Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 11:47

Zucchero schreef:
Hey Fabienne, dan woon jij vlak bij mij! Keertje samen lopen?
j

Hartstikke leuk! Waar woon je dan?
Klinkt leuk die loopgroep! Idd wel pittig, in een groep wordt je vaak nog meer uitgedaagd.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 11:48

Man man man... ik kan niet achter blijven.
Ondanks mijn eiwitten heb ik nu toch wel een beetje spierpijn maar niet in mijn benen :D
In mijn armen en rug (ik doe ook aan krachttraining)...
ik ging zo lekker toen ben ik door gegaan... ik twijfel nu erg om vandaag te gaan lopen... heb wel een dag rust gehad en ik denk dat het wel moet lukken maar heb een beetje een kater gevoel van gister (3 biertjes gedronken op de tennisvereniging)
straks alles eruit dansen op een festival :D
en ik denk dat ik mijn rondje van 4 km gewoon vandaag rustig aan doe... ik zie wel hoe het loopt ook wel goed voor mijn spieren om te wandelen eventueel in het park nog mijn 7 minutes work out doen (als mijn lijf het toelaat)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 11:51

Fabienne1 schreef:
Zucchero schreef:
Hey Fabienne, dan woon jij vlak bij mij! Keertje samen lopen?
j

Hartstikke leuk! Waar woon je dan?
Klinkt leuk die loopgroep! Idd wel pittig, in een groep wordt je vaak nog meer uitgedaagd.

Ik woon in Helmond maar kom 2 x per dag langs de staatsbossen gereden.

Loopgroep was inderdaad leuk en goede extra oefeningen. Moest echt een tandje erbij doen op sommige momenten. Nu eerst een tosti en de was ophangen en daarna lekker paardrijden. Ik krijg mijn dag wel vol! ;)

Susanne_

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 17:39

Omg even egopost.

Ik ben dus vanavond onverwachts vrij en ga meedoen aan de plaatselijke run hier om half 8. Afstand etc red ik makkelijk (doe 5) en hoef me echt nergens druk om te maken maar toch voel ik me opeens mega zenuwachtig :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:18

:wave:
Ik lees hier al een tijdje mee, maar nog nooit wat gepost. Leuk om te lezen hoe fanatiek jullie zijn!
Ik doe elke week bootcamp (varierend van 3 tot ongeveer 6,5 km hardlopen en tussendoor oefeningen) en af en toe zelf een rondje hardlopen.
Vandaag voor het eerst voor mij doen een ver stuk gelopen. 8km in 60 minuten. Totaal niet snel maar het begin is er :D.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:21

Succes Susanne! Wel warm vanavond, dus genoeg drinken van tevoren! Veel plezier!

Welkom Roxannev!

Mijn knie doet een beetje pijn na vanmorgen. Moet dat op ongelijke bodem lopen toch wat beter opbouwen!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:51

Thanks zucchero. Zo, ik ben weer thuis! Heb mezelf verbaasd vandaag. Rustig aan gedaan voor mijn idee maar met een gemiddeld tempo van 5:54 geindigd. Heb behoorlijk constant gelopen. Waren 2 rondjes van 2,5 km, wel leuk voor de support. Heb niet helemaal voluit gelopen, had wat last van mijn zware lunch van vanmiddag en de biertjes van gisteravond zullen er ook wel ingehakt hebben Voor de liefhebbers, op mijn instagram (@suus0303) filmpje van toen ik op de helft was. https://instagram.com/p/BH7zvphBPvb/.

Ik ben trots op mezelf!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:58

Cool suus! Heb je gelijk toegevoegd!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:59

En terecht!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:59

Nelleke wat is jouw Instagram naam?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:31

Super goed gedaan zeg!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 01:06

Leuk! Heb jullie ook toegevoegd! Zit nu lekker biertjes te drinken op een feestje. Koolhydraten zijn goed na het hardlopen toch?!? :+
Kreeg nog wel de tip van een personal trainer hier om minder op mijn hak te leren landen ivm mijn kuit/scheenproblemen!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 07:12

Goed gedaan hoor Susanne daar mag je gerust een paar op drinken!

ROXANNEV Netjes en die snelheid komt vanzelf. Ik doe ook altijd eerst de afstand en als dat goed gaat probeer ik mijn snelheid te verhogen.

DBIANCEL Lekker als weg kunnen dansen?

Ik mag zo weer. Ik wil ook proberen om nu verder te lopen. Liep max 5 km en daar komt zodadelijk verandering in (hoop ik)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:21

Nou er is een km bij gekomen heb nu 6 km gelopen in 37 min. Ben tevreden, zat in twijfel om verder te gaan maar niet gedaan wilde het niet forceren. Ga de volgende keer (mits er geen enorme spierpijn op komt zetten) echter wel iets verder want dat had ik wel volgehouden.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:55

Wat goed zeg! Lekker gelopen dus! Wat een snelheid ook weer!

Mijn knie voelt weer helemaal goed na gisteren. Ik heb alleen wel spierpijn in mijn billen! :') Dinsdag een rustige training en dan zie ik weer verder. Even 2 dagen renrust.

Wat ik mij nog afvraag: Hoe vaak rijden jullie nog paard naast het hardlopen? Ik 3 tot 5 keer. Eerder 5 dan 3 keer. Heb er 2, maar Gwendolyn van 28 is pensionada, dus die knuffel en poets ik alleen nog maar. Daarnaast heb ik een fulltime baan (in principe... nu werk ik ivm omstandigheden tijdelijk iets minder) en volg ik een soort opleiding.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:02

Ik rijd 1 keer per week. De mijne is ook al weer 26 en merk dat het wel wat veel wordt. Daarnaast heb ik een bijrijdster die hem nog 1 keer rijdt. Ik werk 3 dgn (begin in augustus weer) en heb dus 3 kids.

