Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polly schreef:Ik vind dat als je op vakantie gaat en het land word oranje dat het dan je eigen verantwoordelijkheid is en dat je baas niet hoeft op te draaien voor de kosten.
Polly schreef:Ik vind dat als je op vakantie gaat en het land word oranje dat het dan je eigen verantwoordelijkheid is en dat je baas niet hoeft op te draaien voor de kosten.
Zebrastreep schreef:Polly schreef:Ik vind dat als je op vakantie gaat en het land word oranje dat het dan je eigen verantwoordelijkheid is en dat je baas niet hoeft op te draaien voor de kosten.
Hier hadden we het op stage laatste ook over. Personeel vindt ook allemaal dat als je zelf naar een oranje land gaat dat niet de schuld van de baas is. Gelukkig is iedereen ook zo slim om gewoon hier te blijven of in geel gebied. Natuurlijk is de kans hier misschien net zo groot maar merendeels gaat er zeer verstandig mee om.
Marie_Anne schreef:Polly schreef:Ik vind dat als je op vakantie gaat en het land word oranje dat het dan je eigen verantwoordelijkheid is en dat je baas niet hoeft op te draaien voor de kosten.
Dat vind ik ook, maar de overheid heeft anders besloten.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... kantiegeld
Citaat:Het reisadvies van mijn vakantieland verandert tijdens mijn verblijf van geel naar oranje/rood. Heb ik recht op loon als ik bij terugkomst in quarantaine ga?
Verandert tijdens uw verblijf het reisadvies van een gebied van geel naar oranje of rood? En keert u spoedig naar Nederland terug om vervolgens het quarantaine-advies op te volgen? Dan behoudt u in principe het recht op loondoorbetaling tijdens de quarantaineperiode wanneer deze buiten de resterende geplande vakantieperiode valt.
Kiest u ervoor om ondanks het gewijzigde veiligheidsadvies toch de gehele geplande vakantieperiode te blijven? Dan verliest u mogelijk het recht op doorbetaling.
Polly schreef:Ik had vandaag een zieke patiënt, hoesten, koorts, snot. Net afgelopen weekend terug uit Spanje (oranje!!) maar de partner moest van z'n baas gewoon komen werken, dat quarantaine was maar onzin
safina schreef:Wie overweegt zich te laten testen: je komt er momenteel eigenlijk niet meer tussen. https://www.ad.nl/nijmegen/geen-nieuwe- ... a60863215/
Marie_Anne schreef:safina schreef:Wie overweegt zich te laten testen: je komt er momenteel eigenlijk niet meer tussen. https://www.ad.nl/nijmegen/geen-nieuwe- ... a60863215/
Onbegrijpelijk dit. Het begin van het snotterseizoen en het gaat meteen mis... Dit hadden ze toch kunnen zien aankomen?
Veraaaaah schreef:Ik mag mezelf morgen ook voor de tweede keer laten testen. Al vanaf vrijdag extreem benauwd en behoorlijke pijn met ademen. Gister wat verhoging, vandaag hoesten en overal pijn.
Gok dat het iets is als bronchitis maar moet eerst testen voor de huisarts me verder kan helpen. Op het werk ook meerdere mensen ziek waarvan 1 bewezen positief.
Muurp schreef:Vriendlief en ik helaas allebei echt niet fit, ook lichte koorts. Maar überhaupt in contact komen met de GGD? Nope... We bellen al vanaf vanochtend vroeg maar krijgen steeds de melding ''er bellen op dit moment teveel mensen, we kunnen u niet te woord staan. Bel later terug''.![]()
![]()
Wordt dus waarschijnlijk extra lang zitten omdat we pas later kunnen worden getest...
tokedri schreef:Muurp schreef:Vriendlief en ik helaas allebei echt niet fit, ook lichte koorts. Maar überhaupt in contact komen met de GGD? Nope... We bellen al vanaf vanochtend vroeg maar krijgen steeds de melding ''er bellen op dit moment teveel mensen, we kunnen u niet te woord staan. Bel later terug''.![]()
![]()
Wordt dus waarschijnlijk extra lang zitten omdat we pas later kunnen worden getest...
Als je via digi d online probeert gaat het vaak sneller
Je kunt verschillende postcode s invoeren waar dan een testlokatie wordt gezocht
Muurp schreef:Net geprobeerd, maar volgens het systeem is er geen testlocatie in de buurt van mijn postcode...![]()
Zeker i.v.m. werk (ik kom op veel verschillende plaatsen op 1 dag, grote kans op verspreiding), maar ook omdat mijn schoonvader in de risicogroep valt en we hem gisteren nog (wel op afstand) hebben gezien... Is geen fijn gevoel zo.