Ik kan je niet helpen met eetadviesen, ik eet wat ik wil eten en denk niet na over wat en hoe.
Gisteravond weer getraind, wel rustig aan gedaan maar vanwege schouder andere apparaten gebruikt en een andere volgorde. Was opeens zo ontzettend moe en beroerd dat ik niet eens naar huis kon rijden veilig. Gelukkig kon ik in de buurt blijven pitten en vanochtend vroeg naar huis gegaan. Vrijdag ochtend weer.
Geen idee waarom. Zo af en toe fluit lijf me enorm terug vanuit het niks. Maar ja zit niet voor niets in de wao. Die rare vermoeidheids buien paar keer per jaar last van (vaak paar dagen na mist ingaan met eten (donderdag bijna maar toch iets binnen gekregen vrees ik) ook niks tegen behalve meteen gaan slapen. vandaag al een stuk beter maar moet wel een verplicht dagje rust inzetten zo. Helaas. Was graag op boktbokaal jacht gegaan maar lijf gaat voor.
Supervixen
Geplaatst: 01-11-17 12:27
Ik heb net heerlijk getraind in de sportschool. Dit is ongeveer mijn schema, met hier en daar een toestel meer of minder. Ik wissel soms wat in kilo's of aantal keren of aantal sets. Ligt eraan hoeveel tijd en zin ik heb.
3×20 40kg adductor en abductor 3×25 60kg legpress 4×10 35kg chin/dip 3×15 lage rug bank met 5kg 3×15 12.5kg chest press 3×15 15kg pull back 3×15 32.5kg vertical traction 3×15 30 kg pull down 3×20 17.5kg leg extension 3×20 22.5kg total abdominal crunch
En 40 min joggen/wandelen op de loopband, totaal 5km. Moet nog rustig aan doen door blessure aan mijn heup, dus tempo en afstand zijn laag.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 01-11-17 12:31
Ah als ik dat zo zie train ik met een redelijk ok schouder enkel en gammel lijf niet eens zo slecht. ken de engelse termen niet maar herken eea van wat er op de aparaten staat.
Ik mag niet meer dan 3 x 10 doen behalve buik.
3 x 10 40kg adductor en abductor 3× 10 110 kg legpress (gaat nu nog niet met enkel) vervangende aangepaste oefening met dumbels 10 kg 3×10 lage rug bank met 35 kg 3× 10 35 kg chest press nu met schouder even terug naar 20 kg record ooit 90 kg een keer. lang lang geleden 3x10 35 kg schuin bankdrukken 3x10 5/10 kg weet niet hoe die heet. Onding ook borst 3×10 25 kgpull back nu met zere schouder. Normaal 35 kg 3×10 35 kg vertical traction nu 3×15 27,5 kg total abdominal crunch 3x15 zijbuikspieren 25 kg 3x10 die biloefeining die ik heb laten zien, gister 20 kg. 3x10 10/15 kg biceps 3x10 triceps afhankelijk van oefening, skull crush 18 kg, cable push down 15/20 kg, dip met apparaat nu niet mogelijk 25 kg. 3x10 laag roeien normaal 30 kg nu 10/15 3x10 hoog roeien normaal 25 kg nu niet mogelijk vervanging ervan is links 5 kg rechts onbelast.
En nog aantal die lastig te omschrijven zijn voor schouders. Oftewel heb mijn tijd dus hard nodig, schema is voor drie keer per week trainen afwisselend, nu met een of twee keer train ik altijd buik benen en een rug. Rest aangevuld met zin en schouder
Laatst bijgewerkt door karuna op 01-11-17 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Zo lijstje verder aangevuld. De gewichten die ik nu haal lijkt niet op wat ik vroeger voor elkaar kreeg, maar ja iets met leeftijd en gammel lijf. Ben al blij met dit nu
Needje
Geplaatst: 01-11-17 12:52
Ik heb altijd een vorm van Squat, DL, Press, chin ups en hipthrusters in mijn schema. Gem. 7 oefeningen.
Ah zie ook een knieverboden oefening. Heb nu een soort van suffe vervanging ervoor. Omdat beide bovenbeen versterkende oefeningen nu niet kunnen ivm enkel en spieren hard nodig zijn voor kniestabiliteit. Twee dumbels en heel ietsje door knieen zakken. echt te suf voor woorden maar ja enkel kan niet meer aan, die stomme verstapping op vakantie heeft me wel teruggeworpen
4x12 shoulder press met 2x9kg dumbells 4x12 Lateral raises met 2x8kg dumbells Superset 4x12 32kg upright cable rows (kabelmachine dus) / 4x12 12.5kg front raises met barbell Superset 4x12 27kg rope face pulls (ook kabelmachine) / 4x15 reverse dumbell flyes met 2x6kg Superset 3x10 10kg plate front raises / 3x10 10kg barbell military press
Voor schouders doe ik altijd een variant op precies deze training eigenlijk
En wat voeding betreft, weet even niet wie het vroeg... Maar eh, ja, gewoon niet doen Ik hou alles bij in MFP, dat helpt.