Fijn dat je knie weer goed aanvoelt. Ik mag dinsdag ook weer, loop dan met mijn zoontje dus is een rustig loopje.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:53

Susanne_ schreef:
Leuk! Heb jullie ook toegevoegd! Zit nu lekker biertjes te drinken op een feestje. Koolhydraten zijn goed na het hardlopen toch?!? :+
Kreeg nog wel de tip van een personal trainer hier om minder op mijn hak te leren landen ivm mijn kuit/scheenproblemen!

Zeker, bij trails krijg je na de finish vaak een halve liter Erdinger alcoholvrij bier :D Ik ben absoluut geen bierdrinker, maar dat ging er wel in :))

En dat is inderdaad beter. Ik ben ook midden/voorvoedlander. Maar dat ombouwen in je looppatroon kost tijd en aanpassingen. Je zult in het begin zeker je kuitspieren meer voelen is mijn ervaring. Maar voor je schenen scheelt het echt een hoop!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:54

Ik rij normaal gesproken zon 3x pw en loop 2x pw hard. En als ik rij is dat 1 tot 4uur per keer, afhankelijk van de training.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:06

@Susanne: Leuk dat je met plaatselijke run hebt mee gedaan! Goed gedaan hoor!

@Roxanne: Welkom! Goede basis conditie heb je al.

@Zucchero: Rust is zeker niet verkeerd. Soms gaat het daarna nog veel beter.
Ik heb begin mei mijn paard verkocht. Toen reed ik vier keer per week. Nu 1 keer per week.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:07

Ik heb net nog een kleine ronde van 3,8 km gedaan. Morgen rust en dan dinsdag hopelijk 6 km run vol brengen. Het wordt wel warm las ik.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:10

Zo weer veel gekletst hier ik reageer vanavond even via de laptop ;)

Ik ga straks weer een rondje lopen. Hardlopen durf ik niet meer eigenlijk op deze schoenen, dus volgend weekend eerst op pad voor andere betere.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 07:16

Respect zucherro.

Ik ben vrijdag avond nog een rondje wezen lopen. Viel niet tegen. En gisteren avond nog een rondje gaan skaten. Had toch iets te veel last van m'n lijf om te gaan lopen.

Hoe doen jullie dat met spierpijn enzo? Wachten tot het weg is of aan je plan houden om toch die dag te gaan lopen?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:06

Benangelique fijne vakantie!

Zucchero thanks, inderdaad 2 siamezen (een gekruiste).
Zoo klinkt als een pittige groepstraining!! Gelukkig geen last meer van je knie.

Fabiene mooie omgeving en wel leuk zulke wisselende ondergronden, maar zwaarder inderdaad.
Alvast succes morgen met de 6km!

Bianca nog gelopen? Was mooi weer voor een festival, wat was het voor festival?

Susanne leuk filmpje van de run! Knap gedaan :)

Roxanne welkom! Knap hoor 8km gelopen!

Egnie goed gedaan hoor, weer een kilometer verder :D

Hywatta succes met nieuwe schoenen shoppen, altijd leuk :D

Odenxia ik heb niet een keer spierpijn gehad, maar ik zou er mee oppassen. Dan inderdaad beter even een rondje skaten of wandelen ofzo.

Rijden is er de laatste weken bij mij nogal bij ingeschoten vanwege de vele uren die ik bij mijn broertje in het ziekenhuis heb gezeten maar normaal probeer ik wel 4x per week te rijden. Hardlopen meestal ook 4x.

Gisteravond weer op de mountainbike naar het bos gefietst, ik vind het wel leuk zo’n afwisselende training van fietsen en hardlopen. Merk wel dat daar lopen aanzienlijk zwaarder is en langzamer gaat dan mijn gebruikelijke rondjes op het asfalt. Gras stond nu ook erg hoog. Maar wel leuk :) 4km gelopen in 21.28 / 11,18 km/u en 10km gefietst. En dat terwijl ik een feestje had gehad en pas 3.30 in bed lag. Ik zag gisteren op mijn telefoon dat ik ruim 30.000 stappen op die dag had gezet (incl het dansen op het feestje dus :+).

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:14

@Hyawatta: Idd wel goed om eerst nieuwe schoenen aan te schaffen, als je het niet meer vertrouwt. Met een analyse?

@Odenxia: Als je spierpijn hebt, inderdaad iets rustigs doen en even geduld. Met hardlopen belast je je lichaam behoorlijk.

@Daan: Dank je voor succes wensen!
Je hebt een eigen paard? Ja logisch dat je nu minder of niet rijdt i.v.m. je broertje. Hopelijk herstelt hij goed.
Leuk zeg, fietsen en hardlopen afwisselen. Dat zal heel anders. Een triathlon lijkt mij ook pittig. Ik kan al helemaal niet goed zwemmen.
Zo genoeg stappen gemaakt! Lekker dansen!

Ik heb net magnesium tabletten gekocht. Kijken of dat de spierpijn wat vermindert.
Ook heb ik twee fijne sportshirtjes via internet bestelt. Morgen maar meteen uit proberen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:03

@Susanne ik landde eerst ook op mijn hak, maar moest van mijn fysio met een hogere pasfrequentie gaan lopen. Hierdoor ga je automatisch meer op het midden van je voet landen, gaat vanzelf hoef je niks voor te doen :D de hogere pasfrequentie is wel wennen...

Als ik al jullie verhalen lees heb ik weer zo'n zin om te gaan lopen maar ben snipverkouden en niet helemaal fit, grrr, eerst maar uitzieken dus ;(