2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:40

NoTwixLeft schreef:
Mijn vriend kan ook alles eten zonder aan te komen, maar dat is ook irritant. Hij heeft geen grammetje vet op zn botten en dus weinig reserves. Eet hij te laat of te onregelmatig kan hij daar al naar van worden.

Met partners doelde ik trouwens ook familie voor degene die thuis wonen. Maar bij mn ouders zou het niet lukken, die bemoeien zich er teveel mee. "Zou je dat nu wel doen?" Word ik heel obstinaat van }> Mag mn vriend ook niet doen :x

Mijn man kan ook veel weg schransen zonder echt aan te komen. Zelf kan ik ook behoorlijk wat eten zonder (snel) aan te komen.

Wel roken wij beide en ik geloof dat dit ook zijn inbreng heeft. Stoppen met roken zit er voor nu nog niet in..

Nies, dat lijkt me erg frustrerend. :n

NoTwixLeft

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:52

Nies, dat vind ik rot om te lezen :(:) Hoop dat je hier voldoende steun vindt

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:02

Ik heb gisteren een goede dag gehad! Twee eiwitshakes met een schep havermout, een banaan, couscoussalade en een lekkere bloemkool ovenschotel (met spekjes) op. In de avond 5 km op een flink tempo gewandeld met de hond.

Twijfel nog steeds of ik een abonnement op de sportschool zal nemen. Al eens eerder lid geweest maar te weinig gebruikt en daardoor weer opgezegd, toch vind ik het leuk om te sporten.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:08

Ik meld me ook helaas al 5 maanden in de ziektewet waardoor ik van bijna 20.000 stappen per dag nu soms de 10.000 niet eens haal.
Daardoor dus ook aangekomen.

Ik ben 1.71cm en weeg op dit moment 69 en wil dol graag terug naar de 64 kilo het is maar een paar kilo maar o zo moeilijk eraf te krijgen.

Kwa sporten kan ik niet veel ik hoepel 5 tot 6x in de week 20 tot 30 min en wil kijken of springtouwen lukt met mijn arm dit wil ik dan gaan opbouwen.

En ik moet vanaf nu minimaal 3x per week een uurtje flink doorwandelen.

Eet al vrij gezond heb ik het idee en niet onwijs veel dus vind het onwijs moeilijk wat ik kan veranderen dus hoop hier wat tips uit te halen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:15

Ik twijfel ook over sportschool.

Er zit er hier 1 op 8km afstand.
Die kost 19.99 p.m voor daluren (tussen 12-17 sporten)
Of 26 euro p.m voor onbeperkt.
Nadeel is dat ik dan alleen moet en dat motiveerde me niet.

De andere zit op 20 km afstand. Dit is een basic-fit.
Die kost onbeperkt 19.99 p.m
Maar als ik dan 3 x in de week zou gaan is dat wel 120km rijden p.w.
Voordeel is dat ik dan samen met mn moeder of vriendin kan gaan.

Dilemma.... :\

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:27

Nies_ schreef:
Steun heb ik niet hoor :+ Een vriend heb ik niet en mijn familie kan alleen commentaar leveren om vervolgens te vragen "hoe heb je dat gedaan?". Ik ga daar dan maar niet op in.

Gelukkig heb je mij :Y)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:28

Eindstand eerste week -2,6 _/-\o_

Vandaag een cheatday, lekker uiteten vanavond en dan vanaf morgen weer knallen!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:29

Ik zou voor de eerste gaan. Alleen gaan moet je je even overzetten. Muziek in je oren en gaan :) Voor mij zou de verre afstand een 'excuus' zijn om minder te gaan. Ik zou me beter voelen bij die dichterbij :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:32

Misschien ook interessant voor de mensen hier, maar je kan ook kijken of je op een ROC in de buurt kan sporten. Bij ons zit namelijk een sportschool en dan betaal je als buitenstaander ik dacht €165 per jaar. Nadeel is dat je dan alleen doordeweeks naar de sportschool kan. Aan de andere kant zou je wel weer goedkoop personal training kunnen krijgen van laatstejaars studenten (hier €20 p.m. voor 2x in de week).

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:36

ClaudiaHS schreef:
Ik twijfel ook over sportschool.

Er zit er hier 1 op 8km afstand.
Die kost 19.99 p.m voor daluren (tussen 12-17 sporten)
Of 26 euro p.m voor onbeperkt.
Nadeel is dat ik dan alleen moet en dat motiveerde me niet.

De andere zit op 20 km afstand. Dit is een basic-fit.
Die kost onbeperkt 19.99 p.m
Maar als ik dan 3 x in de week zou gaan is dat wel 120km rijden p.w.
Voordeel is dat ik dan samen met mn moeder of vriendin kan gaan.

Dilemma.... :\

Ik zou de sportschool laten voor wat het is, je kan thuis genoeg doen! Denk aan hardlopen, buikspieren etc. Tenzij je echt spieren wil kweken, maar ik ken zat leuke home work outs voor je (en die zijn gratis!)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:38

Voor mij zou die afstand niet zo veel uitmaken.
Alleen gaan werkt voor mij dus echt niet haha.
Vind het alleen zo zonde van de benzinekosten om 'ver' te rijden.

