Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 07:29

Ik heb een bult :+ voor de rest valt het me mee, maar ik zit sowieso aan flinke pijnmedicactie.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 07:30

Niello schreef:
Sakura789 schreef:
Lees er bijna nergens over, maar wij hadden beide (1e Pfizer) enorm kast van opvliegingen bij inspanning. Beide ook midden in de nacht klaarwakker en warm. En nog twee dagen dus bij inspanning ineens vreselijk warm krijgen.

Heb dezelfde klachten. Heb 1x Moderna gehad ruim 3 weken geleden. Ook erg moe.

Niello, ben je nog steeds moe of is dat ondertussen weg getrokken?

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:17

Ik heb net mijn eerste vaccinatie gehad met Pfizer.
Werd direct erna duizelig en zag wat wazig, maar dat kan ook komen omdat ik bijna standaard flauwval nadat er een naald in me is geprikt. :')

Nu een uur later voelt m'n bovenarm verdoofd en m'n hand tintelt, verder geen last.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:12

Niqui schreef:
Over bijwerkingen gesproken: een week na mijn tweede Pfizer prik kreeg ik ineens ontzettende spierpijn in beide benen. Na een dag ontdekte ik meerdere blauw/rode plekjes van ca. 1 cm. en rode puntjes op mijn benen. Vooral rond de knieholtes. Ik voelde me naast de spierpijn niet ziek, maar heb voor de zekerheid gisteren de huisartsenpost even gebeld.
Daar hebben ze bloed geprikt, bloeddruk en temperatuur gemeten etc. Binnen een uur had ik de uitslag. Niets gevonden. Omdat het om beide benen ging, kan het geen trombose zijn. Ze denken dat het een zeldzame bijwerking van Pfizer is. De blauwe plekken lijken nu langzaam weg te trekken. De spierpijn is ook bijna weg. Ik hoop dat het daarbij blijft.

Gisteren toch weer met nieuwe blauwe plekjes en een pijnlijk gespannen rechter onderbeen bij de SH beland. Omdat het nu om 1 been ging hebben ze nu wel op trombose getest. Helaas was de stollingswaarde verhoogd en zit ik nu aan de bloedverdunners. Straks ga ik een foto laten maken bij Radiologie waarbij ze hebben aangegeven dat het dan om alleen het rechter been gaat. Want trombose kan niet in twee benen zitten. Ik vind het heel onlogisch want precies dezelfde klachten had ik al sinds donderdag, maar dan in 2 onderbenen. Ik ben benieuwd (wel spannend). De huisarts relateerde dit ook echt aan de 2e Pfizer vaccinatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:21

Wanneer je bloedverdunners hebt maakt het niet meer uit waar je de trombose hebt, één of twee benen maar wel vervelend dat je nu die bijwerking hebt.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:35

Inmiddels 2 dagen geleden mijn 2e prik gehad.
Was een beetje huiverig na alle verhalen dat je van de 2e prik sneller bijwerkingen krijgt.
Ik heb niks meer bijwerkingen gehad dan de 1e. Pijnlijke stijve arm (inmiddels al weg) en wat moe, maar verder helemaal niks. Verschillende mensen in mijn omgeving liggen ziek op bed. Raar dat het per mens zo kan verschillen.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:39

Gister dacht ik yesss tintelingen weg maar vandaag weer aanwezig. Ook in mijn handen. Morgen toch maar even langs de huisarts.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:44

Ik zit nu op de wacht stoel maar bij mij deed de prik zelf echt wel pijn, voel hem nog steeds :')

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:02

sureido schreef:
Ik zit nu op de wacht stoel maar bij mij deed de prik zelf echt wel pijn, voel hem nog steeds :')

Heb je Pfizer of Jansen? Vermoedelijk spuiten ze bij Jansen meer in en is de prik daar pijnlijker bij

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:03

Niqui schreef:
Niqui schreef:
Over bijwerkingen gesproken: een week na mijn tweede Pfizer prik kreeg ik ineens ontzettende spierpijn in beide benen. Na een dag ontdekte ik meerdere blauw/rode plekjes van ca. 1 cm. en rode puntjes op mijn benen. Vooral rond de knieholtes. Ik voelde me naast de spierpijn niet ziek, maar heb voor de zekerheid gisteren de huisartsenpost even gebeld.
Daar hebben ze bloed geprikt, bloeddruk en temperatuur gemeten etc. Binnen een uur had ik de uitslag. Niets gevonden. Omdat het om beide benen ging, kan het geen trombose zijn. Ze denken dat het een zeldzame bijwerking van Pfizer is. De blauwe plekken lijken nu langzaam weg te trekken. De spierpijn is ook bijna weg. Ik hoop dat het daarbij blijft.

Gisteren toch weer met nieuwe blauwe plekjes en een pijnlijk gespannen rechter onderbeen bij de SH beland. Omdat het nu om 1 been ging hebben ze nu wel op trombose getest. Helaas was de stollingswaarde verhoogd en zit ik nu aan de bloedverdunners. Straks ga ik een foto laten maken bij Radiologie waarbij ze hebben aangegeven dat het dan om alleen het rechter been gaat. Want trombose kan niet in twee benen zitten. Ik vind het heel onlogisch want precies dezelfde klachten had ik al sinds donderdag, maar dan in 2 onderbenen. Ik ben benieuwd (wel spannend). De huisarts relateerde dit ook echt aan de 2e Pfizer vaccinatie.

