Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_MG

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:44

Jullie gaan hard! Heb het erg druk gehad afgelopen dagen. Ben naar Equitana geweest en heb veel te veel gewerkt in het weekend. Vandaag wil ik weer gaan lopen, lesje vier staat op me te wachten :D

Moet straks eerst paarden binnen halen en naar bijles, dus ik hoop dat het daarna nog niet te donker is om nog even te gaan!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:23

Ik ga morgen weer, les 15.
Ik heb trouwens Evy 0-5 en 5-10 km voor de liefhebbers. Als jullie even mailadres sturen dan zal ik het sturen via Wetransfer.com :)

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:50

Voor degene die opzoek zijn naar de lessen van Evy. Zie deze site, scrollen en rechtsonder het roze blokje ;)
http://begin2run.nl/start-to-run/

Ik heb zojuist les 8 gelopen. Ik vond het echt zwaar tegenvallen, les 7 (zelfde opzet) ging super lekker.. vandaag had ik moeite... -O-
Ik kreeg tijdens het lopen last van mijn achillespees }:0 Volgens mijn vader komt dat, omdat de spieraanhechtingen korter worden dankzij het hardlopen. Even snel gegoogled en dat werd bevestigd.

Nu moet ik toegeven dat mijn warming-up bestond uit een paar keer mijn benen strekken en daarop leunen (lekker amateuristisch :')). Ik las net dat de oefeningen helpen bij het rekken van de kuitspieren en achillespees.

Dus overmorgen ga ik braaf deze site volgen qua rek en strek oefeningen: http://www.hardloopschema.nl/?p=tools&cat=rekken

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:55

http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlop ... run-cursus Op deze site kun je gratis Evy downloaden.
@natascha44, ik volg nu Evy 5-10km en daar leer je opwarmen door 3 minuten heel langzaam te joggen en ondertussen met je armen zwaaien, 1 minuut huppelen of springen, weer 3 minuten zeer langzaam joggen en dan stretchen. En dan na het rennen weer 10 minuutjes uitlopen in zeer rustig tempo en daarna weer stretchen. Vind het zelf heel fijn, bijna geen spierpijn meer sinds ik dit meepak.
@Lis, misschien is je geheugenkaart te klein? Je kunt dan bv. wel 1 les tegelijk downloaden.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:18

Jee dan gaat er in die opwarming en cooling ook veel tijd zitten. Ik vrees dat ik dat niet
Ga doen, veel te ongeduldig voor.
Ik ga even kijken naar de evy site en stuur even mn msiladres

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:07

Je weet wel dat je geen koude spieren moet rekken, Droomster?

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:14

@KarinvdM: Ja, ik loop altijd al eerst een stukje warm, voordat ik ga strekken :j .
Alleen mijn strek oefeningen waren echt minimaal, want ik wil telkens zo snel mogelijk lopen. 'Stil staan' met die kou en die verrekte wind vind ik echt verschrikkelijk. Dus ik denk dat ik het toch uitgebreider moet doen, om last van mijn achillespees te voorkomen :=

Heb nu geen last meer trouwens, het is puur tijdens het hardlopen. Daar ben ik wel erg blij mee, heb nog geen enkele keer spierpijn gehad _/-\o_

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:42

@droomster: die site is wel heel duidelijk, dat ga ik ook doen. De andere warming up is denk ik meer van toepassing op de langere afstanden. Maar houd ik zeker in mijn achterhoofd! Dank jullie wel!
Ik zou nu wel willen lopen maar de kleine man(zoontje van 4) is net thuis en die kan ik niet alleen laten en daarbij heb ik al 7 km gefietst vandaag (post rondbrengen, dus veel stoppen en weer optrekken) en moet ik vanavond nog naar rijles. Dat lijkt me een beetje veel voor 1 dag :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:45

Nou ik wilde vandaag gaan hardlopen maar ben nu pas thuis en heb tot overmaat van ramp mijn kleren niet uitgehangen :+

Valt het op dat mijn hoofd een beetje overloopt op het moment? :')

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:48

Hier eigenlijk ook aan de beurt om te lopen, maar helemaal niet lekker.
Erg veel hoesten enzo en dan de rest.
Ook slecht in mijn vel door de onzekerheid van werk |( |( , het blijft maar malen.

Lopen zou voor dat laatste lekker zijn, maar ga aankomend weekend een weekendje weg en heb daar alle ruimte om hard te lopen en mijn lijf vraagt om rust (doe zomaar spontaan dutjes :+ )
Dus, verstand maar gebruiken?

