Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niello schreef:Sakura789 schreef:Lees er bijna nergens over, maar wij hadden beide (1e Pfizer) enorm kast van opvliegingen bij inspanning. Beide ook midden in de nacht klaarwakker en warm. En nog twee dagen dus bij inspanning ineens vreselijk warm krijgen.
Heb dezelfde klachten. Heb 1x Moderna gehad ruim 3 weken geleden. Ook erg moe.
Niqui schreef:Over bijwerkingen gesproken: een week na mijn tweede Pfizer prik kreeg ik ineens ontzettende spierpijn in beide benen. Na een dag ontdekte ik meerdere blauw/rode plekjes van ca. 1 cm. en rode puntjes op mijn benen. Vooral rond de knieholtes. Ik voelde me naast de spierpijn niet ziek, maar heb voor de zekerheid gisteren de huisartsenpost even gebeld.
Daar hebben ze bloed geprikt, bloeddruk en temperatuur gemeten etc. Binnen een uur had ik de uitslag. Niets gevonden. Omdat het om beide benen ging, kan het geen trombose zijn. Ze denken dat het een zeldzame bijwerking van Pfizer is. De blauwe plekken lijken nu langzaam weg te trekken. De spierpijn is ook bijna weg. Ik hoop dat het daarbij blijft.
Niqui schreef:Niqui schreef:Over bijwerkingen gesproken: een week na mijn tweede Pfizer prik kreeg ik ineens ontzettende spierpijn in beide benen. Na een dag ontdekte ik meerdere blauw/rode plekjes van ca. 1 cm. en rode puntjes op mijn benen. Vooral rond de knieholtes. Ik voelde me naast de spierpijn niet ziek, maar heb voor de zekerheid gisteren de huisartsenpost even gebeld.
Daar hebben ze bloed geprikt, bloeddruk en temperatuur gemeten etc. Binnen een uur had ik de uitslag. Niets gevonden. Omdat het om beide benen ging, kan het geen trombose zijn. Ze denken dat het een zeldzame bijwerking van Pfizer is. De blauwe plekken lijken nu langzaam weg te trekken. De spierpijn is ook bijna weg. Ik hoop dat het daarbij blijft.
Gisteren toch weer met nieuwe blauwe plekjes en een pijnlijk gespannen rechter onderbeen bij de SH beland. Omdat het nu om 1 been ging hebben ze nu wel op trombose getest. Helaas was de stollingswaarde verhoogd en zit ik nu aan de bloedverdunners. Straks ga ik een foto laten maken bij Radiologie waarbij ze hebben aangegeven dat het dan om alleen het rechter been gaat. Want trombose kan niet in twee benen zitten. Ik vind het heel onlogisch want precies dezelfde klachten had ik al sinds donderdag, maar dan in 2 onderbenen. Ik ben benieuwd (wel spannend). De huisarts relateerde dit ook echt aan de 2e Pfizer vaccinatie.
sureido schreef:Ik zit nu op de wacht stoel maar bij mij deed de prik zelf echt wel pijn, voel hem nog steeds
Niqui schreef:Niqui schreef:Over bijwerkingen gesproken: een week na mijn tweede Pfizer prik kreeg ik ineens ontzettende spierpijn in beide benen. Na een dag ontdekte ik meerdere blauw/rode plekjes van ca. 1 cm. en rode puntjes op mijn benen. Vooral rond de knieholtes. Ik voelde me naast de spierpijn niet ziek, maar heb voor de zekerheid gisteren de huisartsenpost even gebeld.
Gisteren toch weer met nieuwe blauwe plekjes en een pijnlijk gespannen rechter onderbeen bij de SH beland. Omdat het nu om 1 been ging hebben ze nu wel op trombose getest. Helaas was de stollingswaarde verhoogd en zit ik nu aan de bloedverdunners. Straks ga ik een foto laten maken bij Radiologie waarbij ze hebben aangegeven dat het dan om alleen het rechter been gaat. Want trombose kan niet in twee benen zitten. Ik vind het heel onlogisch want precies dezelfde klachten had ik al sinds donderdag, maar dan in 2 onderbenen. Ik ben benieuwd (wel spannend). De huisarts relateerde dit ook echt aan de 2e Pfizer vaccinatie.
Eleeke schreef:sureido schreef:Ik zit nu op de wacht stoel maar bij mij deed de prik zelf echt wel pijn, voel hem nog steeds
Gefeliciteerd![]()
Maar dat het pijn deed is balen en dan had je pech. Mijn man had bij de eerste ook pijn tweede voelde hij niet.
De ene prikker is de andere niet en elke prikker kan wel eens niet zo lekker prikken als je 8 uur op een dag prikt.
Niqui schreef:Uit de echo kwam dat het geen trombose is. Ze denken nu aan een auto-immuun reactie op het vaccin en dan richting vasculitis. Dat zou de bloeduitstortingen kunnen verklaren. Het Pfizer vaccin zou de trigger zijn voor deze reactie. Als ik op internet kijk, dan wordt ik hier niet direct blij van.. Ik hoop maar dat het wegtrekt en wegblijft, maar ben nu toch een beetje bang dat het weer terugkomt Ze hebben mijn nier waardes nagekeken en die waren 3 dagen geleden in ieder geval in orde. Ik moet het nu rust geven en afwachten en wordt vrijdag weer gebeld.
Mandarijn schreef:Ik heb net mijn eerste vaccinatie gehad met Pfizer.
Werd direct erna duizelig en zag wat wazig, maar dat kan ook komen omdat ik bijna standaard flauwval nadat er een naald in me is geprikt.
Nu een uur later voelt m'n bovenarm verdoofd en m'n hand tintelt, verder geen last.
Nessa schreef:Eigenlijk moet ik dit topic helemaal niet lezen![]()
Ik mag volgende week maandag.
Mijn man is vandaag geweest. Maar pas laat. Hij is nu wat hangerig en zere arm.
Ik heb prikangst. Maar ze schijnen dat heel goed op te vangen. Ben benieuwd