Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:09

Ik denk niet dat mensen met kinderen per-sé "volwassener" zijn dan mensen zonder kinderen.

Maar misschien kan je wel zeggen dat iemand die mamma / pappa is, een volwassener versie van zichzelf is dan toen diegene dat nog niet was. Want inderdaad je schuift een generatie op. Het draait vaak toch het meest om de kinderen en dat ben je zelf een stuk minder als er weer "echte" kinderen bij komen :)

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:13

Ik was van dat addergebroed dat tot vervelens toe onze buurman aan het jennen was. Maar dat was ook wel een rasechte kl**tz*k. Op de dag dat wij daar kwamen wonen stond ie op de stoep dat ie niet wenste overlast van mij en m'n broertje te hebben want dan zwaaide er wat. Dat was onze kennismaking. Naja als je mij iets vertelt NIET te doen :Y) had er heel wat straf voor over, m'n ouders konden het ook niet waarderen maar ik was gewoon zo'n koppig rot kind

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:15

pmarena schreef:
Ik denk niet dat mensen met kinderen per-sé "volwassener" zijn dan mensen zonder kinderen.

Maar misschien kan je wel zeggen dat iemand die mamma / pappa is, een volwassener versie van zichzelf is dan toen diegene dat nog niet was. Want inderdaad je schuift een generatie op. Het draait vaak toch het meest om de kinderen en dat ben je zelf een stuk minder als er weer "echte" kinderen bij komen :)

Dat hebben toch ook niet alle ouders begrepen vrees ik..
Ik denk dat je dit gewoon niet kan stellen. :)
Mijn schoonbroer en zusje hebben absoluut op hele korte tijd een inmense stap gemaakt naar volwassenheid sinds hun kleintje er is.
Een bevriend koppel van hun dat rond dezelfde tijd een kind gekregen heeft lijkt alleen maar achteruit gegaan te zijn in hun volwassenheid. :? Vind die situatie enorm jammer voor het kind want die voelt heus ook nu al wat er allemaal speelt.. :\

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:33

Ik denk niet zozeer dat je er meer volwassen van wordt. Je neemt gewoon een andere rol aan. Wanneer je iemand bent die al bijv maatschappelijk werker is en die ook op persoonlijk vlak al een hoop heeft meegemaakt, dan denk ik niet dat moeder/vader worden daar veel qua volwasenheid aan toe gaat voegen. Het wordt gewoon anders. Niet meer volwassen.

Zie ook tokkies die een kind baren zonder opleiding of baan en vervolgens hun handje gaan ophouden, want he, dat kind. :+

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:55

Ik denk ook dat je in een andere rol komt en je verandert, als je kinderen krijgt word je vanzelf moeder of vader. Iets wat je eerder niet was. Je wordt verantwoordelijk voor jouw kinderen, hoe ze worden opgevoed, hoe ze opgroeien en straks in de maatschappij zullen functioneren.

Maar dat heeft wellicht niets met volwassener zijn te maken, er zijn natuurlijk genoeg moeders die om elke vraag over de opvoeding weer hard naar hun eigen mama's rennen en die steun ook nog graag hebben :j

Zo had ik het alleen niet eerder bekeken, iemand gaf dat als voorbeeld hoe het bij haar is gegaan nadat ze moeder werd. Hoe onzeker ze was en hoe ze haar eigen moeder nodig had in de eerste jaren.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:28

Ik heb van de week weer zoiets "geweldigs" meegemaakt met het kind van mijn schoonbroer en zijn vrouw (mijn neefje dus, zegmaar)
T ventje is bijna anderhalf, en één van de weinige kinderen die ik kan uitstaan.
Ik was daar dus op visite, even mn sociale plicht vervullen, en mams wou eventjes een sigaretje roken, of ik t ventje even vast kon houden. Nou, tuurlijk, ik ben best wijs met dat kind en hij met mij, dus kom maar op, duwt ze ook een luier, sudocreme en talkpoeder in mn handen. "nou, dan mag je m ook gelijk even verschonen" en floep, weg was ze, verdwenen naar de achtertuin.
Sta ik daar met een kind op de arm met een luier vol schijt en 0 ervaring -O-

Om een lang verhaal kort te maken, ik hoef voorlopig geen pindakaas, satésaus of iets anders wat er op lijkt :r

Daarna maar heel snel weer naar huis gegaan en meteen onder de douche gestapt.... Bah....

(en dan hoor je mn schoonzus zeuren dat ik naar paard stink :evaw: )

Edit: en dan ben ik dus te aardig om nee te zeggen.... Moet ik toch eens leren :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:31

Dat had ik dus gewoon niet gedaan.
Die poepluier is er 5 minuten later als die sigaret op is ook nog wel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:33

Magrathea schreef:
Zie ook tokkies die een kind baren zonder opleiding of baan en vervolgens hun handje gaan ophouden, want he, dat kind. :+

Heb je toevallig mijn familie ontmoet? :D

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:36

bruintje123 schreef:

Idd, mij ook niet gezien... Ik vind het een beetje raar om dat zo even bij een ander neer te leggen eigenlijk, of ligt dat aan mij? :\

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:42

Stybba schreef:
bruintje123 schreef:

Idd, mij ook niet gezien... Ik vind het een beetje raar om dat zo even bij een ander neer te leggen eigenlijk, of ligt dat aan mij? :\

Nee ligt niet aan jou hoor, zo is deze moeder gewoon, als het even kan geeft ze t kind uit handen.
Ze zit 7 dagen in de week thuis met een uitkering (en schulden) vreet geen reet uit, maar t kind moet wel vier dagen in de week naar opvang omdat ze het "te druk" heeft.
En als ie niet naar de opvang gaat dan zo vaak mogelijk naar opa en oma, want "te druk"

Begrijpelijk dat het moeilijk is om weken achtereen alleen voor hem te zorgen (man is vaak weken van huis ivm werk) maar te druk ammehoela, ze doet niet eens iets aan het huishouden....

