De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 01:26

Nikass schreef:
Photograph schreef:
Ik maak me er ook niet druk om, de meeste mensen die overleden zijn, hadden al gezondheidsproblemen of waren al oud.

Oh dat scheelt, dat maakt natuurlijk helemaal niet uit als die overlijden 8)7

Dat zegt ze toch niet? Maar het geeft wel aan dat wanneer jij gewoon gezond bent je je niet druk hoeft te maken dat je dood neer zal vallen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 01:28

Nou dat zegt ze toch wel, zie quote. Ik verzin het niet.

Volgens mij gaat het niet altijd alleen om jezelf.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 01:30

Nikass schreef:

Dan lees jij het anders. Ik lees het gewoon als iemand die zich niet druk maakt dat ze zelf ziek zal worden omdat het gewoon bekend is dat het overgrote gedeelte die eraan overlijdt, al gezondheidsproblemen hadden of oud waren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 01:31

Nikass schreef:

Dat is wel de mentaliteit die je bij sommigen ziet.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 01:33

Sannens schreef:
purny schreef:
Hoe weard en bizar is dat?

Het moment dat mensen 'weird' op deze manier typen, neem ik het hele bericht al niet meer serieus.

Nou zeg, wat een lelijke reactie. Nergens voor nodig toch?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 01:34

Whale schreef:
Nikass schreef:

Dan lees jij het anders. Ik lees het gewoon als iemand die zich niet druk maakt dat ze zelf ziek zal worden omdat het gewoon bekend is dat het overgrote gedeelte die eraan overlijdt, al gezondheidsproblemen hadden of oud waren.

Dus lekker egoïstische instelling, als zij maar niet ziek wordt, dan maakt het niet uit of een ander wel crepeert.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 28-02-20 01:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 01:34

Nikass schreef:
Dus lekker egoïstische instelling

Hoezo? Ze zegt toch nergens dat ze volop oude en zieke mensen in het gezicht gaat hoesten en niezen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 01:35

Gelukkig is het ook niet door mij geschreven maar door iemand anders

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 01:36

Whale schreef:
Nikass schreef:
Dus lekker egoïstische instelling

Hoezo? Ze zegt toch nergens dat ze volop oude en zieke mensen in het gezicht gaat hoesten en niezen?

Lees ff mijn twee voorgaande posts. Dan hoef je niet meer te vragen "hoezo"

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 01:45

Nikass schreef:
Lees ff mijn twee voorgaande posts. Dan hoef je niet meer te vragen "hoezo"

Dan nog, waar zegt ze dat andere maar mogen creperen? Ik vindt het zeker erg dat mensen eraan overlijden, zeker voor de familie, net zoals dat het triest is dat iemand overlijdt aan influenza. Maar ik ga mij er niet ineens drukker om maken, net zoals dat ik mij niet druk maak om andere ziektes.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 01:57

Er is ergens een filmpje van een arts die zich met dit soort ziektes bezig houdt. Ebola en noem maar op, hij was op het schip geweest om de boel te onderzoeken en was van plan om daarna geen persoonlijk contact te hebben met familieleden. Hij was bang om het virus zelf te hebben. Griepje huh.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 06:01

purny schreef:
Deze kwam ik tegen op Facebook, weet niet of iemand hem al heeft gedeeld.