Supervixen
Geplaatst: 01-11-17 15:17
Ja ik doe altijd full body, meestal drie keer per week. En momenteel nog twee keer per week hardlopen, in plaats van drie keer.
Poiuytrewq
Geplaatst: 01-11-17 15:38
Wat is mfp? Ik hou het ook niet bij, misschien maar eens gaan doen
Supervixen
Geplaatst: 01-11-17 16:12
My fitness pal denk ik.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 01-11-17 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Cocodox
Geplaatst: 01-11-17 16:12
Weet iemand hier hoe strak een Fitbit charge 2 daadwerkelijk moet zitten? Bij het ene gaatje krijg ik een afdruk in mn pols en bij een gaatje losser schuift ie telkens omlaag als ik mn arm laat afhangen
Eulogy, mag ik nog jou schema zien waar we het laatst over hadden?
Oh ja, heb het gevonden voor je Vind alleen dat het niet zo gek veel voorstelt eigenlijk, die PT was z'n geld niet echt waard Ik had dus een push day en een pull day:
Dit dan beide 1x per week. Voor benen had ik geen schema omdat ik dat altijd tijdens m'n PT sessie trainde.
De opmering you can find on youtube? Is het je niet voorgedaan?
Bij sportschool waar ik train worden de oefeningen goed voorgedaan en is er een degelijk schema op papier per oefening aangegeven of je die wel of niet moet doen en in welke volgorde.
Nee ik dacht het toen ook al, lekker makkelijk We deden dus bijna altijd alleen benen maar daar werd me ook nooit heel veel verteld over waarom je dan bepaalde dingen deed etc.
Doe ervaring heb ik totaal niet meer en PT, ondanks dat hij stagiere was. Kon goed met hem 'sparren' over oefeningen, goede uitleg etc. Veel verschillende oefeningen ook, dus echt wat aan gehad
Eulogy
Geplaatst: 01-11-17 19:59
Het heeft mij wel geholpen hoor, gewoon om m'n motivatie en discipline terug te vinden en zelf weer wat meer kennis op te doen dmv Google en zo Ik wilde in het begin ook nog wel afvallen en dan helpt het als je je elke week moet wegen en verantwoording af moet leggen Maar een goede PT was het zeker niet, daarnaast was hij tegen het eind ook behoorlijk onprofessioneel maar dat terzijde.
Het lijkt me sowieso moeilijk om een echt goede te vinden. Hoor ze bij mijn nieuwe sportschool ook vaak behoorlijke onzin uitkramen tegen hun cliënten.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 01-11-17 20:07
Dan hebben wij echt flink geluk dan. Jongen (zoon van eigenaar) is goed opgeleid en weet waar hij over heeft. En alle trainers hebben zowiezo training gehad. Zoon en paps hebben ook voedingsleer opleiding. En een begeleidster is sportfysio
Oe aan eind ?
Maar dan heb ik roeping gemist ga ik ook pt worden
Eulogy
Geplaatst: 01-11-17 20:13
Ja nou ja... PT is een level 3 opleiding geloof ik, of level 2. Dus ja "opgeleid" stelt niet heel veel voor, las in de Nederlandse Womens Health dat het daar ook niet per se veel beter is Het is denk ik ook wel lastig om echt een goede PT te zijn en iedereen echt persoonlijk te kunnen begeleiden. Zie er veel hier in de sportschool ook echt tijdens hun sessies op hun telefoons en zo Maar het zal ongetwijfeld ook per sportschool verschillen, hier midden in de stad met veel jonge mensen. 9 van de 10 mensen die ik zie trainen weten volgens mij ook niet waar ze mee bezig zijn.
Ja nou ja, dat was deels waarom ik het heb afgekapt dus vandaar aan het eind
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 01-11-17 20:22
Ah ja snap heel goed. Hier is zo er lopen begeleiders die ook schema kunnen maken. En begeleiders die kunnen helpen met de oefeningen of voordoen. Die zijn beschikbaar voor iedereen. Als zoon echt als pt is ingehuurd is hij ook niet te storen. Houdt zich ook alleen bezig met zijn client. Op andere momenten voor iedereen beschikbaar. Telefoons liggen op kantoor of achter de bar een ruimte verderop.
Leeftijd een ultra fitte dame (fysio) van net 65 zou je haar niet geven. Eigenaar is 59 (voormalig judo en bodybuilding) andere begeleiders 47, 41, 31 en zoon is 30. Geen piepjonkies dus.