Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:19

Ik doe dat ook heel vaak!
Inderdaad gewoon jasje en broek in een tas doen.
Ik doe dat al 7 jaar lang (met een korte break) twee keer per week en gaat altijd goed!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:22

Ik zou inderdaad gewoon een vest en broek achterop de fiets laten. Niet je duurste vest en broek nemen. Mocht het dan een keer weg zijn, is het ook geen ramp.

Zo, de eerste week van mijn halve marathonschema zit erop. Net 10km rustig aan gelopen. Wat een heerlijk hardloopweer!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:42

Hm, vind dat toch een beetje tricky, maar als ik bij een wat rustigere ingang vh bos parkeer durf ik denk ik wel m'n jas daar achter te laten. :j

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:55

Het is heerlijk loopweer inderdaad. Ik heb gisteren weer eens 5 km gelopen, na twee maanden niet gelopen te hebben.
Het ging niet hard, maar wel lekker en ook wel makkelijk. 32 minuten.

In april loop ik de 10 in Enschede , dus ik moet nog wel ff wat doen voor die tijd *D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:09

Leuk! Ik ga in Enschede de halve marathon lopen, is de bedoeling.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:08

Benangelique wat een goed nieuws! :D Veel succes met het herstel!!

Plien goede training gedaan! Ik kan ook altijd beter maar gelijk gaan lopen als ik heb gewerkt.

Hwn ik heb het even gemist denk maar wat is er met je hartslag?

Piekosj ik ging eerst ook wel eens op de fiets naar een natuurgebied maar tegenwoordig loop ik er heen haha. Als je gaat fietsen zou ik zeker wel warmere kleding meenemen.

Ik heb de tip van Greetje ter harte genomen met betrekking tot de “weekendbelasting”. Zaterdag einde middag een vlotte 8km gelopen, de laatste 2 kilometer onder de 5 min per km gelopen. Zondagochtend een duurloop van precies 21,1km gedaan, met negatieve split dus dat is wel mooi. Gemiddeld tempo van 5.36 per km, wat ongeveer mijn marathontempo zal zijn verwacht ik, eigenlijk iets te snel gelopen dus maar het voelde goed. Ik heb nu ook voor het eerst een gelletje genomen onderweg (en 2x wat gedronken), dat was denk ook wel prettig. Best een goed trainingsweekend gedraaid dus. Volgende keer de afstanden wat omhoog doen maar zo 2 dagen achter elkaar lopen gaat prima.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:07

Lekker bezig daan_o! Klinkt als een prima training.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:17

Netjes Daan, mooi tempo voor je duurloop! Ik liep gisteren precies dezelfde afstand, maar dan op 6:10 per km :)).

Op de fiets naar het bos en dan je kleding in een plastic tas moet prima kunnen volgens mij. Zou wel warme kleding meenemen voor de terugweg. Ik moest laatst na een training ff snel door de supermarkt en toen was ik echt tot op het bot verkleumd.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:42

Wat lopen jullie hard :(

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:29

Het is ook een HARDlooptopic hè :'). Nee grapje.
Ik loop ook niet zo snel hoor.. wedstrijdtempo op de 10km is ongeveer 5.35 per km.
En de laatste paar maanden heb ik alleen maar op rustig tempo gelopen, dus die 5.35 haal ik nu niet op de 10 :P

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:40

Supervixen schreef:
Het is ook een HARDlooptopic hè :'). Nee grapje.
Ik loop ook niet zo snel hoor.. wedstrijdtempo op de 10km is ongeveer 5.35 per km.
En de laatste paar maanden heb ik alleen maar op rustig tempo gelopen, dus die 5.35 haal ik nu niet op de 10 :P

Hihi.. dan ga ik op zoek naar een ZACHTlooptopic.......
Ik heb 1x 5 km gelopen in n half uur.
Maar mijn ‘normale’ tempo is ca. 6.35. Ik train 3x per week: interval, tempoloop en lange langzame duurloop. Ik boek wel progressie, maar speedy Gonzales zal ik nooit worden ;).
Maarrrrrrrrr: IK GENIET *grinnik*.......

