ItsMe2 schreef:Ouwe: afwassen, kroontje er af en eten maar
Tenminste, zo eet ik het altijd..
Dus je hoeft niet te schillen? Zitten er pitten in? Ik heb het nog nooit gehad en word nu wel nieuwsgierig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magda_90 schreef:Oeps, de Lidl had een doosje kaki's... Me loves kaki's... Doosje is op... Nu mag ik eigenlijk niets anders meer want die dingen zijn nog gevuld.
Niet best mijn liefde voor diverse fruit.
Edit, wat houdt koolhydratenarm eigenlijk precies in? Ik heb zojuist de stampot voor vanavond voorbereid (zoete aardappel, prei, paprika, ei, beetje soya kookrook om te pureren) en eens ingevuld op MFP, maar jeetje dat zijn veel koolhydraten. Niet dat ik daar dan op let maar ik vraag mij wel wat wat je dan wel zou eten in dit geval want zo verkeerd vind ik deze ingrediënten niet toch? Ik heb mij nooit zo verdiept in KHA.
Sannert schreef:magda_90 schreef:Oeps, de Lidl had een doosje kaki's... Me loves kaki's... Doosje is op... Nu mag ik eigenlijk niets anders meer want die dingen zijn nog gevuld.
Niet best mijn liefde voor diverse fruit.
Edit, wat houdt koolhydratenarm eigenlijk precies in? Ik heb zojuist de stampot voor vanavond voorbereid (zoete aardappel, prei, paprika, ei, beetje soya kookrook om te pureren) en eens ingevuld op MFP, maar jeetje dat zijn veel koolhydraten. Niet dat ik daar dan op let maar ik vraag mij wel wat wat je dan wel zou eten in dit geval want zo verkeerd vind ik deze ingrediënten niet toch? Ik heb mij nooit zo verdiept in KHA.
Bij kha zou je de zoete aardappel weglaten. Kookroom durf ik niet te zeggen. Eigenlijk alle dingen die meer dan 5 gr koolhydraten per 100gr product bevatten eet je niet.
Meeste tellen koolhydraten en eten tussen de 30 en 50 gr per dag geloof ik.
Ik eet gewoon alles wat minder dan 5gr koolhydraten bevat op een paar uitzonderingen na. Zoals zoete aardappel, atkins wraps en crackers en noten.
Vandaag had ik bijv. een atkins wraps met pulled pork, zelfgemaakte 'cocktailsaus' En sla.
Gisteren zoete aardappelpuree met bloemkool en kipfilet en mayo.
Anniekskie schreef:Sannert schreef:Bij kha zou je de zoete aardappel weglaten. Kookroom durf ik niet te zeggen. Eigenlijk alle dingen die meer dan 5 gr koolhydraten per 100gr product bevatten eet je niet.
Meeste tellen koolhydraten en eten tussen de 30 en 50 gr per dag geloof ik.
Ik eet gewoon alles wat minder dan 5gr koolhydraten bevat op een paar uitzonderingen na. Zoals zoete aardappel, atkins wraps en crackers en noten.
Vandaag had ik bijv. een atkins wraps met pulled pork, zelfgemaakte 'cocktailsaus' En sla.
Gisteren zoete aardappelpuree met bloemkool en kipfilet en mayo.
Er is nog een verschil tussen de hoeveelheid koolhydraten per dag tussen de 30 en 50 is wel echt streng kha.
Als ik met mijn pcos het strenge dieet volg zit ik rond de 45gr koolhydraten per dag. Op dit moment eet ik matig kha en dan zit ik rond de 80 gram koolhydraten.
Hier is het koolhydraatarm meer om mijn hormonen in balans te houden. Het scheelt dat ik er ook van afval maar mijn hormonen zijn de belangrijkste reden om kha te eten.
Veraaaaah schreef:Ik heb vanmiddag banaan pannenkoekjes gemaakt (banaan gemengd met 2 eieren) was eigenlijk best lekker en heb lang geen honger gehad!!
Verder heb ik een nieuwe weegschaal gekregen (ga samenwonen en een weegschaal is wel nodig haha). Deze geeft ook kcal aan. Kom dan (geloof ik) op 1776. Maar is dit wat ik dagelijks nodig heb om op gewicht te blijven? Of is dit dus mijn BMR. Iemand enig idee?