Als angst gaat regeren - Corona vs. griep
Het virus van de griep verspreidt zich jaarlijks over de wereld, met als resultaat zo'n drie tot vijf miljoen gevallen van besmetting, waaraan vervolgens jaarlijks tussen de 290.000 tot 650.000 mensen overlijden. Doorgaans worden vooral ouderen boven de 60, de reeds zieken, de zwakken en bejaarden er door getroffen
Er is al heel lang een antivaccin tegen de griep
En toch sterven jaarlijks al deze mensen
Dit is een vast, algemeen gegeven
Er worden geen staatsprovincies voor afgesloten
Geen steden voor afgesloten
Geen mensen voor in quarantaine geplaatst
Geen burgerluchtvaart vluchten voor geannuleerd
Geen mondkapjes voor gedragen
Geen mensen vastgezet op cruiseschepen of in hotels
Geen restaurants voor gesloten
Geen theatervoorstellingen voor geannuleerd
Geen voetbalwedstrijden zonder publiek voor gespeeld
Geen vakanties voor afgezegd
Er worden geen mensen door gediscrimineerd
Er wordt geen enkele media aandacht aan besteed
Er raakt geen magazijn door leeg
Er gaan geen bedrijven aan failliet
En er stort geen enkele economie door in elkaar
De griep veroorzaakt geen enkele paniek
Toen kwam Corona
Een absoluut vergelijkbaar longvirus
Met een stervensratio van zo'n 2,5 % van alle geïnfecteerden
Een beduidend lager stervenspercentage dan bij de griep
Ondanks dat er nog géen antivaccin is
En toen brak de hel los
Totale gekte en paniek all over
Hoe weard en bizar is dat?
Corona is een doodnormaal virus
Rond de 97,5 % van alle geïnfecteerden genezen ervan
En raken er middels het zelfherstellende vermogen van het lichaam vervolgens immuun voor
Net als bij een gewoon griepje
Er is niets nieuws onder de zon
En niets om overmatig bang voor te zijn
Want dat zijn we voor de griep tenslotte ook niet
Het feit dat het nieuwe Coronavirus de hele wereld ontregeld, en er absurd zware paniek- en angst zaaiende maatregelen worden genomen om verspreiding te voorkomen
Komt niet door dit virus
Maar door de angst van de mens zelf
Pure stervensangst
Welke een vele malen groter virus is dan het Coronavirus
Een vorm van angst
Waar nooit een anti-vaccin tegen gemaakt zal kunnen worden
Omdat het niet in het lichaam van de mens huist
Maar in haar geest

Wat een dom stuk...
Ik deel dat deze paniek wat te ver gaat, maar tegen de griep is helemaal geen antivaccin. Ja de griepprik met een matige werking.
De besmettelijkheid van corona ligt 2x zo hoog als van influenza. De mortality rate ligt minimaal net zo hoog (2,5%), waarbij we ons nog voornamelijk moeten baseren op cijfers die dubieus zijn aangezien de kans groot is dat China onderrapporteert. (En dus zeker niet lager dan influenza)
En dan hebben we het nog niet over het feit dat we nauwelijks wat weten over de verspreiding van corona itt influenza.
Nee corona is niet het einde van de wereld maar wel een bedreiging die serieus genomen mag worden.

Gekkie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 06:24

Sorry dat ik kom binnen vallen maar stieken maak ik mij thuis wat zorgen.
Sinds woensdag avond hoest mijn vriend wat en sinds gister middag (donderdag middag) ook koorts erbij..

Ik ben zelf 30 weken zwanger en hebben een dochter van bijna 2..

Ik zelf moet dadelijk werken (supermarkt) en twijfel wat ik moet doen.

Vriend wil de huisarts niet bellen want hij denkt gewoon een griep.. maar toch voel ik mij er niet helemaal prettig bij..

Sorry dit moest even van mij afgeschreven worden..

We zijn trouwens niet in een "risico gebied/land" geweest, maar dan zit het mij nog niet lekker

bezorgde mama/stiekem toch ongerust

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 07:08

Gekkie10 schreef:
Sinds woensdag avond hoest mijn vriend wat en sinds gister middag (donderdag middag) ook koorts erbij..

Vriend wil de huisarts niet bellen want hij denkt gewoon een griep.. maar toch voel ik mij er niet helemaal prettig bij..

We zijn trouwens niet in een "risico gebied/land" geweest, maar dan zit het mij nog niet lekker

Gewoon de huisarts bellen, al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Dan hoor je wel hoe groot de kans is en wat hij het beste kan doen. Je kunt ook nog de plaatselijke GGD bellen voor advies.
Niet gek dat je ongerust bent hoor met een kleintje onderweg, ik zie dat je in Limburg woont. Hopelijk is het gewoon een zware verkoudheid.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 07:59

Pareltjes schreef:
Tegen griep is er een redelijke immuniteit opgebouwd. Daardoor kunnen mensen makkelijker met een nieuwe variant omgaan. Dit Cornavirus is nieuw, we weten er te weinig van. Mensen hebben geen immuniteit daardoor zwaardere gezondheidsproblemen. Die zwaardere gevallen kunnen voor overbelasting van het gezondheidssysteem zorgen. Dáár liggen de problemen, dus geen vergelijk met griep.

