Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CecileDV

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:31

Ik kan mezelf echt wel voor mn kop slaan vandaag. Ik leef tot nu toe op 2 cappuccino met een grote (GROTE) dot slagroom, een tosti, een roomboter-pindakoek en een glas cola light. Whyyyyyyyy?
Voel me zo kinderachtig, want als mn vriend thuis was geweest vandaag had ik echt niet zo idioot gegeten. En tóch kan ik me er dus even niet toe zetten om normaal te eten.
Gelukkig heb ik wel al de boodschappen in huis om vanavond gezond te eten, maar daarmee maak ik de rest van de dag niet goed natuurlijk :Y)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:48

Niet boos zijn op jezelf. Gewoon accepteren dat jij ook maar een mens bent en soms zwakke momenten hebt. En doorrrrr... ;) En met een gezonde maaltijd maak je de dag niet goed, maar je maakt hem wel beter.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:50

_Nelleke_ schreef:
Niet boos zijn op jezelf. Gewoon accepteren dat jij ook maar een mens bent en soms zwakke momenten hebt. En doorrrrr... ;) En met een gezonde maaltijd maak je de dag niet goed, maar je maakt hem wel beter.

Precies dat!
Jammer, maar het is gebeurd. Nu gewoon weer vol goede moed door. Iets wat je al jaren doet is niet in een paar weken afgeleerd!!

Het is rustig hier, hoe gaat het met idereen?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 16:01

Ahh cecile,maar wel straks gezonde afsluiter.

Hier gaat het deze week eigenlijk heel goed qua eten. Nu vol houden.
Zaterdag eens kijken wat de weegschaal zegt. Vorige keer was er 0.8 af dus weer zoiets zou leuk zijn :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:02

Gewicht schommelt maar nog steeds een duidelijk dalende lijn, dus dat is top.

Afgelopen weekend etentje en BBQ, maar zelfgemaakt dus door gezonde keuzes de calorieën weten te beperken en goed gecompenseerd met extra bewegen. Nu nog een lunch bij de toko morgen overleven en een etentje bij ribhouse Texas op woensdag. Probeer de rest van de week het verder heel netjes te houden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:38

Ik kom me hier ook melden :wave:

Ongeveer 15 weken terug het roer omgegooid en vanmorgen dan mijn 1e doel behaald, -10 kg. *\o/*
Mijn beloning is dat ik hier na een tijdje meelezen ook ga meekletsen. :D Nu op naar het volgende doel, totaal min 15. Ik wil eigenlijk iets van minstens 40 kg totaal afvallen, nu nog minstens 30 te gaan dus ik zal hier nog wel even rondhangen. :))

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:49

Gezellig Gypsy! Welkom en goed bezig al! Hoe heb je het roer omgegooid?

Gaucho, klikt wel heel lekker allemaal :o Gelukkig heb je en kunnen genieten en het een beetje binnen de perken gehouden. Fijn dat je keuzes kan maken.

Hier heb ik de hele dag zin in chocola, zaterdag ook jarig geweest, dus ik heb chocola gekregen. Kon er echt niet vanaf blijven |o . Nouja ze waren wel lekker :))

Extra bewegen heb ik hier ook gedaan gisteren. Mijn paard heeft zaterdag hele erge gaskoliek gehad, we dachten echt dat ze er geweest was. Slijmvliezen waren al helemaal bleek, niet overeind willen komen en mega onrustige hartslag. Volgens de dierenarts zat er een lus in de darm. Mijn moeder is er zaterdag de hele dag bij geweest en ik savonds. En gisteren nog een stuk gewandeld met dr, dus met de stappen zat het wel goed. Gelukkig is ze stabiel en nu alleen nog maar mega moe

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:07

Hier gelukkig weer een kg er af ondanks de stalbbq van afgelopen zaterdAg
Nog 23 te gaan

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:34

Schrikken Amy, hopelijk blijft het goede kant op gaan.

Hier veel courgette uit eigen tuin.
Courgette soep en groente/courgette in bladerdeeg. :9

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:50

Heerlijk courgette :j bladerdeeg past dan weer niet helemaal in mijn hoeveelheid calorieën.

