Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:24

Ik was vanmorgen in de supermarkt en zag dat de medewerkster bij het brood het mondkapje niet over de neus droeg ehm tja...

Ik hou mij met kerst wel aan de maatregelen. O&N nog niks gepland.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:42

purny schreef:
@mvdende: spring jij ook van een klif af omdat een ander dat doet? Ik vind dat echt zo'n kinderachtige gedachte... een ander doet het ook dus doe ik het lekker ook. Lekker puh... je bent verdorie boven de 20... geen 6

Ik ben met kerst bij ouders en blijf er elk jaar slapen.

Jij gaat toch óók naar je ouders toe?

We vieren het bij mn ouders, er zouden dan 3 mensen op visite mogen komen.

Ik kom, mijn oma komt en mijn zusje met vriend komt. Dat is er "één teveel" maar hoe maakt het uit wat betreft besmettingen of de vriend van mn zusje wél of niet meekomt als die 2 samen zonder afstand op 52m2 leven? Is de één besmet met corona is de kans dat de ander óók besmet is, gewoon heel groot....

Dat maakt gewoon geen snars uit.

En anders zou of oma van 82 helemaal alleen zitten (Want heeft echt niemand meer) of ik alleen zitten. En ik leef om het weekend met mn ouders Samen, dus ook bijna in één "bubbel"

We gaan het dus gewoon met zn 6en vieren.

Heeft niets met van een klif af springen te maken.

En maatregelen of niet, het aantal mensen visite is en blijft een ADVIES geen verbod/ verplichting.

Ik heb alleen zo maar het idee dat wij niet de enigste gaan zijn die met kerst met méér mensen samen gaan komen dan het advies.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:45

Ik verwacht geen versoepelingen maar ik hoop toch dat we kerst met mijn ouders en broers kunnen vieren. Mijn moeder is gediagnosticeerd met kanker en de kans dat ze er volgend jaar kerst niet meer is is zeer aannemelijk.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:48

Niwla schreef:
Ik verwacht geen versoepelingen maar ik hoop toch dat we kerst met mijn ouders en broers kunnen vieren. Mijn moeder is gediagnosticeerd met kanker en de kans dat ze er volgend jaar kerst niet meer is is zeer aannemelijk.

Sorry dat ik het zeg, maar gewoon DOEN.

Wat is er belangrijker? Je moeder nog een laatste mooie kerst geven of je nu strak aan het advies houden en er de rest van je leven een vreselijk gevoel aan overhouden?

Zolang iedereen zich gezond voelt, zie ik niet in waarom het in dit geval niet kan. Eventueel een dag of 3 van te voren iedereen zich laten testen, dat mag nu óók zonder klachten.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 07-12-20 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:49

Niwla schreef:

Dat vind ik een goede reden om af te wijken. Veel sterkte.

Blue_Eyes

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:50

Wij laten mijn ouders hierheen komen en dan past het in de regels. Prima, dan doen we het zo. Meestal vieren we het bij hen, maar het is ook weleens leuk om het andersom te doen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:51

Van mij hoeft er niet eens versoepelingen te komen tot we weer mogen knuffelen.

Als we kerst gaan vieren mogen we naar mijn ene broer en dan zitten we aan de 3 visitie maar dat hangt helemaal af aan wat ze morgen zeggen op de persco.

Waarom is er nog niets uitgelekt dat gebeurd toch altijd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:58

Sheran schreef:
Elke keer als ik jouw berichtjes les, Pien, mis ik Frankrijk weer Heb echt een liefde voor dat land en kwam er normaal heel vaak. Nu is het alweer anderhalf jaar geleden :wow: ik ben er nog nooit zo lang niet meer geweest sinds 2005...

Hier andersom Sheran. Door dit covid gedoe heb ik nog net de pasgeboren tweeling gezien voor de lockdown hier in ging. De pukjes worden verdorie in januari al een jaar. Oma mist de kleinkinderen.
Dus jouw gemis is heel herkenbaar. Hopelijk kunnen we volgend jaar weer reizen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:59

https://nos.nl/l/2359688
Scholen weer open na de kerstvakantie.Het begint nu uit te lekken voor de persconferentie van morgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:12

Hier blijven we thuis. Ik ga nu echt niet een hele avond bij mijn (schoon)ouders binnen zitten zonder fatsoenlijke ventilatie. Ze zijn nu eenmaal toch een risicogroep. Hoe graag ik ze ook weer eens zou willen zien. De cijfers gaan momenteel nu ook niet bepaald de goede kant op in deze regio.