Iig het typetje 'had wat mij betreft beter geen kind kunnen krijgen'
Laatst bijgewerkt door Laurora op 19-04-17 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:43

Zwaar asociaal gedraag vind ik dat ! Ik vind het al vervelend als mijn dochter een vieze broek bij de oppas heeft laat staan dat ik iemand mijn kind in handen druk inclusief luiers en haar succes wens. Ik had mooi gewacht tot ze terug was en haar dan alles terug gegeven, die is gek!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:44

@Laurora: Dat had ik dus ook niet gedaan. Dan kind maar even langer in z'n eigen schijt laten rondlopen. Kan mij eerlijk gezegd niet zoveel schelen. Zodra mams terug kwam van rookpauze had ik alle zooi (incl kind) weer terug in haar handen gedrukt met de woorden: "En veel plezier ermee, hè?" :evaw:

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:45

Urona447 schreef:
Zwaar asociaal gedraag vind ik dat ! Ik vind het al vervelend als mijn dochter een vieze broek bij de oppas heeft laat staan dat ik iemand mijn kind in handen druk inclusief luiers en haar succes wens. Ik had mooi gewacht tot ze terug was en haar dan alles terug gegeven, die is gek!

Tsja in dit geval loop ik ook een beetje achteraf te zeuren hoor, ik had haar idd het kind inclusief schijtluier zo terug moeten geven, maar ik was zo flabbergasted dat ik niet goed nee durfde te zeggen en het toch maar gewoon deed.
Volgende keer krijgt ze de volle luier in dr gezicht :Y)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:46

bruintje123 schreef:

+1
Als iemand het niet erg vind om een kind vast te houden betekend dat niet gelijk dat ze dan graag een poepluier verwisselen.

Als ik jou aardig vind betekend dat ook niet gelijk dat ik graag je kont af veeg. :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:47

Ik had dat ook niet gedaan. :n. Ik heb een keer een broek 'verschoond'. Heb het kind onder de douche gezet en alles afgespoeld en daarna weer aangekleed. Ga niet met een doekie aan de gang, doei! :n

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:49

Ik had hem verschoond midden op bed en de luier laten liggen. "Ja sorry ik weet hier ook niks van hoor, zijn dit geen wasbare luiers dan?" :+ Gebeurt het vast geen tweede keer meer

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:50

Haha ik zou ook gewoon flabbergasted zijn hoor, ik bedenk vaak ook pas achteraf hoe ik eigenlijk had moeten reageren.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:51

Magrathea schreef:
Ik had hem verschoond midden op bed en de luier laten liggen. "Ja sorry ik weet hier ook niks van _O- hoor, zijn dit geen wasbare luiers dan?" :+ Gebeurt het vast geen tweede keer meer

_O- _O-

Die gaan we de volgende keer proberen :D

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:55

Oh, nog even een mooie toevoeging aan dit hele geval,
De desbetreffende dame vind paarden leuk, heeft verder nul ervaring, maar 'heeft er wel wat mee' zeg maar.
Toen ze me vroeg of ze dan ook een paar keer in de week op mijn paard mocht rijden was mijn tegenvraag of ze dan ook zou helpen met het uitmesten van de wei. Toen krabbelde ze heel snel terug want paardenpoep is vies :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:03

bruintje123 schreef:

Ik zou het omdraaien: die sigaret is er 1 minuut later ook nog wel. Sinds wanneer heeft roken prioriteit boven je eigen kind verschonen? :?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:12

Ibbel schreef:
bruintje123 schreef:

Ik zou het omdraaien: die sigaret is er 1 minuut later ook nog wel. Sinds wanneer heeft roken prioriteit boven je eigen kind verschonen? :?

Dat sowieso.
Maar ik ben dan ook geen verslaafde roker en nooit geweest ook.
Dus ik herken die nood al zeker niet.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:17

Oh get Laurora, wat een streek van je schoonzus! %)
Ik zou nooit meer op bezoek gaan denk ik _O-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:19

Ik ben wel een verslaafde roker, maar een sigaret kan echt wachten, hoor! :j
Als ikzelf naar de wc moet/de afwas moet doen/iets met de honden moet doen/mijn werk moet doen/etc wacht een sigaret gewoon.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:56

Uhm no way dat ik een poepluier verschoont had. :=

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:56

Qimm schreef:
Papadag vind ik ook een walgelijk fenomeen. Hoezo, papadag, je bent elke dag papa

Nee, je bent elke dag werknemer, en daarbij/daarnaast heb je nog besloten om in je vrije tijd iemand zwanger te maken.