Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:26

SternPhoto schreef:
Ze hebben bij mij ook geen oorzaak maar ook geen reden waarom het niet zou lukken, alles is goed.
Kon ons lichaam maar praten zouden veel dingen opgelost kunnen worden. waarom we vervroeg overgang in gaan of waardoor het niet lukt oid.

Wat heb je nog meer laten testen, naast een hsg en je pcos? Wat doe je er nu zelf aan om je kansen te vergroten?

Lennox

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:30

Een mooi en duidelijk verhaal Ladyfee! Er zullen gerust vragen op komen maar dat is eigenlijk alleen maar fijn toch? Wie weet waar alleen een stuk bewustwording voor kan zorgen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:09

Dokter heeft alles nagekeken er mankeert niks zeg maar. Pcos weten ze nu niet zeker omdat alles goed klopt.
Ook heb ik kijk operatie gehad

Ik klus zelf bij eet gezond rook niet nooit gedaan en noit gedronken. Ben nu bezig met kilos kwijt te taken alweer Ben toen weer kilos aangekomen also ik hormonen spuit Dan hou ik vocht vast verder sou ik niet weten wat ik vferder kan doen

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:55

Er zijn behoorlijk wat meer opties en zaken om na te laten kijken, die ze hier in NL niet (standaard) doen. Wat dat betreft lopen we in NL ver achter. Ik kan ze hier wel neergooien, maar dat heeft alleen maar nut als je bereid bent verder te denken en te gaan dan het standaard Nederlandse protocol je aanbiedt (en ik heb het niet over zweverige of illegale praktijken hoor :P).

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:59

Sp informeer eens bij de kliniek in Wolvega! Ik zou stappen ondernemen!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 00:08

Wolvega is veel te ver voor mij ben afhankelijk van ov helaas.
Als ik de hele malle molen heb gehad dan wil ik uitwijken naar buitenland maar moet eerst dan sparen wat nu niet lukt door zieken huis haha

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:16

Het zit bij jullie in de familie niet mee sp :(
Inderdaad soms maar makkelijk als je lichaam kon praten.

Misschien fijn voor de meelezers veerledec om voorbeelden te noemen?
Wie weet help je er iemand mee.

Je kan wel altijd navragen hoe het zit met je zorg verzekering en het buitenland.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:59

Ik ga proberen het kort te houden :P.
Wat je zelf kan doen
- Q10 (ubiquinol) slikken, dit verbetert je eicelkwaliteit
- Beiden geen alcohol meer (maar ik neem aan dat dit al bekend is)
- B12 laten checken; een tekort aan B12 kan leiden tot onvruchtbaarheid, miskramen en neurale buisdeffecten. Bovendien heeft foliumzuur (B11) B12 nodig om te kunnen werken. Let op, bij langdurig gebruik van foliumzuur kan je B12 worden 'opgegeten/verbruikt' door het foliumzuur. Het is verstandig om je waarden regelmatig te laten checken, of extra B12 te gebruiken. Let op, artsen vinden B12 waardes nog goed terwijl ze dat niet zijn. Je hebt een minimale waarde van 185 nodig om neurale buisdeffecten te voorkomen, maar een minimum van 250 is beter.
- Schildklier laten checken; een te snel of te langzaam werkende schildklier beïnvloedt je oestrogeen en progesteron waardes nadelig.
- Utrogestan gebruiken tot 12 weken (wordt in buitenland standaard gedaan)
- Diverse middeltjes om de zaadkwaliteit te verbeteren
Huis-tuin- en keukentips ter bevordering van de innesteling:
- Granaatappelsap; bloedverdunnend
- Aspirine (acyletylezuur) 100mg van Bayer; bloedverdunnend
- Geen citrusvruchten na eisprong
- Geen koude voeten of veel koude dingen eten na eisprong
- Geen orgasmes kort na eisprong. Deze laatste drie kunnen zorgen voor een krampende baarmoeder
- Tarwekiemolie slikken (let op, kan soms je cyclus in de war brengen, na eisprong gebruiken)
- Boek 'Is your body baby friendly?' van Alan Beer over dit onderwerp
Waar je een (buitenlandse) arts voor nodig hebt:
- MOAT/assisted hatching etc, maar dan zit je al in een IVF/ICSI stadium
- Pipelle
- Pregnyl
- Laten testen op natural killer cellen; je eigen immuunsysteem is soms te sterk. In dat geval kan prednison en intrapilid helpen

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:04

SternPhoto schreef:
Als ik de hele malle molen heb gehad dan wil ik uitwijken naar buitenland maar moet eerst dan sparen wat nu niet lukt door zieken huis haha

Ik zie niet waarom je niet eens een telefoontje zou wagen naar Wolvega. Als IUI inderdaad geen nut zou hebben zoals je zelf zegt kunnen die onderzoeken helpen om het proces naar een andere methode te versnellen of in ieder geval duidelijkheid te geven.