Dus wij gaan 3 avonden eten van lokale horeca laten bezorgen/afhalen. Op kosten van m'n baas, want we krijgen een bonus vanwege dit vreemde jaar :+ En met oud en nieuw sta ik gewoon op stal, want geloof er geen zak van dat het mee gaat vallen met vuurwerk.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:13

raket schreef:
Wij ook. Geen bezoek en geen bezoekjes. Met oud en nieuw nachtdienst in het ziekenhuis.

Wij gaan samen koken, filmpjes kijken en spelletjes doen. En daarna de top2000 luisteren.

Dan ben ik tenminste uitgerust om in januari de volgende piek aan te kunnen. #sarcasme weer uit#

Maar aan mij zal de volgende piek niet liggen.

:knuffel: Ik hoop zo , en niet alleen ,maar ook voor jou, dat er niet nog een golf komt.

Wij blijven samen als gezin. Geen ouders of anderen.
Gelukkig zijn mijn ouders en schoonouders nog gezond dus die kunnen het ook gezellig met zijn tweetjes vieren.
Ik denk dat mijn alleenstaande broer wel bij mijn ouders is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:14

pien_2010 schreef:
Sheran schreef:
Elke keer als ik jouw berichtjes les, Pien, mis ik Frankrijk weer Heb echt een liefde voor dat land en kwam er normaal heel vaak. Nu is het alweer anderhalf jaar geleden :wow: ik ben er nog nooit zo lang niet meer geweest sinds 2005...

Hier andersom Sheran. Door dit covid gedoe heb ik nog net de pasgeboren tweeling gezien voor de lockdown hier in ging. De pukjes worden verdorie in januari al een jaar. Oma mist de kleinkinderen.
Dus jouw gemis is heel herkenbaar. Hopelijk kunnen we volgend jaar weer reizen.

Snap ik heel goed Pien :(:) . Hopen dat dat nare virus snel voorbij is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:17

Kom ons maar een keertje opzoeken in de Limousin! We hebben vast als we in de fermette wonen, wel een bedje over hoor voor jou en je dierbaren.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:21

pien_2010 schreef:
Kom ons maar een keertje opzoeken in de Limousin! We hebben vast als we in de fermette wonen, wel een bedje over hoor voor jou en je dierbaren.

Dat is een super lief aanbod! ❤️ Ik ben overigens nog nooit in de Limousin geweest. Wel veel in Normandië, Bretagne, Rhône-Alpes en de Savoie :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:35

Frankrijk en de fotos, wat mis ik het ook. Het voelt zo als thuis, had er bijna gewoond. Huizenjacht fanatiek aangepakt maar door omstandigheden met mijn vader besloten in nederland te blijven. Dat heeft nu ook goed uitgepakt maar de vitamine F zijn dringend nodig. Vorig jaar vertrok ik over twee dagen die kant op. Dat is de laatste keer geweest ipv zeker 4 keer per jaar. -O-

Versoepelingen, ik hoop het niet. De cijfers gaan zo verkeerd weer. -O- Het loopt maar weer op.

Kwa verkeer afgelopen dagen helaas veel moeten autorijden. Bijna 500 km. En het was druk, heel druk op de weg. Overal waar je langskwam bij winkels parkeerplaatsen overvol. De intratuin die we passeerden had geen plek meer vrij buiten. Ikea tjokvolle parkeervakken, makro idem. Dat helpt natuurlijk niet. Goddank heb ik nu alle bouwmaterialen in huis en hoef ik de komende tijd nergens heen kwa winkels. Maar gelukkig was de bouwmarkt heel groot en nog wel te doen. Niet heel druk en de profikant rustig met mensen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:35

Mijn schoonmoeder kwam met de opmerking dat ze drie kinderen en er dit jaar eigenlijk 3 kerstdagen. Dus iedere kerstdag zien ze een van hun kinderen (en gezin/partner). Ik vind dat een prima idee.
Eerste kerstdag vieren we zoals altijd met mijn moeder en zusje met haar gezin. Dat past allemaal prima binnen de regels :)

Oud en nieuw zoals altijd thuis bij de paarden. Carbidschieten gaat niet door, dus ik heb dan ineens manlief overdag ook thuis :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:37

Achterom schreef:
Mijn schoonmoeder kwam met de opmerking dat ze drie kinderen en er dit jaar eigenlijk 3 kerstdagen. Dus iedere kerstdag zien ze een van hun kinderen (en gezin/partner). Ik vind dat een prima idee.
Eerste kerstdag vieren we zoals altijd met mijn moeder en zusje met haar gezin. Dat past allemaal prima binnen de regels :)

Per kéér ja maar denk éven na...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:42

Huertecilla schreef:
Achterom schreef:

Per kéér ja maar denk éven na...