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:49

En daar gaat het toch om? Anders kun je je nog aansluiten bij mijn team (avatar):

Afbeelding

:D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:06

Nog een langzame loper hier hoor :D op straat loop ik tegenwoordig wat vlotter, want dat is saai dus wil ik zo snel mogelijk klaar hebben, maar in ‘t bos kan ik zo heerlijk lopen treuzelen O:)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:56

Haha ik ook. Op straat zo'n 5:50 en in t bos loop ik zo richting de 7:00. Verder niet afgeleid hoor :')

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:38

Supervixen schreef:
En daar gaat het toch om? Anders kun je je nog aansluiten bij mijn team (avatar):

[ [url=m/9J1THc.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D

Hahaaaaaa ;)

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:39

Piekosjj schreef:
Nog een langzame loper hier hoor :D op straat loop ik tegenwoordig wat vlotter, want dat is saai dus wil ik zo snel mogelijk klaar hebben, maar in ‘t bos kan ik zo heerlijk lopen treuzelen O:)

Gelukkig!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 00:08

En altijd natuurlijk een plaatje schieten in't bos. Vind ik altijd zo leuk om terug te kijken op wat voor mooie plekjes ik ben geweest, en hoe het bos er op de verschillende jaargetijden uit ziet. En met al mijn gereis v/d laatste paar jaar; hoe het er op andere plekken uit ziet :D

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 00:24

Piekosjj schreef:
En altijd natuurlijk een plaatje schieten in't bos. Vind ik altijd zo leuk om terug te kijken op wat voor mooie plekjes ik ben geweest, en hoe het bos er op de verschillende jaargetijden uit ziet. En met al mijn gereis v/d laatste paar jaar; hoe het er op andere plekken uit ziet :D

Me too.
En dan reis ik geeneens, maar er is zoveel moois te zien!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:25

Goed nieuws Angelique! Hopelijk zit het dan nu allemaal mee :D

Ik loop als ik 'savonds' ga eigenlijk altijd direct als ik thuiskom, dan ga ik daarna koken en eten :)

Verstandig om wat rust in te lassen hwn, merk je al verschil aan je hartslag?

Klinkt goed Daan! Ik ben van plan om woensdag en donderdag een keer twee dagen achter elkaar te lopen (beetje vergelijkbaar met de weekendbelasting, maar heb op zaterdag weinig tijd en energie over om nog hard te lopen dus even wat andere dagen gepakt). Ik heb ook de sportdrank gekocht die ze op mijn wedstrijd over een paar weken bij de verversingsposten hebben staan, wel fijn om dat even een keer te proberen vantevoren.

Ik loop ook graag langzaam, heerlijk ontspannen 'hobbelen' :o
Gister nog even een rondje gedaan in de wind en regen. Mijn huisgenoten verklaarden me voor gek dat ik nog ging, maar anders kom ik qua planning niet lekker uit, had het nu gepland dus dan ga ik ook :) Vroeg me wel af hoe jullie dat doen als je wedstrijd hebt? Ik vind het prima om een klein rondje te lopen als het keihard regent & waait, maar merk dan na een tijdje wel dat het koud wordt dus ga niet te lang, gister bijvoorbeeld snelle 6km gelopen en dan in het trappenhuis uitgewandeld want vond het buiten te koud om te stoppen :') Maar mijn wedstrijd is 25km en dan kan ik ook niet ergens binnen uitwandelen...

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:45

Daan_O schreef:
Hwn ik heb het even gemist denk maar wat is er met je hartslag?

Niets alarmerends hoor, gewoon te hectische levensstijl momenteel, waardoor ik in een loopje beneden mijn normaal tempo een even hoge hartslag heb als bij interval/wedstrijd.

Rust zal het beste antwoord zijn denk ik, gisteren half uur langer moeten werken, waardoor ik moest hollen om tijdig bij de fysio te zijn (niets met hardlopen hoor, zijn pezen in mijn armen die me opnieuw parten spelen). Vanmorgen om kwart na 5 opgestaan om al wat stalwerk te doen voor mijn werkdag, en voelde me zo ellendig dat ik al huilend naar mijn werk gereden ben (zit hier weeral bijna te janken terwijl ik het typ, huilebalk dat ik ben). En het stalwerk ging de laatste weken ook behoorlijk langzaam doordat ik mijn ene arm nauwelijks kon optillen, gelukkig al wat beter intussen.

