[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:22

Is het eigenlijk handig om nu een tattoo te zetten? Want je mag niet in de zo'n en zwemmen.. Hoe lang hebben jullie dat niet gedaan?

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:08

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:10

renateeee_ schreef:
Korbakimmy, bedankt voor het meedenken maar ik kan niks op een zichtbaar lichaamsdeel. Ik werk namelijk in de zorg.. Erg jammer

Ik werk ook in de zorg en is geen probleem. Sommige hebben zelfs hun hele arm onder haha. Misschien zij ze bij jou strengen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:21

Yinka schreef:
Ik stel mijn vraag toch even hier. Afgelopen week ben ik naar de tattoo shop geweest om mijn idee te bespreken. Het is mn eerste tattoo en hij komt op mn ribben. Tattoo meneer schat dat het ongeveer 4 uur duurt. Nu vroeg hij of ik een hoge pijngrens had omdat het zo pijnlijk plek is. Maar hij wilde dit ook weten om te kijken of het in 1 sessie kan of 2. Mn afspraak staat nu voor 18 juli geplant, paar weken later ga ik op vakantie. Als het in 1 sessie kan, dan blijft de afspraak staan. Met 2 sessie moet de afspraak verschoven worden naar na de vakantie.

Wat is wijsheid? Ik heb wel een redelijk pijngrens, maar ik heb geen idee wat voor pijn ik moet verwachten.

Ik heb voor mijn tattoo inclusief het inkleuren 5 uur gelegen. Heb na 3,5 uur wel een instort momentje gehad maar we zijn door gegaan (waren halverwege het inkleuren) en ben blij dat we dat gedaan hebben. Na die 5 uur was ik moe en blij dat ik niet zelf terug hoefde te rijden maar qua pijn had ik nog wel even door gekund. Ik verwacht straks voor het afwerken ook nog een 2 uurtjes te moeten liggen en die gaan ook gewoon in 1x.

Persoonlijk vond ik mn ribben minder pijnlijk dan mn zij en lies. Die plekken zijn nu ook veel gevoeliger dan de bovenste 4 voetjes.

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-DKEKWJUI.jpg

Edit: ik heb gedurende de dag 2x ibuprofen 1200mg geslikt. Heb alleen geen flauw idee of dit enig effecf heeft gehad :+

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:29

Zo dat is ook een fikse tattoo!
Ik heb net gewoon even gebeld. Afgesproken dat afspraak blijft staan. Als er een tweede sessie nodig is dan komt ie na de vakantie. Had het blijkbaar verkeerd begrepen. Al zweer ik het dat hij het over verplaatsen had :+ . Ach ja, het is goed zo.

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:11

4 uur moet te doen zijn hoor.
De mensen die 20 minuten al pijn hadden, logisch, je lichaam raakt dan net pas gewend aan het gevoel

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:19

amandananana schreef:
Is het eigenlijk handig om nu een tattoo te zetten? Want je mag niet in de zo'n en zwemmen.. Hoe lang hebben jullie dat niet gedaan?

Ze geven aan 6 weken, niet in de zon en zwemmen en bad en sauna tot het goed geheeld is en er geen korstjes meer op zitten.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:42

Ik zou ook voor 2 sessies gaan. Na bijna 2 uur op m'n ribben was ik blij dat ie klaar was.
Ik had een pauze nodig na zo'n anderhalf uur omdat ik misselijk werd.

Ik vind dat overigens ook een beetje een 'stomme' vraag. 'Omdat het zo'n pijn doet'. Ik vond m'n voet toch een stuk pijnlijker dan m'n ribben. :') Ja het krast en doet wel zeer maar ik kan niet zeggen dat ik door de grond ging ofzo. :')

@Gloa: Jemig! Die is groot geworden. Ik dacht dat het relatief klein zou worden.
Is dat niet 'awkward', je ligt daar eigenlijk helemaal in je naki of niet dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:16

Hahaha ja hij is best flink :7 daarom wilde ik hem ook in bronze/sepia/bruin. Toch wat minder heftig dan black&grey. Oorspronkelijke idee was ook de voetjes pakweg de helft van dit maar dat was qua detail echt onmogelijk. Hij is groter geworden dan ik in eerste instantie bedacht had en toch ben ik nu al aan het nadenken om er misschien toch een achtergrond bij te laten zetten :o

Ik vond het niet zo heel vervelend terwijl ik super preuts ben en je mij nooit in een sauna zal treffen :') . Ik had een schort om die we netjes hebben afgeplakt en mn broek is ook gewoon aan gebleven en alleen wat aan de kant geschoven. Hij heeft ook een grote studio aan huis dus geen last van andere tattooërders of klanten. Zo in een shop aan een winkelstraat had ik dit niet gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:20

Die barcode van de 'vegans' is wel onwijs leuk zeg!!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:25

Hoi bokkers,
Mag ik even meepraten?
Ik wil graag zelf ook een tattoo laten zetten van mijn paard.
Ik ben nog flink aan het brainstormen hoe en wat maar hij zal sowieso pas na oktober komen (zonvakantie).
Ik wil graag haar naam of toch de beginletter S (Sun) erin verwerken en een 'tekstje' My (first) lady (ik weet niet of ik die first erin wil ;) ). Ik wil geen hoefijzer (is me te standaard, sorry voor degene die het hebben :o ). Ik dacht zelf aan een patroon; ze heeft op d'r beentje een soort 'bergje'.

