Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:05

Ik pas heel het weekend op mijn verzorgpaarden *\o/* En de honden, kat en kippen daar. Heerlijk toch, om 7u je bed uit en direct stalkleren aan en naar buiten de wei in <3

Leuk puppy's <3
Nee toch niet weer zo warm?! Dan kan ik ook niet goed sporten! Wel goed om de paarden te wassen :))
Spannend Giolli, veel succes maandag! :D

Travellust

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:35

Dat is heerlijk zeg!

Ja nog een week lekker warm en daarna minder warm :P

Leuk Giolli! Spannend nieuwe uitdaging maar ook wel weer leuk toch?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:37

Oef van 30 graden ben ik ook geen fan %)

Ik ga van het weekend naar de opening van een klein kunsthuis. De eigenaar is de regisseur van (en mijn tegenspeler in) het toneelstuk waar ik in ga spelen :)

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:17

Ik ben gister uiteten geweest bij een Turks restaurant, erg lekker.

Ik vier dit weekend mijn verjaardag dus lekker weer vind ik eigenlijk wel fijn. Verder ga ik tijd nemen om te relaxen want ren en vlieg al heel de week.

Maandag ga ik gewoon weer lekker verder met sporten en gezond eten :)
Volgende week wordt ook rustiger dus dan heb ik daar meer de tijd voor.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 19:08

Klinkt als goede plannen allemaal! Ik heb gisteren afscheid op mijn werk gehad, dus voor mij is een periode van vijf weken vakantie aangebroken! Dijn dat het nog mooi weer blijft, kan ik mooi beachvolleyballen. Ga vanavond op stap om m'n 'vrijheid' te vieren :D

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:56

Ik woon sinds ruim 3 maanden op Sint Maarten en ben al 12 kilo aangekomen. Ook wel een beetje in de periode voor mijn vertrek met alle afscheidsetentjes.
Nu beweeg ik amper nog hier. Fietsen is levensgevaarlijk en wandelpaden hebben ze ook nog nooit van gehoord hier.
Ik had in Nederland 2 paarden waar ik elke dag mee bezig was, maar hier doe ik niets meer.
Ik ga nu 4x in de week naar de sportschool, maar het gewicht vliegt ervan.
Het eten is hier ook verschrikkelijk duur en ik weet gewoon niet wat ik moet doen om mijn gewicht weer naar beneden te krijgen. Komkommers zijn hier bijna 5 dollar en dan ook nog vaak snotterig.
Een diëtist heb ik hier nog niet weten te vinden, alleen een consulent van Straight away (Shakes).
Door de warmte doe je sowieso veel minder dan in Nederland, maar op deze manier gaat het echt verkeerd.
Ik heb gewoon geen idee wat ik moet eten om te gaan afvallen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:39

Wat vervelend! Hebben ze diepvries groenten? En anders gewoon eten wat te betalen is en je calorieën bijhouden. Soms is het helaas niet anders.

Kun je met gewichten thuisworkouts erbij doen?

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:48

Ja dat moet lukken want ik werk hier niet. Ik zit letterlijk de hele dag bij mijn zwembad. Ik voel me echt zo'n desperate housewife.
Ik ga zo weer boodschappen doen en heb hopelijk wat recepten gevonden waarvan de ingrediënten redelijk betaalbaar zijn

Ik heb een fitness hoelahoep, springtouw en kettle Bell meegenomen. En een buikspieren apparaat.

Het zwembad is te klein om baantjes te trekken.

Vanavond pak ik weer even een lesje bodyshape mee.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:54

Ik dacht direct aan de Kayla Itsines oefeningen! Cardio en kracht in een en je hebt er eigenlijk niets voor nodig. Is kipfilet daar wel een beetje betaalbaar? Diepvriesgroente is wel een goede!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:42

@puppetje Misschien eens rond vragen naar wat de locals eten en dan idd maar gaan tellen of je op die manier aan je voedingsstoffen kunt komen. En misschien 's ochtends/'s avonds als de enorme hitte voorbij is gaan sporten.

Ik heb vandaag in verhouding echt teveel koolhydraten binnen gekregen. En te weinig water gedronken.
Heb wel lekker gewandelt met mn hondje en een uurtje gesport, maar een lichte work out, voornamelijk stretchen :)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 23:10

Puppetje, wat gaaf dat je daar zit! Ik heb twee maanden bij Lucky Stables gewerkt, buitenritten met toeristen maken. Herinner me idd dat t eten erg duur was, en fietsen enzo idd niet te doen... Sportschool met airco zoeken?

Ik heb nu twee dagen achter elkaar gebeachvolleybald, heerlijk, maar krijg er ook echt honger van :) net nog twee crackers met stroop en kaas opgegeten :')
Ik probeer trouwens op t moment iig in m'n avondeten de hoeveelheid carbs te beperken, dus geen pasta/ rijst/ aardappelen. Moet zeggen dat ik er slecht op sport, neem nu altijd maar even een banaan mee anders word ik rillerig...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 23:33

Waarom kh schrappen als je sport (en er medisch geen problemen mee hebt)? :-)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:21

Je bent toch al heel erg slank of heb ik iets gemist?

