Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 19:03

Oh België! Dat zal ook vast anders zijn dan hier in Nederland hihi. :D

Ik heb net nog 2 uurtjes geslapen. Voel me zo slecht, maar heeft wel even goed gedaan. M'n buik is een hel, het doet zo gruwelijk veel pijn. Gelukkig is mijn vriendje straks thuis.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:20

En dat vriendje moet je in de auto zetten en plat laten spuiten zodat je een goede nacht kunt slapen want je gaat kapot zonder rust.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:09

Varekaj schreef:
* even inbreken als meelezer*

Ergens is het toch ook logisch dat die laxeermiddelen niet werken? Je darm functioneert niet (goed), hoe kan het dan goed opgenomen worden?
Tegelijk is je dikke darm ook langer. Tijdens de passage door je darm wordt er vanalles, zoals vocht, uit je voeding onttrokken. Wanneer dat allemaal eruit is, blijft er een harde substantie over. Is de boel dan nog niet aan het einde van je darm, dan is het toch geen verrassing dat het daar blijft steken en de rest tegenhoudt?

Is psylium vlozaad dan geen optie?

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:40

Wel balen dat die laxeermiddelen niet werken. Mijn tante gebruikt clean prep in hoge dosering. Zij heeft geen stoma, maar wel een ilostomie(als ik het goed zeg) een sonde in de dunne darm. Op die manier moet zij het inbrengen. Zonder dat spul krijgt ze haar voeding er helemaal niet in. Nu soms wel en meestal niet.

Balen van je pijn in je buik. Hij mag ondertussen wel eens over zijn. Maar ja helaas kunnen we er zo niks aan doen.
Ik zou zeggen kijk anders op google waar het beste ziekenhuis zit voor de mdl. Als het in de buurt ligt kun je daar een second opinion aan vragen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 23:11

Psylium heb ik ook geprobeerd gehad, maar daarvoor heb je toch een goede darm beweging voor nodig.

Normaal prikkelt t de darm door de vezels om beter te gaan werken. Dat gebeurd bij mij niet, maar de darm werkt wel goed als t gaat om vocht te onttrekken. Psylium zorgt dus voor nog erger vast lopen. Sowieso veel vezels, die kan ik dus ook beter niet teveel eten.

Cleanprep is inderdaad t zelfde als picoprep. Vreselijk spul, wordt er ook echt ziek van en t werkt niet eens.

Malone-stoma (of MACE) is waar ze t toen over hadden. Dat gaat ook met een katheter die in t begin van de dikke darm komt en zo kan spoelen. Deze zie je verder ook bijna niet en kan gewoon met een dopje dicht gemaakt worden. Dus op zich klinkt t zo erg nog niet, maar ik weet niet. Eerst blinde darm maar, vermoed dat die toch de boosdoener is... Anders kan t altijd nog.

Maar op zich klinkt t wel logisch dat t van de blinde darm komt. Daar zitten stenen in. Als de dikke darm samen knijpt doet de blinde darm mee (is normaal). Alleen een darm ontspant meteen als t iets scherps/hard tegen komt. Dus lijkt t logisch in mijn ogen dat daardoor de motiliteit van de darmen af neemt... Maar goed ik heb er niet voor geleerd natuurlijk. :+

Ziekenhuis hoeft van mij niet eens meer zo in de buurt te zijn, is Tilburg eigenlijk ook niet... Als ze me maar kunnen helpen. Hopelijk gaan de chirurgen dat in Tilburg doen.

Morgen belt de internist, ben wel benieuwd wat zij ervan zegt... Is een hele goede en fijne arts!

Nu serie kijken (nieuwe ontdekt, once upon a time, leuk tot nu toe!) en dan slapen. :)
Net lading pijnstillers gehad, hopelijk gaan ze werken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:13

Ben je niet toevallig lactose intolerant?
Dan doet een bekertje vla wonderen _O-

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 23:15

Sizzle schreef:
Ben je niet toevallig lactose intolerant?
Dan doet een bekertje vla wonderen _O-

Helaas, Haha. Vla/kwark/yoghurt is t enige wat op dit moment nog best goed gaat.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 00:05

Getver wat naar!

Weet het ziekenhuis dat je je zo poedersuiker voelt? :(:)

Nog geen zombies aant kijken? :P

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 07:16

Ja dat is bekend. :)

Hihi nee nog niet, moet vriendje nog downloaden! :o
Ben ik zelf niet zo handig in en hij wel haha (tweaker he! (1 april grap...) Hahaha).

Alweer 1,5 uur wakker... Raad eens waarom..? -O-

Gelukkig wel wat uurtjes kunnen slapen. Dankzij pijnstillers gisterenavond. Niet dat ze nu direct de pijn weg namen (werd wel wat minder), maar werd er behoorlijk duf van. Ideaal. Nu nog even uurtje (of 2) proberen te slapen.

