[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:26

Afbeelding

What's your excuse? ;)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:56

mooi :)

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:20

Liep een beetje achter zie ik, jullie zijn hard gegaan vandaag :)

Had vandaag onderstaand gerecht als avondeten (en morgen als lunch, maar dat terzijde). Vond het erg lekker, maar wel erg vet. Iemand ideeën om de saus wat magerder te maken? Had wel ook nog wat gerookte kipfilet toegevoegd, vind het lastig vullend te krijgen zonder koolhydraten én vlees.
http://www.koolhydraatarmrecept.nl/cour ... nroomsaus/

Liekec, voor jou zou ik uitkomen op 2620 kcal ongeveer. Vind 1500 persoonlijk erg weinig voor iemand van jouw leeftijd, zeker gezien je echt niet te zwaar bent.

secricible schreef:
Cecile, houdt je rekening met de betrouwbaarheid van h&b? Slechts 55% van de berkeningen zijn ook juist, met uitschieters van 300kcal te hoog of te laag ofzo :)...

Ik moet zeggen dat ik bovenstaande nog nooit gehoord heb. Maar we gebruiken op school wel altijd de aangepaste H&B, die schijnt veel betrouwbaarder te zijn.

sharon488, voor jou zou ik uitkomen op 2480.

Wat ik al eerder zei, en wat Secricible denk ik ook bedoelt, is dat het geen gouden standaard ofzo is. Het is een hulpmiddel om te kijken wat je theoretisch gezien nodig zou hebben. Weet dat de berekeningen die ik hier gebruikt heb ook in veel ziekenhuizen gebruikt worden, maar het blijft toch afwachten hoe jij je voelt bij de hoeveelheid calorieën die theoretisch zou kloppen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:48

Lins_Vetra schreef:
Welkom Furrow!!

Tuurlijk! Wat is je doel?

Wat een lieve reacties!

Ik ben 12 kg bijgekomen nadat mijn relatie tot een einde kwam en die moeten eraf :brr:
Voel mij gewoon mezelf niet meer, en het zit allemaal in de weg.

Ik mag sowieso geen suiker of fruit eten (vanwege mijn reactie op suiker) dus ik eet voornamelijk proteïnen in combinatie met koolhydraten.
Vanavond eet ik gestoomde vis met broccoli *\o/*

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:26

Wil je die van mij ook berekenen?
Ik ben 20 jaar, 67 kg en 1.71 m

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:40

2038 met lichte activiteit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:44

CecileDV schreef:
secricible schreef:
Cecile, houdt je rekening met de betrouwbaarheid van h&b? Slechts 55% van de berkeningen zijn ook juist, met uitschieters van 300kcal te hoog of te laag ofzo :)...

Ik moet zeggen dat ik bovenstaande nog nooit gehoord heb. Maar we gebruiken op school wel altijd de aangepaste H&B, die schijnt veel betrouwbaarder te zijn.

VUmc heeft hier veel onderzoek naar gedaan en proberen nu ook een rekenformule te ontwikkelen die betrouwbaarder id, maar tot nu toe zonder succes. De aangepaste h&b is iets betrouwbaarder, maar nog steeds een grote foutmarge. De fomule van WHO i het meest betrouwbaar, maar ook die..... Jep -O-
Als je alleen al kijkt naar het jaar waarin H&B ontwikkeld is(1919!!!!), kun je je voorstellen dat de mensen van nu niet echt meer voldoen aan de standaarden van toen. De formule is weliswaar aangepast, maar wel met resultaten uit 1919....
Ik zal eens kijken of ik het onderzoek kan vinden :)

Edit: http://www.hbo-kennisbank.nl/nl/page/hb ... l%3A382377 dees vind ik zo snel, maar gaat wel over hemodialyse... Ik zoek nog even verder :) deze geeft trouwens de niet herziene variant als betrouwbaarder dan herziene variant.
Laatst bijgewerkt door secricible op 24-03-15 21:49, in het totaal 3 keer bewerkt

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:44

pff, sorry maar als ik al die calorieen moet eten gaat t volgens mijn gevoel echt niet goed komen :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:04

alles went :)

ben trots op mezelf... tot 4 uur snachts doorgewerkt aan verslag.. normaal ga ik enorm snaaien dan.. nu gewoon bak van 500g kwark weg gewerkt :')

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:49

CecileDV schreef:
Liekec, voor jou zou ik uitkomen op 2620 kcal ongeveer. Vind 1500 persoonlijk erg weinig voor iemand van jouw leeftijd, zeker gezien je echt niet te zwaar bent.
.

