Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:56

Ladies, kunnen jullie als ervaringsdeskundigen mij advies geven? :)
Ik wil ook beginnen, maar geen flauw idee welk programma. Ik zit het meeste met mn buik, die is nu echt te mollig. Ergens zitten er wat spieren onder verborgen hoop ik..
Ik heb van de week nog 10km gelopen en rij zo'n 3x per week paard. Woog 63 maar wil naar 55, zit nu op 56,5 maar de laatste loodjes willen niet lukken.. Doe liever niet teveel belastende dingen voor mn nek/rug i.v.m. blessure.
Dus.. wat zouden jullie adviseren? :)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:00

Ik zou beginnen met de shred, traint lekker algemeen
Daarna evt 6 week 6 pack of killer abs, maar da gaat fijner als je eerst shred hebt gedaan

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:01

Ja, eerst de Shred en daarna is Ripped in 30 ook heel geschikt, die is net wat zwaarder.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:10

Elinebakker ik zou ook beginnen met de shred als ik jou was! Ik was toen op de helft zat al 6 cm kwijt rond mijn middel! (en mijn buik werd dus platter).

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:33

Ik ga maandag weer beginnen !! Ga beginnen met level 3 en ik ga hardlopen met evy :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:06

De shred werkt inderdaad prima, je kan niet zomaar sturen waar de vetjes het eerst verdwijnen. Ik woog toen ik begon 59,6 bij 1m70, paste in een klein maatje maar had ook een echte buikflubber die maar niet weg wou. Na de shred is hij enorm geslonken, en ik zie elke maand nog steeds verandering :)

Gezonde voeding speelt ook wel een grote rol. Van ongezonde tussendoortjes (koek, chips, snoep, repen), frisdrank, niet-verse voeding, tarweproducten (wit brood, witte pasta, witte rijst) gaat je buik ook echt boller staan van al het vocht dat je lijf vasthoudt. Eet gezond, drink veel water (en groene thee) en je zal merken dat je buik je minder 'in de weg' zit en niet zo ballon-achtig is.

Ik ben overgeschakeld op BR, wat een leuke work-out! Lekker vrolijk en enthousiast.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:08

Ik ben nu al een tijdje bezig met insanity en nou vroeg iemand mij wat ik hierna wou doen, toen ik hem vertelde dat de shred misschien weer een optie was, zij hij dat dat vrijwel nutteloos was.

Insanity is tig keer zwaarder, dat is zeker, maar zal het echt nutteloos zijn? Ik ben heus na dit rondje insanity niet al mijn vetjes en kwabjes kwijt die ik wil dus zal toch zeker wel nut hebben lijkt mij.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:13

Nope klopt niet, dus je kan gerust shredden als je wil. De work-outs zijn zo moeilijk als je ze zelf maakt. Toen ik met de shred begon trainde ik met een halve kilo en dat was loodzwaar. Nadien Ripped, (loeizware) Killer Buns en Killer Abs gedaan, en toen ik weer met de shred begon heb ik gewoon getraind met 2kg, en dan was het nog steeds zo zwaar.

Je kan de oefeningen altijd moeilijker maken door dieper te gaan, beter uit te voeren en gewichten gebruiken. Zelfs tijdens de cardio kan je enkelgewichten om doen of gewichtjes in je handen houden.

Chest flies, daar kan je hollow man-chest flies van maken; met sit-ups kan je als je recht op komt een boksbeweging met gewichten maken en noem maar op :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 00:04

Top, dat wordt dus de shred! Ik eet echt niet heel verkeerd, zit vrijwel altijd onder de 2000 en ben best actief. Volgens dat bmr - 500 mag ik nu 1577 dus dat gaan we maar weer bijhouden met calorieteller. Tevens alle maten opgemeten net, foi! Zit trouwens 2 cm verschil in mn linker- en rechterarm :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:21

Veel plezier Eline, je klinkt alvast erg enthousiast :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:26