Morgen is er hier ook een courgette rijp, die gaat in de ratatouille met tonijnsteaks er bij.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:23

Oh Amy, las ik er zomaar over heen
Hopelijk idd nu gewoon de goede kant op met paard

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:32

amyy wat naar zeg, gaskoliek %) Hopelijk komt je paard nu de nacht goed door en is het morgen weer helemaal goed. Idd goed voor de stappen maar geen leuke reden...

Ik heb jarenlang veel minder kunnen bewegen, veel stress gehad, ongezonde relatie met eten. Liep echt op mijn tandvlees op den duur. Nu is dat gelukkig al een jaar niet meer het geval. En 15 weken terug voelde ik me weer echt ontstrest genoeg om wat veranderingen te maken. Proberen dagelijks een stappendoel te halen, en qua eten eet ik nu ipv brood etc heel simpel lindahls kvarg (momenteel in de aanbieding bij de ah) en barebells repen en appels tussendoor. Avondeten eet ik wat de pot schaft maar met gezond verstand, op de kcal letten. En niet te boos zijn als het een dag niet lukt, het gaat ook om je gemiddelde kcal per week, die week kun je nog prima "redden".

Sonja een kilo wat veel! *\o/*

mirjamalvaro dat klinkt serieus lekker en leuk!

gaucho ik krijg trek door jou gelukkig mijn tanden al gepoetst. :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:44

CecileDV schreef:
Ik kan mezelf echt wel voor mn kop slaan vandaag. Ik leef tot nu toe op 2 cappuccino met een grote (GROTE) dot slagroom, een tosti, een roomboter-pindakoek en een glas cola light. Whyyyyyyyy?

Een goede vriendin haalt dan een keer diep adem, blaast uit en zegt nuchter en vooral nieuwsgierig: "Gosh, tja, waarom doe /deed ik nou zo?"
...misschien omdat je honger had?
(Ik heb rondom 'afvallen' het vermijden van zowel honger als tussendoortjes tot een sport gemaakt en dat scheelt enorm mbt 'snaaien'.)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:47

Vond ik ook, maar erg blij mee want heb wel het idee dat ik het geZond aanpak
Dus dan is een hele kg in een week echt vet bonus
Ik ga er trouwens niet van uit dat dit de wekelijkse standaard word :')

Maar ik meet nu wel een paar dingen echt af
Geen scheut olie in de pan
Maar een eetlepel max bijvoorbeeld
En veel meer richting whole foods plant based want ik at dan al wel plantaardig
Maar geloof mij, das echt niet synoniem voor gezond >;) _O-

En momenteel geen tijd om te snaaien ivm twee maal daags naar stal om oog te druppelen
Dus smorgen ontbijten, honden uitlaten(extra lang , want ze moeten iets langer tot de volgende ronde)
Dan stal(20km verderop) dan de klus van de dag , dan weer stal, dan de honden weer en dan lunch en de puinhopen thuis bedwingen :+
Lang leve twee grote honden, want zo kom ik eigenlijk iedere dag wel aan de 15000 stappen sowieso
En door het gesjees een tijd om onzinnige dingen te gaan Eten

En door de drukte door de weeks prep ik op Zondag wat dingen voor de week

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 07:59

welkom gypsy, mooi resultaat heb je al gehaald zeg, succes met de rest!

Cecile, balen van je slechte dag. snel vergeten en weer dooooorrr!

Amy, veel sterkte met je paard! hoop dat hij snel herstelt.

lekker druk sonja, dat helpt om niet te gaan snaaien. fijn dat er weer een kg af is!!

Hier wil het nog niet zo... ik zit wat minder goed in mijn vel. Moe! slaapgebrek. Ik zie op tegen de vakantie, maar kijk er ook wel naar uit. beetje dubbel. Kinders krijgen vrijdag vakantie.
paasei overal, maar weinig puf om er iets aan te doen. Enige dat ik goed kan bijhouden is de stallen haha.. nou ja. misschien komt er in de vakantie toch wat meer rust (in mijn hoofd) en zal het weer beter gaan. IF gaat op zich nog wel goed.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:53