Ik niet te zwaar? Mn bmi zegt wat anders... En ik zie er ook echt niet slank uit, eerder iets wat kilo's teveel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:50

Als ik zo naar je foto's kijk (in je profiel) vind ik je aan de volle kant van het gezonde, maar absoluut niet mollig. Vind je er ook niet, niet slank uit zien :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:52

Nee uiteraard ben ik niet echt dik ofzo, maar icm mn bmi denk ik zelf dat de voorgeschreven calorieën waaaay to much zijn.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 00:17

BMI gebruiken wij niet vaak voor mensen onder de 18, tenzij flink overgewicht of flink ondergewicht, dus ik zou me daar niet teveel op vastpinnen.
Sowieso zegt BMI helemaal niets over je lichaamssamenstelling, iemand met veel spieren kan ook een veel te hoog BMI hebben, maar die zou je ook niet dik noemen.

Oh, en ik schrijf niks voor. Ik pas alleen een rekensommetje toe.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 00:21

Oh oké. Ik dacht altijd dat dat wel een goeie meter zou zijn.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 00:22

Het zegt wel íets, maar niet alles, dat bedoel ik alleen maar ;)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:02

BMI zegt niks joh :D
Iemand die 20 is, 1.80 lang is en 100 kilo weegt, maar een vetpercentage van 15% heeft (gespierd), heeft dezelfde BMI als iemand die 20 is, 1.80 lang is en 100 kilo weegt maar een vetpercentage van 35% (overgewicht) heeft.

BMI is echt geen graadmeter van of je te zwaar/te dik bent of niet. Gewicht eigenlijk ook niet. Vetpercentage wel :D

Over vetpercentage gesproken; morgen weer meten met mijn instructeur. Spannend :=

@ Gianti, goed bezig! Alles klaar nu?

@ Secrible: mooi stuk! Guy Droog had ook een sommetje, maar dat gaat veel verder dan alleen kcal. Ook hoeveel voedingsstoffen je per kg gewicht nodig hebt. Interessant, maar gaat voor mij wat ver. Ik zou er gek van worden denk ik :o Gelukkig heb ik een voedingsschema gekregen waar alles wel in gedekt wordt.
Zal zo dat artikel even opzoeken.

@ Furrow, heel herkenbaar. Toen ik na m'n relatie weer vrijgezel was, bestond m'n voeding met name uit noga-repen, pannenkoeken en in het weekend bier _O- Heerlijke periode, maar m'n lijf vond het niet zo geslaagd := Als je eenmaal alles weer op de rit hebt, dan vliegen die kilo's er af joh :D Met een beetje hulp van voeding en sport :j Jammer dat je geen fruit mag.

Gister onwijs lekker gesport! Had weer bootcamp en dat ging goed *\o/* Ben alleen de volgende ochtend zo moe. Vandaag ook door al m'n wekkers heen geslapen :oo Gelukkig nog redelijk op tijd wakker, maar dat is zo'n rot begin van de dag, dat gehaast.

Nou, succes vandaag ladies! Niet te veel Y)(^)

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:17

Hoe meten ze je vetpercentage in de sportschool? :o
Mijn weegschaal zegt dat mijn vetpercentage 14% is maar daar geloof ik weinig van :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:28

Hoe meet je weegschaal? Gewoon op staan?

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:35

Met een knijptang meten ze dat Marleen :j

Weegschaal geeft schokjes door het lichaam en berekent de weerstand, maar als je de avond daarvoor veel gedronken hebt of je zit in je periode dan kan dat behoorlijk afwijken. (is me verteld in elk geval :D)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:35

Weegschaal klopt nooooit. ;)

14% lijkt me ook heel onwaarschijnlijk of je moet mega afgetraind zijn :D

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:43

Mooie plaatjes mbt vetpercentages! (uiteraard niet 100% nauwkeurig, maar het geeft een idee)

Afbeelding
Afbeelding

met 14% vet zou je echt heul goed bezig zijn :D

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:45

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:48

Vind 14% zonder afgetraind, niet gezond.. Ik zat op 14% toen ik 48 kg woog :)

Ik zit nu op 19% bij 52 kg en bij bijna even lang, 1,68

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:59

Daarom geloof ik er ook niks van :')
Misschien eens aan de sportschool vragen of ze t daar ook doen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:25

Veel sportschoenen gebruiken ook weegschalen.. Daarnaast moet een meting met huidplooien gedaan worden door iemand met verstand er van en daar schort het soms ook aan in sportscholen.

Een Weegschaal meet de weerstand in het lichaam. De weerstand van vet is anders als die van niet-vet. Dus die 2 dingen kunnen berekend worden door het apparaat. Er zijn echter nogal wat aannames waar zo'n apparaat vanuit gaat, waardoor het ook snel afwijkt (gelijkmatig verdeeld vocht, lege blaas enz).
Een ander nadeel is dat electriciteit de snelste weg zoekt. Een Weegschaal meet dus van been naar been, een armmeter van arm naar arm. In beide gevallen sla je aardig wat oppervlakte over. Als jij een peer bent is een Weegschaal te gunstig, een appelvormig persoon komt met beide weegschalen goed weg :)
Beide methodes zijn niet betrouwbaar als waarde opzich, wel als procesmeting. Zo zou ik ze ook gebruiken :)