Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:42

quera schreef:
dromertje2 schreef:
Je hebt gelijk, hoor. Langs beide kanten is het moeilijk om te discussiëren.

Ja, voor de avond.

Ik denk dat er prima een discussie gevoerd kan worden. En ja ik vaccineer niet. Maar heb ook goede dingen gelezen van de mensen die wel vaccineren. En dat ook benoemd in het topic.

Voor mij zou eventueel vaccinaties splitsen wel een optie zijn namelijk. Maar dat doen ze niet dus helaas.

Waarom doen ze dat niet? Je kan bij de apotheek gesplitste vaccinaties bestellen. En bij de HA laten spuiten. Moet je wel zelf betalen.
Is wel een heel gedoe voor hun maar ze kunnen het wel.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:44

Je kan niet apart de bmr geven. Bestaat niet.

verootjoo

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:46

Oh de BMR. Weet niet precies bij welke t wel en niet kan.
Maar ik weet van een apothekersassistente dat ze soms zo’n verzoek krijgt en dat ze dan losse vaccinaties bestellen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:48

verootjoo schreef:
Oh de BMR. Weet niet precies bij welke t wel en niet kan.
Maar ik weet van een apothekersassistente dat ze soms zo’n verzoek krijgt en dat ze dan losse vaccinaties bestellen.

Dktp zou gedeeltelijk gesplitst kunnen worden naar dtp dacht ik.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:19

De vaccinatie DTP die kinderen krijgen als ze 9 jaar zijn, kun je geven ipv de DKTP.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:21

De BMR kun je uitstellen, dan kun je titeren voor het kind de puberteit in gaat. De Bof is meest gevaarlijk voor jongetjes in de vruchtbare leeftijd, Rode hond voor (de ongeboren vrucht van) zwangere vrouwrn.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:22

Chubby schreef:
De BMR kun je uitstellen, dan kun je titeren voor het kind de puberteit in gaat. De Bof is meest gevaarlijk voor jongetjes in de vruchtbare leeftijd, Rode hond voor (de ongeboren vrucht van) zwangere vrouwrn.

Ik weet het. Heb me prima ingelezen..
Hier geen antistoffen voor rode hond trouwens.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:27

Bij honden kun je dan een ander merk vaccinatie proberen. Daar is vaak wel een goede respons op. Ik heb geen idee of dat bij mensen uberhaupt mogelijk is, een ander merk.

(Voor jou niet meer van toepassing, maar voor evt meelezers)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:01

pmarena schreef:
Verootje, oprechte vraag hoor, moest je dan elke maand naar het ziekenhuis voor die spuit...? En was je dan niet bang dat zo'n hummeltje juist in dat ziekenhuis wat oploopt?

Dat heb ik namelijk al bij het CB, daar ga je dan zogezegd heen om "de prikjes" te halen die je kind moeten beschermen tegen ziek worden....en dan zit je daar een half uur met je blote baby tussen een samenscholing van snotneuzen :=

Op het kinderdagverblijf al eens rondgekeken := ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:50

Ja daar hadden we het een poosje geleden toch over :P

Maar KDV daar maken natuurlijk lang niet alle babietjes gebruik van en het CB is toch wel een klein beetje de bedoeling dat je daar op komt draven. Dan hou je zelf in de gaten dat je je piepjonge babietje een beetje afschermt van zieke mensen, en dan wordt je daar verwacht op zo'n mogelijke broedplaats...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:55

Ons cb is niet zo druk, werkt maar 1 jeugdvpk en 1 jeugdarts. Dus geen drukke wachtkamer en trouwens ook geen wachttijden van een half uur.
Ff uitkleden, meten/wegen, praatje, prikje en weer aankleden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:59

Hier aan 2 kanten een kamertje, volgens mij zit dan meestal aan de ene kant de arts en de andere kant de vpk. En volgens mij zijn we geen 1 keer binnen een half uur weer door de deur gekomen, het loopt altijd uit voordat je een keer dat kantoortje binnen gaat in ieder geval. Pas met de (bijna) 4 jaars check kwamen we een minuut voor onze afspraaktijd binnen en het duurde minstens een kwartier voordat we eindelijk aan de beurt waren :D