Ondertussen kijk ik graag mee naar jullie ideetjes en tattoos want vind het heel mooi :D

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:13

Gloa ik ben echt zó benieuwd hoe die van jou er straks uit ziet!

Die vegan barcode vond ik inderdaad ook echt heel erg gaaf :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:17

pimaude schreef:
Die barcode van de 'vegans' is wel onwijs leuk zeg!!

Idd heel origineel en creatief.

kuupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:19

@gloa komt er nog meer detail in de voetjes of blijven die zo?

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:45

die barcode is inderdaad echt heel goed verzonnen, had er ook al naar zitten kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:52

kuupie schreef:
@gloa komt er nog meer detail in de voetjes of blijven die zo?

Ja natuurlijk. Dit zijn alleen de lijnen en daarna zijn ze verder ingekleurd. In hoeverre de details gelukt zijn moet ik nog even een paar weken geduld voor hebben. Het zijn nu nog donkere stempeltjes.............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:57

Mooi!!!

Afbeelding

Afbeelding

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:02

Ik kom hier ook weer eens om een hoekje kijken..
Paar jaar terug hier eventjes meegekletst toen ik mijn eerste en tweede tattoo had laten zetten.
Inmiddels ben ik niet meer zo actief op bokt, maar wilde toch even mijn nieuwe aanwinst laten zien :)

http://i1127.photobucket.com/albums/l62 ... c80da7.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:09

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:59

Waaauw Jolien! Heel erg mooi! Weet je welke artist dat is?

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:03

Mooie stukken weer Jolien!
Van Adam toch? Zag ze geloof ik alweer op facebook voorbij komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:04

Ja van Adam Kremer :D

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:22

Vind die van Adam ook heel mooi
Maar vraag me af of hij nog net zo mooi is over paar jaar. Best een risico

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:06

Ik meld me ook even aan, ik heb in januari een afspraak gemaakt en deze komt eindelijk dichterbij! Volgende week is het al zo ver (zaterdag, 5 juli). Het is mijn eerste tattoo en deze wordt onmiddellijk vrij groot. Ik wil het dan ook graag bij deze ene tattoo houden, al heb ik al bij velen gemerkt dat er later toch nog enkele volgen :P. Maar ik ben verpleegkundige in opleiding, dus ik laat 'm op mijn bovenarm zetten.
Ongeveer deze :
Afbeelding

De tekst komt niet daar te staan, maar zou ik laten meelopen met de pluim. Vindt het een prachtige tekst, maar wel "vrij lang". Heb al andere korte, krachtige gezocht zoals : 'Time waits for no one' 'I'll either find a way or make one'. Maar 'the only limit is the one you set yourself' blijft toch echt toepasselijk bij mijn levensstijl, alsook bij de pluim/vogels.
De stijl van de pluim zal iets anders zijn, deze vind ik eerder op een olifantenstaart lijken :P..
Nu heb ik dus enorm veel zenuwen, ik kijk er gigantisch naar uit maar zit toch steeds met wat schrik voor de pijn. Ben niet bang voor naalden e.d. maar tja, wat als ik die niet kan uitzitten? Wil niet van mn stokje gaan (ookal heb ik dit nog nooit eerder gehad).
Ik heb al overal tips doorgenomen, over het appelsap etc. Iemand die me nog zaken kan meegeven? En denken jullie dat dit een pijnlijke plek is? Of eerder doenbaar, 't is niet dat ik het "niet wil voelen", als het maar gewoon draaglijk is!

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 01:26

Bovenarm vond ik zelf het beste uit te zitten van allemaal. Heb zitten lachen in die stoel als een malle (er kwamen continu toeristen voorbij die zo moeilijk keken alsof het pijn deed...).
En het zal je vast mee vallen! Ik val normaal bij alle soorten naalden bijna flauw, moet echt altijd half uur blijven liggen ofzo. Maar tatoeëren is gewoon zo anders!
Bij pijn even de tanden op elkaar en gekke bekken trekken, is wat ik altijd deed hèhè.
Probeer zo veel mogelijk aan het eind resultaat te denken