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:49

tijd voor een 2e outfit dan he :D

ik ben net een rondje wezen lopen, ging best goed
alleen net op de pc gezet en bleek dus dat het alweer 3 weken geleden was dat ik wat had gelopen
kijken of de link hier lukt voor de liefhebbers
https://www.polarpersonaltrainer.com/sh ... 478b0d57f7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:50

Verstandig nektosha :j ik ga morgenochtend en dan ga ik vrijdag door Amsterdam hardlopen vanaf Sloterdijk naar het huis van mijn moeder. Misschien dat als ik na de ene les pas halverwege ben ik de volgende les er achteraan loop tot ik moe ben O:)

Heb pas net mijn eerste outfit, maar ben binnenkort jarig O:)

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:53

haha ik denk iedere keer als ik shop, oooo dat is een leuk pakje, misschien gaat het dan leuk worden dat lopen :')
het kwartje is dus bij mij nog duidelijk niet gevallen , vind het nog steeds niet leuk.
doe het dus omdat het goed is voor mijn conditie

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:54

arrrgh, wil ik net mijn klaag berichtje posten, doet bokt het niet meer. Dus nog een keer:

Mag ik heel eventjes klagen????

Ben net weer bij de dokter geweest, gezien mijn klachten en de duur ervan lijkt de hersenschuddig toch erger dan verwacht. Fijn... kan wel 4 tot 6 weken duren, maar om die periode zo kort mogelijk te maken is nu absolute rust van belang.. dus niet paardrijden, hardlopen, boksen of werken.. Fijn! -O- niet dat het uberhaupt al ging lukken met mijn koppijn. Maar toch, ik haat dit!

-einde klaagberichtje-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:56

Aaaah wat rot dagmar!! :(:)

Missje, hoe lang loop je nu al?

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:00

das balen dagmar maar nu wel even pas op de plaats maken dus.

ik ben vorig jaar in januari begonnen, maar eigenlijk vind ik max 5km wel best hoor.
maar eigenlijk wil ik dus 2 a 3 x pw ca 5km lopen maar door drukte en alle andere smoesjes :o komt het er maar niet
van.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:07

He bah, balen Dagmar! Bij een hersenschudding echt goed rust nemen!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:13

Was je daar dan wel mee doorgegaan Dagmar?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:16

Oei dat is niet fijn, even goed 'uitzieken' dan heb je daarna geen last meer en kan je weer álles doen! :)

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:26

Uhu, geef me d'r nu ook maar gewoon aan over. Wil gewoon van die hoofdpijn af..

Karin: met werken was ik wel doorgegaan ja.. De andere dingen niet hoor! Viel erg tegen.. Maar dat nu dus eventjes ook niet.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:30

O, ik schrok al! :)
Echt rustig aan doen hoor, anders zit je er alleen maar langer mee.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:11

Dagmar, beterschap!
Vandaag een rustdag, voel voor het eerst weer wat pijn in mijn heup na de training van gistermiddag. Ik pak morgen daarom voor de zekerheid nog een extra dagje en herhaal dan les 18 nog een keer.
Een goede warming-up is essentieel en daarmee doel ik niet op direct hardlopen maar eerst een aantal minuten stevig wandelen en paar minuutjes joggen. Ik denk dat ik daar nog te weinig aandacht aan besteed :P

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:13

Ik doe eigenlijk nooit een warming-up. Ja 50 meter lopen terwijl ik mp3 en hartslagmeter aan zet. Maar meestal niet serieus warming-uppen. Eigenlijk niet zo goed he.

Balen CarovdG dat je pijn in je heup hebt! Hopelijk is het snel weer beter met een beetje rust!

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:38

Zo morgen ga ik ook maar weer eens beginnen met lopen.
De hele week niks gedaan. Het waaide bij ons zo hard. pff ik had echt geen zin.
12 maart heb ik meegedaan met Rondje Nederland in arnhem en daarna eigenlijk niet meer gegaan... slecht. maarja. pak het zo weer op.
Merk echt dat ik het gewoon mis als ik de hele week niet ben geweest, heb van de week een paar keer gedacht: hup schoenen aan en gaan maar met die wind heb ik er geen plezier in. Loop dan toch liever in de regen eerlijk gezegd. maarja we hebben altijd wat te zeuren he over het weer.
Morgen ga ik lopen. PUNT! hahaha

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:30

Was vorige week dinsdag voor het laatst geweest en nu ook net een rondje gelopen.
niet met evy maar iets voor mezelf gedaan, wil weer verder met evy als het beter weer is :)