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:37

Klopt hoor, en ga ze ook echt niet helemaal weg laten. Maar heb soms wel erg opgeblazen gevoel, dus dit is beetje een test of dat minder wordt. Darmen zijn behoorlijk gevoelig soms, dus wellicht helpt het wel.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:42

Deze morgen om 7u uit bed, banaan gegeten en op pad met m'n sportbuddy :D 5,5 km gelopen, zeiknat van het zweet en dat terwijl ik geen seconde in de zon gelopen heb :') Voelde wel goed, temperatuur was goed te doen en zonsopgang was prachtig! En geen nekpijn deze keer :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:54

Ik weet niet of je brood of zuivel eet, maar dat zijn de grootste veroorzakers van een opgeblazen buik :)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:03

Zuivel heb ik er al grotendeels uitgegooid (op klein scheutje Koffiemelk na), brood eet ik heel erg weinig... Meeste dagen niet (omdat ik nu niet werk, normaal lunch ik met brood)

Goed bezig trijnie! Ik overwoog ook vanmorgen te gaan rennen, maar toen realiseerde ik me dat ik al twee dagen gebeachd heb. Even dagje vrij doen dus. Fijn dat je geen last kreeg van je nek!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:09

Af en toe een rustdag is wel fijn ja! Verbrand jij niet door in de volle zon te volleyballen? Aangezien dan toch flink zweet en je zonnecreme niet goed blijft zitten :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:54

Hoe gaat het met je hond Trijnie? Jij bent al mooi klaar voor de warmte door zet!

Ik heb gisteren zo enorm gezweet tijdens de les, het was 29 graden in de zaal! Vandaag doe ik een dagje niks, ook eens fijn!

Hoe gaat sporten Phor? Lukt je cutting?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:10

Ik merk de laatste tijd dat ik een buikje krijg. Begin toch wat insuline resistentie te vermoeden dus ik doe nu om de dag low carb en op trainingsdagen gematigd carb. Meer verzadigde vetten en eiwitten.

Ik denk dat het door de langdurige borstvoeding komt. Dat heeft keer op keer een insuline respons nodig. Mijn lichaam heeft gigantische hoeveelheden training nodig om gevoelig te zijn voor insuline en die krijg ik momenteel niet. Mijn huid is ook net zo dramatisch als dat van een 14 jarige dus ik ben vrij zeker van mijn 'diagnose'.

Wat een verhaal :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:34

Hm. Dus door de borstvoeding moet jouw lichaam harder werken om gevoelig te zijn voor insuline zeg maar? Misschien even je bloed laten prikken?

Ik heb deze ochtend bloed en urine laten testen na het zoveelste auto immuun verschijnsel, ben benieuwd wat er uit komt. Ik vraag me dan altijd af hoe het bloedonderzoek van anderen er uit ziet die nauwelijks sporten en elke dag snoepgoed eten; ik voel me al bijna schuldig bij mijn 2 gesuikerds yoghurts per dag...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:37

Ik zie fanatieke sporters, knap hoor met dit weer! Ik kom niet verder als een stukje mer de honden wandelen en weer de tuin in :')

Lonneke gebruik je volkoren producten? Dat werkt ook nog wel eens fijner dan de witte zooi :P

Spannend! Hopelijk komt we niks geks uit Bhriseis! Naja of wel dan weet je hoe of wat..

Ik voel dat ik meer energie krijg of de zon doet goed zijn werk of mijn lichaam knapt echt op door khd arm te eten :')

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:24

Bhriseis schreef:
Hoe gaat het met je hond Trijnie? Jij bent al mooi klaar voor de warmte door zet!

Ik heb gisteren zo enorm gezweet tijdens de les, het was 29 graden in de zaal! Vandaag doe ik een dagje niks, ook eens fijn!

Hoe gaat sporten Phor? Lukt je cutting?

Goed hoor, hij is wel een beetje te dik, maar ik heb deze week toezicht op de hoeveelheid eten die hij krijgt dus komt goed :D

29 graden binnen en jij gaat gewoon lekker sporten, gek :oo

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:46

Nou, het is meer dat als je lichaam zo elke keer extra insuline krijgt dat je cellen steeds minder gevoelig ervoor worden. Het is een soort gewenning, net zoals dat een alcoholist elke keer meer moet drinken om dronken te worden bijvoorbeeld.

Ik ben net drie uur wezen wandelen en ik ga mooi niet meer sporten hoor. Succes aan iedereen die nog wel gaat!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:37

@phor Er kan idd zwangerschapsdiabetes optreden. Hoewel ik niet weet of dat tijdens borstvoeding nog steeds die naam heeft.

@gribaldi Ik heb vandaag ook alleen gewandelt met mn hondje. Dus je bent niet de enige.

Morgen moet ik voor mijn stage mee sporten met een groepje ouderen. Ben benieuwd hoe intensief het zal zijn. Gezien een medestudent zei dat t nog vrij pittig is wat ze soms doen.
Mn eten gaat zo goed, ik ben echt trots op mezelf. En vandaag ging het water drinken ook goed, kan ook niet anders met zulk weer haha!