Heftig Nique! Goed dat je er zelf alert op bent en medische hulp zocht. Hoop voor je dat het meevalt! Sterkte!
Laatst bijgewerkt door Sabri op 29-06-21 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:04

sureido schreef:

Gefeliciteerd *\o/*
Maar dat het pijn deed is balen en dan had je pech. Mijn man had bij de eerste ook pijn tweede voelde hij niet.
De ene prikker is de andere niet en elke prikker kan wel eens niet zo lekker prikken als je 8 uur op een dag prikt.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:35

Niqui schreef:
Niqui schreef:

Uit de echo kwam dat het geen trombose is. Ze denken nu aan een auto-immuun reactie op het vaccin en dan richting vasculitis. Dat zou de bloeduitstortingen kunnen verklaren. Het Pfizer vaccin zou de trigger zijn voor deze reactie. Als ik op internet kijk, dan wordt ik hier niet direct blij van.. Ik hoop maar dat het wegtrekt en wegblijft, maar ben nu toch een beetje bang dat het weer terugkomt Ze hebben mijn nier waardes nagekeken en die waren 3 dagen geleden in ieder geval in orde. Ik moet het nu rust geven en afwachten en wordt vrijdag weer gebeld.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:42

Eleeke schreef:
sureido schreef:

Gefeliciteerd *\o/*
Maar dat het pijn deed is balen en dan had je pech. Mijn man had bij de eerste ook pijn tweede voelde hij niet.
De ene prikker is de andere niet en elke prikker kan wel eens niet zo lekker prikken als je 8 uur op een dag prikt.

Ik hoor wel meerdere over Janssen dat het pijn deed.

Maar goed, hij zit erin & ik sta nog :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:49

Sabri schreef:
sureido schreef:

Heb je Pfizer of Jansen? Vermoedelijk spuiten ze bij Jansen meer in en is de prik daar pijnlijker bij

ik heb jannsen ook niet gevoeld....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:53

Nou, ik ben echt geen mietje maar zoals Janssen er bij mij ingeramd werd, kan ik me levendig voorstellen hoe dat bij sureido ging :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:54

Dat ligt dan denk meer aan de persoon die prikt dan aan het middel :D

Maar dat is met gewoon bloedprikken ook, niet elke assistente doet dat even prettig.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:54

Het spulletje van Janssen is wat stroperiger, dus gebruiken ze een wat dikkere naald.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:04

Ik kan ook heel goed tegen prikken dus ben ook echt geen miet maar ze ramde hem er echt in :+

Maar daar gaan we niet dood aan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:07

Het is dat ik weet dat je in het zuiden des lands woont anders zou ik nog denken dat we dezelfde prikster hadden. :))

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:36

Niqui schreef:
Uit de echo kwam dat het geen trombose is. Ze denken nu aan een auto-immuun reactie op het vaccin en dan richting vasculitis. Dat zou de bloeduitstortingen kunnen verklaren. Het Pfizer vaccin zou de trigger zijn voor deze reactie. Als ik op internet kijk, dan wordt ik hier niet direct blij van.. Ik hoop maar dat het wegtrekt en wegblijft, maar ben nu toch een beetje bang dat het weer terugkomt Ze hebben mijn nier waardes nagekeken en die waren 3 dagen geleden in ieder geval in orde. Ik moet het nu rust geven en afwachten en wordt vrijdag weer gebeld.

Wat heftig.
Hier soortgelijke klachten, maar wel minder erg dan bij jou (alleen vocht vasthouden en een gespannen gevoel en tintelingen in de onderbenen, geen bloeduitstortingen). Een paar jaar geleden heb ik trombose in mijn rechterbeen gehad (pilgebruik) en het voelde hetzelfde aan qua (begin)klachten. Bij mij lijkt het af te nemen en ik wacht het daarom even af.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:36

QR ook binnen al! Heel snel gelukkig.

Nog nergens last van zelfs de prik voel ik niet meer als ik er op duw.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 23:32

Mandarijn schreef:
Ik heb net mijn eerste vaccinatie gehad met Pfizer.
Werd direct erna duizelig en zag wat wazig, maar dat kan ook komen omdat ik bijna standaard flauwval nadat er een naald in me is geprikt. :')

Nu een uur later voelt m'n bovenarm verdoofd en m'n hand tintelt, verder geen last.

Later vandaag er wel last van gekregen. Erg misselijk, duizelig en constant bloedheet en dan weer ijskoud.
De prikplek is wat dik en voelt als een blauwe plek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 23:51

Wanneer je nog steeds niet lekker bent kun je rustig een paracetamol nemen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 00:05

Eigenlijk moet ik dit topic helemaal niet lezen :')
Ik mag volgende week maandag.
Mijn man is vandaag geweest. Maar pas laat. Hij is nu wat hangerig en zere arm.

Ik heb prikangst. Maar ze schijnen dat heel goed op te vangen. Ben benieuwd

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 00:45

Nessa schreef:
Eigenlijk moet ik dit topic helemaal niet lezen :')
Ik mag volgende week maandag.
Mijn man is vandaag geweest. Maar pas laat. Hij is nu wat hangerig en zere arm.

Ik heb prikangst. Maar ze schijnen dat heel goed op te vangen. Ben benieuwd

Vriendin van me heeft enorme prikangst
Echt jankend erheen maar is helemaal goed gegaan