Sonja gewoon blij zijn met die kilo eraf, 1 kg per week als je zo actief bent kan op zich best. Jeutje wat heb jij veel stappen zeg! Ik herken wat je zegt over niet snaaien als je het druk hebt, als ik mijn dag lekker vol plan en mn eten klaar heb liggen gaat ook het best, geen tijd om te verveeleten. :D

Oh juval, rommel in het huis rommel in het hoofd? Mis met de kids een aflevering van Marie Kondo kijken en de uitdaging aangaan? Mooie vakantie activiteit. :Y)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 09:45

ik had nog nooit van marie kondo gehoord.. misschien werkt het haha.. bedankt voor de tip.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:05

Qua eten gaat het nog niet zo best hier, maar morgenochtend wel beginnen met PT en van hem ga ik ook hulp krijgen met voeding, dus het gaat dan echt van start. Zin in, maar toch altijd ook wel weer een beetje spannend, omdat het tot nu toe elke keer niet gelukt is, dus waarom zou nu anders zijn. Maar de knop moet om.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:08

juval schreef:
ik had nog nooit van marie kondo gehoord.. misschien werkt het haha.. bedankt voor de tip.

Ik kan nee kon er verschrikkelijk van genieten om dit en bv ook mijn leven in puin, ons huis vol rommel etc te kijken onder het genot van een voorraadje lekkere dingen. :') Echt mijn ultieme me time. Geen idee waar ik dat ooit mee ga vervangen haha.

rockwitch, vanaf morgen verstand op 0 en enkel eten wat er op je lijstje staat. Zorgen dat je het lekker druk hebt met dingen waar geen gezelligheidseten bij hoort. Je kan het! *\o/*

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:24

Haha ik vond die afleveringen met Marie kondo echt vreselijk, terwijl ik de boeken echt heel fijn vond.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:33

Welkom gypsy! Wat knap al 10 kilo!!

Hier qua eten ook niet zo best.. donderdag werdt ik door een wesp gestoken en zaterdag dik oog, zondag nog veel dikker pluk dat ik me ellendig voelde en alles dicht ging zitten, super moe door de pillen er voor en zelfs gisteren nog pannenkoeken op.. Nu maar proberen het weer op te pakken.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:46

Dustinlover schreef:
Welkom gypsy! Wat knap al 10 kilo!!

Hier qua eten ook niet zo best.. donderdag werdt ik door een wesp gestoken en zaterdag dik oog, zondag nog veel dikker pluk dat ik me ellendig voelde en alles dicht ging zitten, super moe door de pillen er voor en zelfs gisteren nog pannenkoeken op.. Nu maar proberen het weer op te pakken.

Ach jeetje zeg, pechvogel :(:)
Wees niet te hard voor jezelf, zit dit rustig uit en zorg dat je gezonde dingen klaar hebt staan voor als je je weer beter voelt. :(:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:34

Ah pechvogel! :(:)

En Amy sterkte met je paard!

Ik een slecht weekend gehad en een paar dagen niet lekker geweest. Foxy heeft dus even vakantie.

Ik weet trouwens niet wie de tip van dat Oppo-ijs gaf maar mens wat ben ik je dankbaar. Lekker!!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:40

Hier ook een 'slecht' weekend, weekendje weg geweest met de hele familie :) Dus veel gezelligheid met veel eten en drankjes.
Gisteren goede balans dag met fitness, vandaag ook weer oké.

Nu voorlopig geen gekkigheden op de planning, dus nu écht naar de 80 kilo :j

Moet wel zeggen dat ik me het weekend een stuk beter voelde, qua gewicht. Niet steeds denken dat iedereen je buik ziet ofzo :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:22

Hier de dag goed overleefd, zelfs met toko lunch. Die redelijk gezond (maar wel heel lekker) gehouden met hete kip, pittige kousenband en een halve portie Nasi. Net tonijnsteaks met ratatouille en zeewier pasta op. Nog geen 400 kcal en zit echt vol. Goede maaltijd om te compenseren dus.

Nu morgen nog Ribhouse. Daar wil ik wel echt van genieten. Houd wat kcal 'over' van vandaag, en morgen andere maaltijden ook wat lichter en dan moet dat lukken. Scheelt dat ik moet autorijden, geen drankjes.