Gelukkig nu 2 daagjes verlof (overuren van 2017 opnemen), al zullen die ook weeral vooral opgaan in achterstallige klusjes.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:58

Pas wel een beetje op jezelf hoor! En probeer ook een momentje rust in te plannen op je vrije dagen.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:47

liespower94 schreef:
Haha ik ook. Op straat zo'n 5:50 en in t bos loop ik zo richting de 7:00. Verder niet afgeleid hoor :')

Bos ben je sowieso wel langzamer door de bodem hoor.
Ik loop normaal op de weg rond de 5.00 en in het bos 5.30-5.45.

BA, wat een fijn nieuws! Hopelijk herstel je voorspoedig :)

HWN, doe maar rustig aan. Je lichaam zegt niet voor niks dat je even een stapje terug moet doen.

Fijn dat de bloktraining in het weekend goed uitpakte Daan! En Plien ook een flinke duurloop gehad.

Ik heb zondag weer 12 km in het bos getraind. Op 5 seconde na dezelfde tijd als de afgelopen 2 weken. Dus niet echt spannend nieuws ;) Wel voor het eerst de hele rond bosgrond gepakt en niet een stuk fietspad ivm opbouw. Gisteren ook voor het eerst weer gecombat en geen klachten *\o/* Morgen werk ik thuis en dan kan ik hopelijk een rondje het bos in.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:29

s1993 schreef:
Gister nog even een rondje gedaan in de wind en regen. Mijn huisgenoten verklaarden me voor gek dat ik nog ging, maar anders kom ik qua planning niet lekker uit, had het nu gepland dus dan ga ik ook :) Vroeg me wel af hoe jullie dat doen als je wedstrijd hebt? Ik vind het prima om een klein rondje te lopen als het keihard regent & waait, maar merk dan na een tijdje wel dat het koud wordt dus ga niet te lang, gister bijvoorbeeld snelle 6km gelopen en dan in het trappenhuis uitgewandeld want vond het buiten te koud om te stoppen :') Maar mijn wedstrijd is 25km en dan kan ik ook niet ergens binnen uitwandelen...

Goede kleding en in beweging blijven. Ik doe indien gepland gewoon een lange training et slecht weer (nat wind koud). Ben er geen fan van maar inderdaad op een wedstrijd kan het je ook gebeuren dus je moet weten/uitproberen welke kleding werkt, hoe je je krachten moet verdelen en dan is een lange training bij slecht weer een mooi oefenmoment. Krijgt het slechte weer toch nog een positief tintje.

Afgelopen zondag een pittige heuveltraining op de mijnterrils in Genk, dinsdag een hele vlotte duurloop (in de wind en de regen) van 20,5km en vandaag een kort rustig duurloopje van ruim 8km. Ben vorige week weer begonnen et een vijfde training er weer bij. Maar ik bouw die rustig op. Vorige week 5,5km nu dus 8,4km. Vereng ik hem volgende week weer naar 10-12km. Morgen een interval training. Voor zover de storm een gedoseerde interval toelaat.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:05

Gaat weer de goede kant op greetje. Voor mij stond vandaag een tempoloop op de planning van 7km. Ik had geen zin om buiten te lopen en heb hem op de loopband gedaan. Vrijdag een zeer rustige duurloop van een uur, hoop dat het dan te doen is met het weer. Zondag wordt het prutweer zag ik,dan moet ik een uur en een kwartier.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:06

Iedereen is zo te lezen lekker aan het opbouwen, goed bezig hoor allemaal.

Hwn, ik vind het best alarmerende signalen die je lijf afgeeft, luister daar alsjeblieft naar! Rust is de beste genezer.

Vanmiddag een tweede paar loopschoenen erbij gehaald. Ik dacht dat m'n Asics nu 8/9 maanden oud waren maar niks bleek minder waar, op de dag nauwkeurig een jaar oud. M'n asicjes kan ik met een nieuw zooltje prima nog inzetten voor de korte tempotrainingen en als duurloop/wedstrijdschoenen een paar nieuwe saucony's. Ben bijna 1,5u in de winkel geweest, superleuk gesprek gehad met de verkoper en ook hele fijne tips en meedenken met m'n schema.