Dus hygiëne maatregelen in acht nemen.

Als wat jij schrijft over de griep, waar is, dan zou dat exact hetzelfde gelden voor de covid 19. Het Corona virus is een soort virus dat heel veel voorkomt. Dit is alléén een andere variant.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 08:44

Gekkie10 schreef:

Bel je huisarts ook al wil je vriend dat niet. Je bent zwanger dus je mag je zorgen maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:04

Nikass schreef:

Maar je vergeet voor het gemak dat deze mensen ook aan de gewone griep dan kunnen overlijden?

Mijn oma heeft hele slechte longen. Corona zou inderdaad een ramp voor haar zijn. Maar de gewone griep eveneens.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:05

Gekkie10 schreef:

Je kind thuishouden van de opvang. Kinderen zijn een grote verspreidingsbron van ziekten in het algemeen omdat ze én in groepen verblijven én zeer onhygienisch zijn met hun kwijl én daarnaast thuis weer geknuffeld worden door al hun volwassenen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:08

Mag het misschien niet zeggen, maar mensen boven de 70 moeten ergens aan dood gaan he. We denken dat we God zijn en iedereen wil eeuwig leven als dat gezond en fit kan, maar zo werkt het nog steeds niet.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:08

Nou omroeper Brabant is wel hysterisch hoor. Elke keer push berichten zonder dat er nieuws is.
Ik adem maar rustig door, lijkt me het beste. Ik kan er toch niets aan veranderen, hoor zonder twijfel bij de risicogroepen. Maar ben al jaren voorzichtig met snotteren mensen en hoestende mensen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:10

Yvank_ schreef:
Nikass schreef:

Maar je vergeet voor het gemak dat deze mensen ook aan de gewone griep dan kunnen overlijden?

Mijn oma heeft hele slechte longen. Corona zou inderdaad een ramp voor haar zijn. Maar de gewone griep eveneens.

Dat is ook waar mijn zoontje zich druk om maakt, niet om zichzelf, wel om zijn opa te verliezen die al 25 jaar zwaar hartpatiënt is... die haalt dus ook keurig de jaarlijkse griepprik.

Het valt lastig uit te leggen dat opa sowieso al in reserve tijd zit, dat ligt gevoelsmatig natuurlijk wel anders...

@Gekkie10, ik zou voor je eigen gemoedsrust gewoon de huisarts bellen...

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:15

BrechtCarlos schreef:
Sannens schreef:

Het moment dat mensen 'weird' op deze manier typen, neem ik het hele bericht al niet meer serieus.

Nou zeg, wat een lelijke reactie. Nergens voor nodig toch?

Het was niet door de bokker zelf geschreven, maar gekopieerd, het staat vol met onwaarheden en komt ontzettend “kijk mij nou ik heb de wijsheid en deel me op Facebook” over. Dat soort dingen volg ik liever niet, heeft niemand iets aan.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:17

Chubby schreef:
Mag het misschien niet zeggen, maar mensen boven de 70 moeten ergens aan dood gaan he. We denken dat we God zijn en iedereen wil eeuwig leven als dat gezond en fit kan, maar zo werkt het nog steeds niet.

ja zo denk ik er ook over, zie bericht 2(?) pagina’s terug.. we proberen iedereen maar eindeloos in leven te houden maar zien niet dat nederland (ook andere landen overigens) maar voller en voller raakt, we zeuren over vergrijzing....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:25

Mag ik even komen klagen. Ondanks alles vind ik het best een beetje spannend. Deze man komt uit Loon op zand en werkt in de schoenenindustrie. Ik woon in Waalwijk en werk op cast schoenencentrum, een plek waar deze man zeker ook komt, het is het kloppende hart van de schoenen business met veel beurzen enz. Ik weet dat het niet zomaar gevaarlijk is, maar het komt best dichtbij nu... Ben alleenstaande moeder van 2 ukkies en moet er niet aan denken dat ik ziek zou worden, wie zorgt er dan voor mijn kinderen? ;(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:27

Ik ben in de dertig, maar heb nu niet echt een goede weerstand, ik maak me ook wel een beetje zorgen, hoe slecht moet je weerstand zijn om er aan dood te gaan?