Het komt nu op mij een beetje over alsof je wel zwanger wilt worden maar er liever niet teveel moeite voor wilt doen. Dat is vast niet wat je wilt horen en alleen een interpretatie van wat ik hier in jouw posts lees dus misschien schat ik het verkeerd in maar zo komt het in ieder geval op mij over.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:28

@veerledec: Waarom geen citrusvruchten vlak na de eisprong?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:30

lizy29 schreef:
SternPhoto schreef:

Ik zie niet waarom je niet eens een telefoontje zou wagen naar Wolvega. Als IUI inderdaad geen nut zou hebben zoals je zelf zegt kunnen die onderzoeken helpen om het proces naar een andere methode te versnellen of in ieder geval duidelijkheid te geven.

Het komt nu op mij een beetje over alsof je wel zwanger wilt worden maar er liever niet teveel moeite voor wilt doen. Dat is vast niet wat je wilt horen en alleen een interpretatie van wat ik hier in jouw posts lees dus misschien schat ik het verkeerd in maar zo komt het in ieder geval op mij over.

Volgens mij is ze al een paar keer van ziekenhuis gewisseld en kosten die IUI's ook veel energie. Ik vind het een beetje een smakeloze opmerking van je.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:35

lieveli schreef:
lizy29 schreef:

Volgens mij is ze al een paar keer van ziekenhuis gewisseld en kosten die IUI's ook veel energie. Ik vind het een beetje een smakeloze opmerking van je.

Nou idd... Als ik me goed herinner is dit al het tweede of zelfs derde ziekenhuis en de zoveelste gynaecoloog. Ik weet niet of je weet hoeveel moeite al die IUI's kosten?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:38

Misschien kun je even op je eigen bericht temmen Lizy, dan blijft de sfeer hier gewoon fijn.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:05

Ik zie niet in waarom. Ik verwoord alleen het gevoel dat ik krijg bij haar berichten. Er worden nieuwe ideeën aangedragen en ik zie alleen maar antwoorden terug als kan niet en wil niet. Ze kan er mee doen wat ze wil maar misschien zet het haar juist wel aan het denken waarom ze bepaalde zaken afschuift.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:20

Als ervaringsdeskundige vond ik zelf IUI niet echt belastend. Ja dat je weinig kan plannen er om heen en wat heen en weer moet reizen. Maar het is ook een mind-set. Het is niet anders en ik vond wel ik een kind dus dan doe ik er ook alles aan. En als je IUI al belastend vindt gaat ivf echt hel worden.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:25

De prednison is in nl echt een no go. Dat lukt je alleen als je in het buitenland onder behandeling bent en van daaruit de recepten krijgt. De echte aspirine is inderdaad een goede tip, je moet er wel goed op letten dat je wel echte aspirine koopt. In Nederland zijn ze inderdaad behoorlijk conservatief met dat soort dingen.

Ik begrijp de opmerking van lizy29 wel een beetje, ondanks dat hij misschien wel een beetje kort door de bocht is. Natuurlijk vragen al die IUI's ook het nodige van je maar het gevoel bekruipt mij vaak ook bij het lezen van de posts van SP, het is vaak zo negatief. Al snap ik ook dat ze heel graag wil en een enorme kinderwens heeft. Die diverse ziekenhuizen en gynaecologen gaan heus niet eindeloos door met IUI als er geen kans is van slagen. Ze is nog jong, staat goed onder controle en reageert best heftig op de hormonen. IVF/ ICSI vraagt gewoon meer van zowel je lijf als je psyche en als je heftig reageert op de hormonen is de kans op overstimulatie niet gering. Je (en ook de artsen) kunt nou eenmaal geen ijzer met handen breken. En als 3 verschillende ziekenhuizen een zelfde mening hebben... Ik heb zelf ook 6 IUI's achter de rug en toen ik werd doorgestuurd naar het VU MC moest ik er nogmaals 3 en mocht er 6 doen. Ik heb die kansen met beide handen aangegrepen juist omdat je na IUI nog een kans hebt met IVF/ ICSI. Als je daar eenmaal in beland bent zit je in het eindstation. Als dat niet lukt dan zijn er geen mogelijkheden meer.