Succes Eline! Met deze inzet moet het helemaal goed komen!
Ps. Gave pony heb je, hij lijkt onwijs veel op mijn vorige NF pony

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:54

Thanks, hopen dat ik deze motivatie vol kan houden... :=
Ah leuk Sall, helaas heb je geen foto in je profiel! Wat waren z'n ouders? :)

Moet nog wel even een moment vinden om het te gaan doen, nu met tentamens liggen m'n prioriteiten ergens anders. Oei daar ga ik al.... :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:57

Wil je er snel van af zijn, doe het dan als je opstaat, na een banaan ofzo. Nadien lekker ontbijten en je hebt een superstart gemaakt :)

Of als je niet goed aan één stuk door kan studeren kan je het ook doen bij wijze van pauze :)

Maar vanzelfsprekend gaan examens voor. Persoonlijk voel ik me wel minder ellendig als ik sport tijdens examens.

Work-out 2 van BR is erg leuk, en ging opnieuw snel voorbij :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:03

Haha ellendig nogwel! Ik voel me ellendig als ik die waslijst zie wat ik allemaal nog moet doen..
Net paardgereden als pauze, dan wil ik eigenlijk douchen, maar na die workout zal ik ook wel moeten douchen.. Maar in paardrijkleding leren is niet fijn. Dus dan maar achter elkaar, maar dan voel ik me weer schuldig dat ik te weinig heb gedaan aan school. Dráma hahaha _O-

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:33

Zeer herkenbaar allemaal :o

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:53

Nou gedaan hoor! Wat een chaos met die matjes en gewichtjes op een hete kleine zolderkamer _O- Arm dingen vind ik zwaar tegenvallen, alles kraakt omdat ik die dingen nooit doe.. Rest ging wel aardig, laatste buikspier oefening is pittig! Nu volhouden :)

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:18

Zo net klaar met dag 4 van level 2. Moet wel zeggen dat mijn motivatie wat is afgenomen dus er zitten steeds vaker dagen tussen dat ik niks doe O:)
Vandaag heb ik deze erachter aan gedaan: http://www.youtube.com/watch?v=PWEdJRRndkQ
Is 10 minuutjes en niet echt intensief, maar meer voor mezelf dat ik het idee heb dat ik iets extra's heb gedaan :P
Vond het trouwens goed te doen, die 10 minuten extra.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:30

Ik heb daarnet level 1 van de shred gedaan. Pfoe, mijn armen en benen voelen aan als flubber nu. :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:39

Heel goed, dan heb je goed je best gedaan. :D

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:28

ik ben hier 20 pagina's geleden ingestapt, en heb toen niets meer laten horen :') Oke morgen ga ik beginnen met gezonder eten (lees minder snoepen) en de shred! We hebben er zin in!

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:06

Oh ja het morgen-begin-ik-smoesje... ;)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:11

solarpleure schreef:
Oh ja het morgen-begin-ik-smoesje... ;)

helaas wel ja :')

Maar vandaag heb ik écht geen tijd!! :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:23

Ik denk dat ik overstap op ripped in 30 days. Ik heb gewoon geen tijd om elke dag te gaan en dan voel ik me schuldig ed. Met deze workout heb ik wat meer speling en kan ik wat beter plannen.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:32

Goedemorgen!!!!

Het is tijd voor een feestje!!!!!!!
De weegschaal gaf goed nieuw aan en ik ben 3.3 kg kwijt!!!!!!!

Me so happy. *\%/* *\o/* *\%/* *\o/* *\%/*

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:37

Er is toch altijd tijd om gezonder te eten? := Ik zeg ook altijd, máandag begin ik! Maar, waarom niet gelijk? ;)
Super Cindeeh!! Hoe lang ben je al bezig?

Ah vanochtend geen croissantje en het pak muffins dat moeders heeft gekocht ligt nog gesloten op het aanrecht.. Vreselijk besefmomentje toen ik net twee kiwi's en een glas water pakte... :'(