In Spanje mag je toch met kerst met 10 samen komen? Ook dat klinkt nogal fors. Met 2 kerstdagen zit je daar met 3 per dag nog niet aan

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:59

Nou wij gaan hier ook gewoon kerst en oud en nieuw vieren.

Echt geloof mij maar dat op deze manier anders nog best wel mensen suïcidaal kunnen worden met deze donkere dagen en dan geen bezoek, alleen zijn, enz. En als je dan ook nog net je baan bent verloren en geen perspectief hebt.

Echt ik krijg hier gewoon de rillingen van. Dit kunnen ze gewoon niet goed praten.

Voor veel mensen is juiste deze tijd voor verzoening en steun.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:03

@Blussem
Er mag gewoon bezoek komen, alleen beperkt.
Dus niemand hoeft alleen te zijn als ze normaal wel bezoek krijgen met kerst/oud en nieuw.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:08

Andere kant van COVID;

Familielid verblijft in GGZ instelling, planning was wel ontslag eind deze maand en dan deeltijd behandeling en therapie.
Maar omdat instelling gebruikt gaat worden voor opvang van herstellende COVID patiënten uit andere delen van het land, worden patiënten vervroegd ontslagen of overgeplaatst.
Familielid krijgt nu vervroegd ontslag.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:08

Wij gaan ook vieren, maar in veel kleinere groep en buiten aan een vuurtje, enkel het gezin. En dan één keer, niet voor zowel kerst als nieuwjaar. En waarschijnlijk een wandeling met de andere kant van de familie. Alles buiten dus.

Je moet niet alleen zitten als je het een beetje met verstand doet.

Eerder schreef hierboven iemand over de laatste kerst van haar moeder, NATUURLIJK moet die gewoon gevierd worden. En als we nu allemaal een klein beetje opletten kan dat ook.

Maar als iedereen nu heel egoïstisch in grote groepen viert zoals gewoonlijk, dan gaan de besmettingen uit de hand lopen. We kunnen net die eenzame mensen helpen door allemaal ons steentje bij te dragen aan weinig besmettingen zodat iedereen toch één feest bij enkele geliefden kan zijn.

Als we allemaal nadenken en niet zomaar vinden dat we recht hebben op alles, kunnen de uitzonderlijke situaties nog wel. Draag je verantwoordelijkheid!!

Voor mijn grootmoeder is het waarschijnlijk ook de laatste kerst, dus we zullen zeker proberen iets klein te doen voor haar, maar dat zal niet op dezelfde manier zijn als anders.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:13

De besmettingen lopen al weer uit de hand, vind ik.
Volgens de uitgelekte berichten geen verlengde kerstvakantie maar ik voorspel dat we half januari weer aan de 10.000 besmettingen per dag zitten. En maar jammeren door velen over de maatregelen maar opletten, ho maar. Ben er zo spuugzat van. Laten ze de boel gewoon op slot gooien voor twee weken met verplicht thuis blijven.
Zo , ook even frustratie er uit .

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:15

Is al zo vaak op gereageerd Bigone ..2 weken helpt gewoon niks ,een harde lockdown moet minstens 6 a 8 weken duren

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:17

bigone schreef:
De besmettingen lopen al weer uit de hand, vind ik.
Volgens de uitgelekte berichten geen verlengde kerstvakantie maar ik voorspel dat we half januari weer aan de 10.000 besmettingen per dag zitten. En maar jammeren door velen over de maatregelen maar opletten, ho maar. Ben er zo spuugzat van. Laten ze de boel gewoon op slot gooien voor twee weken met verplicht thuis blijven.
Zo , ook even frustratie er uit .

Ik vrees er echt voor na kerst.

Onze universiteit gaat uit van examens op de campus (uitzondering voor hoge risico patiënten, en dan echt enkel heel hoog risico, en mensen die ermee samenwonen) maar ik denk dat het 2 weken na kerst wel eens grote paniek kan zijn... en dan moet plots alles online. Ik hou mijn hart vast.

Maar goed, dat geraakt wel opgelost. Ik vind het erger dat er weer zoveel mensen ziek (of erger) zullen moeten worden.