Ik had gisteren weer een afspraak bij de endocrinoloog, mijn TSH helaas weer te hoog met het slikken van 87,5 mcg dus ik moet weer naar 100 mcg, de T4 was wel netjes. Ik was ook twee kilo aangekomen...Ondanks dat bij mij geen pcos is gediagnosticeerd heb ik er wel een aantal symptomen van. De komende twee maanden moet ik ook 2x daags metformine slikken. Dat kan ook weer een gunstig effect hebben op de eisprong.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:29

Balen dat de medicatie niet helemaal doet waar jullie op gehoopt hadden.
Begrijp ik goed dat het bij jou dus in je schildklier zit?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:32

Er is inderdaad pas toen mijn bloed bij het VU MC werd getest ontdekt dat mijn TSH te hoog is. Eerdere bloedtesten lieten dat niet zien. Na verder onderzoek is gebleken dat ik, helaas, de ziekte van Hashimoto heb. Zwanger worden zonder behandeling met schildklierhormoon was dus wel mogelijk maar zwanger blijven niet. De eerste 6 IUI's die ik gehad heb waren dus sowieso kansloos. Nu zijn we al een tijdje bezig om me goed ingesteld te krijgen op de medicatie maar dat valt nog niet mee :).

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:34

Dat heb ik vaker gehoord over schildkliermedicatie inderdaad. Dat het zo ontzettend nauw luistert en bijna niet te voorspellen hoe een lijf er op gaat reageren.
Hopelijk vinden jullie snel de perfecte dosis en kan het 'echte' werk beginnen.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:37

Thanks! Het echte werk mag al wel beginnen hoor, ik heb er alleen zelf even voor gekozen om voorlopig te stoppen. Wij zouden eigenlijk afgelopen januari onze eerste ICSI behandeling krijgen. Wij hebben besloten een half jaar even niets te doen en dan bekijken of we verder gaan of niet. Maar er is geen reden waarom via de natuurlijke weg zwanger worden niet zou kunnen lukken op dit moment dus wie weet overkomt het ons nog wel gewoon de komende maanden.

[edit] De T4 is het belangrijkst voor het "kindje" en die is netjes. Als die niet goed zou zijn dan zou ik inderdaad een no go hebben.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:39

Dat zou natuurlijk helemaal geweldig zijn. En met de medicatie word de kans in ieder geval een stuk groter.
We gaan dus gewoon voor een positief bericht van jou in de komende maanden.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:36

verootjoo schreef:
@veerledec: Waarom geen citrusvruchten vlak na de eisprong?

Dat staat er wel, maar niet heel duidelijk denk ik :). Zou voor een krampende baarmoeder kunnen zorgen.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:08

Citrusvruchten verhogen ook de ph, misschien dat dat ook invloed heeft?

Iemand hier die ervaring heeft met het doorspoelen van de eileiders? Dit is voor ons een optie voor IVF, en ik denk er nu over om dat toch nog te proberen. Mijn laatste/enigste keer was ik nog erg jong en daar heb ik geen fijne herinneringen aan. Maar ik weet niet of dat 'normaal' is of dat dat ook met de leeftijd te maken heeft. M.n pijn en de nasleep ben ik benieuwd naar. Anders kunnen we eventueel inaugustus starten met IVF.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:53

Bedankt voor de tips Veerle!

Lennox wat zou het bijzonder zijn als de natuur het bij jullie toch zelf gaat regelen.
Ik duim voor jullie!

Vandaag is 1 van mijn zwangere zusjes opgenomen.
Ze had sinds gisteren weeen maar ze zijn gestopt maar heeft wel wat bloed verlies en de baby beweegt eigenlijk niet meer.
Afwachten.
ze kreeg ook van die banden om haar buik en we hoorde het hartje kloppen.
ik heb wel even zitten janken wat bijzonder <3

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:22

Wat vinden jullie eigenlijk van zwangere vrouwen die roken?
Mijn vriend zijn nichtje is zwanger en blijft door roken.
Ze is in juni uitgerekend.

Ik vind dat zo erg eigenlijk wil ik er wat van zeggen maar ja ben bang dat het er niet echt tactisch op zo een moment dan eruit komt.
Hoe gaan jullie daarmee om?