Saaash hardlopen kan ik niet ivm zwakke knieën en enkels. Ik heb hier km's straat waar ik zou kunnen rennen maarja.
Buikspieren doe ik niet. Heb van mezelf behoorlijke buikspieren waar ik vrij weinig voor hoef te doen.
Nu zit er een klein laagje vet op maar zodra die weg is heb ik weer een strakke buik.
Sportschool wil ik voornamelijk op de crosstrainer, beetje arm en beenspieren doen en evt wat lopen op de loopband.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 09-01-18 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:39

Ik doe ook veel thuis (en rondom huis).
Wij wonen boven op een bult, dus fiets 3/4 keer in de week de bult op om thuis te komen.
Daarnaast paarden, ook de klusjes als mesten, stoep schoonmaken,hooibalen slepen enzo.

En wil ik het wandelen weer oppakken als ik straks op stage ga.
Langer licht, dus ook lekker rondje park of met de bus ergens heen en daar een stuk wandelen :).

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:39

Dan zeg je het al zelf he, ofwel de tweede optie ofwel thuis alles doen, maar dan is het ook alleen :)

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:41

Ik zou het de benzine ook niet waard vinden, ik zit bij basic dus dan kan ik overal, eentje is op fietsafstand (al betrap ik mezelf dat ik eigenlijk altijd met de auto/scooter ga). Mijn PT zit weer ietsje verder, maar dan kan ik dus ook gewoon naar binnen.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:44

Ik heb ook al zo vaak een sportschool abo gehad en weer opgezegd, ga ik 3x heen om me dan super ongemakkelijk te voelen en het dan maar weer op te zeggen. Ligt dus ook aan mezelf :+

Ik hou het bij paardrijden, yoga, wandelen en 1x per week baantjes zwemmen.

Zit er misschien nog aan te denken om weer te gaan bootcampen, ze hebben hier een aanbieding voor 10x bootcamp voor €40.. niet duur en onwijs leuk vond ik dat altijd :)

Succes weer iedereen vandaag!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:48

Ik heb ooit de boekhouding voor een sportschool gedaan en die verdienden meer dan helft van hun omzet aan mensen die wel ingeschreven stonden met bijvoorbeeld een jaarabonnement, maar nooit kwamen...

ClaudiaHS

Daarom twijfel ik dus ook.
Ik weet van mezelf dat ik toch niet alleen ga.
Ik woon in Duitsland. Hemelsbreed nog geen kilometer van de Nederlandse grens.
Mijn moeder en vrienden wonen in Almelo dat is ongeveer 24km rijden.
Als ik de kinderen naar school breng en dan meteen doorrij ben ik binnen 20 min in Almelo waar de basic-fit dus zit.

Mijn moeder is qua bouw precies hetzelfde als ik.
Ze is iets kleiner en ook heel iets lichter en wil ook graag zo'n 5 kilo kwijt.
Het is altijd wel motiverend om te zien dat ik altijd sneller afval en strakker word dan haar :')

Beweging thuis heb ik zat.
2 honden die ik 3 keer uitlaat.
3 paarden bij huis.
Paddock schoonmaken, 3 stallen...
En een enorm huis die helaas ook elke dag schoon moet haha

Anoniem

Ik ging altijd naar basicfit en dan overdag. Weinig mensen die me intimideren en lekker rustig. Moet natuurlijk wel in je rooster passen maar het is wel de moeite waard op zich. Nadeel is wel dat je weinig begeleiding hebt en het dus allemaal zelf moet uitvogelen. Zeker als je voor krachttraining wil gaan kan ik aanraden om eerst even een tijdje met een PT te trainen zodat je niet de helft van de oefeningen verkeerd uitvoert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:49

Mijn familie wil juist dat ik afval :P

Zondag uitje naar de wok , kwam de baas opeens mee :+

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:50

@ Claudia
Je zou altijd eens dat maandelijks opzegbare abo kunnen nemen. Misschien vind je het wel weer heel fijn en zit het zo in je routine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:51

Wat betreft familie.. ik woon bij mijn moeder en die is sowieso wel van het gezonde eten. Ik ben veel bij mijn vriend en die ondersteunt het wel, maar de neiging is toch erg groot om even snel thuisbezorgd te bestellen als we samen zijn. Ik ben dol op koken dus we proberen er nu wel vanaf te komen en meer zelf te doen, maar we eten alsnog veel buiten de deur en ontbijten graag met bagels met ei en spek enzo. Ach, ik let de rest van de tijd goed op en dat werkt blijkbaar want ben afgelopen week een kilo afgevallen :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:53

Elmira schreef:
@ Claudia
Je zou altijd eens dat maandelijks opzegbare abo kunnen nemen. Misschien vind je het wel weer heel fijn en zit het zo in je routine.

Goh die heb ik helemaal niet gezien. Ik zal eens even kijken op de site.
Overigens heeft de sportschool die voor mij het dichts bij is wel dat je kan komen voor 8 euro per keer. Maar dat tikt ook wel hard aan als je 3x p.w wil.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:27

Heb nog geen pb gehad voor de groepsapp.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:31

;(
Na een week weer gewogen.. niks afgevallen :( heb wel een minder weekend gehad maar voorheen waren ze nog veel gekker/slechter. Nu echt wel op gelet.. echt balen..

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:27

Zo net op werk mandarijntje op voordat ik zo uur moet frituren en eitjes bakken enzo. Verlicht de verleiding hopelijk wat _O-