Spannende dag vandaag! Duimen jullie mee? *D

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 07:21

Ik ga ontzettend hard voor je duimen!!!

Ik lees nog steeds trouw mee, maar weet soms gewoon niet wat te zeggen... Maar elke keer hoop ik op een positieve update, die tot nu toe een beetje uit blijft. Hoop zo ontzettend hard dat je gauw opknapt!!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:04

Stille meelezer hier. Ik ga heel hard duimen dat ze door de keuring komt, dat heb je wel verdient!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:07

ik duim mee !

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:35

En ik duim ook

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:02

Ik duim ook mee! Ga je haar eerst nog bekijken of koop je haar puur op fotos en filmpjes?

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:03

ik duim mee!!!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:20

Succes vandaag! Spannend :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:48

Ik duim ook voor je, Alice! Vervelend om te horen dat het weer minder gaat.. Hopelijk wordt vandaag weer iets meer duidelijk. Zet 'm op! :)

WithinGirl96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:01

Veel succes vandaag!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 14:45

Volgende week komt de dierenarts terug. Ze had een kleine zwelling op haar voorbeen, waarschijnlijk verstapt of gestoten of iets. Verder was ze helemaal goed. Dus nog even spannend, maar verwacht dat t wel goed komt. :)

M'n drain is behoorlijk vervelend op t moment. Er zitten kleppen in en de druk is lager als ik lig en hoger als ik overeind ben. Maar als ik lig is de druk eigenlijk net te laag waardoor ik flink hoofdpijn krijg. Ben nu dus min of meer gedwongen overeind te blijven... En dat lukt niet zo goed haha.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:53

Hmmm... je had natuurlijk gelijk een JA willen hebben, hopelijk is het niets! ;) :*

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 15:48

_KiMbErLeY_ schreef:
Hmmm... je had natuurlijk gelijk een JA willen hebben, hopelijk is het niets! ;) :*

Ja inderdaad! Maar hopelijk is ze volgende week helemaal goed, vind haar zo onwijs leuk!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:00

ooh balen dat je nog moet wachten. Hopen voor je dat ze volgende week goed gekeurd word

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 16:33

Madje1992 schreef:
ooh balen dat je nog moet wachten. Hopen voor je dat ze volgende week goed gekeurd word

Ja ik hoop t ook! Heel erg hard! :D
Maar heb ook goede hoop dat ze dan gewoon helemaal top in orde is.

Internist heeft net gebeld, moet nu elk jaar op controle komen de rest van m'n leven. Dan meten ze de bloeddruk (24 uur meting), hartslag (ook 24 uur meting), controleren ze urine onder andere op dysmorfe ery's (rode bloedcellen uit de nieren) en bloedprikken (onder andere controleren van nier functie).

Voor nu is het in ieder geval klaar en geen verdere onderzoeken (belangrijkste en meest voorkomende oorzaken zijn uitgesloten en heb volgens haar al genoeg medische ellende aan mijn hoofd, letterlijk haar woorden haha), maar wel elk jaar op controle komen en wordt t strak in de gaten gehouden. Zodra er veranderingen komen gaan ze wel weer direct verder zoeken. Er moet namelijk toch ergens een oorzaak zijn, het is namelijk niet normaal. Gelukkig geen ernstige dingen, die zijn nu wel uitgesloten.

Wel fijn om iets "af te sluiten" in plaats van dat er alleen maar dingen bij komen. Vind t ook wel fijn dat t toch wel goed in de gaten gehouden gaat worden. Als ik zelf veranderingen merk moet ik ook terug komen, als t bloed plassen bijvoorbeeld echt veel erger/meer gaat worden of als bloeddruk/hartslag nog meer gaan stijgen. Ach, voor nu is t klaar! *\o/*

Helaas weer aan t braken, bah bah. Krijg t ook gewoon weer niet gestopt, kan de primperan ook niet binnen houden. *Handig* -O-

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:36

ooh dat is wel vervelend dat je de primperan niet binnen kunt houden, heb je die niet in zetpil?
Wel fijn dat je de internist nu van je lijstje kunt afschrijven van dingen die nu moeten.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 16:39

Die had ik wel, maar zijn op... Heb net zofran gepakt, dat is een smelt tablet en werkt meestal ook veel sneller, maar wel veel minder goed en korter dan de primperan. Voor nu gaat t nog goed (10 minuten... haha) en als ik dan straks zo de primperan binnen kan houden is t ook goed.

Ja inderdaad heel fijn. Internist voor trombose is ook nog maar 1 keer per jaar (augustus pas weer), zo wordt t steeds minder. :D