Jibbel schreef:Ik heb bloed en urine af laten nemen. Volgens arts is er niet zo op hormonen te testen. Hij zei dat t al genoeg bewijs was als t zo samenhing met mn cyclus. Ja leuk vriend, maar wat gaan we eraan doen?
Krijg iig uiterlijk dinsdag de uitslag en woensdag afspraak met psych, hopelijk kan die meer over evt. Supplemeten vertellen.
Heb wel alvast teunisbloemolie gehaald, eens kijken of dat wat doet voor me.
Rare jongens, die huisartsen...
Hormonen zitten per definitie in het bloed - en worden na verloop van tijd afgebroken en dan kun je de afbraakproducten deels in de urine vinden.
Maar ik kan uit de voeten met iemand die niet moeilijk doet en zegt:"Depressie die samenhangt met de vrouwelijke cyclus, dat kan en dat is te verhelpen." (In dat geval lijkt mij dat de testen vooral zijn om op voorhand bepaalde akelige zaken uit te sluiten. Op zich niet fout en dan krijg je dinsdag de adviezen tegen PMSS.)
Luca03 schreef:Misschien een rare vraag, maar is er hier iemand die vegetarisch is? Heeft dat invloed op jullie gemoedstoestand/ medicatie? (Gezien eventuele tekorten van ijzer, ...)
IJzer is geen probleem - zo mag ik bijvoorbeeld graag thee van brandnetelblad drinken. Ook appels en een boel andere groenten en fruit zijn ijzerhoudend - een koe maakt het spul tenslotte ook niet zelf.
Eiwit ook niet: spirulina, gierst, cacao, goyi bessen, linzen (en het momenteel hippe spelt, dus peperduur) - barsten van het eiwit. (...het wit van ei ook, trouwens;) ).
En er zijn hormonen die je moet maken uit gezonde, dwz plantaardige vetten: lekker amandelen peuzelen!