Maar het zijn wel hele geschikte mensen die niet door blijven pushen als je van het RVP af wilt wijken, en ook niet pushen om zus-of-zo te doen maar gewoon op een prettige toon mee denken als je dat wilt :)

Als je af en toe leest wat andere mensen meemaken op een CB dan treffen we het hier wel :j

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:05

Hier altijd heel content geweest van kind en gezin. Het zijn zij die het voor het eerst hebben opgemerkt dat er iets mis was met het armpje van mijn oudste zoontje toen hij 2.5 maand was en er direct actie kon worden genomen en hij dus nu geen restschade er meer van heeft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:18

IMJ schreef:
Arabesk! Op de 1 of andere manier ben ik verbaasd over jou reactie! Stom!

Haha ja ik ook. Maar volgens mij houdt ze er gewoon van om ons altijd op het verkeerde been te zetten?! 8-)

Zie een reactie uit 2011 in een ander topic:

Arabesk schreef:
Ik ent niet meer. Tetanus hoef je eigenlijk alleen te doen als je paard een diepe wond oploopt waar geen zuurstof bij kan en dan is het vroeg genoeg om te enten. Influenza is niets anders dan een griepprik; je paard is tegen één virusje beschermd maar alle andere 1001 griepvirussen niet. Als mens haal ik ook niet de griepprik, dus vind ik het voor mijn paard ook onnodig. Het is alleen zinvol voor oude en zwakke paarden, zoals bij mensen ook de griepprik wordt aangeraden voor ouderen bijv.

Veel paarden krijgen toch een optater van inenten, hetzij een allergische reactie, hetzij dat ze er toch een beetje ziek van worden. Dat maakt dat ik er mee gestopt ben en ik rij geen wedstrijden dus is het verder ook onzinnig.

Over influenza:

Citaat:
1) Influenza vaccinatie werkt niet 100%, evenmin als de griepprik.
2) De kans dat je paard het krijgt is vooralsnog erg gering. Talloze mensen (waaronder op dit forum) vaccineren al jaren niet meer, maar tot nu toe valt het reuze mee met de influenza paarden. Wat we daarentegen wel lezen is dat veel paarden met gezondheidsproblemen beter lijken te functioneren zonder die vaccinaties. Gemiddeld genomen gaat het paard er dus op vooruit.
3) Influenza vaccinatie werkt maar 8 maanden. Als je je paard maar 1 keer per jaar inent hou je jezelf voor de gek, dan loopt hij nog steeds voor een groot deel van het jaar onbeschermd rond.
4) Een vaccinatie is een zware belasting voor het lichaam. De focus wordt gericht op het opruimen van de ingespoten ziektekiemen, en ondertussen kunnen anderen hun gang gaan. Het zal niet voor het eerst zijn dat het paard een ziekte oploopt vlak na een vaccinatie.
5) Vaccinaties bestaan voor het grootste deel uit iets anders dan de werkzame stof. Al deze hulpstoffen kunnen allerlei reacties veroorzaken, het immuunsysteem op hol brengen, allergieen veroorzaken, etc.

Je gaat dus je paard twee keer per jaar inenten voor een ziekte die niet dodelijk is en maar sporadisch voorkomt, met een middel dat maar half werkt en ondertussen wel allerlei nare bijwerkingen kan hebben.

Influenzavaccinaties worden gekweekt op eieren, dus als je paard allergisch is voor ei(witten) heb je een probleem.

over tetanus:

Citaat:
Tetanus is geen besmettelijke ziekte, je paard zal het niet krijgen al zou je hem opsluiten in een kudde Tetanus paarden. Tetanus kan je paard krijgen als hij een diepe wond oploopt. Dat is de enige reden waarom je je paard hiertegen zou inenten. Als je niet inent kan de dierenarts, NA het oplopen van een diepe wond, je paard alsnog een combinatie van een tetanus-serum en tetanus-vaccinatie geven. Dit geeft dan onmiddellijk bescherming. Verder geeft een goede basis-vaccinatie jarenlang bescherming tegen tetanus, en is een jaarlijkse herhaling sowieso overkill.

