Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
locorette schreef:Hier nog 1 met autisme (: Rond mijn 15e kreeg ik de diagnose PDD-nos en nu ik 20 ben kan/durf ik het pas een beetje te accepteren. Ik ben nogal slecht in voorstellen, haha.
Ladybird schreef:- Hoe oud was je toen je een diagnose kreeg?
pff goeie vraag, jong, groep 5 ofzo?
- Waaraan was het te herkennen dat je een vorm van ASS hebt?
slechte concentratie, altijd 'ruzie' met andere kinderen omdat ik het leven niet snapte, druk, veel woede uitbarstingen,
- Welke vorm heb je?
PDD-Nos / ADHD
- Waar heb je 'last' van/moeite mee? Waarmee en hoe kunnen anderen jou ondersteunen?
ik heb veel last van concentratie. ook moet je mij alles punt voor punt uitleggen en 1 ding tegelijk laten doen en dan pas de volgende opgeven. hoe je mij daar mee kunt helpen, tja, voornamelijk met veel geduld, en rust om mee heen.
- Wat vind je de kwaliteit van je ASS?
het altijd eerlijk zijn. van een ASSer kun je van op aan dat het gebeurd.
- Wat wil je hulpverleners (in opleiding) verder nog meegeven (over je ASS)?
ASS is (zeker op latere leeftijd) vaak niet aan de buitenkant te zien, maar je merkt het ook niet altijd, of je merkt het in mindere mate als dat er daadwerkelijk aanwezig is. Zo denken mensen die mij niet echt kennen dat ik niet zoveel last heb van mijn ASS maar is het zo dat ik er van binnen heel veel last van heb, zonder dat ik het laat zien. Snap je??
heb stiekem 2 vragen verwijderddie weet ik niet.
Erwin!Welkom back
![]()
Maarten, kloptik vond lieveheerstbeestje een mooie naam, maar das zo lang, dus ging ik op google even kijken wat het engelse woord er voor was
Ladybird schreef:Ik wel, want Berichten telt geen berichten mee in topics zoals in de huiskamers. En aangezien Erwin voor 97.84% in HK zit heeft hij maar 404 berichten maar over de 600 aan paginas
Ik word door sommigen op bokt ook wel Vrouwvogel genoemd