccinatie doet, niet omdat je dan weer uit eten kunt.
OleJon schreef:Met mijn collega vannacht discussie over gehad, mevrouw is gevaccineerd en al 3 weken verkouden. Ik zei tegen haar heb je ook een test gedaan? Nee hoefde niet want kwam alleen in de supermarkt en werk, en daarbij ze was gevaccineerd. Ik zei daarom kun je wel besmet zijn. Ja maar, er was niemand op het werk die haar er op attendeerde. Toen ik zei dat is een stukje eigen verantwoordelijkheid. Toen voelde ze zich aangevallen.
Loretta schreef:OleJon schreef:Met mijn collega vannacht discussie over gehad, mevrouw is gevaccineerd en al 3 weken verkouden. Ik zei tegen haar heb je ook een test gedaan? Nee hoefde niet want kwam alleen in de supermarkt en werk, en daarbij ze was gevaccineerd. Ik zei daarom kun je wel besmet zijn. Ja maar, er was niemand op het werk die haar er op attendeerde. Toen ik zei dat is een stukje eigen verantwoordelijkheid. Toen voelde ze zich aangevallen.
Meer en meer mensen zijn coronamoe. Die houden zich niet meer aan de regels. Je kunt ook moeilijk een BOA naast iedere voordeur zetten.
MaTuMi schreef:Wat ik me afvraag.. Hoeveel gevaccineerden laten zich testen en wat is daarvan de verhouding tot niet gevaccineerden.
Want als die verhouding heel scheef is is het een logisch gevolg dat er meer niet gevaccineerden positief testen dan gevaccineerden.
Zouden alle gevaccineerden met klachten nog gaan testen? Dat denk ik persoonlijk niet als ik kijk in mijn omgeving.
Wat ik wel zorgelijk vind is dat mensen op dit moment gaan vaccineren om van "het gedoe" af te zijn. Dat is nu een reden maar mag mijn inziens niet de hoofdreden zijn. Ik vind dat als je je laat vaccineren dat je dat moet doen om wat een vaccinatie doet, niet omdat je dan weer uit eten kunt.
CharleyT schreef:MaTuMi schreef:Wat ik me afvraag.. Hoeveel gevaccineerden laten zich testen en wat is daarvan de verhouding tot niet gevaccineerden.
Werkelijk ,meen je dat nou echt. Het zal me een rotzorg zijn waarom iemand gaat vaccineren, zolang het maar gebeurd!!! Daar is de hele maatschappij bij gebaat toch? Hang daar geen negatief waarde oordeel aub.
CharleyT schreef:Inderdaad, corona moe. Zo herkenbaar, mede door de volslagen bizarre en tegenstrijdige maatregelen.
Lees net in ander topic: sporters moeten corona toegangsbewijs laten zien, ik als jury(en andere vrijwilligers) hoeven dat niet. WTF, alsof het virus daar mee bezig is, onbegrijpelijk, mijn deelnemers moet hun groene vinkje presenteren en ik kan zo binnen wandelen. Schiet mij maar lek, ben het helemaal kwijt.
Loretta schreef:OleJon schreef:Met mijn collega vannacht discussie over gehad, mevrouw is gevaccineerd en al 3 weken verkouden. Ik zei tegen haar heb je ook een test gedaan? Nee hoefde niet want kwam alleen in de supermarkt en werk, en daarbij ze was gevaccineerd. Ik zei daarom kun je wel besmet zijn. Ja maar, er was niemand op het werk die haar er op attendeerde. Toen ik zei dat is een stukje eigen verantwoordelijkheid. Toen voelde ze zich aangevallen.
Meer en meer mensen zijn coronamoe. Die houden zich niet meer aan de regels. Je kunt ook moeilijk een BOA naast iedere voordeur zetten.