Misschien kan ze dat zelf beter uitleggen?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:30

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:40

Lijkt me ook dat je qua het (tegen tetanus/influenza) enten van je paarden (die wellicht niet tussen de anderen komen) een andere mening kan hebben dan qua enten van kinderen.

Ik kan haar redenatie m.b.t. het niet enten van de paarden prima volgen, terwijl ik absoluut mijn baby ga laten inenten. Gelukkig zitten partner en ik helemaal op één lijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:57

Drifter schreef:
Drifter schreef:

Ja, mijn post editen duurde nogal lang, hond wilde piesen.. dus die had ik gemist.

Maar het Nederlandse vaccin wordt geproduceerd door Sanofi en niet door Merck. Dan zou dus kunnen wijzen op het idee dat het een ander product is of ingredienten mist die het Amerikaanse vaccin wel hebben.

ff omdat ik het interresant vind (en stiekem een nerd ben) de ingredienten.
Ik heb geprobeerd om dezelfde ingredienten te vertalen en als ze overeen kwamen naast elkaar in de lijstjes te zetten zodat het makkelijker te zien is waar de verschillen zitten. (geen arts of medisch expert en geen extreme ster in engels dus kan zijn dat ik een vertaling mis.)

[ Afbeelding ]
Tenzij ik dus iets mis, is de ingredientelijst van beide vaccins toch anders en kunnen daarom de bijwerkingen van de Merck bijsluiter dus niet automatisch ook aan ons BMR vaccin toegeschreven worden.

Voor de goede orde links naar beide:
https://www.merck.com/product/usa/pi_ci ... _ii_pi.pdf
https://www.ema.europa.eu/en/documents/ ... ion_nl.pdf

- Dit dus even naast de door mij eerder geposte links van onderzoeken die aantonen dat vaccinaties geen diabetes veroorzaken.

Ik weet niet hoor, maar volgens mij begrijp jij het bedrijfsleven niet zo goed.

Laten we voorop stellen dat mijn dochteren een paar jaren voor de eerste verlening van de vergunning al volledig gevaccineerd was en ook al diabetes had gekregen, dus kan zij dit vaccin niet hebben ontvangen en dus is deze bijsluiter Europese niet van toepassing op haar:

Afbeelding

Maar afgezien van dat, staat op de bijsluiter dat de vergunninghouder en fabrikant MSD/Merck is.

Afbeelding

Want laat MSD nou gewoon Merck zijn...zo werkt dat bij multinationals, die gooien hun dochteronderneming onder een andere BV, juridisch gezien ook leuk. Het fuseert ook als de ziekte,, dat soort bedrijven.

Afbeelding

Het patent ligt bij... laat me raden.... Merck USA??

Afbeelding

De werkzame stoffen worden aangeleverd door....
Merck!

Afbeelding

En als je er nog vragen over hebt kun je contact opnemen met..... Tromgeroffel....... Merck Nederland.

Afbeelding

Als je weet hoe het werkt bij multinationals, dat ze één inkoop afdeling hebben die voor alle vestigingen bij één leverancier hulpstoffen afnemen (zou één leverancier per hulpstof kunnen zijn), maar meerdere inkoopafdelingen die bij verschillende toeleveranciers kleinere partijen afnemen slaat nergens op. Dat kost veel teveel geld. Dat doet geen goed functionerend bedrijf op dat niveau. Ook niet voor risico spreiding.
Dus ga er maar van uit dat de afdeling inkoop van Merck USA de inkoop van de hulpstoffen doet voor alle dochterondernemingen en die hulpstoffen dus komen van.... Merck.

Waarom zouden de Amerikanen zelf iets gebruiken waarbij ze meer risico hebben op ernstige bijwerkingen zoals diabetes, terwijl ze in Europa zelf een product produceren dat veiliger is 8)7

Dus wat nou diabetes kan niet door dat Europese vaccin.
Dat ze creatief zijn met het opstellen van hun bijsluiters heeft het RIVM ze vast geleerd.
En Sanofi??

In onderzoeken worden de twee vaccins als 1 zelfde vermeld en getest, niet als 2 verschillende vaccins.
Het enige verschil dat dan wordt vermeld is de registratie naam.

Afbeelding

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:50

mysa schreef:
Of misschien is ze gewoon tot andere inzichten gekomen. Is een kenmerk van intelligentie, je mening bijstellen.

Hier trouwens nog een relevant nieuwsbericht:

https://www.theguardian.com/technology/ ... nformation

Prima artikel.
Sterkt mij in de overtuiging dat fakebook moet vernietigd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:55

mysa schreef:
Of misschien is ze gewoon tot andere inzichten gekomen. Is een kenmerk van intelligentie, je mening bijstellen.

Dat geldt ook andersom, als je meegemaakt hebt dat jezelf of je kind (enorm) allergisch reageert op vaccins bijvoorbeeld :Y)

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:06

Karma schreef:
mysa schreef:

Dat geldt ook andersom, als je meegemaakt hebt dat jezelf of je kind (enorm) allergisch reageert op vaccins bijvoorbeeld :Y)

Je bedoelt, als je jezelf inbeeldt dat...
Of, als je jezelf laat wijs maken dat...
Of ook nog, als jezelf laat overtuigen dat...

Vaccinatieschade, in de betekenis zoals die door antivaxxers gebruikt wordt, bestaat niet.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:32

Bestaat niet of wordt niet erkent ? Dat zijn 2 verschillende dingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:35

Dus al die ouders die een kind hebben die in shock is geraakt/coma/overleden of mildere klachten hebben gekregen na vaccineren hebben het zich allemaal ingebeeld?
Daar zeg je nu gewoon tegen dat ze niet goed bij hun hoofd zijn.

Mijn moeder heeft een broertje gehad, die direct na de vaccinatie ziek is geworden, in coma geraakt en vrij snel daarna overleden. Hebben ze zich dat dan ingebeeld?

Bestaat een allergische reactie op vaccins in jouw ogen dan wel?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:51

Dat een vaccinatie bepaalde zaken kan triggeren, dat wel. Maar dan had het ook getriggerd geweest op een later moment.
Maar dat kinderen door vaccinatie s autisme krijgen is 1 van de dingen dat ronduit niet kan.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 17:32

Wij hebben hier wel bevestigd gekregen wat zonder vaccinatie kan gebeuren. Nieuw jongetje bij mijn dochter op kdv. Ouders wilden niet vaccineren. Kind heeft meningokokken gekregen. Wel overleefd. Zo jammer dat hij nu twee gehoorimplantaten heeft. Verminkt voor het leven.
Ze vaccineren nu wel...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 17:36

Ik kom even van de meeleessteen want hebt eigenlijk geen zin om mee te discussiëren en mijn mening wordt toch al goed verwoord, maar hier wil ik toch even op reageren.
Ik denk dat men er dertege van bewust is dat het kàn misgaan met een vaccinatie. Of dat nu is omdat de vaccinatie de oorzaak of als het de trigger is die een onderliggend probleem blootstelt, soms gaat een vaccinatie niet goed.
Wordt dat bij jullie niet verteld op consultatie? Ik kreeg daar voor de vaccinaties een uitgebreide uitleg over. Waarom vaccineren, tegen wat, hoe…en ook, dat een kind kan reageren op de vaccinatie, en in een heel klein aantal gevallen heel heftig. Hier werd dat echt niet verstopt of verbloemd hoor. Kijk mevrouw dit zijn de voordelen en dit kunnen de neveneffecten zijn. Daarom hangt er bij mijn consultatiebureau (kind en gezin België) ook een papiertje in de wachtzaal. Dat je na de vaccinatie een kwartier moet wachten voordat je naar huis mag. “Voor het geval dat”. Dat zullen ze niet doen als ze er zo heilig van overtuigd waren dat een vaccinatie nooit een slechte reactie kan teweegbrengen. Ik vroeg hoe vaak dat voorkwam. In al de jaren had ze het 1 keer meegemaakt. Maar ja, het kàn, hoe klein de kans ook, dus ze moeten er rekening mee houden.
Dus ja, persoonlijk vind ik mijn kind aan het risico blootstellen dat het iets ernstigs zou oplopen tijdens een vaccinatie in het niets verdwijnen tegenover het risico met de beschadiging of dood die zou kunnen optreden bij het doormaken van een ziekte waar een vaccinatie voor bestaat.
Terug onder de steen :-)